Re: Ennyibe kerül a negyedik mobilszolgáltató
#1
Elküldve: 2012. 06. 18. 10:42
https://www.hwsw.hu/hirek/48567/mobilszolgaltato-negyedik-koltseg-ar-operator-vodafone-t-mobile-telenor.html
#2
Elküldve: 2012. 06. 18. 10:42
"Linkelj még pár perpetuum mobilét, meg egy Széles Gábor portrét, és akkor elhiszek neked mindent!"
#3
Elküldve: 2012. 06. 18. 11:15
Ez tök jó, akkor, amikor sorra zárták ki a kínaiakat nemzetbiztonsági okokra hivatkozva
Mi meg odaadjuk nekik az állami szférát, végülis csak ott vannak lényeges dolgok.
#4
Elküldve: 2012. 06. 18. 11:15
#6
Elküldve: 2012. 06. 18. 11:33
He? Előbb tudnak majd bármi változásról, mint bármely más gazdasági szereplő.
#7
Elküldve: 2012. 06. 18. 11:50
"Linkelj még pár perpetuum mobilét, meg egy Széles Gábor portrét, és akkor elhiszek neked mindent!"
#8
Elküldve: 2012. 06. 18. 12:05
Ennél sokkal gagyibbat hánytak össze milliókért tavaly
Egyébként nem rossz kínaiakat rabszolgaként tartani - ők üzemeltetik a mobilhálózatodat, ők nyírnák a füvedet is. Ők termelnének is, és ideadnák a hasznot, hogy ki tudjuk fizetni a munkásaikat.
(ja tök szar a logik, bocs csak az álmodozók kedvéért..)
#9
Elküldve: 2012. 06. 18. 12:06
#10
Elküldve: 2012. 06. 18. 12:07
#11
Elküldve: 2012. 06. 18. 12:10
#12
Elküldve: 2012. 06. 18. 12:16
Gyakorlatilag két esélyes ez a játszma, de a végén mind a két esetben csúnyán megfogjuk szopni, attól félek:
1) Nem jön be a kísérlet, sokszáz milliárd Ft megy a csatornába. Ezt nyilván egy ideig nem fogják beismerni, jön majd évekig a jó öreg állami dotálás, amikor soktízmilliárd Ft-tal megtoldják a költségvetésből a céget (ld. BKV, MÁV és társait). Ezt a gyakorlatot egy ideje már nem engedi az EU sem, szép kis büntetéseket kell majd fizetni évekkel később. Hasonló kockázatot hordozhat, mint ami a MALÉV esetén megtörtént: céget kötelezi az EU, hogy fizesse vissza az állami támogatásokat, mivel nem tudja, csőőőőd, game over, majd egy kiskirály bagóért felvásárolja a romokat...
2) Bejön a kísérlet mondjuk 5 év alatt, elkezd nyereséget termelni. Ha ez megvalósulna, akkor nagy valószínűséggel az állami szektor korrupciós gyakorlatának megfelelően elkezdenék majd valami havernak bagóért átjátszani a nyereséges részeket, a veszteségest pedig az állam finanszírozná (mint pl. a MÁV esetén a vasúti pálya fentartás stabilan veszteséges, azt csinálhatja az állam, a Cargó rész nyereséges volt, azt az osztrákoknak átjátszotta az előző kurmányzat, de ugyanígy a magyar villamoshálózat is hasonló: az erőműveknél a nyereség, a hálózat fenntartásán többtízmilliárd Ft veszteség, amit az állam fizet) majd tovább. Mindezt mondjuk egy 20 éves szerződéssel megpecsételve, szerződésfelbontás esetén sokszázmilliárd Ft-os kötbér stb. Bár ne lenne így...
Akármelyik alternatíva is lesz, Brüsszel keményen belepofázik a versenykorlátozás miatt, ha olyanná válik a helyzet, lehet csengetni a büntetéseket, amit megint adóban behajtanak.
Így elsőre szerintem kb. 700 ezer ügyfelet a szokott "önként és dalolva, á"lá magánnyugdíjpénztári pénzekről önkéntesen lemondásos ungarische módszerrel" össze tudnának szedni, ha kötelezik az állami szektor intézményeit és dolgozóik jelentős részét, hogy csak ettől a szolgáltatótól kapjanak mobilszolgáltatást illetve bármilyen telefonszolgáltatást, vagy kitalálnak egy új Tivadar kártyát (Puskás Tivadar után), amelyet csak az új szolgáltatónál lehet majd beváltani, azt adják majd Cafetériában.
Az államnál a labda, ha nem a helyi korrupt rendszerben raknák ezt össze akár még jó is lehetne. De, mivel a helyzet Elbától keletre picit "más", sok bennem a kétely...
#13
Elküldve: 2012. 06. 18. 12:30
"A fenti becsléseket alapul véve az új mobilszolgáltató elindítása és üzemeltetése működésének első évében nagyságrendileg 150 milliárd forintba kerülhet, ez az összeg várhatóan a későbbiekben sem csökkenhet jelentős mértékben, sőt valamelyes akár nőhet is."
A 150 piaci viszonyok között értendő, alap állami korrupcióval lesz az 180-200 is az első évben. Azt pedig nem igazán értem, hogy ez a következő években miért ne csökkenne, mert elvileg egyszer kell piacra lépni, pl. 100 milliárdért kiépíteni a hálózatot+adminisztrációt, utána csak ennek a fenntartása van.
"egy azonban biztos: piaci alapokon működő, nemzetközi szolgáltató nem fog érkezni egyhamar a magyar mobilpiacra, erre bizonyíték, hogy a 2011-ben kiírt frekvenciaaukcióra nem jelentkezett komoly érdeklődő a nemzetközi mobilszektorból."
Azért a digi jelentkezett, és szerintem jó is lett volna. Nyilván nem egy té/voda/orange szintű versenyző, de azért mégis. Persze a 2011-es aukció (+különadó, telefonadó, apámfasza adó, recesszió, stb.) után nyilván nem várható, hogy bárki idejönne szolgáltatni...
#14
Elküldve: 2012. 06. 18. 12:39
Szerkesztette: erdeklodo 2012. 06. 18. 13:01 -kor
#15
Elküldve: 2012. 06. 18. 12:40
Idézet: xclusiv - Dátum: 2012. 06. 18. 12:30
Meg a fejlesztése, ami csúnya milliárdokba kerülhet még és ezt ugye a többiek a nyereségből finanszírozzák. Az állami cégnél könnyen elképzelhető, hogy feneketlen lesz a kassza, csak épp vissza nem fog adni végül semmit.
#16
Elküldve: 2012. 06. 18. 12:43
Ja, és azt még hozzátenném,h nekik már vannak ügyfeleik, akinek vannak intézhető ügyeik, plusz internetes ügyfélszolgálat, internetes rendelés... akár hogy is nézem indulásnak 0-ról a "legalább 30" elég sok!)
Szerkesztette: map 2012. 06. 18. 12:48 -kor
"Linkelj még pár perpetuum mobilét, meg egy Széles Gábor portrét, és akkor elhiszek neked mindent!"
#17
Elküldve: 2012. 06. 18. 12:46
Szerintem is igy van, de ez csak amolyan szokasos elbizonytalanitos (FUD) cikk. Nem azert mondom, mert ne lennenek koltsegek, hanem azt, hogy ezzel a logikaval senkinek nem szabad egy piaci versenyben indulni, mert ott az elejen befektetes kell. Az viszont termeszetes, hogy alaposan vegig kell gondolni.
#18
Elküldve: 2012. 06. 18. 12:47
Idézet: petyus222 - Dátum: 2012. 06. 18. 12:16
Borzasztó ez a pesszimizmus. A játszma négyesélyes.
3) megtörténhet, hogy a negyedik szolgáltató olyan jó feltételeket szab, hogy minden előfizető elgondolkodik a váltáson és nagyobbik részük vált is. A szolgáltató nyereséges lesz már az első néhány év után, rohamtempóban fejlődik és letarolja a magyar piacot. A nyereséget hálózatfeljesztésre fordítják, így rengeteg új munkahelyet teremtenek és egy világszinten is élen járó technológiát. Emellett mondjuk a 10. év után elkezd terjeszkedni és az európai, később az amerikai piacot is letarolja.
4) a kormány töredelmesen bevallja, hogy az egész célja csak némi állami vagyon elsikkasztása volt, utána felmásznak a Gellért-hegyre, bebújnak egy-egy belülről szögekkel kivert hordóba és legurulnak a hegyoldalon.
#19
Elküldve: 2012. 06. 18. 13:06
Idézet: petyus222 - Dátum: 2012. 06. 18. 13:16
A tömegközlekedést _mindenhol_ dotálják költségvetésből, szóval BKV+MÁV itt nem játszik, és ez nem is ütközik EU-s jogba. A Malév más tészta, az elvileg egy versenypiacon működő cég volt, és a versenyt torzította az állami pénz, ez vonatkozik a telekom piacra is...
Idézet
És ezt mégis hogy képzeled? A "veszteséges" borsodi cellák maradnak államiban, a nyereséges pestiek pedig mennek s.lajosnak? Plü akkor már rég nem ők lesznek hatalmon.
Nem, már az elején telerakják káderekkel és tolvajokkal, hiszen a kezdeti nagy beruházásokból lehet tízmilliárdokat ellopni. Plusz ugye nem is fognak érteni hozzá, az ezzel okozott kár is sokmilliárdos lesz...
Idézet
Egyrészt: miért lenne törvényszerű, hogy a pályafenntartás stabilan veszteséges legyen? Használja a személyszállítás és a teherszállítás, és ha nekik kell akkor fizessék is ki a tényleges költségét, nem?
Másrészt pedig valóban eladták, de ha jól emlékszem a befolyó pénzt beleforították a mávba.
Idézet
Ha jól tudom nyereséges az mvm, ami a hálózatot tartja fenn, illetve a privatizált szolgáltatók (elmü, stb.) is nyereségesek, amik a helyi hálózatot üzemeltetik. Plusz Paks is MVM tulajdon, illetve más erőművek is részben vagy egészben MVM tulajdonúak. Szóval ez szerintem nem igaz.
Idézet
Hát igen, ez a baj...
#20
Elküldve: 2012. 06. 18. 13:09
Idézet: kockulat - Dátum: 2012. 06. 18. 13:40
_minek_ a fejlesztése? Kiépítik a hálózatot, LTE ready nyilván, szóval a jelenlegi legfejlettebb, nincs a láthatáron ezt leváltó technológia, és legalább 5 évig elketyeg, TFH évente 10 milliárdot fejlesztgetnek rajta, az azért egy nagyságrenddel kisebb pénz, mint a kezdeti kiépítés költsége.
Idézet
Ja, én is ilyesmire számítok.