HWSW Informatikai Kerekasztal: Gyorshajtás V. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (124 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Gyorshajtás V. Értékeld a témát: -----

#691 Felhasználó inaktív   debaj 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 29.476
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 12. 21:41

Vagy csak beleesett abba a pár százalékba, amikor "szívassuk meg a híres embert, nehogy azt mondják rólunk, hogy részrehajlóak vagyunk" :)

#692 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 12. 21:44

Idézet: Avicularia - Dátum: 2006. máj. 12., péntek - 22:36

ezért a szemforgatós arcocska

akinek tellik 325 ezer fontért McLaren-Mercedesre annak valszeg ügyvédre is
lehet ott nem lehet úgy megkenni a bírókat

Lehet naív vagyok, de angol színvonalú fizetések lennének, akkor lehet itt is kevesebb hivatalnokot lehetne megkenni.  :rolleyes:

#693 Felhasználó inaktív   csozsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.659
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 12. 22:41

Idézet

Ladába rohant autójával egy fiatalember - két halott
2006. május 11, csütörtök - [10:15]
[Belföld] Meghaltak ketten abban a személygépkocsiban, melybe belerohant autójával egy 17 éves fiatalember szerdán este Várda határában. A Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint a 6701-es úton Somogyjád felől Várda irányába haladó Renault egy jobb kanyarban megcsúszott, áttért a szemközti sávba, ahol összeütközött a szemből érkező Ladával. A Ladában hárman utaztak, egy 36 éves férfi és a sofőr felesége a helyszínen életét vesztette. A Renault-t vezető 17 éves kaposfői fiatalember súlyosan, a Lada sofőrje könnyebben sérült. (Lánglovagok)

Az utas zuhant ki a felborult autóból
2006. május 10, szerda - [13:40]
[Belföld] Nem a sofőr, hanem utasa vesztette életét abban a személyautóban, mely fának ütközött kedden este Kiskunmajsa határában. A Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság helyesbítésében közölte: a Kiskunmajsa felől Csólyospálos irányába haladó személygépkocsi először oldalára borult -

Idézet

A Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint a Kiskunmajsa felől Csólyospálos irányába haladó személygépkocsit a jobb oldali útpadka oldalára borította, majd a kocsi a szemközti sávon keresztül átcsúszva az út bal oldalán egy fának ütközött, és felborult.-
, majd átcsúszva a szemközti sávon az út bal oldalán egy fának ütközve felborult. Az autó utasa - egy 19 éves kiskőrösi fiatalember - kiesett a kocsiból, és a jármű rázuhant. A fiatalember a helyszínen életét vesztette. A személygépkocsit vezető 20 éves kiskőrösi fiatalember könnyebben sérült. (Lánglovagok)


Mennyi gyakorlattal ülhettek volánhoz?
Mit tanítottak nekik egyáltalán a váratlan helyzetekről, sebességről, fizikáról, és egyáltalán érdekelte ez őket?
"Ha már minden kisérleted csődöt mond, olvasd el a használati utasítást" (Murphy)
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"

#694 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 12. 23:16

Idézet: Mumia - Dátum: 2006. máj. 12., péntek - 22:44

Lehet naív vagyok, de angol színvonalú fizetések lennének, akkor lehet itt is kevesebb hivatalnokot lehetne megkenni.  :rolleyes:

Hidd el, sem a jogászok, sem a bírók, na az ügyvédek meg aztán pláne nem arról híresek nálunk, hogy gyűjtést kellene szervezni a megsegítésükre.
A magyar átlagkeresethez képest busásan meg vannak fizetve.
Csakhát - magyar sajátosság - mi mindig mások zsebében szeretünk turkálni, és ha egy másik országban több jár ugyanazért a munkáért, akkor sír a szánk, hogy nekünk is annyi kell.

Amikor kint dolgoztam Németországban, akkor is hiába mondtam, hogy úgy a nagy buli, hogy kint megkeresem a pénzt, és itthon fogom elkölteni. De már akkor sem hittek nekem, pedig az lassan 20 éve volt...
Gondolkoztál már ma?

