HWSW Informatikai Kerekasztal: Notebookok szervizelése - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (4 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Notebookok szervizelése tapasztalatok, történetek, botrány

Szavazás: Volt már szervizben a notebookod? (153 felhasználó adott le szavazatot)

Volt már szervizben a notebookod?

Vendégek nem láthatják a szavazást.
Voks

#1 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2007. 09. 24. 15:57

Ez a topik a hazai notebook szervizelési és garanciális tapasztalatok megosztására szolgál.

Nyitányként álljon itt egy frissen megjelent cikk a témában, mely talán rávilágít egy-két dologra, melyekről eddig csak a beavatottak tudtak.

Szervizelési problémák miatt partnert vált az MSI, pedig saját maga a hunyó -- avagy mizériák itthon

#2 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2007. 09. 24. 16:17

IBM R51. Eddig még nem volt baja, egyszer elvittem, mert néha villant a kijelző, most meg letörtem róla egy gombot, aztán majdnem 20 rugó volt a komplett bill. Ennyi, alaplapcseréket megúsztam.
Make love not Wor.

#3 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2007. 09. 24. 16:44

Én egy Toshiba Portégé 2000-rel jártam kicsit, vagy nem is kicsit pórul. A sztorihoz hozzátartozik, hogy 2,5 évig szolgált összesen, második gazdája voltam, és nem kíméltem. Szinte folyamatos, napi 8-12 órás használat, cipelés, ütődés. Mára 14 ezer üzemóra. Na és akkor meghalt egy nap az LCD-je. Fődarabcsere japánból, közel 100 rugó. Aztán kiégett a fesszab az alaplapon, mint kiderült, a töltő sütötte meg. Viszonylag olcsón megúsztam. Nekem nem garanciális volt, ezért notebookdokihoz vittem, és ott a Japánt érintő szállítás miatt vagy 2-3 hét volt.

#4 Felhasználó inaktív   PLacc 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.410
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 09. 24. 17:12

Anno történt, IBM szerviz, Infopark.

2éves 10 hónapos T23-nak kerregett kicsit a DVD-ROMja. Bevittem, munkafelvevő vonalkódolvasóval leszedte az S/N-t. Kiderült, hogy a gép még garis, így kiszedte az ODD-t, és 2nap múlva hívtak, hogy mehetek az újért!
A gép német volt, egy fia papír nélkül (se számla, se garlevél).
--Powered by IBM

#5 Felhasználó inaktív   Trava 

  • Újonc
  • Pipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 18
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 09. 24. 18:31

Elég érdekes az Asus M.o cáfolata számomra a szervízpartnereket illetően.

Történt ugyanis , hogy elromlott a  gépem, amit leadtam az NSE által kijelölt átvevőhelyen, majd 3 hónap várakozás s rengeteg reklamálás után  megjavítva visszakaptam.
A doboz pedig Albacomp-os ragasztószalaggal volt körbe leragasztva. Gondolom az NSE nem vásárol külön ragasztószalagot az albacomptól. (vagy tévednék)
--HP NX6310---. Fujitsu Siemens Core2Duo E6600,--

#6 Felhasználó inaktív   thacount 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 47
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 09. 24. 18:58

óriási amit az asus csinál. az én gépem 3 hete jött vissza fehérvárról, az albacompból, és még a telefonos hölgy is azt mondta, hogy az albacompban szervizelik.

mit kell itt tagadni?
P5QPro/E8400/4GB@1066/HD4850GS/CM590
ASUS F2Je
E-MUser

#7 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2007. 09. 24. 22:48

valamiért nem publikus/kényes, ki tudja, miért...lehet teljesen prózai, egyszerű üzleti bizalom kérdése.

#8 Felhasználó inaktív   EV6 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.700
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 09. 25. 01:09

Céges laptopokról tudok beszámolni, típusszámokra nem emlékszem.

Gericom, Athlon XP-M 2600+ / R9600: másfél év után southbridge behányt, új alaplap 130k mehet a szekrénybe porfogónak, illetve bontásra, mert van mégegy ugyanilyen. Azóta már a fele elfogyott, mert az sem az a hűde megbízható. Kijelző vibrál, zsanérnál kötelezően törik. Külső audio csatik beesnek. ODD (kb. használaton kívül) átlagosan 4-5 hónapot bír.

Clevo D41EV ('NOTEBOOK' márkázott :) ), 3 GHz-es desktop (!) Prescott (!!!), R9700: hát ez durva. Volt belőle 4 db. Akkus üzemidő kb. 20 perc idle. De nem is gond, mert ezalatt úgy túlmelegszik, hogy nem tudod eldönteni, a meleg miatt kapcsolt ki, vagy a lemerült akku miatt. Tápról használva először megsüti a kezed a bill. jobb felső harmada, majd fagyogatni kezd, ezután kikapcsol. 1 órán át vissza sem lehet kapcsolni. A négyből egyet leejtettek, kijelző szilánkosra, cseredarab 110k. Nem kértem, visszaküldték a németeknek (mert ezeket onnan kapjuk egy bizonyos rendszer részeként) azok kicserélték 1000 EUR-ért... Másodikban video ram megpusztult, BIOS-ban, Windowsban is szemetelt. Garis csere egy újabb fajtára, ld. lejjebb. 2 db még megvan, fentiek szerint működik, zsanéroknál kötelezően repedt a burkolat. Ja, és a WiFi vezérlőt egy mechanikus tolókapcsolóval lehet ki-bekapcsolni, már amelyikben van, mert van amelyikre csak a kapcsolót tették.

Bullmann márkajezésű valamilyen Clevo, 1,8 GHz Pentium-M, X600: 1 db-ban southbridge behalt, most már van kapcsolat, ahol BGA-t tudnának forrasztani, csak épp nincs alkatrész (barkácsboltban megkérdeztem, "van-é déli híd?", eléggé megkergettek :) ), majd hosszasan leveleztem mindenféle amcsi és távol-keleti alkatrésznepperekkel, végül nem lett belőle semmi, polc, porfogó. A maradék három egyelőre megy. Ebben a laptopban tekinthető meg egyébként A Világ Leglassabb Merevlemeze. Az első Amigára dugott 20 MB-os MFM-re emlékeztet.

IBM R54e: ezek a maguk egyszerűségében jók, mennek eddig gond nélkül, bár egyet elloptak...

Az ellopott helyett vett valamilyen Dell alapszintű cucc szintén problémamentes eddig.
processzort tervezni gyartani nem kulonosebben nehez, csak tapasztalat es penz kell hozza, a tudas fonn van a neten - vers
Én mágussá, ezzel a köznapi értelemben véve polihisztorrá váltam. - Gyula2222
...a végtelen felénél túl helyezkednek el... - flashdesignor
...jönnek a további tovább konkretizálások egészen addig, h egy egy adott esetben pontosan mik és hogyan vannak. - Gyula2222

#9 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 09. 25. 01:25

special érdekes utóélete van a cikkednek, +kell hagyni. azért ez az asus/msi elég nagy már ahhoz, hogy ne nézze jó szemmel, ha rossz híre kél.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#10 Felhasználó inaktív   pgyafi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.686
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 09. 25. 06:19

Idézet: SFIJ - Dátum: 2007. szept. 25., kedd - 2:25

special érdekes utóélete van a cikkednek, +kell hagyni. azért ez az asus/msi elég nagy már ahhoz, hogy ne nézze jó szemmel, ha rossz híre kél.

Szerintem magasról tesznek rá, hogy itthon mi is van a notikkal meg a szervizekkel. Kicsi piac vagyunk, ahhoz, hogy foglalkoznának ezzel...
Legjobban ott látszik, hogy néhány levél ment már asus hq-nak, a noti javításról, még válaszra sem méltattak.

#11 Felhasználó inaktív   RiCS 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.714
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 09. 25. 06:41

Idézet: EV6 - Dátum: 2007. szept. 25., kedd - 1:09

IBM R54e: ezek a maguk egyszerűségében jók, mennek eddig gond nélkül, bár egyet elloptak...

Az ellopott helyett vett valamilyen Dell alapszintű cucc szintén problémamentes eddig.

Nekem céges szinten csak DELL gépeim vannak, de abból 8 notebook és 20 környéki desktop. Három év alatt egy darab hibás memóriát kellett cserélni az összesben - notebookból egyébként már nevet is lehet kapni nem kifejezetten drágáért, mondjuk asus, clevo, msi, alap fusik helyett pl lenovo, picit drágább dell mint a belépőszint, lehetőleg három év garral...

Jah igen, a gépeim helyszíni garosak, ha gondjuk van telefon - pár órán belül a helyszínen lebzsel a szerviztechnikus. Legutóbb mikor mondtam mi a probléma - fagyás, kékhalál, stb és mondtam azt is hogy ez nincs ha kiveszem az egyik modult - ennek ellenére hozott háromféle eltérő méretű ramot, tartalék alaplapot, miegyebet. Kérdezem tőle hogy ha alaplap gyanús a gép, akkor azt is megcsinálja a helyszínen ? Igen, csak beletelik kb két órába.

Valahol ez az a színvonal, amit el lehetne várni és pont ez az szolgáltatás, ami az igen olcsó termékek árába nem fér bele - marad a frusztráció, a sok hetes várakozás alkatrészre, illetve ha garidőn túl tönkremegy, akkor a nem gazdaságos javítás, vagy polcrarakás és egy új, olcsó gép beszerzése. Nekem itthon van még egy c600-as dell, immáron hetedik éve folyamatosan használjuk - akksi ment benne tönkre.

#12 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2007. 09. 25. 08:45

Idézet: SFIJ - Dátum: 2007. szept. 25., kedd - 2:25

special érdekes utóélete van a cikkednek, +kell hagyni. azért ez az asus/msi elég nagy már ahhoz, hogy ne nézze jó szemmel, ha rossz híre kél.

minket is meglepett, kicsit aláfutottam a témának elsőre, nem kezeltem értékén.

#13 Felhasználó inaktív   EV6 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.700
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 09. 25. 12:11

Idézet: RiCS - Dátum: 2007. szept. 25., kedd - 7:41

picit drágább dell mint a belépőszint, lehetőleg három év garral...

Ez a Dell, amit említettem, valami 153k bruttó volt és alapból 3 év garit adtak rá, azt hiszem, ez minden Dell notinál így van. Kiszámoltam, ha bármilyen más alapszintű géphez megvettem volna a +2 év garbővítést, 20-30k-val többre jött volna ki. :)
processzort tervezni gyartani nem kulonosebben nehez, csak tapasztalat es penz kell hozza, a tudas fonn van a neten - vers
Én mágussá, ezzel a köznapi értelemben véve polihisztorrá váltam. - Gyula2222
...a végtelen felénél túl helyezkednek el... - flashdesignor
...jönnek a további tovább konkretizálások egészen addig, h egy egy adott esetben pontosan mik és hogyan vannak. - Gyula2222

#14 Felhasználó inaktív   Michael 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 842
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 09. 25. 17:30

A Fujitsu -Siemens notikat nem a CHS C-Szervize javitja?
Vagy mar ezt is atvette az alba?
Eddig a C service el igen jo kapcsolatunk ill baromi gyors alkatreszutanpotlas volt jellemzo.

Az MSI nem hiszem hogy olyan borzaszto nagy szelet lenne a  hazai noti forgalomban.
Nalunk legtobbet HP, Acer, Toshiba forog. Alig alig van meghibasodas.
Egy HP masina 63xx nem elmexem pontosan ket boroskolas nyakonontest elt tul :)

Acernel altalaban (olcsob szerianal) 1 even tuli nyugok akksi, dvd/rw, nagy ritkan kijelzo panasz. Erdemes ra megvenni a + 2 evet.

Albacompra befizetek, ez az egy kozpont mindent ide kuldj es itt szervizelunk, elvet a Canon is atvette a nyar kozepetol.

Nincs 15 napos javitasi ido ezt eltoroltek, az ugyfel meg szivhat. Jo ha 2-3 honap alatt megfordul a cucca.

Amugy egyes asztali gepekszervizeleset is atvette az Albacomp a nyar kozepetol.

#15 Felhasználó inaktív   Csettpapa 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 1
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 09. 25. 19:43

Sziasztok!!

Nekem 4 hónapot volt szervízban a gépem, 1 Asus V6-os.....és hosszas veszekedés :reklamacio:  árán kaptam vissza....megjegyzem most sem tökéletes!!....(NSI)..soha többet nem viszem oda inkább saját szervezésben javíttatom!!!

Magyarul csak ajánlom , hogy senkisem vigye oda mert kétesélyes hogy mikor látja vissza szeretett laptopját!!

Fater

#16 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2007. 09. 25. 22:29

Idézet: special - Dátum: 2007. szept. 25., kedd - 9:45

minket is meglepett, kicsit aláfutottam a témának elsőre, nem kezeltem értékén.

Azért nem tudom:
"Budapesti szervizében az Albacomp eddig havonta több száz Fujitsu Siemens laptopot javított, köszönhetően a márka sikerének a hazai piacon."

Ez úgy volt, hogy mi tök királyak vagyunk, mert ennyit bírunk javítani. Öööö izééé, nem, akkor szar a márka, áááá, azért javítunk sokat, mert még többet adnak el :-) Nem hinném, hogy havi sok ezret eladnak csak FuSiból, meg ha igen, akkor is, nekem ez a "több száz"-as nagyságrend nekem elég meredek. Olyan hullósra utal ez is :-)

Mindig mondtam, szar az összes, Dellt- kell venni, abban sok hiba nem lehet, bár most magamnak éppen egy Acerre vagyok rákattanva.
Make love not Wor.

#17 Felhasználó inaktív   degven 

  • Újonc
  • Pipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 1
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 09. 26. 09:45

Azt hiszem, lassan rájönnek a userek (én is) hogy egy notebooknál nagyon fontos a megbízhatóság és a jó garancia. Acer PDA-van (szintén Brno-ban javítják) nagyon jó volt a tapasztalat, 1 hét alatt megcsinálták garban, és még az adatok is megmaradtak.
ASUS notebookot a 3 betűs szerviz eléggé rosszul javított, 2 hónap után beleraktak egy rossz alaplapot (gondolom másik gépből, ami garban volt bent, volt olyan eset hogy egyikből másikba pakoltak...)  össze vissza fagyogatott vele, szétkarcolták a külsejét, pedig csak egy bad sector- os hdd csere lett volna az egész...

#18 Felhasználó inaktív   Borzas73 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 214
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 09. 26. 11:29

Sziasztok!

Nos, mint garancián túli szerviz az "elhullási" statisztika élét a Gericom-Asus-FuSi vezeti magasan. Legutóbbihoz viszont lehet találni alkatrészt is emberi áron. Az első kettőt messze el kell felejteni. Ismerősöm kezdte anno a Gericomok importját, de mivel ott sem volt alkatrészbeszállítás, mindig vissza kellett küldeni a gyártónak, s helyette a viszonteladóknak újat adni. Ez a dolog viszont pillanatok alatt bedugult, mondanom sem kell...  :(

Az Asusnak óriási a kampánya, rengeteg helyen árulják. Még szépnek is mondható (bár ez szubjektív), de ha beadja a kulcsot, a javítás az kálvária a köbön. Ráadásul a szomszédos Ausztriában is ugyanez a helyzet. Úgy néz ki, mintha a cég, aki pár éve még jó hírnévnek örvendett a PC-s alaplapok és videokártyák végett (neke is volt mindkettő, s nagyon szuperek) mára "szóróanyaggá" degradálta volna a mobil termékeit, ami eléggé szomorú...  :(

Listánk középső rétegét az Acer folytatja, majd a Toshiba következik. Utóbbi elég megbizható, de szerény véleményem szerint az ár / teljesítmény viszonya lehetne jobb is, magyarul ugyanazokat a paramétereket / minőséget más márkában is meg lehet vásárolni, de olcsóbban. Az egyik legkevesebb gubanc a HP & Compaq márkákkal van, illetve ezekhez legalább van alkatrészellátás, ráadásul emberi áron.
A garanciális szervizükkel vegyesek a tapasztalatok, inkább az adminisztratív területen mutatnak problémákat. Néha kötelet kell velük húzni, ami nyújtja a szervizidőt, de végül (eddig) mindig megjavították a cuccokat.

A lista megbízhatósági nyertese nálunk a Dell lett, de ahogy olvastam mások hozzászólásait, ez nem egyedi eset.  :D

Amiért eladásban mégsem ő a nyerő, talán az, hogy meglepő módon sokak számára ABSZOLÚT ISMERETLEN!!! Másik ok talán a magasabb árfekvés, ami szerintem nem egetverő, hisz ők gyárilag adják a három év fullgart, amit nem sokan mások.
Lenon volt? Hát nem Lenin?

#19 Felhasználó inaktív   RiCS 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.714
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 10. 04. 15:23

Hát, tudomásul kell venni hogy van olcsó notebook és van tartós notebook, és ez a halmaz sajnos csak igen kis területen fedi egymást. :)

#20 Felhasználó inaktív   Shane 54 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.818
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 10. 27. 23:06

Nekem van egy Acer 4222nWlmi-s laptopom, ismerősön keresztül vettem 1éve. Vettem hozzá garanciát +2évet az egyszerűbből. Mivel akkortájt úgy működött a visszaigazoló rendszer hogy netes regisztráció mellé még postai papírt is kell küldeni ezért jegeltem a témát. A napokban visszanéztem az oldalukra, beléptem erre közölték, hogy megváltozott regisztráció menete és emiatt nem kell postai út és regisztráltak a rendszerben, megnyugodtam. Nézelődtem még az acer honlapján és látom, hogy pár aksit visszahívnak, pont akkortájból amikor vettem. Felhívtam a központi számot, ott kedvesen tájékoztattak mit kell tennem. Nem esik bele az aksim. A wear level viszont 6% körül mozog úgy hogy eddig maximim 10x használtam aksiról és akkor is csak 2x merült le 3% környékére.
A noti egyébként asztali gépet váltott ki nálam. Nagyon sokat megy, nem ritka hogy éjszakára is tölteni hagyom. Lekopogom semmi baja, az utóbbi szállításkor sikerült a tetejét összekarcolnom finoman egy slim cd tokkal amiért nagyon dühös vagyok.
Én boldog vagyok ezzel az acerrel, de ha ezt egyszer leváltom akkor dell vagy thinkpad nincs mese.. :D
Találjuk meg együtt az AIDS ellenszerét!!
Csatlakozz a magyar csapathoz!!


"...nehogy már a fika egye meg az óvodást..." Andro, részlet

Gondolkodtál ma már?

Téma megosztása:


  • (4 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó