Re: Elhunyt Jack Tramiel, a Commodore alapítója
#1
Elküldve: 2012. 04. 10. 11:38
https://www.hwsw.hu/hirek/46114/jack-tramiel-commodore-pet-64-vic-20-atari.html
#2
Elküldve: 2012. 04. 10. 11:38
#3
Elküldve: 2012. 04. 10. 11:46
az egyszerűség a végső kifinomultság, amely a dolgok bonyolultságának leküzdéséből, nem pedig figyelmen kívül hagyásából származik
#5
#7
Elküldve: 2012. 04. 10. 13:12
Gigabyte P35-DS4 rev1.| Q6600@3.6GHz (8*450) | 2x2GB OCZ KIT Reaper 1066 | MSI 8800GTX-OC 768MB PCIE
3x250GB Seagate SATA2 16MB (500GB RAID0 + 250GB) | LG 16x ROM | ASUS DVD+-RW | Vízhűtés | LG L1919S TFT
#8
Elküldve: 2012. 04. 10. 14:10
#10
Elküldve: 2012. 04. 10. 14:46
Igazán méltó emlékmű ez a számára!
"Linkelj még pár perpetuum mobilét, meg egy Széles Gábor portrét, és akkor elhiszek neked mindent!"
#12
Elküldve: 2012. 04. 10. 19:25
#13
Elküldve: 2012. 04. 10. 22:05
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#15
Elküldve: 2012. 04. 11. 16:57
Idézet: vers - Dátum: 2012. 04. 10. 23:05
Mert nem a gép számít, hanem az, hogy az emberek fejében, a köztudatban milyen szerephez jut. Márpedig ebből a szempontból az Amiga valójában kvázi nem is lett ismert, csak szűk körben, ellenben a 64-est mindenki ismerte. Ha kimondták a "komodor"-szót, a legtöbb embernek a 64-es ugrott be. Teljesen lényegtelenek a gép képességei. (mivel értek valamit a 64-hez, megjegyezném, hogy a gyártói specifikáción messze túl lehetett "hajtani", na relatíve ilyen "meglepetésekre" az Amiga már nem volt képes ha jól tudom, ott a specifikált képességek adottak voltak)
Nameg tegyük már azt is hozzá, hogy mire az Amiga kijött, a 64-en már vígan mentek az intrók, amik ugye ugyanazokat az időzítési trükköket tartalmazták, amik később a demók alapjául is szolgáltak, stb. Millió "feature", amit a gyártó saját maga nem is tudott: vízszintes, függőleges keretbővítés, split (remélem tudod mi az), 8-nál több sprite (sőt, volt, ahol kb. 64 volt a képernyőn) úgy, hogy a gép fizikailag 8-at tudott a gyártó szerint megjeleníteni (a sprite-bekapcsoló bitek száma ugyanis 8, azaz 1 bájt ), képernyő lefelé mozgatása pixelenként (több, mint 8 pixellel), sprite nagyítás 3-4-szeresre (amikor csak 2-szerest tudott), FLI grafika s annak további verziói, maga az egész DIGI (úgy, hogy a 6581-esből 2-félét gyártottak ugye, stb.) A cikk ráncfelvarrást vagy formai átalakítást ír, meg az újabb hangcsipekben (SID) ott a zajszűrés, emiatt a DIGI halk, az egész élvezhetetlen. Ha megnézel bizonyos zenéket régi hangcsipen, akkor majd érted mit akarok írni.
Senki sem vitatja az Amigát, hisz kiváló gép, stb. De tény, hogy nem volt akkora népszerűsége, s ennek valóban a 64-es az "oka". Vagy mondjam úgy, hogy 64-es nélkül Amiga sem lett volna? Ez történelem, s egyszerűen nem lehet felcserélni benne részeket, amik nem abban a sorrendben voltak, még akkor sem, ha vannak, akiknek jobban tetszene (nekem is jobb volna ha bizonyos dolgok nem úgy történtek volna, ahogy).
Szerkesztette: Warrior 2012. 04. 11. 16:58 -kor
#16
Elküldve: 2012. 04. 11. 19:10
az igazsághoz hozzátartozik, hogy az Amiganál nem volt semmivel sem volt jobb az Atari ST. sőt a jó Amiga mindenben megelőzte, az egyedi Amiga chipek és saját OS kiemelte versenytársai közül.
nem volt rossz az Amiga ST sem, de Tramielre elsősorban a Commodore64 miatt fogunk emlékezni.
a megboldogult hwhunpage oldalán pont 10éve megjelent pár remek cikk a Commodore sztoriról. érdemes ma is elolvasni őket,
http://web.archive.org/web/20030507035453/http://www.hwhunpage.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=48&sidebar=
http://web.archive.org/web/20030507040630/http://www.hwhunpage.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=49&sidebar=
http://web.archive.org/web/20030507040026/http://www.hwhunpage.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=58&sidebar=
Tramiel igazi keleteurópai harcos volt, aki soha nem adta fel, és így előbb utóbb valóban sikeres lett.
R.I.P.
#17
Elküldve: 2012. 04. 12. 18:42
Pouet.net
http://amigamania.amigaspirit.hu/
A1200 Tower
Blizzard 1240/40 Terc 2x128 ECC IBM SIMM RAM , FastAta1200 , Scanjuggler ,VF PS2 Keyboard, Docky PS2 Mouse adapter