#695 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 12. 23:26

[quote name='csozsi' date='2006. máj. 12., péntek - 23:41'] , majd átcsúszva a szemközti sávon az út bal oldalán egy fának ütközve felborult. Az autó utasa - egy 19 éves kiskőrösi fiatalember - kiesett a kocsiból, és a jármű rázuhant. A fiatalember a helyszínen életét vesztette. A személygépkocsit vezető 20 éves kiskőrösi fiatalember könnyebben sérült. (Lánglovagok)

[/QUOTE]
Mennyi gyakorlattal ülhettek volánhoz?
Mit tanítottak nekik egyáltalán a váratlan helyzetekről, sebességről, fizikáról, és egyáltalán érdekelte ez őket? [/quote]
Bevallom (nem érdekel, hányan esnek a torkomnak) és nem adnék 21 éves kor előtt B-s jogsit. SENKINEK!
Gondolkoztál már ma?

#696 Felhasználó inaktív   Dr. Evil 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.338
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 01:03

+ (komoly) pszichológiai vizsgálat

#697 Felhasználó inaktív   csozsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.659
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 07:29

Idézet: Bástya elvtárs - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 2:03

+ (komoly) pszichológiai vizsgálat

Úgy, hogy már az analfabétának is lehet jogsija?
Ha írni-olvasni nem tud, hogy fogja megérteni a szabályokat?
Ombuccmani engedéllyel buszmegállót gázol?
"Ha már minden kisérleted csődöt mond, olvasd el a használati utasítást" (Murphy)
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"

#698 Felhasználó inaktív   csozsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.659
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 07:35

[quote name='*Macika*' date='2006. máj. 13., szombat - 0:26'] Mennyi gyakorlattal ülhettek volánhoz?
Mit tanítottak nekik egyáltalán a váratlan helyzetekről, sebességről, fizikáról, és egyáltalán érdekelte ez őket? [/QUOTE]
Bevallom (nem érdekel, hányan esnek a torkomnak) és nem adnék 21 éves kor előtt B-s jogsit. SENKINEK! [/quote]
Az első koccanásom nekem is valamikor 19-20 éves koromban történt, és nagyon nem akaródzott elismerni, hogy én voltam a hülye.
Pedig egy PÁV III már akkor is megvolt, és igen erős szűréssel.
Nem engedtek át bárkit, mint egy akkori szakmunkásvizsgán.
"Ha már minden kisérleted csődöt mond, olvasd el a használati utasítást" (Murphy)
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"

#699 Felhasználó inaktív   Ndrew 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.522
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 08:01

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 0:26

Bevallom (nem érdekel, hányan esnek a torkomnak) és nem adnék 21 éves kor előtt B-s jogsit. SENKINEK!


Nem csak a kortól függ. De aki alkalmatlan, szerintem se kapjon, nyugodtan lehet szigorítani. Ismerek olyanokat akiknek úgy van jogosítványuk, hogy a KRESZ-en nem tudtak átmenni sokadszorra sem. Az egyikük erősen 25 felett volt.

De részben egyetértek veled. Engem egyébként mostanában a kerékpárosok idegesítenek. Némelyik úgy fordul balra, hogy rossz nézni. Nemcsak, hogy nem fordul hátra, de még nem is jelzi, hogy mit szeretne... :eek:  Én ezt is jogosítványhoz kötném, ha már közlekednek. Persze, ha a kocsialáfordul egy, akkor én szívjak...

'Ndrew

Szerkesztette: Ndrew 2006. 05. 13. 08:05 -kor


#700 Felhasználó inaktív   MisterY 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.979
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 10:37

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 0:26

Bevallom (nem érdekel, hányan esnek a torkomnak) és nem adnék 21 éves kor előtt B-s jogsit. SENKINEK!

Vannak 30-40-50 éves ismerőseim, akik 10-20-30 év gyakorlattal a hátuk mögött életveszélyesek.
Vannak 20 körüli ismerőseim, aki a jogosítvány megszerzésekor jobban vezettek náluk.

Te komolyan elhiszed, hogy ha 17 helyett 21 évesen kaphana valaki jogosítványt, akkor jobb lenne a vezetési morál?  :eek:  :think:

#701 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 11:12

[quote name='*Macika*' date='2006. máj. 13., szombat - 0:26'] Mennyi gyakorlattal ülhettek volánhoz?
Mit tanítottak nekik egyáltalán a váratlan helyzetekről, sebességről, fizikáról, és egyáltalán érdekelte ez őket? [/QUOTE]
Bevallom (nem érdekel, hányan esnek a torkomnak) és nem adnék 21 éves kor előtt B-s jogsit. SENKINEK! [/quote]
Sokan fel szokták vetni ezt - nem is alaptalanul (baleseti statisztikákból kiindulva)-  de szerintem ez nem javítaná a helyzetet, sőőt. Egyrészről akinek nincs realitás érzéke, nem tudja, hogy hol mikor mennyivel mehet, az 40 évesen is ugyanolyan életeszélyes lesz. Másrészt a fő probléma a rutintalanság, ebben a tekintetben pedig teljesen mindegy, hogy valaki 21 évesen vezetett le 0 km-et vagy 17 évesen. De a legfontosabb dolog a biológiában rejlik, az ember agya fiatalon a legképlékenyebb, akkor tudja leggyorsabban, leghatásosabban elsajátítani a vezetéshez szükséges ismereteket. Azt szokták mondani, hogy ha valaki 20 évesen vezeti le az első 50 ezer km-ét az többet ér, mintha valaki 40 évesen vezetné le az első 100 ezret.
A megoldást szerintem az jelentené, ha sokkal erősebb lenne a szűrés, a vezetés megszerzését kellene erősebben kontrollálni. Egy kicsit olyasmi, mint az alkohol fogyasztás-vezetés kérdése. Európában azt mondjuk, hogy meghúzunk egy véralkoholszint határt embertől függetlenül, míg az USA-ban magát a vezetéshez szükséges alkalmasságot nézik (tud-e egyenesen járni, tudja megfelelően koordinálni a mozgását, reakciódejét stb).  :up:
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#702 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 12:02

[quote name='*Macika*' date='2006. máj. 13., szombat - 0:26'] Mennyi gyakorlattal ülhettek volánhoz?
Mit tanítottak nekik egyáltalán a váratlan helyzetekről, sebességről, fizikáról, és egyáltalán érdekelte ez őket? [/QUOTE]
Bevallom (nem érdekel, hányan esnek a torkomnak) és nem adnék 21 éves kor előtt B-s jogsit. SENKINEK! [/QUOTE]


Szerk.: nem a torkodnak akarok esni, de felhozott bennem egy-két (lehet, hogy téves) gondolatot.

A vezetés egy nagyon veszélyes és nagyon sokszereplős társasjáték. Csak míg a Ki nevet a végén-ben max. a bábudat ütik le, itt ki/kik sírnak a végén a sztori vége. És nem lehet a játékot előlről kezdeni. A jogosítvány megszerzése, a KRESZ ismerete, az alapvető vezetéstechnika egy dolog.

Amit nem lehet megtanítani és senki nem is szűri: vele született érzék, reakcióidő, a forgalmi helyzetek globális átlátása, a saját korlátok ismerete és tiszteletben tartása. (a PÁV 3 elvileg erre lenne hivatott, de nem kell mindenkinek, ráadásul vicc azon átmenni)

Szerintem kétféle mazsola indul neki a jogsi után az autós életnek:
1. az egyik soha nem fogja érezni igazán a forgalom lüktetését, életét, törvényszerű reakcióit. Mindig óvatos marad, de rengeteg bajt okoz, mert szerinte szabályos, óvatos és soha nem látja át, hogy a mai gyors forgalomban kilóg a sorból, a többiek nem tudják kiszámítani. Általában egy adott baleset okai lesznek, de részesei nem. Sőt, a tudatukig sem jut el, hogy ők okozhattak bármi galibát.

2. Akinek van érzéke, kis lépésekkel felveszi az ütemet, viszont nem áll meg a reális szinten, hanem továbbmegy. Elkezdi hinni, hogy mindig, minden körülmények közt ura a helyzetének, sőt kiéli agresszióját, levezeti felgyűlt energiáit, mert az autót teste megnagyobbodott, kiterjesztett részeként kezeli  és a forgalomban erőlteti rá akaratát a többiekre.
Fiatalon, sok-sok rutin nélkül ők lesznek tipikusan azok, akiknek becsúszik egy-egy hiba.
Van, aki néhány rázós szituációt átélve gond nélkül túléli, de rádöbben, hogy a vezetés nem élet-halál harc.
A kevésbé szerencsések megússzák kisebb-nagyobb balesettel-balesetekkel, esetleg gallyra vágott autóval.
A nagyon szerencsétleneknek viszont sikerül visszafordíthatatlan következményekkel járó, halált, maradandó sérülést okozó szituációt előidézni.

Nem akarok senkit mentegetni, de egy-egy baleset megítélése nem mindig fekete v. fehér. Lehet, hogy csak rosszkor, rossz helyen rosszul volt balfék, ami mindenkivel előfordul, csak van akire jobban vigyáznak és van akinek az életét teszi tönkre. Fiatalon lóerőt uralni szerintem egy oroszrulett. És az cáfoljon, aki nem élte át -őszintén- ugyanígy a kezdeteket.

Én részemről hozzátenném, hogy éveimbe telt, míg rájöttem arra, amit vázoltam. 1 ráfutásos baleset, egy árokba esés anyagi kár nélkül, 1 totálkáros felborított BMW karcolásokkal, nem kevés éppen megúszott szituáció árán jutottam el oda, ahol most tartok. 3-4 évembe telt, míg rájöttem, mi az a deffenzív vezetési stílus. De máig, most is tanulok.
Nekem szerencsém volt.

Kismillió szituációt éltem át úgy, hogy a végrehajtás utáni pillanatokkal döbbentem rá, hogy ezt nem így kellett volna, lehetett volna belőle tragédia. Nem jött senki, megúsztam, azóta figyelek rá.
És ezért vagyok toleránsabb a velem szemben elkövetett hibákért is. Én is követtem el ilyet, (sőt, sajnos biztos, hogy fogok is, mert nem vagyok computer) de az (is) a dolgom, hogy védjem, amit védeni lehet.

És ezért nem értek egyet sokszor a lincshangulattal, ami egy-egy baleset okán előáll. Mert bár a sok időm alatt kialakult rutinommal faszságnak látom a hibát, egy friss jogsis lehet, hogy szintén csak áldozata a dolognak.


És még egy gyors gondolat: soha nem tudhatjuk, hogy az okozó milyen lelkiállapotban követte el a végzetes hibát: esetleges bánat, túlzott öröm miatti figyelmetlenség, egyszerű kihagyás, álmosság stb.

Persze az áldozat családjának ez nem vígasz, sőt.
Viszont a bíróság nem véletlenül hoz "enyhe" ítéletet közlekedési balesetekben.
A nagy többségnek bőven elég büntetés együtt élnie a gondolattal, hogy a felelőtlensége tragédiát okozott.

Mindezt most átgondoltan, érzelemmentesen próbáltam leírni, úgyhogy ne idézzétek be esetleg később, ha az érzelmektől vezérelve én is hóhérért kiáltok egy-egy ügy kapcsán.

Mert pártatlanként gondolkodni csak elvi síkon lehet.

Bocsi, hosszú lett.

Szerkesztette: !Rooland! 2006. 05. 13. 12:04 -kor


#703 Felhasználó inaktív   csozsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.659
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 12:12

Idézet

Bevallom (nem érdekel, hányan esnek a torkomnak) és nem adnék 21 éves kor előtt B-s jogsit. SENKINEK!

Idézet: jrpryv - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 12:12

Sokan fel szokták vetni ezt - nem is alaptalanul (baleseti statisztikákból kiindulva)-  de szerintem ez nem javítaná a helyzetet, sőőt. Egyrészről akinek nincs realitás érzéke, nem tudja, hogy hol mikor mennyivel mehet, az 40 évesen is ugyanolyan életeszélyes lesz. Másrészt a fő probléma a rutintalanság, ebben a tekintetben pedig teljesen mindegy, hogy valaki 21 évesen vezetett le 0 km-et vagy 17 évesen. De a legfontosabb dolog a biológiában rejlik, az ember agya fiatalon a legképlékenyebb, akkor tudja leggyorsabban, leghatásosabban elsajátítani a vezetéshez szükséges ismereteket. Azt szokták mondani, hogy ha valaki 20 évesen vezeti le az első 50 ezer km-ét az többet ér, mintha valaki 40 évesen vezetné le az első 100 ezret.

17 évesen más a felelősségtudat (ha van egyáltalán), mint 21 éves korban.
Persze vannak, akiknek sosem lesz.
Többek közt nekem is megadatott, hogy friss jogsival két év alatt lenyomjak 50000 km-t itt a fővárosban, mégis belementem az előttem állóba. (követési távolság, nem megfelelően megválasztott sebesség, postásbarkas)
De ne nézzük le azt sem, aki 40 évesen éri el a 100000-et, azért az is ment évi 5-10 ezer km-t.
A "hétvégi" családi kocsi egy 22 éves Audi, 240e km-rel. Az utolsó 50-60ezer az elmúlt 3 évben került bele.
"Ha már minden kisérleted csődöt mond, olvasd el a használati utasítást" (Murphy)
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"

#704 Felhasználó inaktív   Daihelyon 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.491
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 12:16

Szerintem az egész inkább a kivagyiságra is visszavezethető. Soha nem fogom megérteni, mi a jó abban, ha valaki félig fekve, a kormányt fennt középen egy kézzel fogja és "totál lazán" vezet. A fiatalok (höhö) többsége ahogy megkapja a kocsit egyből menő csávónak érzi magát, azért is írok csávót, mert valahogy úgy érzem, hogy a fiúkban jobban benne a van a bizonyítási kényszer, vagy inkább nevezhetjük is egy fajta kakas viadalnak, hisz alapkövetelménnyé lépett elő a gépkocsi megléte és ezáltal a "tyúkok" könnyebben felszedhetők. Úgy látom, hogy minnél jobb, újabb kocsi van a delikvens feneke alatt, annál inkább beképzeltebb (rossz, szó, de talán érthető). Egy-egy hétvégén mi mindent tudnak művelni ezek a ficsúrok, az még inkább megdöbbentő. Én személy szerint csodálkozom is, hogy nincs több baleset. Ezt pszichológiai tesztekkel szvsz nehéz lehetne kiszűrni. Valahogy a kocsi is arra a szintre lépett (és nem tegnap, hanem már régebben), mint ahol van a mobiltelefon vagy a fiatalkori cigizés: menő, sikk, az a tuti. (Cigizés: az a legszebb mikor a klinkán látom a sok orvosnövendéket és orvost cigivel a kezükben, én meg elgondolkodom, vajon miért teszik, ha tisztában vannak a következményekkel.)
Egyesek ezt az állapotot idővel kinövik, van akik sosem (sztereotípia: újgazdag, hirtelen sikeres, manager réteg, unatkozó milliomos csemeték stb). (Itt Debrecenben is a Szőke cukrászda tulaj fia halt meg olyan 2 éve autó balesetben. Megkapta a legújabb Peugot kocsit, aztán ment haverokkal Hajdúszoboszlóra bulizni, mikor jöttek vissza a felhevült állapotban nem tudta bevenni a kanyart.)

Vannak persze a kivételek, ahova jómagam is tartozom. Én mikor 17 évesen megszereztem a jogosítványt, már akkor vezethettem egyedül. Akkoriban volt 3 kocsink (ma kettő), így egyikkel ha akartam mehettem a középiskolába. Kezdetben egy kombi Ladaval (a Lada tipus számokkal mindig bajban vagyok), aztán egy már akkor is öreg VW Passat kombival. Amikor megérkeztem az iskolához valahogy nem volt bennem a kényszer, hogy a kulcsot lóbáljam, vagy mikor a terembe megérkeztem, akkor a padra kilökjem, helyette, amint kiszálltam a kocsiból zsebre vágtam a kulcsot. Nem azért mert szégyeltem az öreg kocsit, mert azért már nagy szó az, ha egyáltalán kocsival jár valaki, nem, egyszerüen nem érdekelt, hogy villongjak.
Egy milliárd légy is tévedhet.
Csak azért is.
"Üdvözlöm, az anyázáshoz kérem vegyen egy sorszámot és álljon be a sorba. Köszönöm megértését."

#705 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 15:04

Idézet: MisterY - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 11:37

Vannak 30-40-50 éves ismerőseim, akik 10-20-30 év gyakorlattal a hátuk mögött életveszélyesek.
Vannak 20 körüli ismerőseim, aki a jogosítvány megszerzésekor jobban vezettek náluk.

Te komolyan elhiszed, hogy ha 17 helyett 21 évesen kaphana valaki jogosítványt, akkor jobb lenne a vezetési morál?  :eek:  :think:

Jóreggelt! ;)

Igen, komolyan elhiszem, mitöbb, szilárd meggyőződésem!

17 évesen még keményen gyerek a srác. Nincs saját keresete, könnyű más f.val verni a csalánt, megy a nagy rongyrázás, nincs mögötte SEMMI felelősségérzet, a haverok előtti megfelelés és a csajok előtti feltűnés a legnagyobb feladat.

21 évesen (ilyen idős korban ez a 4 év különbség RENGETEG!!!) túl van pár tucat csalódáson, vizsgán, szigorlaton, ha pedig nem jár egyetemre/főiskolára, akkor 2-3 éve van saját munkája, jobban látja önellátóként, milyen az élet, stb.

Természetesen van, akinek 30 éves korára se nő be a feje lágya, de nagyságrendnyivel kevesebben lehetnek, mint a 17 éves korúak között.
Gondolkoztál már ma?

#706 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 15:08

Idézet: csozsi - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 13:12

17 évesen más a felelősségtudat (ha van egyáltalán), mint 21 éves korban.
Persze vannak, akiknek sosem lesz.
Többek közt nekem is megadatott, hogy friss jogsival két év alatt lenyomjak 50000 km-t itt a fővárosban, mégis belementem az előttem állóba. (követési távolság, nem megfelelően megválasztott sebesség, postásbarkas)
De ne nézzük le azt sem, aki 40 évesen éri el a 100000-et, azért az is ment évi 5-10 ezer km-t.
A "hétvégi" családi kocsi egy 22 éves Audi, 240e km-rel. Az utolsó 50-60ezer az elmúlt 3 évben került bele.

Szerintem meg ez a km-ekkel való dobálózás totál elcsépelt és értelmetlen dolog. Senki sem attól lesz jó vezető, hogy hány km-t tett meg. Szerintem megtanulni vezetni, bőven elég néhány ezer km. Aki az alatt nem érez rá, nem tud biztonságosan, és körültekintően vezetni, az 500e után sem lesz jobb sofőr.

#707 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 15:10

Idézet: Mumia - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 16:08

Szerintem meg ez a km-ekkel való dobálózás totál elcsépelt és értelmetlen dolog. Senki sem attól lesz jó vezető, hogy hány km-t tett meg. Szerintem megtanulni vezetni, bőven elég néhány ezer km. Aki az alatt nem érez rá, nem tud biztonságosan, és körültekintően vezetni, az 500e után sem lesz jobb sofőr.

Ezzel azért vitatkoznék, 1-2 ezer km után után még sehol nem jártál Európában... tapasztalat is kevés. Ez persze nem egyenlő azzal, hogy vannak "eredendően" béna sofőrök.

Szerkesztette: Kory 2006. 05. 13. 15:11 -kor


#708 Felhasználó inaktív   csozsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.659
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 15:18

Idézet: Mumia - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 16:08

Szerintem meg ez a km-ekkel való dobálózás totál elcsépelt és értelmetlen dolog. Senki sem attól lesz jó vezető, hogy hány km-t tett meg. Szerintem megtanulni vezetni, bőven elég néhány ezer km. Aki az alatt nem érez rá, nem tud biztonságosan, és körültekintően vezetni, az 500e után sem lesz jobb sofőr.

El sem jut 500ezerig.
"Ha már minden kisérleted csődöt mond, olvasd el a használati utasítást" (Murphy)
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"

#709 Felhasználó inaktív   csozsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.659
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 15:32

Index
Négy motorosbaleset történt másfél óra alatt Pest megyében
május 13. szombat 0:03
[MTI]
Négy motorosbaleset történt másfél óra alatt péntek este Pest megyében, a Monori Rendőrkapitányság illetékességi területén, egy személy életét vesztette, tájékoztatta az MTI-t Beluzsárné Belicza Andrea, a Pest megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese. A 405-ös úton, Nyáregyháza területén 21 óra 15 perckor egy segédmotoros kerékpár és egy személyautó ütközött, a motoros, egy 18 éves, újhartyáni fiatalember a helyszínen életét vesztette. A személyautó elhajtott a helyszínről. A rendőrség nagy erőkkel keresi a gépkocsi vezetőjét. A baleset helyszínén tart a helyszíni szemle, útlezárás, illetve forgalomterelés a helyszínelés idejére nincsen.

Sülysáp és Mende között 21 óra 40 perckor egy fiatalember motorkerékpárral elcsúszott az úton, és súlyos sérüléseket szenvedett. Sülysáp belterületén felborult motorral egy, a lányával motorozó férfi, mindketten könnyebb sérüléseket szenvedtek. Röviddel a sülysápi baleset után Üllő és Ócsa között egy motoros személyautóval ütközött. A motor vezetője, aki egyedül utazott, súlyos sérüléseket szenvedett.
"Ha már minden kisérleted csődöt mond, olvasd el a használati utasítást" (Murphy)
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"

#710 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 13. 15:46

Idézet: csozsi - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 16:32

Index
Négy motorosbaleset történt másfél óra alatt Pest megyében
május 13. szombat 0:03
[MTI]
Négy motorosbaleset történt másfél óra alatt péntek este Pest megyében, a Monori Rendőrkapitányság illetékességi területén, egy személy életét vesztette, tájékoztatta az MTI-t Beluzsárné Belicza Andrea, a Pest megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese. A 405-ös úton, Nyáregyháza területén 21 óra 15 perckor egy segédmotoros kerékpár és egy személyautó ütközött, a motoros, egy 18 éves, újhartyáni fiatalember a helyszínen életét vesztette. A személyautó elhajtott a helyszínről. A rendőrség nagy erőkkel keresi a gépkocsi vezetőjét. A baleset helyszínén tart a helyszíni szemle, útlezárás, illetve forgalomterelés a helyszínelés idejére nincsen.

Sülysáp és Mende között 21 óra 40 perckor egy fiatalember motorkerékpárral elcsúszott az úton, és súlyos sérüléseket szenvedett. Sülysáp belterületén felborult motorral egy, a lányával motorozó férfi, mindketten könnyebb sérüléseket szenvedtek. Röviddel a sülysápi baleset után Üllő és Ócsa között egy motoros személyautóval ütközött. A motor vezetője, aki egyedül utazott, súlyos sérüléseket szenvedett.

Akkor az első esetnél erősen nem kizárható az autós felelőssége sem...
Gondolkoztál már ma?

Téma megosztása:


  • (124 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó