HWSW Informatikai Kerekasztal: Jumurdzsák Gyűrűje - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (2 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Jumurdzsák Gyűrűje egy magyar interaktív film

#1 Felhasználó inaktív   spidey 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.064
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 27. 23:39

Eger város történelmi szerepének az Egri csillagok nyomán történő ismertté tétele és népszerűsítése a célja annak a rendhagyó interaktív filmes kalandjátéknak, amelynek forgatási munkálatai 2005 őszén zajlottak a városban. A várost, mint pompás díszlet-hátteret hasznosító kincskereső játék-mozi, a Jumurdzsák gyűrűje a 2006-os tavaszi Utazás-kiállítás kapcsán mutatkozik be a közönségnek. A játék atyja, a népszerű zenész-producer Pierrot, aki Private Moon Studios nevű, játékfejlesztő csapatával pályázati úton nyerte el a lehetőséget a várostól, hogy elkészítsen egy különleges város-marketingeszközt. Pierrot 2005 nyarán Egerben, szinte utcáról utcára, épületről épületre tanulmányozta a híres-nevezetes látnivalókat, hogy minden látható és szinte kézzelfogható legyen a játék során, amely lehetőséget ad arra, hogy a néző otthonában, számítógépe előtt ülve ismét a városban érezhesse magát, és némileg felidézhesse a török idők hangulatát. A film főszereplője Görög László, szerepet kapott benne Ganxsta Zolee, és a legendás Várkonyi Zoltán-film legendás Jumurdzsák-megformálója, Bárdy György is.


A történet szerint 2005 őszén a fiatal New York-i újságíró, Jonathan Hunt életében először Magyaroszágra utazik. A félig magyar származású vendég látogatása Eger városába nem véletlen: egy roppant titokzatos rejtély felkutatását tűzte ki célul. Állítólag a század elején Eger városában élt egy professzor, aki a korát jóval meghaladó tudását kihasználva, megalkotott egy időgépet. A szerkezet bemutatása előtt azonban egy kísérlet során baleset történt, és a professzor segédje, a fél szemére vak Jámbor Zsigmond odaveszett. A kudarc után a professzor leállította a kutatást, és senkinek sem beszélt sem a találmányáról, sem a véletlen balesetről. Az egyetlen kivétel Gárdonyi Géza volt, aki mind a professzor, mind Jámbor jó barátjaként volt ismert. Természetesen Gárdonyi sem beszélhetett senkinek a történtekről, de - ki tudja mi okból - a baleset után nem sokkal, az éppen készülő Egri csillagok című regény egy új szereplővel gazdagodott: a félszemű törökkel, Jumurdzsákkal. Véletlen egybeesés csupán? Vagy lehet, hogy az időgép mégis működött, és Jumurdzsák személye nem is kitalált? Az izgalmas nyomozás közben Jonathan Hunt megismeri Eger műemlékeit és fontos történelmi vonatkozású helyszíneit, momentumokat, érdekességeket a város históriájából.
A Jumurdzsák gyűrűje produkció egy alternatív valóságot bemutató, történelmi, misztikus kaland, amelyet a film főhősének szemszögéből az események nagy részének közvetlen irányításával maga a játékos élhet át a feltámasztott interkatív mozis kalandjátékban. A mű látványa filmes, fotós és grafikai elemek együttes felhasználásával készül, élő szereplők, professzionális színészek közreműködésével. A város ill. az egyes helyszínek bejárhatók különleges, mozgásokat is tartalmazó panorámafotók segítségével, amelyeket a speciális technika egyik legjobb hazai szakembere, D. Varga Tamás készíti.
A várhatóan 20-25 óra szórakozást nyújtó interaktív film mozgóképes elemei játékfilmes igénnyel készülnek, professzionális filmes szakemberek közreműködésével. A produkció rendezője Komlós András, vezető operatőre Árva László, szerkesztője Sütő Judit, gyártásvezetője Kun Richárd.



Kép
[ Kattints ide a teljes méretű képhez ]

Kép
[ Kattints ide a teljes méretű képhez ]

Kép
[ Kattints ide a teljes méretű képhez ]

Kép
[ Kattints ide a teljes méretű képhez ]




A játék megjelent, és állítólag egész jó. Megvásárolható itt, mindössze 5500 Ft-ért. 2 DVD-n terpeszkedik a cucc.

