Gyorshajtás V.
#721
Elküldve: 2006. 05. 13. 19:50
Szerintem a mai vezetés oktatás nem megfelelő. Ki kéne egészíteni a rutin pályát még olyan 10-20 órás gyakorlatokkal, ahol csúszós útfelületet szimulálnak, vagy rénszarvas tesztet. Ha jól tudom akkor a Hungaroringen működik egy olyan oktatás, ahova ha befizet valaki, akkor hasonló hétköznapi vagy extrém helyzetek kezelésére tanítják meg a delikvenst. Szvsz ez lehetne alapból is a rutin része, igaz ehhez rutinpályákat kéne korszerűsíteni és drágább lenne az oktatás, de szerintem megérné.
Bár ez is két újabb gondot vet fel:
1. Hamis biztonság érzet. "Megtanítottak, még nagyobb mellénnyel vezetek" szituációk tömkelege. Valahogy ilyennek érzem az egyre modernebb kocsikat is. Pl egyes kocsik már képesek maguktól beparkolni. Egyre fejlődik a technika, egyre kisebb a vezetői tudás (valahogy számítástechnika analógiára, DOS időkben is voltak bénák, de azért érteni is kellett valamilyen szinten a rendszerhez, ma meg 1x katt és kész). A technika hamis biztonság érzetet is tud szerintem adni, ami miatt a gyártóknak még biztonságosabb kocsikat kell gyártani, ami... És persze ott a balf@asz faktor is (korábban volt szó a csipogó biztonságiöv kikerülésről).
2. Jogosítvány előtt valaki megtanulja kezelni a szituációkat, de egy idő után azért újra elfelejti/heti, mert ez még sem kerékpározás, amit nem lehet elfelejteni, inkább olyan mint a nyelvtudás vagy más elméleti tudás, folyamatosan karban kell tartani. De ez megint csak plussz költség.
Csak azért is.
"Üdvözlöm, az anyázáshoz kérem vegyen egy sorszámot és álljon be a sorba. Köszönöm megértését."
#722
Elküldve: 2006. 05. 13. 20:14
Ám jöttek az új, modern(ebb) nyugati autók, és hirtelen megugrott a végsebesség, a gyorsulási képesség. 20 évvel ezelőtt egy viszonylag leharcoltnak számító nyugati autó is minden nehézség nélkül volt képes menni 160-nal és ez a sebesség korábban a cocilista járgányokkal szinte elképzelhetetlen volt.
Mára ezek a régi ex-coci autók szinte teljesen kikopnak és mivel nem a legjobban fizetett réteg tartotta meg 17 évvel a rendszerváltás utánig a régi autót, ezért új autóban is csak valami nagyon olcsóban (rendszerint Suzukiban vagy Daewooban (hopp, elnézést, Sevroléban)) tudnak gondolkozni.
És csak azt érzik, hogy az autó megy, mint a disznó, sokkal jobban, mint az a sebesség, amit kontrollálni képesek egy átlagos magyar úton. Nyomják a padlógázt továbbra is. És az érzet becsapja őket. Mert míg egy Skodában, vagy Wartburgban lehetett érezni, ha túl gyorsan mentek vele (rázkódott, zörgött, fütyült, imbolygott, stb.) addig ezekben nem lehet semmi ilyet érezni. És bár jobb a nyomtartás ezerszer bennük, a fizika akkor sem változott annyit, hogy ez a sebesség ugyanolyan biztonságos legyen, mint a majd' feleannyi volt a coci autóban.
És mivel túlmennek a biztonságos határon, ezért egy bármilyen váratlan eseményt nem tudnak kivédeni.
Csak nem érzik előre, hogy nem biztonságos, mert a korábbi autójuk az már jelzett ilyenkor, széteséssel fenyegetve az utasait.
#723
Elküldve: 2006. 05. 13. 20:31
Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!
Idézet
#724
Elküldve: 2006. 05. 13. 20:42
Idézet: JonesC - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 21:31
Egyrészt, nem csak Bp. van a világon.
Másrészt a Gábor Áron utcán, vagy a Budakeszi úton szükség lehet a padlógázra, és még így sem biztos, hogy mész 50-nel.

Idézet
A példa jórészt arról szól, hogy a Trabantos-Wartburgos-Skodás megvette élete második autóját, és az nem úgy viselkedik, mint ami 15-20 évig hozzá volt nőve.
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"
#725
Elküldve: 2006. 05. 13. 20:48
Persze, van olyan is, aki a régi keleti technika után beülve egy újabb kocsiba, azt hiszi, hogy most aztán mindent lehet, de nem ez a jellemző szvsz.
Egyébként meg gagyi és olcsó mostani nyugati kocsik. Nem tudom, ki nézte ma a totalcart. Éppen rénszarvastesztet (is) próbálgattak relatíve olcsó kocsikkal. Honda City, Aveo, Fabia, Logan, Albea, meg Thalia volt terítéken (ha jól emlékszem - bár nem tuti, de valami hasonlók voltak

#726
Elküldve: 2006. 05. 13. 20:50
mérkell kanyarban előzni... :confused:

sose értettem ezeket, a másik kategória akiket nem azok a kisáruszállítók az országutakon, ezeknek a nagy sietségeknek (jobb esetben) egyszer úgyis a mentőben lesz vége..
#727
Elküldve: 2006. 05. 13. 20:53
#728
Elküldve: 2006. 05. 13. 20:53
Idézet

Minő véletlen, megint egy golfos.
Ha ez ugyanaz, akivel tavaly akadtam össze Pécel határában (ahol szintén záróvonal, szintén kanyar, és nem őrajta múlt, hogy mindketten sértetlenül mentünk tovább), remélem, sokáig nem fog tudni autót vezetni.
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"
#729
Elküldve: 2006. 05. 13. 20:55
Amúgy a padlógázzal menni nem ugyanaz, mintha néha egy egy pozició megszerzéséért pörgeti meg az ember a motort.
Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!
Idézet
#730
Elküldve: 2006. 05. 13. 20:56
Idézet: csozsi - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 21:53
Minő véletlen, megint egy golfos.
Ha ez ugyanaz, akivel tavaly akadtam össze Pécel határában (ahol szintén záróvonal, szintén kanyar, és nem őrajta múlt, hogy mindketten sértetlenül mentünk tovább), remélem, sokáig nem fog tudni autót vezetni.
Pécelen sok elmebeteg vágtat át, főleg éjszaka.
Szerkesztette: JonesC 2006. 05. 13. 20:57 -kor
Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!
Idézet
#731
Elküldve: 2006. 05. 13. 20:59
Idézet: JonesC - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 21:56
pl. te? :Đ :Đ
#732
Elküldve: 2006. 05. 13. 21:02
Idézet: Goodman - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 21:59
Én csak ügetek :Đ
Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!
Idézet
#734
Elküldve: 2006. 05. 13. 21:05
Idézet: Goodman - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 21:53
Az ember már csak ilyen. Öregszik.
Aki 20 évvel ezelőtt kalapos-wartburgos papa volt, lehet, hogy már nem is él.
Apámnak volt pár négyütemű szoci kocsija, és több, mint tíz éve nyugati autókkal jár. (4-5 évvel idősebb az ő jogsija, mint az enyém) (kétütemű, és suzuki sosem volt)
Már nem úgy vezet, mint tíz éve. De megy, ha menni kell, mert nem lehet mindent busszal elintézni, mégha ingyenes is a számára.
Lehet, hogy húsz év múlva képes leszek magamtól abbahagyni?
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"
#735
Elküldve: 2006. 05. 13. 21:06
Idézet: Goodman - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 22:04

Nem lehet mindenkinek benzintemetője.
Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!
Idézet
#736
Elküldve: 2006. 05. 13. 21:10
Idézet: Goodman - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 22:04

Csak nem kék platós Trabant?
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"
#737
Elküldve: 2006. 05. 13. 21:12
Idézet: csozsi - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 22:10
Passat TD :Đ
Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!
Idézet
#738
Elküldve: 2006. 05. 13. 21:41
Idézet: JonesC - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 21:31
Általában szeretek pont annyival (vagy a +10%-os tűréshatáron belül) menni, mint amennyivel maximálisan lehet. És elég nehezen viselem, amikor megjelenik a tükrömben egy 1,3-as Swift és kezd megközelíteni 1-2 m-re és tolni-tolni.
Legutóbb a Hungária körúton kaptam meg sorozatosan (komolyan mondom, 76 körül mentem és mintha álltam volna a középső sávban, jobbról is, balról is húztak el az autók mellettem.
Másik ilyen kedvenc helyem a Kerepesi út befelé Kistarcsáról. Ez utóbbinál nem nagyon viccelek, nem nagyon merek 50 felé menni, a múlt hét végén talán ha fél méterrel kerültem el egy baromarcú gyalogost, akinek jött a busza, de nem érdekelte, hogy épp pirosa van a gyalogátkelőhelynél, azt meg nem tartotta szükségesnek, hogy az 50-nel (és felette!) érkező sorra is ránézzen, így csak az ellenkező irányból közeledő busz felé fordulva szaladt (próbált meg átszaladni) a zebrán. Szerencse, hogy jó a fékem, így pár deka gumi önkéntes adakozásával megmentettem az életét.
Ha pár mp-cel hamarabb ér oda az agyatlanja akkor - minő véletlen - egy saccra 70 körül közlekedő Suzukival találta volna szemközt magát. Az már érdekesebb lett volna.
És az ilyen 'majdnem' gázolásokról nem is tud senki, csak a pár százalékából lesz tényleg emberhalál, és mégis milyen sok az is.
#739
Elküldve: 2006. 05. 13. 21:46
Idézet: csozsi - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 22:05
Ez nagyon komoly kérdés.
Apám idén 68 éves, 7. éve nyugdíjas, simán vezet, barkácsol, meg minden, fiatalosnak mondható, ennek ellenére ragaszkodom hozzá, hogy amikor leköltöznek a nyaralóba, meg vissza (májustól októberig), akkor én vezessek végig. Mert hiába no a fiatalosság, azért >400 km-t végigvezetni...
28 évvel idősebb nálam, nem bízom benne sajnos, hogy 28 év múlva én leszek ilyen állapotban.

#740
Elküldve: 2006. 05. 14. 18:35
