Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 13:43
Az SRS légzsák helyes működésének alapvető feltétele, hogy a számítógép tudja, hogy be vagy-e kötve, vagy sem. Mivel azonban a számítógépnek nincs szeme, van a műszerfalon egy kontroll-lámpa, ami egy áramkörön van a biztonsági öv jeladójával. Ha bekapcsolod magad, de kontakthiba miatt nem megy a jel a számítógépnek, akkor a kontroll-lámpa nem alszik el, hanem pirosan világít + hangjelzés.
Ha a kontroll-lámpa is tönkremegy azt is észreveszed, mert gyújtás ráadásánál nem fog világítani a többi kontrollfénnyel együtt (aibag, ABS, stb), amelyek aztán ha nincs rendellenes működés, kialszanak a motor beindultával. Ja, hogy az ilyenekre figyelni kell? Na igen.
Ezt annyival megfejelném, hogy a jobb 1-et egy súlyérzékelővel látják el. Amennyiben nem ül benne senki, nem figyelmeztet. Ha beleülsz, sípol-villog, míg bekapcsolod magad (pl. Toyota Avensis). Itt mondjuk nem lehet kiszűrni 100%-ra laikusként, hogy jó-e a cucc vagy nem. De túl vannak biztosítva, van öntesztjük, szerviz köteles időszakonként megvizsgálni + 10 évente kötelező lufi és övfeszítő csere (mondjuk ez minden autónál, amiben van).
De már látható, hogy egy ilyen rendszer nem 2 fillérrel növeli a költséget. Szóval pénz, pénz, pénz.
Különben is extra profit, ha 1 lufiszett helyett az összeset cserélni kell, mert nyit.