Sajnos a demo menüpont a weboldalon még nem él, csak újságmellékletként lehet hozzájutni kb 700 MB terjedelemben. Ha valaki tudja, hol szerezhető be a demo, szóljon.

Régóta nem készült nemzetközi szinten sem ilyen kaliberű FMV játék, élő szereplőkkel, igazi helyszínekkel, ráadásul "nagy öreg színészekkel", ezért is tisztelet jár az alkotóknak. Az olyan klasszikusokban, mint a Gabriel Knight 2, is csapnivaló volt a színészi játék, ezért érdekel, profi színészekkel mit lehet ebből kihozni.

Itt egy kritika is.

:up:

Szerkesztette: spidey 2006. 12. 27. 23:40 -kor


#2 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 28. 00:58

Érdekes, azt hittem az interaktív múvik csak egy átmeneti korszak volt a játékok között és már senki sem csinál ilyet.

#3 Felhasználó inaktív   lordrolee 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.908
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 28. 09:21

Erről eszembe jutott egy régi klasszikus. Ha jól emlékszem Phantasmagoria néven futott (nem biztos h így irják), nagyon brutális volt.
Kép

Xfire profil

LordRolee

#4 Felhasználó inaktív   Necros 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.788
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 28. 10:37

Idézet: Mumia - Dátum: 2006. dec. 28., csütörtök - 0:58

Érdekes, azt hittem az interaktív múvik csak egy átmeneti korszak volt a játékok között és már senki sem csinál ilyet.

Nemrég jelent meg egy ilyesmi Tomb Raideres cucc is.
Tabrett Bethell's films - blog az összes információval. @Necros_hun Tumblr oldalam. @AnyoneYouWant @TheClinicMovie

Hajrá Fradi! BAJNOKCSAPAT 2007! A mi kézis lányaink a legjobbak! :)

#5 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 28. 10:40

Igaz az DVD lejátszókra  :D

#6 Felhasználó inaktív   NateDog 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.095
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 28. 11:07

hogy néz ki itt a játékmenet?
ilyen point and click szerű?
"...az istenverte falakból jönnek elő !"
"Nuke it from orbit! It is the only way to be sure!"

#7 Felhasználó inaktív   Advocat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 657
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 28. 21:31

Uram Atyam... De szar...  :Đ
Ezt nézzétek meg: Ms Paint - John Locke

#8 Felhasználó inaktív   spidey 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.064
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 29. 20:11

Idézet: Mumia - Dátum: 2006. dec. 28., csütörtök - 1:58

Érdekes, azt hittem az interaktív múvik csak egy átmeneti korszak volt a játékok között és már senki sem csinál ilyet.

Jah, az FMV vagy CD-ROM kalandjátékok 1995 körül levitézlettek, ma már egy külföldi stúdió sem nyúl bottal sem FMV-hez, bár az EA most mintha felélesztené a dolgot(C&C3, Need For Speed: Most Wanted).
A játékok buktak, mert a színészi játék pocsék volt, a költségvetés meg akkoriban nagyon magas.
A Gabriel Knight 2 vagy a Phantasmagoria említendő talán meg, és két Tex Murphy kalandjáték, mint jó példák. A Tex Murphyket azóta is vadászom.

Ezért is vagyok erre kíváncsi. Azt írták PCDomeon, hogy a veterán színészek jók, de vannak a Ganxta Zolee szintűek is ugye... :)

És igen, panorámaképes, körbenézős point'n'click kalandjáték. Igazi helyszíneken, ami külföldi kalandoknál is ritka volt. Inkább digitális hátterek voltak.

Szerkesztette: spidey 2006. 12. 29. 20:15 -kor


#9 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 30. 01:01

Nekem nem volt semmi bajom a múvikkal, már ha legalább középszintű színészeket meg rendezőket tudtak hozzá szerezni. Az fmv eltűnésének inkább az lehet az oka, hogy a játékok fejlesztési költsége az utóbbi pár évben az egekbe szökött, nem tudnák még egy B-kategóriás film költségvetését is kitermelni a befolyó összegekből.

#10 Felhasználó inaktív   HavocS 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.749
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 30. 10:17

Csodálkoztam volna, ha ebben nincs benne Pierrot keze :)
FMV meg egyáltalán nem tűnt el, PS2-n nagy előszeretettel alkalmazzák, de hozhatnám a Prince of Persia trilógiát is példának. Az viszont tény, hogy jóval kevesebb van belőlük, mint jópár évvel ezelőtt.
|Asus P5B|C2D E6300@7x430|2x1GB DDR2|Asus ATi HD3870|

#11 Felhasználó inaktív   Lufinyul 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.707
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 30. 12:09

:think:

#12 Felhasználó inaktív   spidey 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.064
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 30. 19:39

Idézet: Mumia - Dátum: 2006. dec. 30., szombat - 2:01

Nekem nem volt semmi bajom a múvikkal, már ha legalább középszintű színészeket meg rendezőket tudtak hozzá szerezni. Az fmv eltűnésének inkább az lehet az oka, hogy a játékok fejlesztési költsége az utóbbi pár évben az egekbe szökött, nem tudnák még egy B-kategóriás film költségvetését is kitermelni a befolyó összegekből.

Középszintű? Te láttál FMV játékot legalább középszintű szereplőkkel???  :Đ Én csak Q-kategóriás színészekkel láttam...

És pont hogy most tudnák kitermelni  a költségét ilyen játékoknak, mert az FMV a többi költség mellett eltörpül, csakhogy sajnos a kalandjátékokra a kutya sem kíváncsi ma... :( Az EA játékaiban is a népszerű NFS meg a nagynevű C&C RTS-ben van FMV, persze az EA nem gyárt kalandokat.

#13 Felhasználó inaktív   spidey 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.064
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 30. 19:43

Idézet: HavocS - Dátum: 2006. dec. 30., szombat - 11:17

FMV meg egyáltalán nem tűnt el, PS2-n nagy előszeretettel alkalmazzák, de hozhatnám a Prince of Persia trilógiát is példának. Az viszont tény, hogy jóval kevesebb van belőlük, mint jópár évvel ezelőtt.

PS1-en láttam a Resident Evil 1-et utoljára FMV-vel, azóta inkább a rendert preferálják, lásd 50 Cent: Bulletproof, Terminator3, még ha lehetne is FMV. Olcsóbb, mint az eredeti film A-listás színészeit kifizetni. PoP: The Sands of Time-ban én egy darab Full Motion Videot nem láttam... :think:

#14 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 30. 20:03

Idézet: spidey - Dátum: 2006. dec. 30., szombat - 19:39

Középszintű? Te láttál FMV játékot legalább középszintű szereplőkkel???  :Đ Én csak Q-kategóriás színészekkel láttam...

És pont hogy most tudnák kitermelni  a költségét ilyen játékoknak, mert az FMV a többi költség mellett eltörpül, csakhogy sajnos a kalandjátékokra a kutya sem kíváncsi ma... :( Az EA játékaiban is a népszerű NFS meg a nagynevű C&C RTS-ben van FMV, persze az EA nem gyárt kalandokat.

Nem sok volt ilyen valóban. A tipikus direkt móvinak készült programokban leginkább semmilyen szinészek voltak. De PL Wing Commanderre rá lehet fogni, hogy középszerű színészek vannak benne.

Az meg nem igaz, hogy pont most tudják kitermelni, pont azért nem tudják mert elmegy a pénz fejlesztésre. És nem eltörpül mellette, hanem kb azonos összegre rúg a fejlesztés mintha egy filmet csinálnának. De még ha el is törpülne, ami badarság (ennyire azért nem ugrott meg a fejlesztési költség :D) Akkor is ott spórolnak, ahol tudnak, nem véletlenül nincs már nagy doboz, meg kézikönyv meg extrák a programokhoz. Ha ezeken képesek spórolni, akkor persze, hogy nincs fmv, C&C-ben meg NFS-ben azért lehetett, mert mindkettő marha nagy név, előre borítékolható, mindkettő esetében e megfelelő eladott példányszám, amivel be tudja hozni a költségeket. De egy új fejlesztő új játékba 1000%, hogy nem lesz, csak akkor kockáztatják meg a kiadók, ha biztosak benne.

Szerkesztette: Mumia 2006. 12. 30. 20:05 -kor


#15 Felhasználó inaktív   spidey 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.064
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 30. 20:20

Idézet: Mumia - Dátum: 2006. dec. 30., szombat - 21:03


Az meg nem igaz, hogy pont most tudják kitermelni, pont azért nem tudják mert elmegy a pénz fejlesztésre. És nem eltörpül mellette, hanem kb azonos összegre rúg a fejlesztés mintha egy filmet csinálnának. De még ha el is törpülne, ami badarság (ennyire azért nem ugrott meg a fejlesztési költség :D)

Nem-e? Egy átlagos A-kategóriás játék fejlesztési költsége 10 milló+ dollár. A Pulp Fiction film 8 millióból készült. A Half-Life 2 nagyobb sztárszínészek hangja nélkül is 40 milló dollár volt. A spórolás viszont tényleg van, még inkább profitorientáltak a nagy kiadók, mint korábban.

#16 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 30. 20:48

Kikerested a legolcsóbb, még híresnek nevezhető filmet?  :Đ

#17 Felhasználó inaktív   spidey 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.064
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 30. 21:01

Idézet: Mumia - Dátum: 2006. dec. 30., szombat - 21:48

Kikerested a legolcsóbb, még híresnek nevezhető filmet?  :Đ

Hát jah, a Ponyvaregény elég gerilla film, de egy átlagos amerikai film kötségvetése ma 35M USD. Egy játéké 10M USD. Szal beleférne egy pár FMV jelenet 1-5 B-kategóriás színésszel(B kategória az mindenki 10 milliós gázsi alatt, nem Van Damme...) meg egy pár tehetséges extrával. Csak a kalandjátékokat senki nem veszi, ezért is halt ki a dolog. EA meg tehetne legalább az NFS-be meg a másik említett játékba pár jó színészt is. Mondjuk, a C&C-nek ez a B-filmes feeling volt mindeig a varázsa...

#18 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 31. 12:13

Idézet: spidey - Dátum: 2006. dec. 30., szombat - 21:01

Hát jah, a Ponyvaregény elég gerilla film, de egy átlagos amerikai film kötségvetése ma 35M USD. Egy játéké 10M USD. Szal beleférne egy pár FMV jelenet 1-5 B-kategóriás színésszel

De a film, a mozikban simán visszahozza az árát, a játéknak meg csak az eladásokból kell megélnie. Olyan mint a direct to video filmek, azoknak a költségvetése pedig jóval alacsonyabb,  a kis címek nem tudják kitermelni az fmv árát, ezért csak a nagyon nagy játékoknál engedik meg maguknak, hogy még az is legyen. Amikor divat volt az fmv, akkor a játékok fejlesztési költsége tizede vagy még kevesebb volt mint most.

#19 Felhasználó inaktív   spidey 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.064
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 01. 05. 17:52

Idézet: Mumia - Dátum: 2006. dec. 31., vasárnap - 13:13

De a film, a mozikban simán visszahozza az árát, a játéknak meg csak az eladásokból kell megélnie.

:think:
Pontosan a fordítottja van: forgatási költség plusz 10-35 milla marketing, nemzetközi szinten sem hozza sokszor vissza a költségeit. DVD-k és TV jogokkal együtt térül meg sok film. Amíg a szoftver "csak" az eldaásokból él meg: 500 ezres példányszám egy PC-s sikerjátéknál megvan még a budgetbe menés előtt, szorozd meg 49.95 dollárral... És mindkét esetben a forgalmazók leveszik a sápot (mozik kb. 20-55%-ot, kiadók meg amennyit nem szégyellnek). Az az egyetlen gond, hogy pont a kalandjátékokat nem lehet senkinek sem eladni. Egy über FPS-be vagy egy GTA4-be simán beleférne normális FMV (ahogy Samuel Jackson vagy Ray Liotta, Al Pacino hangja is belefér lazán). Ez van...

#20 Felhasználó inaktív   spidey 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.064
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 02. 04. 21:03

Demo. Kicsit megkésve. Talán így már valakit érdekelni fog...

Téma megosztása:


  • (2 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó