Egy MISTRAL történet
#1
Elküldve: 2002. 07. 30. 14:20
A kártya 72 000 forintomba került. A gond az, hogy valójában egy Radeon 8500 LE-t adtak el nekem, amelynek a teljesítménye érezhetően rosszabb, az ára pedig körülbelül a fele a 8500-as kártyának. Tehát buktam az ügyön 30 000 Ft körüli összeget.
Ma bementem hozzájuk azzal a céllal, hogy a felmerült problémát megoldjuk, és megkapjam azt a terméket, amelynek az árát kifizettem, és amelynek a neve a számlán(!) szerepel.
A szervízes srác elismerte, hogy az állításom igaz - nem túl bonyolult feladat megmérni, mekkora frekvencián megy a VGA processzor -, ő azonban nem tud segíteni rajtam. Úgy érti, hogy a Mistral képviseletében nem tud, magyarán felejtsem el, hogy kicserélik. Felejtsem el, hogy azt kapom, amiért fizettem.
Miért is? Nos, a Radeonom félre van címkézve. Mielőtt valaki azt hinné, hogy teljesen amatőr vagyok, a kártyáról lefelejtették az LE megjelölést, így azt a rosszmájú feltételezést, hogy a Mistral szándékosan vert volna át, elvethetjük. Azonban ez nem igazán kell, hogy érdekeljen engem. Ők a szaküzlet, és nem azt adták, amiért fizettem, nem azt, amit kértem tőlük. Lényegtelen, hogy miért. Ha én hamis, húszezresnek címkézett tízezressel fizetnék, akkor azt szépen bevasalnák rajtam kamatostul. Na, ez az eset ugyanaz, csak fordítva.
Második érve többszöri konzultáció után az volt, hogy a szállító/gyártó kivonult Európából. Ez igaz, csakhogy miért kellene nekem ezzel foglalkoznom. A kártya bőven garanciális, ha elromlana, akkor is ki kellene cserélniük, vagy visszafizetni a vételárat.
Nem balhéztam, a hangomat sem emeltem fel, ám a tudomásukra hoztam, hogy ezt a bonyodalmat mindenképpen szeretném megoldani, momentán örülnék neki, ha a kezemben tarthatnám azt a tárgyat, aminek az árát leperkáltam nekik. Nem sikerült meggyőznöm arról, hogy mennyire eltökélt vagyok.
Marad a bíróság. Céges számlával ugyanis közvetlenül nem foglalkozik a fogyasztóvédelem. Azt hiszem, hogy elég egyértelmű a helyzet, és nyerhető a per, ami azt jelenti, hogy perköltség, ügyvéd és szakértő honorárium az ő számlájukra megy majd. Én tuti, hogy végigjárom a dolgot.
Azt viszont marhára nem értem, miért kell állandóan ilyen köröket lefutnom tisztességes, mezei vásárlóként. Egy másik, ismert üzlettel jártam már így, de az ő nevüket nem említem, mert a Kermi után úgy döntöttek, hogy nem forszírozzák tovább, mennyire vagyok elszánt, illetve lusta.
Azt tanácsolom, ne menjetek a Mistralba vásárolni. Az áraik jók ugyan, és az ellátás is kielégítő, de kb. ugyanezen az áron más, remek kis boltokban megkapjátok a szükséges alkatrészeket, és nem jártok úgy, mint én. Már legalább 10-15 hasonló esetről hallottam vagy olvastam az elmúlt hónapopkban, és azt kell mondanom, a Mistralnal a fogyasztó alapvető és jogilag alátámasztott érdekei csak bírósági úton érvényesíthetőek.
Ha valaki azt gondolná, rossz szándékú konkurencia vagyok, megígérem, hogy az üggyel kapcsolatos papírok scannelt változatát csatolni fogom a történethez, amely sajnos hónapokig fog húzódni.
#2
Elküldve: 2002. 07. 30. 14:29
De úgyis jön a kedves Mistral kollega és megmondja, hogy te "csak" abba az 5%-ba tartozol, akik reklamálnak(akár jogosan akár nem) és velük ők nem foglalkoznak. Hát igen ez még nem az igazi szabadversenyes kapitalizmus...
#3
Elküldve: 2002. 07. 30. 14:30
Valószínűleg valami egészen egzotikus helyről származik a termék és ezért nem tudják ők sem kicserélni.
#4
Elküldve: 2002. 07. 30. 14:33
----atyuska----
#5
Elküldve: 2002. 07. 30. 14:33
Panasonic TH-42PY80P :: Yamaha RX-V663 :: Quadral Quintas T-160 :: XBMC
#6
Elküldve: 2002. 07. 30. 14:36
Lehet, hogy hülyén hangzik, de én bízom abban, hogy magamon és másokon is segítek azzal, ha végigjárom az ilyen ügyeket. Nem akarom azt mondani, hogy szent vagyok, természetesen a pénzem után futok, de máskor talán elgondolkodnak egy cseppet.
Tudom, hogy a mistralosok olvassák a fórumokat, legalább látják, hogy már nem a középkorban élünk, nem jobbágyok járnak a földesúrhoz VGA kártyáért... nos, cseppet vadkapitalista ez az ország, de majd elmúlik.
Munkához, olvasáshoz (hírek, szakmai ismeretek) és játékhoz használom a netet. A kártya csak az utóbbihoz kell. Miért?
#7
Elküldve: 2002. 07. 30. 14:38
idézet:
Ezt írta mistral_vasarlo:
Köszönöm.
Lehet, hogy hülyén hangzik, de én bízom abban, hogy magamon és másokon is segítek azzal, ha végigjárom az ilyen ügyeket. Nem akarom azt mondani, hogy szent vagyok, természetesen a pénzem után futok, de máskor talán elgondolkodnak egy cseppet.
Tudom, hogy a mistralosok olvassák a fórumokat, legalább látják, hogy már nem a középkorban élünk, nem jobbágyok járnak a földesúrhoz VGA kártyáért... nos, cseppet vadkapitalista ez az ország, de majd elmúlik.
Munkához, olvasáshoz (hírek, szakmai ismeretek) és játékhoz használom a netet. A kártya csak az utóbbihoz kell. Miért?[/quote]
Drukkolok neked, engem is megszivattak simán anno, de nekem szerencsém volt, a 5. szervízbejáráskor egy kezdő szervizesnek vittem oda a cuccot, kicsit meg volt szeppenve tőlem
#8
Elküldve: 2002. 07. 30. 14:42
hát mit ne mondjak én is meg lettem volna rettenve egy ilyen arctól
----atyuska----
#9
Elküldve: 2002. 07. 30. 14:42
Addig pedig vigyázzunk, hogy ne lépjünk szarba...
#10
Elküldve: 2002. 07. 30. 15:22
1. Amennyiben a vásárolt termék hibátlan, mûködésképes, de valamilyen oknál fogva a vásárló céljainak nem felel meg, illetve a meglévõ alkatrészeivel nem kompatíbilis stb., a vásárolt terméket 72 órán belül (de legkésõbb a számlakibocsátást követõ 3. nap szerviz zárásig) hiánytalan csomagolásban, sértetlen állapotban és összes tartozékával a szerviz nyitvatartási idejében visszahozhatják, és a vételárat más termék(ek)re levásárolhatják, akár értékegyeztetéssel egy drágábbra is. A vásárlástól számított 4-7 napig a termék aktuális árának 85%-át tudjuk egy másik termék vételárába beszámítani. A levásárlások feltétele, hogy a termék és tartozékai, csomagolása sértetlen és mûködõképes legyen, azaz újra kereskedelmi forgalomba lehessen hozni.
Es itt jon a lenyeg:
Cégünk fenntartja magának a jogot, hogy ezt az additív extraszolgáltatást adott esetben indoklás nélkül megtagadja!
Imho ha meg benne vagy a 3 napban, akkor kerj levasarlast Es vegyel megegyet. De akkor mar jol nezd meg mit adnak. Amugy termeszetesen a fentiek ertelmeben ezt "veletlenul" meg fogjak tagadni
Ha igy nem jarsz eredmennyel, azonnal fogyasztovedok, terivevenyes ajanlott levelben szamlamasolattal, alahuzni a szamlan szereplo mistral kodszamot, lefenymasolni a videokartyan levo mistral matricat, hogy egyezik, es mellekelni pl egy screenshotot, ami azt mondja, hogy ez egy LE.
Akár 3*-os összegbe is kerülhet egy SMS elküldése egyes újabb telefonokon!
Info, kérdőív, petíció: http://unicodesms.freeweb.hu
#11
Elküldve: 2002. 07. 30. 15:24
Majd nemsokára jön Mistral úr, aki majd először közli, hogy idén te voltál a 2 milliomodik vásárló, aztán meg hogy ilyen problémás vevőkre semmi szükségük nincs
#12
Elküldve: 2002. 07. 30. 15:28
idézet:
Ezt írta asdf:
Visszavásárlási garancia...[/quote]
a gond ott van, hogy nem azt adták, amit venni szándékozott, hanem egy fele értékűt.
ez az ügyfél megkárosítása, akárhonnan nézzük is.
semmiképp nem garanciális dolog.
#13
Elküldve: 2002. 07. 30. 15:35
idézet:
Ezt írta joe39:
a gond ott van, hogy nem azt adták, amit venni szándékozott, hanem egy fele értékűt.
ez az ügyfél megkárosítása, akárhonnan nézzük is.
semmiképp nem garanciális dolog.[/quote]
Ez rendben van, de ha visszavasaroljak, majd vesz egyet, es rendes radeont kap, akkor szerintem boldog lesz hogy ennyivel meguszta...
De ofcoz raboritanek minden hatosagot a cegre.... Plusz chip, pcworld, Metro posta, nepszabi posta, ablak, es felhivnam hetfon a fix.tv jogaszat is. Ha mar lud, legyen kover
ui:Mivel kiskeres vagyok, ez ilyenkor ugy mukodik, hogy visszaviszem nagykerbe, hogy bocs, szart adtatok es cserelik. Ofcoz ha legalis uton jott be a dolog (tavol alljon tolem, hogy ilyesmire gyanakodnek /
Akár 3*-os összegbe is kerülhet egy SMS elküldése egyes újabb telefonokon!
Info, kérdőív, petíció: http://unicodesms.freeweb.hu
#14
Elküldve: 2002. 07. 30. 15:47
idézet:
Ezt írta mistral_vasarlo:
Vettem egy Ati Radeon 8500-at a Mistral Computerworld nevű csodában. Már bánom kicsit, hogy a rémtörténetek, amelyeket erről a szaküzletről hallottam, nem ijesztettek el idejében.
A kártya 72 000 forintomba került. A gond az, hogy valójában egy Radeon 8500 LE-t adtak el nekem, amelynek a teljesítménye érezhetően rosszabb, az ára pedig körülbelül a fele a 8500-as kártyának. Tehát buktam az ügyön 30 000 Ft körüli összeget.
Ma bementem hozzájuk azzal a céllal, hogy a felmerült problémát megoldjuk, és megkapjam azt a terméket, amelynek az árát kifizettem, és amelynek a neve a számlán(!) szerepel.
A szervízes srác elismerte, hogy az állításom igaz - nem túl bonyolult feladat megmérni, mekkora frekvencián megy a VGA processzor -, ő azonban nem tud segíteni rajtam. Úgy érti, hogy a Mistral képviseletében nem tud, magyarán felejtsem el, hogy kicserélik. Felejtsem el, hogy azt kapom, amiért fizettem.
Miért is? Nos, a Radeonom félre van címkézve. Mielőtt valaki azt hinné, hogy teljesen amatőr vagyok, a kártyáról lefelejtették az LE megjelölést, így azt a rosszmájú feltételezést, hogy a Mistral szándékosan vert volna át, elvethetjük. Azonban ez nem igazán kell, hogy érdekeljen engem. Ők a szaküzlet, és nem azt adták, amiért fizettem, nem azt, amit kértem tőlük. Lényegtelen, hogy miért. Ha én hamis, húszezresnek címkézett tízezressel fizetnék, akkor azt szépen bevasalnák rajtam kamatostul. Na, ez az eset ugyanaz, csak fordítva.
Második érve többszöri konzultáció után az volt, hogy a szállító/gyártó kivonult Európából. Ez igaz, csakhogy miért kellene nekem ezzel foglalkoznom. A kártya bőven garanciális, ha elromlana, akkor is ki kellene cserélniük, vagy visszafizetni a vételárat.
Nem balhéztam, a hangomat sem emeltem fel, ám a tudomásukra hoztam, hogy ezt a bonyodalmat mindenképpen szeretném megoldani, momentán örülnék neki, ha a kezemben tarthatnám azt a tárgyat, aminek az árát leperkáltam nekik. Nem sikerült meggyőznöm arról, hogy mennyire eltökélt vagyok.
Marad a bíróság. Céges számlával ugyanis közvetlenül nem foglalkozik a fogyasztóvédelem. Azt hiszem, hogy elég egyértelmű a helyzet, és nyerhető a per, ami azt jelenti, hogy perköltség, ügyvéd és szakértő honorárium az ő számlájukra megy majd. Én tuti, hogy végigjárom a dolgot.
Azt viszont marhára nem értem, miért kell állandóan ilyen köröket lefutnom tisztességes, mezei vásárlóként. Egy másik, ismert üzlettel jártam már így, de az ő nevüket nem említem, mert a Kermi után úgy döntöttek, hogy nem forszírozzák tovább, mennyire vagyok elszánt, illetve lusta.
Azt tanácsolom, ne menjetek a Mistralba vásárolni. Az áraik jók ugyan, és az ellátás is kielégítő, de kb. ugyanezen az áron más, remek kis boltokban megkapjátok a szükséges alkatrészeket, és nem jártok úgy, mint én. Már legalább 10-15 hasonló esetről hallottam vagy olvastam az elmúlt hónapopkban, és azt kell mondanom, a Mistralnal a fogyasztó alapvető és jogilag alátámasztott érdekei csak bírósági úton érvényesíthetőek.
Ha valaki azt gondolná, rossz szándékú konkurencia vagyok, megígérem, hogy az üggyel kapcsolatos papírok scannelt változatát csatolni fogom a történethez, amely sajnos hónapokig fog húzódni.[/quote]
hibás teljesités!!, ha papircimkén van a tipus, nem a nyákra szitázva akkor levakarni a dolgot, beküldeni kermi, gyári dokumentációt mellékelni, méregessenek a szakik, ne a cimkéket hesszeljék, ők a mértek és a gyár specifikációk alapján meggyőzödhetnek róla hogy a termék egy butitott tipus,extra áron. Mivel nincs azonositásra alkalmas elem a videjókártyán ( ugye nincs?) az eladó ugyan mentheti magát hogy tudtán kivűl értékesitette a cuccot más áron más kategóriában ( miért is nem téved a saját kárára....) de felelőssége árnyékában azt ki kell cserélnie. Bírósági ut elég kemény menet lenne, ettől ők sem tartanak, birnád idegekkel és tőkével????
fogyasztóvédelem, kermi, piezzo...., nyilvánosság.
#15
Elküldve: 2002. 07. 30. 15:52
[ 2002. július 30.: Bilux szerkesztette a hozzászólást ]
3DMark06 6565 pont /Windows 7 64bit/
-=Sose félj valami újat csinálni. Emlékezz, hogy egy magányos amatör készítette a Bárkát, és egy halom szakértő a Titanicot.=-