HWSW Informatikai Kerekasztal: Horvátország autóval - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

Oldal 1 / 1
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Horvátország autóval Értékeld a témát: -----

#1 Felhasználó inaktív   BooBoo 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 356
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 07. 02. 14:06

Hi!

Most tervezünk egy autós kiruccanást horvátba. (Letenye-Zágráb-Karlovac-Split-Dubrovnik útvonallal). Tapasztalt emberek válaszait várom az utóbbi pár évből a következő kérdésekre (egyelőre):

1., Milyen minőségűek az utak? (szerpentin korlát nélkül?)
2., Érdemes-e Bosznián keresztül menni? (autóklub nem ajánlotta, pedig rövidebb)
3., A térkép szerint (2001) a Split-Dubrovnik út egy kisebb szakaszon áthalad Bosznián. Igaz ez?

#2 Felhasználó inaktív   BooBoo 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 356
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 07. 02. 14:48

4., Mennyi ideig tart a határátlépés?
5., Mekkora az átlagos forgalom?

#3 Felhasználó inaktív   mocsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.848
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 07. 02. 15:58

idézet:
Ezt írta BooBoo:
Hi!

Most tervezünk egy autós kiruccanást horvátba. (Letenye-Zágráb-Karlovac-Split-Dubrovnik útvonallal). Tapasztalt emberek válaszait várom az utóbbi pár évből a következő kérdésekre (egyelőre):

1., Milyen minőségűek az utak? (szerpentin korlát nélkül?)
2., Érdemes-e Bosznián keresztül menni? (autóklub nem ajánlotta, pedig rövidebb)
3., A térkép szerint (2001) a Split-Dubrovnik út egy kisebb szakaszon áthalad Bosznián. Igaz ez?
[/quote]

1. Balkanon a legjobbak, kicsit jobbak az autopalyak mint Mo-n a sima foutak.
2. Attol fugg mit akarsz? Lefaradni a sok poroszkalo kamiontol/busztol, a hosszu soha veget nem ero szerpentintol a szedito melysegtol, kib draga es szervezetlen auto mentestol (vagyis atqrnak ha nem beszelsz szerbul) elozes eletveszelyes, de gyonyoru taj qva jo levego es ha ugyes vagy occson kajalhatsz utkozben. A tankolasnal vigyazni kell, ha befecskendezos az auto, mert kisse koszosak szoktak lenni a tartalyok (tapasztalat, szivtam mar meg Szarajevoban emiatt)
3. Igen egy rovid szakaszon, de neked nem kell hatar allomas miatt aggodnod.
4. cca 30 perc Hrvatska es Bosznia kozott, kicsit hoszabb a Magyar horvat oldalon (Mo miatt, mert scannel-getnek)
5. Nem veszes.

En odafele atmennek bosnyakian, kisebb megallasokkal kirandulasokkal, visszafele jobb az autopalyas Hrvatska.

[ 2003. július 02.: mocsi szerkesztette a hozzászólást ]
Where you come from... is gone.
Where you thought you were going to... were never there.
Where you are ain't no good, unless you get away from there!

#4 Felhasználó inaktív   fiola 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 377
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 07. 02. 19:17

forgalom:

2 eve voltunk, es talakoztunk 2-3 tobb kilometeres dugoval...gondolom ez foleg a turnus valtasok idejen tapasztalhato...
A világűr az némi anyag és a semmi keveréke..

#5 Felhasználó inaktív   Sasfióka 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.380
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 07. 02. 19:44

idézet:
Ezt írta BooBoo:
Hi!

Most tervezünk egy autós kiruccanást horvátba. (Letenye-Zágráb-Karlovac-Split-Dubrovnik útvonallal). Tapasztalt emberek válaszait várom az utóbbi pár évből a következő kérdésekre (egyelőre):

1., Milyen minőségűek az utak? (szerpentin korlát nélkül?)
2., Érdemes-e Bosznián keresztül menni? (autóklub nem ajánlotta, pedig rövidebb)
3., A térkép szerint (2001) a Split-Dubrovnik út egy kisebb szakaszon áthalad Bosznián. Igaz ez?
[/quote]

A hétvégén ruccantam ki Adriára, szóval kicsit naprakészek az infóim :) (Unatkoztam szombat este, azt haverokkal kitaláltuk ugorjunk le, de valami monszun lehetett, mert tényleg csak a tájban gyönyörködhettünk...)

DE: Letenyén a határon semmi sor nem volt, és állítólag nem is jellemző. Horvátországban készül az uniós autópálya, mi az amerikai autónkkal nem jellemzően fértünk el rajta, szóval arra készülni, hogy kicsit kisebb a sáv, mint itthon.
Amúgy az autópályák járhatók, helyenként jók, VISZONT A KRESZTÁBLÁKRA NAGYON FIGYELJ, mert itthon megszokhattad, hogy semmi ok nélkül a préri közepére kivágnak egy 30-as táblát, kinn horvátban ha 60-as tábla van nem egyenletes útfelület táblával, akkor ott már hatvannal menve is gondokat okozhatnak a fél méteres gödrök.
Nem meglepődni, amikor az autópályán úgy kell előzni, hogy át kell menni a szembelévő sávba :) (De autópálya jel van kinn, meg dupla záróvonal, egyik felén melléfestve szaggatott... :D )
Nagyon szép a táj, mi igaz Rijekában meg Krk-n voltunk, egy órás pihenővel tettük meg az utat 6,5-7 óra alatt (Dunaújvárosból) úgy hogy az utolsó százötven-kétszáz kilométeren a max haladási sebesség ca. 30-50 km volt szakaszonként annyira esett.
Nagyon durva és burtális utak is vannak. Ha kinn a kőomlásveszély, akkor lehet, hogy telibe is kap egy többtonnás kődarab :) szóval kerülni az olyan utakat.
Autópálya-díjak szakaszonként 10-30 kuna között (1 kuna 37 ft), pályakapuk vannak, nekünk összességében volt 85 kuna a sztráda oda, és ennyi is vissza. Használjad azt, azon lehet menni, nagyon gyér a forgalom. (Este SENKIVEL NEM TALÁLKOZTUNK a sztrádán pedig tényleg Letenyétől Rijekáig mentünk... Visszafelé pedig egy - egy autót láttunk. A városok azok lehet hogy be vannak dugulva, mert sok a kocsi... :) A zágrábi elkerülőút nagyon de nagyon rossz, szörnyű minőségű út, de csak ott!

Meg Letenyén a Mol kúton teletankolni autót EVO99-cel, mert kinn nagyon rossz minőségű a benzin (lehessen mivel keverni ezt nekünk is úgy mondták, igaz amúgy is evot kap kicsike), viszont ha olcsón meg akarod úszni a benzint a tankolás művelete Horvátországban, INA kútnál:
1. Beállsz a kúthoz, teszed a buta turistát.
2. Leveszed a SUPER98-as pisztolyt (ez piros színű), majd rájössz, hogy ez nem is megy bele a tankodba, mert túl vastag a pisztoly...
3. VISZZATESZED a pisztolyt, mivel nem tankoltál így joggal gondolod, hogy leveheted a másikat...
4. Leveszed az EUROSuper 98-as vagy 95-ös pisztolyt, meglepő arccal nyugtázod, hogy ez igen, ez belemegy a tankodba.
5. Fütyürészve tankolsz legalább két percet, majd megrökönyödve veszed észre, hogy nem pörög a számláló. Persze közben érzed, hogy benzin az folyt, de ezt gyorsan elfelejted nagy meglepődésedben.
6. Pisztolyt visszateszed, bemész értetlen arccal, elmondod angolul, hogy te tankolni akarsz, de nem pörög a számláló, és izé, meg fűző...
7. Erre közlik,hogy igen, mert levettél egy pisztolyt, amit visszatettél, majd másikat vettél le, és ez így van, kérsz segítséget.
8. Kimegy kiccsávó leveszi a pisztolyt kérdezi, hogy mennyit tankolj, erre te tök nyugis arccal közlöd five liter please.
9. Meglepetten visszakérdez, de rak bele öt liter benzint, majd bemész fizetni, kiperkálod azt a kemény 30 kuna körüli (1200,- Ft) összeget, beszállsz az autódba és meglepődve nyugtázod, hogy jé, az alatt a két perc alatt is folyt a benzin,
10. Elégedetten távozol a kútról :)

Nekem működött...

Amúgy kellemes utat! Sok szerencsét és szép időt!

SF
"Hiszek a sárkányokban, a jó emberekben és egyéb fantázia szülte lényekben..."

#6 Felhasználó inaktív   mocsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.848
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 07. 02. 19:45

idézet:
Ezt írta fiola:
forgalom:

2 eve voltunk, es talakoztunk 2-3 tobb kilometeres dugoval...gondolom ez foleg a turnus valtasok idejen tapasztalhato...
[/quote]

Igen, meg az idoszaktol is, mikor jon a nagy nemet roham, mikor megy tobb magyar szabadsagra, altalaban sokkal jobb a helyzet mint a Roman hatarnal.
Where you come from... is gone.
Where you thought you were going to... were never there.
Where you are ain't no good, unless you get away from there!

#7 Felhasználó inaktív   BooBoo 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 356
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 07. 15. 13:52

Megvolt a túra. Saját élmények:

1. Az út szerintem kifejezetten jó volt! (Rentgeteg 1-2 éves út van). Néha ugyan hiányoztak a korlátok a szerpentineken.

3. Tényleg átmegy Bosznián, de van a határon tranzit kapu, ahol nem is kell megállni. (Én azért inkább megálltam, minthogy egy sorozatot eresszenek utánam :) ).

4. A határon semmit sem szaroztak, volt amikor az útlevelet sem kérték. (Kb. 4perc volt oda-vissza mindkét oldal össz)

5. Szerdán odafelé semmi forgalom, vasárnap visszafelé csak Zágrábnál kellett a fizetőkapunál csorogni a dugóban 4-5 percet.

A közlekedési kultúra király. Nekem szokatlan volt, hogy ha valahol hirtelen feltolul a sor (látnivaló a bal oldalon), akkor nemcsak a féklámpa, de a vészvillogó is üzemel. Ez jó ötlet (főleg a tiszta mocsok világítás és féklámpa egyben tipusú autóknál).

Az út Dubrovniktól Békásmegyerig 15 óra volt. Ebből max 2 volt megállás, kaja, fényképezés.

Összességében szép ország ami a tengerpartot illeti, de megdöbbentő a nagy büdös semmi közepén, szétlőtt házak közt autókázni. Egy jellemző csendélet: Beszakadt tető, nincsenek ablakok, nyitott garázsajtó mögött labda a széken és muskátli az ablakban.
Kissé funpic-es beütése volt még az Óvárosokban a roskadozó vityillókon a légkondi (Mitsubishi jel volt rajta) látványa.

A tenger pedig annyira tiszta, hogy a parttól jóval távolabb is simán látszott az alja (tériszony rulez).

A szállással sem volt gondunk. Mindkétszer sikerült 10000Ft környékén megúsznunk 2 éjszakát 4 főre.

Mindenesetre jövőre jöhet az északi országrész.

Köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólásokat.

#8 Felhasználó inaktív   Degeczi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.976
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 07. 15. 14:49

idézet:
Ezt írta BooBoo:
[QB] ha valahol hirtelen feltolul a sor (látnivaló a bal oldalon), akkor nemcsak a féklámpa, de a vészvillogó is üzemel. Ez jó ötlet QB][/quote]

európa nyugati felében már nagyon rég így csinálják
sokan jár(n/t)ak oda dolgozni a déli országokból, talán ezért vették át a szokást

#9 Felhasználó inaktív   joe39 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 4.804
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 07. 15. 15:38

idézet:
Ezt írta Degeczi:


európa nyugati felében már nagyon rég így csinálják
sokan jár(n/t)ak oda dolgozni a déli országokból, talán ezért vették át a szokást
[/quote]
nemigen autóztam még nyugaton, dolgozni meg főleg....
de így teszek mindig, ha valami gond van az m3-m7-en...
és akkor megpróbálnak megelőzni...

#10 Felhasználó inaktív   Degeczi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.976
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 07. 15. 15:54

jó dolog kben, és szerintem egyenesen következett abból, h pl Németországban az autópályákon
- sok helyütt nincs sebességkorlátozás
- nagyobb városok közelében gyakoriak a dugók (akár 15-20km hosszúak is!)
el lehet képzelni mi következne abból, ha vki a belső sávban 200 fölött haladva későn eszmél rá, h áll a forgalom előtte...
nálunk szerencsére még nem ennyire jellemzőek a dugók

#11 Felhasználó inaktív   Sasfióka 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.380
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 07. 15. 15:17

Idézet: Degeczi - Dátum: 2003. júl. 15., kedd - 16:54

jó dolog kben, és szerintem egyenesen következett abból, h pl Németországban az autópályákon
- sok helyütt nincs sebességkorlátozás
- nagyobb városok közelében gyakoriak a dugók (akár 15-20km hosszúak is!)
el lehet képzelni mi következne abból, ha vki a belső sávban 200 fölött haladva későn eszmél rá, h áll a forgalom előtte...
nálunk szerencsére még nem ennyire jellemzőek a dugók

Igaz kicsit offtopic :)
Én M3-ason jártam meg hasonló okok miatt. Szép nyugisan megyek a megszokott sebességgemmel, egyszercsak azt veszem észre, hogy a tőlem jobbra lévő autón villog a vészvillogó. Abban a pillanatban eszméltem, hogy dugó van a sztrádán, ösztönösen padlófék (persze előtte középső tükörbe pillant...) Az előttem alig párszáz méterre ÁLLÓ piros Toyota vezetője, ha használta a tükrét, legalább öt évet öregedett. Ezúton kérek elnézést tőle. Hál'istennek, megfelelőek voltak a fékeim, és még talán az utolsó előtti pillanatban sikerült észrevennem a veszélyt. De ha az jobb oldalt álló autó nem használja a vészvillogóját (amit amúgy kellene, mivel a sebessége az autópályán a megengedett minimális érték alá süllyedt...) akkor tuti, hogy feltolom a sort. Tényleg nem tűnt fel, hogy áll előttem a sor.

Amúgy, hogy ON legyek, idén is úgy döntöttem, hogy meglátogatom horvát barátainkat, na meg nyaralok is egy kicsit. :)

SF
"Hiszek a sárkányokban, a jó emberekben és egyéb fantázia szülte lényekben..."

#12 Felhasználó inaktív   justman 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.837
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 07. 15. 17:18

Nekem Németországban volt hasonló, Berlinből Rostockba mentünk éppen, ismerős út, ha valami útépítés van, azt messziről lehet észlelni. Na ekkor ilyen jelek nem voltak, csak jött a sor vége. Ott nagy kultúrája van a vészvillogózásnak, de ezúttal ez sem volt...

Ami még bizarrabb volt, hogy kb. 60 km-es szakaszon ez kb. 4x ismétlődött, számomra felismerhetetlen okból. Egyszer csak belassultunk 20-ra, 4-5 km ebben a tempóban, ismét 130, majd újra padlófékkel utólért sor, grrr

Téma megosztása:


Oldal 1 / 1
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó