HWSW Informatikai Kerekasztal: Re: Nem tudott élni a lehetőséggel a djuice - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (2 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Re: Nem tudott élni a lehetőséggel a djuice Értékeld a témát: -----

#1 Felhasználó inaktív   HWSW 

  • HWSW
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 9.283
  • Csatlakozott: 2009. márc. 17.

Elküldve: 2011. 04. 08. 13:21

Bár a Telenor szerint rendkívül sikeres márka, nyilvánvaló hogy a djuice a tavalyi leválasztást követően nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Távozik a a márka arca, és a djuice újra visszakerül az anyacég szárnyai alá.
https://www.hwsw.hu/hirek/46471/telenor-djuice-mobil-mobiltelefon-szolgaltato-brand-marka.html

#2 Felhasználó inaktív   kockulat 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.346
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 13:21

Jó, hát minél tovább erőltetik, annál többet vesztenek vele a végén. Ő dolguk.

#3 Felhasználó inaktív   map 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.559
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 13:39

Az első bekezdésben benne is van, a márkát önnálósitották. Kapott egy nagyon fa.za menedzsmentet, akik ismét a márkát futtaták volna fel. Csak afelett siklottak el urasan, hogy ahhoz bizony valamit mutatni is kell a vásárlónak, hogy egy márka sikeres legyen.... teszem azt terméket?! :D Mert a teleenor technikai háttér,és a márkamanaggelegetés még baromi kevés ahhoz, hogy önnálóak legyenek.
" Ebben a 3 bekezdésben több tárgyi tévedés van mint egy egész évnyi Index techrovatban"
"Linkelj még pár perpetuum mobilét, meg egy Széles Gábor portrét, és akkor elhiszek neked mindent!"

#4 Felhasználó inaktív   szomova 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.549
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 13:59

jaj, marketing...
Kitalálok egy új nevet, csinálok egy logót, gyűjtöm a pénzt...
bili...

#5 Felhasználó inaktív   hilti 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 452
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 13:59

egy jó nagy lufi ez az egész djuice. bukott marketingesek nagyivű gondolatmenetein kivül az égvilágon semmi knowhow nincs mögötte. de azért néhány ember biztosan jól megél belőle ...

#6 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2011. 04. 08. 14:19

A Pannon-Telenor branding vergődésének három nyertese biztosan van, a piackutató, kreatív ügynökségek, és a reklámokból élő média. Mi az átlag eddig rebrandingre vagy márkabevezetésre? 2-3 év?

Főbb állomások:

2001 Bee -- irgalmatlan kampány, telejs retail offenzíva, ordas bukás (a Pannon ostoba gyávasága miatt, belenyúltak a kreatívokba)
2003 djuice -- újabb hatalmas kampány, tompa eredmény
2006 kék lóhere -- a Pannaon GSM - Pannon - Telenor rebranding átmenet első fázisa
2010 Telenor rebranding második fázis
2010 djiuce relaunch -- már tudjuk, ez is megbukott

Van, aki itt médiavásárlásban utazik? Mennyiről beszélünk jelenértéken 5 országos branding ATL kampány esetén? 20-25 milliárd forint? Úgy emlékszem, a Bee-re 2 milliárd ment akkor. Plusz instore design, stb.



#7 Felhasználó inaktív   Leni 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.173
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 14:26

"több mint négyszázezer fiatalt tudott szerezni magának "

Ez azert nem olyan rossz. Ennel tobbet meg pont azert nem tudott szerezni, mert VIDEKEN alig van bolt. Pannon boltban meg nem lehetett dzsuzt venni.

Szazmilliokat oltek reklamba es kozben 10 helyen lehetett elofizetni az orszagban. A gimisek ezert meg nem utaznak 40-50 km-t.

#8 Felhasználó inaktív   Leni 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.173
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 14:29

Azt meg elfelejtettem, hogy ez persze mar megvaltozott, de az akkori helyzeti elonyuk mara elolvadt... :)

#9 Felhasználó inaktív   zoli62 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.623
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 14:39

Szerencsétlenek... Közben a T-Mobile kijött egy egyetemistáknak főiskolásoknak szánt új tarifával. Itt meg a Praktikum Ász az újdonság a szánalmas perc- és kapcsolási díjával...
"Légy szerény mint én..."

#10 Felhasználó inaktív   freyr 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 257
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 14:41

Inkább csökkentsék a szolgáltatás díjakat + hozzanak létre tényleg kedvező csak kártyás csomagokat, amik tényleg vonzóak lehetnek a fiataloknak, akiknek apuci nem vesz előfizetést. Ők többen vannak. Persze abból a haszon is kisebb, de legalább nem bukik meg és a gyerek felnőve szívesebben vált előfizetésre.

Szerkesztette: freyr 2011. 04. 08. 14:42 -kor


#11 Felhasználó inaktív   zoli62 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.623
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 14:41

@Bizó Dániel: Mit értesz azon, hogy belenyúltak a kreatívokba? Amúgy a Telenor szárnyalása és mélyrepülése az utóbbi 11 évben megérne egy oknyomozó cikket.
"Légy szerény mint én..."

#12 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2011. 04. 08. 15:14

@zoli62: a sztori annyi (másodkézből, de nem akarok belekeverni senkit), hogy a Bee eredetileg a gimiseket célozta volna meg, nyilván kisugározva esetleg a felső általános iskolások vagy a friss felsőiskolások felé. Ez 2000-2001 magasságában egy viszonylag penetrálatlan szegmens volt, és a Pannon (egyébként okosan), kitalálta, hogy oda bepozicionál egy teljesen önálló márkát, saját bolthálózattal, szinte mintha önálló szolgáltató volna.

Minden a tankönyv szerint, egy grandiózus projekthez méltó úton haladt amíg a lényegében végleges kreatívok és médiatervek birtokában a Pannonnál valakinek az a zseniális ötlete támadt, hogy fókuszcsoportban megfuttatja azokat -- a szülőknél. Hiszen ők fogják megvásárolni végül a terméket, nem? Tehát nekik is kell, hogy tetsszen! A szülők pedig elborzadtak a gyerekeiknek célzott figurákon és történeteken, így a Pannon kiadta az ukászt, hogy finomítani kell. Pénz beszél, az ügynökség megtette, kedve ellenére.

A Bee ettől gyerekesebbé vált, és lecsúszott a gimisekről, az általános iskolásokhoz, ahol viszont akkoriban még bőségesen korai volt mobiltelefonról beszélni, vagy bármiféle önálló vásárlóerőről. Elment több milliárd forint a bevezetésre, a boltok átalakítására, majd teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy nem teljesülnek a forgalmi adatok, a retail Pannon partnerek, akik teljes boltokat dedikáltak és tettek fel erre, mocskosul befürödtek az egésszel.



#13 Felhasználó inaktív   map 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.559
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 15:33

@Leni: az én önkényes gondolatmenetm azt súgja,hogy annak a 400ezer fiatalnak egy jó része korábban sima pannonos/telenoros volt. Mert tömeges elvándorlásról a fiatalok körében sem a voda sem a T nem tud. Igy már korántsem annyira fényes a mérleg...
" Ebben a 3 bekezdésben több tárgyi tévedés van mint egy egész évnyi Index techrovatban"
"Linkelj még pár perpetuum mobilét, meg egy Széles Gábor portrét, és akkor elhiszek neked mindent!"

#14 Felhasználó inaktív   gene 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.237
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 15:45

Üzenet megtekintéseIdézet: zoli62 - Dátum: 2011. 04. 08. 15:39

... Közben a T-Mobile kijött egy egyetemistáknak főiskolásoknak szánt új tarifával...

ez pontosan melyik tarifacsomag?
PSN ID: geneMTS

A férfiak és a fiúk között nincs más különbség, csak a játékok ára. // A munka nem f@sz, állhat napokig.[/center]

#15 Felhasználó inaktív   sarfipeter 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 4
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 15:45

@zoli62: ez mekkora butaság... a djuice-nál ott az Intercampus tarifa, jóember. 500Ft-os (igen 500 Ft-os!!) havidíj, ami igaz nem lebeszélhető, de az összes magyarországi egyetem és fősuli diákjai ingyen, opciós díj nélkül beszélhetnek egymás közt! A percdíja és SMS díja 25/db/perc.
Ja és ha csak SIM-et veszel, nincs hűség, ellenben a szutyok T-vel...!

#16 Felhasználó inaktív   sarfipeter 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 4
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 15:57

@zoli62: jaj és ami kimaradt: a djuice tarifák mellé választhatsz ingyen (örökre, nem promóciós) mondjuk 100 mega netet.
A Praktikum Ász meg nem is djuice tarifa, hanem Telenor brandingelt kártyás csomag. És kapcsolási díj csak akkor van, ha kéred a Vezetékes hívó opciót (szintén ingyenes), amivel az összes magyar vezetékes számot minden időben 5Ft/perc díjon hívhatod.
Tényleg ne haragudj, de nagyon kiakaszt, ha azok, akik nem néznek körül, istenítik a T-s tarifákat. Még a Voda is simán leveri őket. A rózsaszín szolgáltató ereje nem a tutifrankó tarifáiban rejlik, mert akkor már rég csomagolhattak volna...

#17 Felhasználó inaktív   Leni 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.173
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 16:37

@freyr: "Inkább csökkentsék a szolgáltatás díjakat "

Nem olyan rossz az a didzsuz. Nyugodtan nezd meg az arakat es a melle jaro szolgaltatasokat. :)

#18 Felhasználó inaktív   daylienn 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 379
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 16:47

A szomorú az az, hogy a djuice-ban volt potenciál. Ha ilyen erőkkel nem külön brand-ként indították volna meg, hanem a Domino-nak ugranak neki, akkor az exkluzív kedvezmények miatt szerintem sokkal több felhasználót szerezhettek volna.

Bár még így is életképes lett volna. Balázsék csak pár dolgot szúrtak el (szerintem):
- Először a közösségépítésre kellett volna helyezni a hangsúlyt (menj ide, menj oda, tedd ezt, tedd azt, x pontért). Fél évvel később a kedvezményekkel is elő lehetett volna jönni, de ezek esetében először a korosztály számára tényleg hasznosakkal kellett volna előállni (tömegközlekedés, tanfolyamok, könyvesboltok, múzeumok és kiállítások, fesztiválok, olcsóbb vagy ingyenes ETR/NEPTUN elérés neten, stb). A ruha/bútor/repülőjegy/stb kedvezményekkel csak 1-2 évvel később léptem volna elő a helyükben, és akkor is már NFC chipekre támaszkodva, jó pár bankkal szövetkezve.
- Annyira erőltették a "mi a többiekkel ellentétben figyelünk rátok" témát, hogy végül hiteltelenné vált.
- Gyenge készülékkínálattal nyitottak. Nem azt mondom, hogy 160k-s telefonokkal kellett volna nyitniuk, de csúcskészüléknek nyugodtan beleférhetett volna egy HTC Legend.
"És robbanó tartály mögött vihorászni tűzharc közepén szerintem még a Nők lapja horoszkópja szerint sem jelent jót." /by MAZUR [GS'10J]

#19 Felhasználó inaktív   Utopia 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 199
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 16:53

Szerintem a 15-26 éves korosztályra építeni vicces, mivel pont ez az a korosztály, amelyiknek még nincs keresete, illetve nem talál munkát. :D

#20 Felhasználó inaktív   lugosi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.063
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 08. 17:41

Emlékszek még az indiános reklámra, dí-zsüsz...


Hát, amennyit ezekre a hülyeségekre elköltenek, bevezetésre-kivezetésre, abból finanszírozzák meg az alacsonyabb percdíjak miatti veszteséget.


Rohadt egyszerű ötletem van. Nyújtsanak jobb szolgáltatást, olcsóbban. Erre milliárdokért miért nem tud senki rájönni...

Van céges előfizetésem a telenornál is a tmobilnál is, katasztrófa, hogy a telenoros vonal mennyiszer megszakad... Pl M5 autópályának van olyan szakasza, ahol TUTI megszakad a beszélgetés. Mindez 2011-ben...

Téma megosztása:


  • (2 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó