HWSW Informatikai Kerekasztal: Gyorshajtás V. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (124 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Gyorshajtás V. Értékeld a témát: -----

#611 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 11:16

Idézet: Carmaged - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 11:30

Arra vonatkozott, hogy biztos nem nyílik-e mindig az öv. Érdemes nézni pl. a langlovagok.hu-t, ott egy rakás elpukkant utaslégzsák van úgy, hogy csak a sofőr ült az autóban. Na meg - amikor WiZARD-ot oldalba kapták (semmi baja nem lett), akkor is kinyílt az anyósülés oldallégzsákja, pedig nem ült ott senki.

Mondjuk volt olyan ismerősöm, aki váltig állította a duci kormányból kiindulva, hogy lufis az autója, pedig nem volt az. Legalábbis matrica nem volt, visszajelző nem volt, felirat nem volt, kis bevágás a kormányon nem volt. A sors iróniája, hogy egy Nexia volt a kérdéses autó. :)

:D No, hát nekem nem a duci kormányból derült ki, hogy van légzsákom, hanem egyrészt a kormányon az SRS AIRBAG dombornyomat ill. belátni oldalról a kormánykerékbe és látni a szerelvényt, másrészt a napellenző mindkét oldalába belevarrva a figyelmeztetés 4 nyelven, miszerint a légzsák nem nyílik ki, ha nem vagyok bekötve, harmadrészt meg a szervizes teszt, amire azért volt szükség, mert amikor a verdát megvettem tudni akartam, hogy minden működik-e rendesen. ;)
Egyébként tök nem értem, hogy ha 10 éve egy teljesen középkategóriás "noname" Nexiába a Daewoo már ilyen SRS rendszerű légzsákot épített (igaz, csak a vezetőoldalra), akkor a "nagy" és neves autógyárak miért nem tették/teszik ezt. Már csak azt elkerülendő, hogy a felelőtlen sofőrnek/utasnak ne törje ki a nyakát a légzsák. :think:

#612 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 11:31

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 12:16

Egyébként tök nem értem, hogy ha 10 éve egy teljesen középkategóriás "noname" Nexiába a Daewoo már ilyen SRS rendszerű légzsákot épített (igaz, csak a vezetőoldalra), akkor a "nagy" és neves autógyárak miért nem tették/teszik ezt. Már csak azt elkerülendő, hogy a felelőtlen sofőrnek/utasnak ne törje ki a nyakát a légzsák. :think:

Pénz, pénz, pénz...

#613 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 11:37

Idézet: Carmaged - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 10:12

:offtopic: Ezzel mi is a baj? :think:

Másképpen mi adja az úniós átlagot?  :think: Mint nem közgazdásznak magyarázd el pls... :)
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#614 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 11:39

Idézet: !Rooland! - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 12:31

Pénz, pénz, pénz...

Ne mondd már (helyesebben nem mondják már), hogy a computerbe 1 plusz utasítás (ha nem kapsz jelet a biztonsági övtől, ne küldj jelet a légzsáknak) és néhány méter plusz drót akkora összegbe kerül... :think: Legfeljebb nem tesznek bele transformers pohártartót, amit - még számos haszontalan feaure mellett - semmire sem lehet használni, főleg nem a rendeltetésére.

#615 Felhasználó inaktív   Konor 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.086
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 11:45

Idézet: !Rooland! - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 10:04

Pécsen bármikor munkaidőben.
Az egyik elmés gk. oktató cég vezetője csinálta meg jó pár éve, azóta az ő "mazsoláinak" kötelező kipróbálni, de bárki az utcáról beesve ugyanezt megteheti.  :up:

hasznos cucc :)
kár hogy messze van unokatesómnak megmutatnám :)
BMW POWAAAAA de akkor miért van az avataromon Skodaaaa? :D

#616 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 11:53

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 12:39

Ne mondd már (helyesebben nem mondják már), hogy a computerbe 1 plusz utasítás (ha nem kapsz jelet a biztonsági övtől, ne küldj jelet a légzsáknak) és néhány méter plusz drót akkora összegbe kerül... :think: Legfeljebb nem tesznek bele transformers pohártartót, amit - még számos haszontalan feaure mellett - semmire sem lehet használni, főleg nem a rendeltetésére.

Ez van. Ne keress mindenben egyértelmű logikát.
Egyébként az mennyibe kerülne, hogy a jobb első lufit le lehessen teljesen tiltani, hogy a bébihordozót beköthesd magad mellé, ha egyedül viszed a babát? Még sem lehet mindegyik bringában letiltani.

#617 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 11:54

Idézet: Konor - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 12:45

hasznos cucc :)
kár hogy messze van unokatesómnak megmutatnám :)

Biztosan kötné magát utána egy jódarabig.
Rohadt egy érzés.

#618 Felhasználó inaktív   Sipi- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.928
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 11:54

Idézet: Konor - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 12:45

hasznos cucc :)
kár hogy messze van unokatesómnak megmutatnám :)

Én meg főnökömnek :D
Bár ő már túlélt egy totálkáros autót. Elaludt az M7-esen, felébredt, elrántotta a kormányt, leszántotta a növényzetet, korltátot, pörgött néhányat, majd fejre érkezett a fűbe. Ezt egy Audival csinálta, majd kimászott és hívta a mentőket. Nem volt bekötve, de gyakorlatilag karcolásokkal megúszta (néhány üvegszilánk a hátában, meg kék-zöld foltok). Pedig kitörte az első üléseket is a kocsiban.

Szerkesztette: Sipi- 2006. 05. 10. 11:55 -kor


#619 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 11:59

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 12:39

Ne mondd már (helyesebben nem mondják már), hogy a computerbe 1 plusz utasítás (ha nem kapsz jelet a biztonsági övtől, ne küldj jelet a légzsáknak) és néhány méter plusz drót akkora összegbe kerül... :think: Legfeljebb nem tesznek bele transformers pohártartót, amit - még számos haszontalan feaure mellett - semmire sem lehet használni, főleg nem a rendeltetésére.

Pedig hidd el ez az oka. 3€-t spórolnak kocsinként nekik már megérte...  :omg:
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#620 Felhasználó inaktív   keton 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.460
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 11:59

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 12:16

Egyébként tök nem értem, hogy ha 10 éve egy teljesen középkategóriás "noname" Nexiába a Daewoo már ilyen SRS rendszerű légzsákot épített (igaz, csak a vezetőoldalra), akkor a "nagy" és neves autógyárak miért nem tették/teszik ezt. Már csak azt elkerülendő, hogy a felelőtlen sofőrnek/utasnak ne törje ki a nyakát a légzsák. :think:

Én egy dologra tudok gondolni: a biztonsági öv becsatolásának visszajelzése nem elég megbízható, főleg hosszútávon nem. A Volvókban már több, mint húsz éve van figyelmeztetés, hogy kapcsold be magad (már jóval a légzsák előtt is létezett a klattyogás-villogás), és bizony idővel előjönnek a kontakthibák, meghibásodhatnak a relék, akkor is jelez, ha be vagy kötve, vagy fordítva. A különböző felhasználók igen kreatív kiiktatási technikáiról már ne is beszéljünk... Szóval annak ugyanúgy fatális következménye lehet, ha éppen nem nyílik a légzsák, amikor kéne neki.

#621 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 12:43

Idézet: keton - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 12:59

Én egy dologra tudok gondolni: a biztonsági öv becsatolásának visszajelzése nem elég megbízható, főleg hosszútávon nem. A Volvókban már több, mint húsz éve van figyelmeztetés, hogy kapcsold be magad (már jóval a légzsák előtt is létezett a klattyogás-villogás), és bizony idővel előjönnek a kontakthibák, meghibásodhatnak a relék, akkor is jelez, ha be vagy kötve, vagy fordítva. A különböző felhasználók igen kreatív kiiktatási technikáiról már ne is beszéljünk... Szóval annak ugyanúgy fatális következménye lehet, ha éppen nem nyílik a légzsák, amikor kéne neki.

Az SRS légzsák helyes működésének alapvető feltétele, hogy a számítógép tudja, hogy be vagy-e kötve, vagy sem. Mivel azonban a számítógépnek nincs szeme, van a műszerfalon egy kontroll-lámpa, ami egy áramkörön van a biztonsági öv jeladójával. Ha bekapcsolod magad, de kontakthiba miatt nem megy a jel a számítógépnek, akkor a kontroll-lámpa nem alszik el, hanem pirosan világít + hangjelzés.

Ha a kontroll-lámpa is tönkremegy azt is észreveszed, mert gyújtás ráadásánál nem fog világítani a többi kontrollfénnyel együtt (aibag, ABS, stb), amelyek aztán ha nincs rendellenes működés, kialszanak a motor beindultával. Ja, hogy az ilyenekre figyelni kell? Na igen.

#622 Felhasználó inaktív   keton 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.460
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 13:04

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 13:43

Az SRS légzsák helyes működésének alapvető feltétele, hogy a számítógép tudja, hogy be vagy-e kötve, vagy sem. Mivel azonban a számítógépnek nincs szeme, van a műszerfalon egy kontroll-lámpa, ami egy áramkörön van a biztonsági öv jeladójával. Ha bekapcsolod magad, de kontakthiba miatt nem megy a jel a számítógépnek, akkor a kontroll-lámpa nem alszik el, hanem pirosan világít + hangjelzés.

Ha a kontroll-lámpa is tönkremegy azt is észreveszed, mert gyújtás ráadásánál nem fog világítani a többi kontrollfénnyel együtt (aibag, ABS, stb), amelyek aztán ha nincs rendellenes működés, kialszanak a motor beindultával. Ja, hogy az ilyenekre figyelni kell? Na igen.

Akkor bizony rengeteg gyártó sok-sok modelljében a felirattal ellentétben mégsem SRS lehet, mert azok bizony nem végeznek ilyen vizsgálatot. Egyszerűen azért, mert az akkori technikákkal ennek a vizsgálatnak az eredménye túl nagy hibaszázalékot ad, az emberekben meg nem lehet bízni. Bekapcsolja az övet az ülés mögött, gyerekülést tesz az első ülésre, de elfelejti kikapcsolni a légzsákot, hadd ne soroljam. Az újabb (évjáratot nem tudok) Volvókban ezért a gép azt figyeli, hogy mekkora súly van az ülésen. A régebbiekben meg nyit, és kész. Ha megfelelő tempóban nyílik, akkor még mindig többet ér, mintha nem nyílna. Szerintem. De szerencsére ezt még sosem próbáltam, és mindig bekötöm magamat. :)

#623 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 13:06

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 13:43

Az SRS légzsák helyes működésének alapvető feltétele, hogy a számítógép tudja, hogy be vagy-e kötve, vagy sem. Mivel azonban a számítógépnek nincs szeme, van a műszerfalon egy kontroll-lámpa, ami egy áramkörön van a biztonsági öv jeladójával. Ha bekapcsolod magad, de kontakthiba miatt nem megy a jel a számítógépnek, akkor a kontroll-lámpa nem alszik el, hanem pirosan világít + hangjelzés.

Ha a kontroll-lámpa is tönkremegy azt is észreveszed, mert gyújtás ráadásánál nem fog világítani a többi kontrollfénnyel együtt (aibag, ABS, stb), amelyek aztán ha nincs rendellenes működés, kialszanak a motor beindultával. Ja, hogy az ilyenekre figyelni kell? Na igen.

Ezt annyival megfejelném, hogy a jobb 1-et egy súlyérzékelővel látják el. Amennyiben nem ül benne senki, nem figyelmeztet. Ha beleülsz, sípol-villog, míg bekapcsolod magad (pl. Toyota Avensis). Itt mondjuk nem lehet kiszűrni 100%-ra laikusként, hogy jó-e a cucc vagy nem. De túl vannak biztosítva, van öntesztjük, szerviz köteles időszakonként megvizsgálni + 10 évente kötelező lufi és övfeszítő csere (mondjuk ez minden autónál, amiben van).
De már látható, hogy egy ilyen rendszer nem 2 fillérrel növeli a költséget. Szóval pénz, pénz, pénz.

Különben is extra profit, ha 1 lufiszett helyett az összeset cserélni kell, mert nyit.

#624 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 13:26

Idézet: !Rooland! - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 14:06

Különben is extra profit, ha 1 lufiszett helyett az összeset cserélni kell, mert nyit.

Na, ez viszont nagyon igaz. SRS-nél viszont nem csak a lufit kell cserélni, hanem az egész biztonsági öv rendszert, hisz mint említettem, a nyitás pillanatában belerántja az embert az ülésbe, majd pedig végleg kiold, hogy simán ki lehet bújni belőle becsatolt állapotban is (menekülés).

#625 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 13:31

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 14:26

Na, ez viszont nagyon igaz. SRS-nél viszont nem csak a lufit kell cserélni, hanem az egész biztonsági öv rendszert, hisz mint említettem, a nyitás pillanatában belerántja az embert az ülésbe, majd pedig végleg kiold, hogy simán ki lehet bújni belőle becsatolt állapotban is (menekülés).

Én úgy emlékszem, a 96-os Méganemban (ez de ronda szó így leírva) nem SRS rendszer volt, de ott is volt előfeszítő patron a biztiövekben. Csak a bal egyben volt lufi, de mindkét övben patron.

#626 Felhasználó inaktív   Coppermine 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.166
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:09

Idézet: debaj - Dátum: 2006. máj. 9., kedd - 18:24

Azt nem értem, hogy ha a taxisnak utasszállítás közben nem kötelező becsatolnia az övét, akkor egy szolgálatban levő, járőröző rendőrnek miért kell.

pont azért hogy a taxis meg tudja védeni magát egy esetleges támadástól.

-C0pp3rM!n3-

#627 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:12

Idézet: Coppermine - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 15:09

pont azért hogy a taxis meg tudja védeni magát egy esetleges támadástól.

-C0pp3rM!n3-

És taxiban az utasnak miért nem kell? Ugyanis nem kell. Városban biztosan.

#628 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:33

Idézet: Sipi- - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 9:34

Szerintem:
Tegyük fel, hogy megy A egy kocsival és nincs bekötve. Összeütközik B kocsijával, B hibájából. A meghal (valószínűleg, ha be lett volna kötve, akkor A túléli). B-t ekkor nem baleset okozása miatt itélik el/büntetik meg, hanem gondatlan emberölésért (amiatt, hogy A nem kötötte be az övét súlyosbodott B büntetése).

Ez nem így van.

Császár Előd pl. pont azért nem kapott letöltendőt (enyhébben ítélték meg, tehát a rendőr halálát nem az ő nyakába varrták), mert ha be lett volna kötve a rendőr, akkor elképzelhető hogy lett volna esélye a túlélésre.

A gondatlanságból elkövetett emberölés vétsége nem kerülhet képbe egy közlekedési balesetben sohasem.
Gondolkoztál már ma?

#629 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:37

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 15:33

Ez nem így van.

Császár Előd pl. pont azért nem kapott letöltendőt (enyhébben ítélték meg, tehát a rendőr halálát nem az ő nyakába varrták), mert ha be lett volna kötve a rendőr, akkor elképzelhető hogy lett volna esélye a túlélésre.

A gondatlanságból elkövetett emberölés vétsége nem kerülhet képbe egy közlekedési balesetben sohasem.

Reggelt!  :D

#630 Felhasználó inaktív   Sipi- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.928
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:38

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 15:33

Ez nem így van.

Császár Előd pl. pont azért nem kapott letöltendőt (enyhébben ítélték meg, tehát a rendőr halálát nem az ő nyakába varrták), mert ha be lett volna kötve a rendőr, akkor elképzelhető hogy lett volna esélye a túlélésre.

A gondatlanságból elkövetett emberölés vétsége nem kerülhet képbe egy közlekedési balesetben sohasem.

Jogos, elnéztem. Viszont ha jogilag nem, de emberileg biztos benne van B-ben, hogy ő okozta A halálát.

Téma megosztása:


  • (124 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó