
Az utóbbi években az Activision különösen szemét, és pénzsóvár hozzáállásával az egyik legutálatosabb kiadóvá vált sok ember szemében! A közelmúltban pedig volt pár olyan húzásuk ( szám szerint kettő ), aminek hatására nálam totálisan betelt a pohár! De ne szaladjunk ennyire előre!
4-5 évvel ezelőtt még minden szép és jó volt! Az Activision szárnyai alatt kibontakozó Call of Duty sorozat egyre nagyobb sikereket ért el, ráadásul a Blizzard-féle MMO-kból is dőlt a pénz! Akkoriban az Activision az egyik legnépszerűbb kiadónak számított! Ám azóta történt egy s más. A lavinát egy bizonyos Boby Kotick nevű úriember, és a Modern Wafrare 2 indította el.
2009-et írunk, A sajtó még mindig a negyedik CoD, a Modern Warfare sikerétől volt hangos, a játék minden idők egyik legjobban teljesítő játéka lett, valamint a hihetetlen hype hatására a Call of Duty valódi márkanévvé, az Activision aranytojást tojó tyúkjává változott! Az említett évben érkezett a Modern Warfare 2, amelyet - köszönhetően a negyedik rész sikerének - még nagyobb reklám hadjárat vett körül, és biztosította be már a megjelenés előtt az óriási sikert! Azonban a megjelenés alkalmával a játékos közel sem azt kapta, amit várt. Vagyis mégis, de nem olyan körítéssel, amire számított! Az első haragot kiváltó ok az Activision azon döntése volt, miszerint az MW2-t emelt áron, a korábbi játékoknál jóval drágábban küldik a boltok polcaira. Erre az előbb említett Kotick úr rákontrázott azon kijelentésével, hogy ha tehetné, még ennél is drágábban adná az új részt! Akkor megmozdult valami az emberekben, de a játék körüli szenzáció hamar elnyomta az elégedetlenkedők hangját. Nem sokkal később azonban ismét felütötte a fejét az ellenszenv, mivel a legtöbb játékos szép lassan kezdett rájönni, hogy közel sem azt adták el neki, amire számított! A játék ugyanis látványban szinte semmit sem fejlődött az előd óta, az egyjátékos kampány hossza valahol 5 és 10 óra között mozgott, a multiplayer élményre pedig erősen rányomta a bélyegét a sokak által kritizált IWnet. A sajtó persze örömódákat szőtt a játék köré, de sok embert akkoriban ez már nem tudott megtéveszteni! Természetesen, ahogy az lenni szokott, ebben az esetben is győzött a hype, és a reklám, a Modern Warfare 2 pedig fantasztikus eladásokat produkált, és produkál máig is!
Ezen felbuzdulva az Activision hamarosan ismertette a játék DLC-ivel ( letölthető tartalmaival ) való terveit is! Az első pakkot hamarosan ki is adták, Stimulus Package néven, ami 5 pályát tartalmazott, ezek közül kettőt az első Modern Warfare-ból emeltek át! Ám az egészben a legpofátlanabb húzás a DLC ára volt! Aki szerette volna letölteni a gyakorlatilag 3 új pályát, annak 1200 MS pontot, azaz 15 dollárt kellett kiperkálnia! Mindezt egy olyan csomagért, ahol 3 valóban új pályát lapunk, a maradék kettőt pedig átemelték a negyedik részből. Korrekt?
Amikor ez kiderült, persze óriási volt a felháborodás, az emberek körében divattá vált szidni a kiadót, és a DLC-t egyaránt! Aztán jöttek az első eladási adatok: a kiegészítőt nem sokkal a megjelenése után 17 millióan vették meg! Ennyit a felháborodásról!
A siker után az Activision persze azonnal bejelentette a következő pályacsomagot ( miért is ne tették volna, hisz még a szemetet is el tudják adni egy vagyonért ), Resurgence Package néven, amely ismét 5 pályát tartalmazott, amelyek közül megint 3 új, és egy 2 régi volt. Az ár sem változott, 15 euróba került ez a szösszenet! Itt már azt gondoltam, ez azért már tényleg sok, és nem fogják lenyelni az emberek! Tévedtem! De még mekkorát, atya ég! Ugyanis nem rég érkezett a hír, hogy a Call of Duty kiegészítők már közel 20 millió példányban keltek el! Erre mit lehet mondani? No Comment!
Amíg az emberek továbbra is pénzzel tömik a kiadó zsebét, ráadásul olyan szemetekért, mint ez a két DLC, ez a cirkusz nem fog véget, érni! Szomorú tény, hogy minden idők legszemetebb kiadója bármit megtehet, mert viszik, mint a cukrot! Az emberi butaság végtelen! Az Activision pedig már nyugodtan tekinthet úgy a vásárlókra, mint a birkákra, és nincs más dolguk, mint várni a következő nyírást.
5 komment
Oldal 1 / 1

Warton
2010. 08. 03. 17:14
Néhány észrevétel:
1. A CoD: MW2 nem volt drágább mint egy átlagos AAA cím. Személy szerint 9.990,- forintot adtam érte 2009.11.15-én. Számlám is van, ha esetleg érdekel... PC-re az újjonnan kijövő játékok általában ennyibe kerülnek. Ezt csak a korrektség jegyében írom.
2. Az IWnet valóban egy szar volt, de azért idővel számomra is világossá vált, hogy mit szerettek volna elérni az IW-esek. Azt szerették volna, hogy az embereknek ne kelljen ded szerverek után kutatniuk, ahol megfelelő létszámú ember van, megfelelő játékmód van beállítva stb. Hanem csak meg kelljen nyomni egy gombot és mehet a hentelés. A célt sikerült elérniük, azonban a lag ténylegesen komoly problémát jelentett és sokszor játszhatatlanná tette a játékot. Viszont az utóbbi időben, hónapokban ilyen jellegű problémák egyre ritkábban fordulnak elő, azaz a játék patchelése sikeresnek volt mondható. Ja és még valami, az Iwnethez tudtommal nem az Activision ragaszkodott, hanem a játékfejlesztők az Infinity Ward. Igazából ennek az egész ded szerveres hisztériának nagyobb volt a füstje mint a lángja. Igazából az lett volna a legjobb, ha az iwnet mellett alternatívaként meghagyták volna a dedikált szerveres támogatást.
3. A játék legnagyobb hibájáról nem írtál, valószínűleg mert nem játszhattál vele eleget. Mégpedig a cheaterek. Ez a játék legnagyobb hibája, de igazándiból ezt sem írnám az Activision számlájára. Ebben sokkal inkább a Steam VAC rendszere a hibás, ami a cheatelés közben nem szórja ki az embereket. Az Activision csak annyiban ludas, hogy a korábban olyan jól bevált Punkbustert nem használták a 6. részben.
4. A DLC-kről nem mondanék semmit sem, mert én nem vettem meg. Túl drágának találom, meg nekem nem éri meg. Ettől függetlenül lehet, hogy szuper. Az, hogy a sok birka megveszi szintén nem az Activision hibája, hanem inkább az erénye.
5. Egy dolgot még kiemelnék, mégpedig azt, hogy az Activision nagyon csúnyán kinyírta a Call of Duty környékén tevékenykedő mod közösséget ezzel az IWnettel, mert a játékra abszolút semmilyen modot nem lehet készíteni. Személy szerint én gyűlölöm a modokat, mert szerintem sokszor több kárt csináltak mint hasznot, de ezt a mod közösség helyett mindenképpen megjegyezném.
Fentiek alapján én nem bántanám annyira az Activisiont a CoD: MW2 miatt, pusztán azért mert sikerük van. Tény, hogy a játék nagyon jóra sikerült, de közel sem tökéletes. És a többsége annak a sok millió ember, aki megvásárolta a játékot szvsz. nem csalódott.
Az Activision szvsz. sokkal nagyobb lenyúlást a Guitar Hero 30. részével csinál, ahol aztán tényleg a számokon kívül semmilyen pluszt nem adnak a játékosoknak.
1. A CoD: MW2 nem volt drágább mint egy átlagos AAA cím. Személy szerint 9.990,- forintot adtam érte 2009.11.15-én. Számlám is van, ha esetleg érdekel... PC-re az újjonnan kijövő játékok általában ennyibe kerülnek. Ezt csak a korrektség jegyében írom.
2. Az IWnet valóban egy szar volt, de azért idővel számomra is világossá vált, hogy mit szerettek volna elérni az IW-esek. Azt szerették volna, hogy az embereknek ne kelljen ded szerverek után kutatniuk, ahol megfelelő létszámú ember van, megfelelő játékmód van beállítva stb. Hanem csak meg kelljen nyomni egy gombot és mehet a hentelés. A célt sikerült elérniük, azonban a lag ténylegesen komoly problémát jelentett és sokszor játszhatatlanná tette a játékot. Viszont az utóbbi időben, hónapokban ilyen jellegű problémák egyre ritkábban fordulnak elő, azaz a játék patchelése sikeresnek volt mondható. Ja és még valami, az Iwnethez tudtommal nem az Activision ragaszkodott, hanem a játékfejlesztők az Infinity Ward. Igazából ennek az egész ded szerveres hisztériának nagyobb volt a füstje mint a lángja. Igazából az lett volna a legjobb, ha az iwnet mellett alternatívaként meghagyták volna a dedikált szerveres támogatást.
3. A játék legnagyobb hibájáról nem írtál, valószínűleg mert nem játszhattál vele eleget. Mégpedig a cheaterek. Ez a játék legnagyobb hibája, de igazándiból ezt sem írnám az Activision számlájára. Ebben sokkal inkább a Steam VAC rendszere a hibás, ami a cheatelés közben nem szórja ki az embereket. Az Activision csak annyiban ludas, hogy a korábban olyan jól bevált Punkbustert nem használták a 6. részben.
4. A DLC-kről nem mondanék semmit sem, mert én nem vettem meg. Túl drágának találom, meg nekem nem éri meg. Ettől függetlenül lehet, hogy szuper. Az, hogy a sok birka megveszi szintén nem az Activision hibája, hanem inkább az erénye.
5. Egy dolgot még kiemelnék, mégpedig azt, hogy az Activision nagyon csúnyán kinyírta a Call of Duty környékén tevékenykedő mod közösséget ezzel az IWnettel, mert a játékra abszolút semmilyen modot nem lehet készíteni. Személy szerint én gyűlölöm a modokat, mert szerintem sokszor több kárt csináltak mint hasznot, de ezt a mod közösség helyett mindenképpen megjegyezném.
Fentiek alapján én nem bántanám annyira az Activisiont a CoD: MW2 miatt, pusztán azért mert sikerük van. Tény, hogy a játék nagyon jóra sikerült, de közel sem tökéletes. És a többsége annak a sok millió ember, aki megvásárolta a játékot szvsz. nem csalódott.
Az Activision szvsz. sokkal nagyobb lenyúlást a Guitar Hero 30. részével csinál, ahol aztán tényleg a számokon kívül semmilyen pluszt nem adnak a játékosoknak.

Warton
2010. 08. 03. 20:05
Szerintem ezekkel a nyilatkozatokkal csupán tesztelik a nagyközönséget. Látod a MW2 esetében már beígérték, de beváltani igazából a Starcraft2-n tették meg. Na a SC2-nél már teljesen jogos lenne a felháborodás, hiszen 15kért árulják. Ráadásul az 1 gémet el fogják adni még 2-szer. És akkor DLC-kről még nem is beszéltem. Valószínűleg abból is lesz pár.
Ez a nem volt pofájuk szöveg egy kicsit azért furcsa. Már máshol is olvastam. De azért egy Media Marktból nem nézem ki azt, hogy eret vág magán mert nincs pofája többet kérni egy játékért. Ahogy most minden boltnak van pofája elkérni a 15 ropit a SC2-ért. És majd figyeld meg teljes áron fogják árulni a fennmaradó 2 részt. Na ez a "prés-üzletpolitika" ami felháborító, nem az, hogy 10 mappot adnak 30$-ért, egy anélkül is szuperáló játékhoz. Sajnos az Activision betette a lábát a Blizzardba és ez nem feltétlenül tett jót nekik. Ettől függetlenül a creditet meg kell adni nekik, mert a játék jó.
Nyilván nem tényként közölsz dolgokat, hanem a véleményedet írod le. Na de azért ezeket tényekkel kell alátámasztani. Amúgy bírom a blogot, mert rendszeresen érdekes témákról írsz...
Egyébként ez az Ubisoftos DRM rendszer se piskóta. Ha meghal az Ubi szervere, vagy otthon a neted akkor nyista játék. Ez is megérne egy blogbejegyzést. És akkor így csokorba lehetne gyűjteni a különféle kiadók "baklövéseit".
Ez a nem volt pofájuk szöveg egy kicsit azért furcsa. Már máshol is olvastam. De azért egy Media Marktból nem nézem ki azt, hogy eret vág magán mert nincs pofája többet kérni egy játékért. Ahogy most minden boltnak van pofája elkérni a 15 ropit a SC2-ért. És majd figyeld meg teljes áron fogják árulni a fennmaradó 2 részt. Na ez a "prés-üzletpolitika" ami felháborító, nem az, hogy 10 mappot adnak 30$-ért, egy anélkül is szuperáló játékhoz. Sajnos az Activision betette a lábát a Blizzardba és ez nem feltétlenül tett jót nekik. Ettől függetlenül a creditet meg kell adni nekik, mert a játék jó.
Nyilván nem tényként közölsz dolgokat, hanem a véleményedet írod le. Na de azért ezeket tényekkel kell alátámasztani. Amúgy bírom a blogot, mert rendszeresen érdekes témákról írsz...

Egyébként ez az Ubisoftos DRM rendszer se piskóta. Ha meghal az Ubi szervere, vagy otthon a neted akkor nyista játék. Ez is megérne egy blogbejegyzést. És akkor így csokorba lehetne gyűjteni a különféle kiadók "baklövéseit".

abydos
2010. 08. 04. 19:53
Warton: A játék a Briteknél jóval drágább volt mint a világ más pontjain. Miért is? Hogy a Activision tesztlhesse, mennyire tudják eladni a drágább játékot. Mint látod, bevált a teszt, a StarCraft máris drágábban jött a boltokba, mint az átlag!
Személyesen én évek óta gyűlölöm az Activisiont. Nem ma kezdődött az utálatom, nem is a Modern Warfare miatt, hanem régebbre nyúlik vissza az ügy, egészen pontosan az ActivisionBlizzard egyesülésééig.
Szóval réges régen voltak a csodálatos fejlesztőstúdiók, amik a Sierra logó alatt egyesültek. Az Activiszont egyesült a Blizzarddal így ezekre a Sierrás stúdiókra már nem volt szükség. A ActiBlizz egy puillanat alatt munkanélkülivé tett több száz fejlesztőt, páran megmenekültek, páran viszont eltüntek örökre. Mivel Siearra logó alatt több játék is készült amit a kedvenc fejlesztőim készítettek (a Sierra egyenlő volt a minőséggel) ezért nagyon fájdalmasan érintett az ügy. Az Actinak csak a Ice Age, CoD és a Guitar Hero kellett, a többire nem volt szükség, ezért dobjuk ki őket, hiába fejlesztik ép a Prototype-ot, Ghostbusterst, World in Conflict Soviet Assaultot stb.
Szóval ez a helyzet, utálatom tárgya innen ered. Nem egy volt stúdiótól akartak utólag pénzt kiperelni (mindet elvesztették), mert az új kiadónál elkészítették a játékot és sokkal sikeresebb lett, mint amire valaha is számíthattak. (szóval ha kiadták volna őket, abszolút nyereség lett volna).
A későbbi üzletpolitikájuk meg csak megmutatja nekünk, hogy ez nem pillanatnyi elmezavar volt, ezek tényleg ilyen gerinctelen férgek. Mit csináltak az Infinity Wardon belül is? A stúdió, ami felemelte őket azt rombolták szét, azért mert nem képesek fizetni normálisan a dolgozóknak, így zsarolva őket! Ez az igazi hála, mondhatom.... Szóval nekem nagyon határozott nézetem az, hogy soha nem adok nekik még egyszer pénzt...
Személyesen én évek óta gyűlölöm az Activisiont. Nem ma kezdődött az utálatom, nem is a Modern Warfare miatt, hanem régebbre nyúlik vissza az ügy, egészen pontosan az ActivisionBlizzard egyesülésééig.
Szóval réges régen voltak a csodálatos fejlesztőstúdiók, amik a Sierra logó alatt egyesültek. Az Activiszont egyesült a Blizzarddal így ezekre a Sierrás stúdiókra már nem volt szükség. A ActiBlizz egy puillanat alatt munkanélkülivé tett több száz fejlesztőt, páran megmenekültek, páran viszont eltüntek örökre. Mivel Siearra logó alatt több játék is készült amit a kedvenc fejlesztőim készítettek (a Sierra egyenlő volt a minőséggel) ezért nagyon fájdalmasan érintett az ügy. Az Actinak csak a Ice Age, CoD és a Guitar Hero kellett, a többire nem volt szükség, ezért dobjuk ki őket, hiába fejlesztik ép a Prototype-ot, Ghostbusterst, World in Conflict Soviet Assaultot stb.
Szóval ez a helyzet, utálatom tárgya innen ered. Nem egy volt stúdiótól akartak utólag pénzt kiperelni (mindet elvesztették), mert az új kiadónál elkészítették a játékot és sokkal sikeresebb lett, mint amire valaha is számíthattak. (szóval ha kiadták volna őket, abszolút nyereség lett volna).
A későbbi üzletpolitikájuk meg csak megmutatja nekünk, hogy ez nem pillanatnyi elmezavar volt, ezek tényleg ilyen gerinctelen férgek. Mit csináltak az Infinity Wardon belül is? A stúdió, ami felemelte őket azt rombolták szét, azért mert nem képesek fizetni normálisan a dolgozóknak, így zsarolva őket! Ez az igazi hála, mondhatom.... Szóval nekem nagyon határozott nézetem az, hogy soha nem adok nekik még egyszer pénzt...
Oldal 1 / 1
Trackback linkek [ Trackback URL ]
← Július 2025 →
H | K | S | C | P | S | V |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Legutóbbi bejegyzések
Hasznos linkek
Utolsó kommentek
Keresés a blogon
0 látogató épp most
0 vendég
0 tag
0 anonim tag
0 tag
0 anonim tag