Meghalt az ATI 9600 Pro kártyám(Triplex para-soul)
#1
Elküldve: 2004. 11. 06. 23:10
Mivel éppen múlt héten péntekencseréltem alaplapot (Asus p4p800e-dlx) és procit (P4 3.0) és újratelepíttem a rendszert, azt hittem, valami driver rossz lehet (persze egy hete gond nélkül megy napi 12-18-ban).
Aztán reset: se kép se hang (a kis speakler sem szólt, hogy vmi gond lenne).
Kikapcs, áramtalanítás semmi.
Bios reset: semmi.
Kiszetem mindne kártyát, vinyót lehúztam, csak memó vga + proci volt benne illetve bill. : semmi.
Kivettem a videokártyát, akkor más sípolt a speaker.
Na, elő a régi alaplapot: bele a videokártya (proci a hűtéssel ill memó még benne volt) semmi.
Ekkor már biztos voltam benne, hogy a kártyával volt gond.
Közben szerencsére tudtam szerezni egy kölcsön kártyát, mindne ok. (Csak az új kártyához kellet driver)
Szerintetek mi történhetett? Megnézegettem a kártyát alaposan, semmi égés nyomot (sem szagot) nem találtam .
Hétfőn viszem vissza a szervízbe (tavaly decemberben vettem). Még soha nem volt semmilyen garis ügyem (most nem emlékszem), ezért fogalmam sincs mire kell ilyenkor felkészülni???
A kártyát gondolom nem javítják, hanem adnak cserét. Ez mennyi idő?
Ezt a kártyát már nem árulják egyrészt ritka, másrész nem nagyon találni már 9600 Pro kártyát sem. Ha cserére kerül a sor, akkor mit adnak helyette? Mikor vettem akkor 39 + áfa volt, ha csere lesz, akkor ebben az értékben adnak kártyát, vagy egy teljesítményben hasonlót (mondjuk 9600XT)?
#2
Elküldve: 2004. 11. 06. 23:50
#3
Elküldve: 2004. 11. 07. 00:41
Idézet: HavocS - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 0:50
Én elégedett leszek proval is, de olyat már nem árulnak.
#4
Elküldve: 2004. 11. 12. 11:46
Azt monták, átveszik gariba, hívjam őket vissza csütörtökön.
Csak most hívtam őket fel. Azt mondták, hogy feltételes (!) garanciába vették át, ezért most felkülték a gyártóhoz (nem is forgalmazóhoz ? ) ahol megvizsgálják a kártyát, és 4-5 hét is lehet, mire visszaszólnak. Ha gyári hibásnak találják, akkor kicserélik, amúgy nem.
Először meglepődtem a 4-5 héten, mondtam neki, hogy mintha 2 hét lenne az ilyen, erre ő, hogy az már megszűnt. Hogy is van ez? Valaki tud róla? Mikor szűnt meg? Hol lehet ilyennek utánannézni?
Aztán megkérdeztem, hogy mi számít gyári hibának, azaz mikor érvényesül a garancia: akkor ha lefagy a kártyától a gép, leáll a ventilátor, esetleg nagyon hangos.
Feszültségingadozásból is történhet iylen, de az nem garos. Amúgy pont náluk vettem 36 akárhányezerért a házat-tápot hogy ne legyenek ilyenek illetve csak a videokártya ment tönkre, arra viszont azt mondta, hogy azt úgysem tudom bebizonyítani a gyártónak (!) nem volt fesz. inagdozás....
Aztán hogy hívjam vissza őket 2 hét múlva. (Minek, ha csak 4-5 hét múlva szól vissza a gyártó?)
Szóval úgy érzem, hogy már csak a kötelező időhúzás köre, beszoptam az egészet,és nem cserélik ki a kártyát. Mit lehetne mégis tenni? Csak azt ne mondjátok, hoyg ennyit érne a garncia

#5
Elküldve: 2004. 11. 12. 11:59
#6
Elküldve: 2004. 11. 12. 12:15
Idézet: HavocS - Dátum: 2004. nov. 12., péntek - 12:59
ezt az ugyanott vagyok-ot nem értem. (NAgyon felhúzhattam magam

A két hét megszűnéséről van valakinek vmi infója?
#7
Elküldve: 2004. 11. 12. 12:18
Idézet: Bécike - Dátum: 2004. nov. 12., péntek - 13:15

A két hét megszűnéséről van valakinek vmi infója?
Nem csodállom

Próbálj meg lehiggadni kicsit, erről a 2 hetes megszűnésről nem tudok semmit, de nézelődj itt a HWSWn, ha jól rémlik van egy garancia magyarországon vagy hasonló című topic valahol

Májusban vettem egy kártyát, a bluefishnél ott még azt mondta a srác, ha ráfizetek 2%kot, akkor rögtön cserélik és nem kell kivárnom a 2 hét bevizsgálási időt... Ha jól emlékszem...
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
#8
Elküldve: 2004. 11. 12. 12:36
#9
Elküldve: 2004. 11. 12. 12:37
Idézet: Bécike - Dátum: 2004. nov. 12., péntek - 13:15
Az a két hét korábban azt jelentette, hogy ennyi idő után járt tartalék készülék, ha még nem készült el a szerviz a javítással. Egy hónapon belül pedig kötelesek voltak rendezni a garanciaigényt.
Tavaly évvége felé módosult a jogszabály, azóta tényleg nincs kimondottan egy időintervallumhoz kötve a garügyintézés határideje, illetve ezt az új szabályozás rábízza az eladó-vevő közti egyezségre, így elvileg a versenyhelyzetet növelhetné hogy melyik shop mennyire nagyvonalúan lenne hajlandó a vevői nyűgöket kezelni.
Sajnos ez a rendszer még nálunk idehaza elég döcisen működik, viszont helyenként jól működik és így nagyon ajánlatos a vétel előtt körbenézni, hogy mit-mennyiért miért és hol akarunk megvenni.
#10
Elküldve: 2004. 11. 12. 12:51
Idézet: Bécike - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 0:41
Hm?

#11
Elküldve: 2004. 11. 14. 13:20
http://www.fvf.hu
http://www.fogyasztóvédelem.com
A lényeg, hogy ismerd a saját jogaidat! Elvileg 15 nap alatt kéne megcsinálniuk, ha biztosítanak egy másik videokártyát addig akkor 30 napuk van rá! Neked nem kell bizonyítani, hogy nem a te hibádból történt, nekik kell bebizonyítaniuk, ha valóban nem rendeltetésszerűen használtad azt! Ha valóban gyári hibás, nem vagy köteles levásárolnod az értékét, kérhetsz pénzvisszafizetést is (az eredeti árát!) Ha ugyanilyen kártyát adnak vissza, még azt se vagy köteles elfogadni, hisz fenn áll a lehetőség, hogy az is hibás!
"always look on the bright side of life"
"what is the meaning of life?.....42!"
#12
Elküldve: 2004. 11. 14. 13:29
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
#13
Elküldve: 2004. 11. 14. 14:31
Idézet: Pizsama - Dátum: 2004. nov. 14., vasárnap - 14:20
http://www.fvf.hu
http://www.fogyasztóvédelem.com
A lényeg, hogy ismerd a saját jogaidat! Elvileg 15 nap alatt kéne megcsinálniuk, ha biztosítanak egy másik videokártyát addig akkor 30 napuk van rá! Neked nem kell bizonyítani, hogy nem a te hibádból történt, nekik kell bebizonyítaniuk, ha valóban nem rendeltetésszerűen használtad azt! Ha valóban gyári hibás, nem vagy köteles levásárolnod az értékét, kérhetsz pénzvisszafizetést is (az eredeti árát!) Ha ugyanilyen kártyát adnak vissza, még azt se vagy köteles elfogadni, hisz fenn áll a lehetőség, hogy az is hibás!
Köszi!
Végre valami reményt csillantottál föl. Átnézem ezeket a linkeket, és meglátom mit tudok még tenni.
A fejleményekról majd még beszámolok. (De ha valakinek van ötlete, akkor azt is várom)
#14
Elküldve: 2004. 11. 17. 08:48
Idézet: Pizsama - Dátum: 2004. nov. 14., vasárnap - 14:20
http://www.fvf.hu
http://www.fogyasztóvédelem.com
A lényeg, hogy ismerd a saját jogaidat! Elvileg 15 nap alatt kéne megcsinálniuk, ha biztosítanak egy másik videokártyát addig akkor 30 napuk van rá! Neked nem kell bizonyítani, hogy nem a te hibádból történt, nekik kell bebizonyítaniuk, ha valóban nem rendeltetésszerűen használtad azt! Ha valóban gyári hibás, nem vagy köteles levásárolnod az értékét, kérhetsz pénzvisszafizetést is (az eredeti árát!) Ha ugyanilyen kártyát adnak vissza, még azt se vagy köteles elfogadni, hisz fenn áll a lehetőség, hogy az is hibás!
Szerintem te is nézelődj a megadott linkeken, elég rendesen megvariálták a dolgokat.
A lényeg: se 15 se 30nap! Csak törekedni kell a 15 napra.
Szerkesztette: pgyafi 2004. 11. 17. 09:13 -kor
#15
Elküldve: 2004. 11. 19. 14:36
Idézet: pgyafi - Dátum: 2004. nov. 17., szerda - 7:48
A lényeg: se 15 se 30nap! Csak törekedni kell a 15 napra.
Az a baj ezzel a fogyasztóvédelemmel, hogy se a fogyasztó,se az eladó nem tudja pontosan, hogy milyen törvények, javaslatok is vannak érvényben manapság! Az aktualitásáról már ne is beszéljünk! Egy jó üzletvezetőnek azonban kötelessége lenne ismerni ezeket a dolgokat, ha azt akarja, hogy a vevő visszajöjjön, és zökkenőmentesen menjen az üzlet! A fogyasztók meg általában csak azután néznek utánna ezeknek a dolgoknak, mikor már megtörtént a baj, és akkor lehet okoskodni meg kiabálni, de már késő!
Szóval a fogyasztóvédelemi főfelügyelet is jobban odafigyelhetne erre. Promóciós anyagokat kéne csinálniuk, ha valami változtatást eszközölnek, a törvényeket be kéne tartatni, a javaslatokra pedig felhívni a kereskedők figyelmét!
A léyneg viszont még mindig a hozzáállás kérdése. Az ember általában csak mérgelődik ha garanciával van gondja (eladó, fogyasztó egyaránt) pedig csak együttműködve, az érdekeket türelmesen egyeztetve lehet kiataláni jó megoldást! Az eladóknak azt tanácsolom legyenek türelmesek a vevőkkel, és igyekezzenek hatékonyan megoldani a fogyasztók felmerülő problémáit! A fogyasztóknak meg annyit, hogy a jó munkához idő kell, ahol pedig nem jó a garanciaügyintézés, oda vissza se menjünk többet!
"always look on the bright side of life"
"what is the meaning of life?.....42!"
#16
Elküldve: 2004. 12. 04. 19:08
Idézet: BoGab - Dátum: 2004. nov. 12., péntek - 11:18
A 2% csak arra vonatkozik,hogy nem kell kivárni a 2hét bevizsgálási időt,hanem csak 3 napot.
Azonnali csere nincs.

#17
Elküldve: 2004. 12. 09. 10:19

Az arra jo,hogy nyugodt legyel,ha elromlik-kicserelik...

Semmi masra nem jo,csak megnyugtatasra!

#18
Elküldve: 2004. 12. 11. 14:36
Szóval megoldódott, egyedül az az 5 hét volt túl sok. Ebben mondjuk az is közrejátszik, hogy Debrecenben történt és lassabn mennek a dolgok erre felé. Ezt leszámítva korrektek voltak.