Hűségpolitika szolgáltatóknál
#1
Elküldve: 2008. 02. 29. 15:27
Különböző szolgáltatóknál eltérő. Például UPC-nél a lejáró határozott idejű hűségszerződések után automatikusan listaárassá válik a havidíj. Azért írom ezt, mert általában nem szokták a lehetőségekről értesíteni az előfizetőket. T-Com-nál egészen a közelmúltig a Favorit termékcsaládnál gyakorlat volt a 14 hónaponként megújuló hűségszerződés. T-Mobile-nál KAP pontokat lehet gyűjtögetni, Pannonnál pedig a Bónusz program van. Az pedig minden szolgáltatónál jellemző, hogy az új előfizetőknek nyújtott kedvezményes havidíjak jóval magasabbak, mint a régebbi hűséges ügyfeleké.
Gondolom, erről a témáról mindenkinek valamilyen saját tapasztalata, története, véleménye, szolgáltatóktól függetlenül.
#2
Elküldve: 2008. 02. 29. 17:14
Idézet: zoli62 - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 16:27
Tényleg? Én pont fordítva tapasztalom... (ADSL, UPC, Antenna Digital - ezek pl mind olcsóbbak újonnan bevezetve, mint a meglévőknek).
Nálunk nem nagyon van hűségpolitika, inkább az a jellemző, hogy kedvezményes áron elcsábítják az új előfizetőket, majd ha vége a kedvezményes időszaknak, akkor egy olyan árat határoznak meg, aminél az előfizetők nagy része (pl 80%) még nem kezd el pampogni meg szolgáltatót váltani.
#3
Elküldve: 2008. 02. 29. 19:55
Idézet: csimpok - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 17:14
Nálunk nem nagyon van hűségpolitika, inkább az a jellemző, hogy kedvezményes áron elcsábítják az új előfizetőket, majd ha vége a kedvezményes időszaknak, akkor egy olyan árat határoznak meg, aminél az előfizetők nagy része (pl 80%) még nem kezd el pampogni meg szolgáltatót váltani.
Köszi. Elírtam. Jóval alacsonyabbak az új előfizetők kedvezményes havidíjai, mint a meglevő ügyfeleké.
#4
Elküldve: 2008. 02. 29. 20:57
Pl. az éhhalál küszöbén vagyok és csökkentenem kell a kiadásokat stb...

Vagy valami méltányosági levelet megfogalmazva fel lehet bontani a szerződést?
#5
Elküldve: 2008. 02. 29. 21:03
Idézet: Yep - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 20:57
Pl. az éhhalál küszöbén vagyok és csökkentenem kell a kiadásokat stb...

Vagy valami méltányosági levelet megfogalmazva fel lehet bontani a szerződést?
Nem, de az egyösszegű befizetésre lehet részletfizetést kérni, általában, de nem "alanyi" jogon.
#6
Elküldve: 2008. 02. 29. 21:23
Idézet: Kory - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 21:03
Hát.....köszi...

Bár nem igazán tartom fair dolognak, hogy a mondvacsinált " kedvezményeket " fizessem ki....na mind1
#7
Elküldve: 2008. 02. 29. 21:32
Idézet: Yep - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 21:23

Bár nem igazán tartom fair dolognak, hogy a mondvacsinált " kedvezményeket " fizessem ki....na mind1
miért lenne unfair? a szolgaltato és Te köttöttetek egy szerzodest ,amibe a szolgaltato vallalta, hogy olcsobban adja neked, Te meg vallaltad, hogy X ideig az ugyfele maradsz. Ha meg nem, akkor kotbert fizetsz nekik.
#8
Elküldve: 2008. 02. 29. 21:41
Idézet: charlie - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 21:32
Ez igaz..de...ez az olcsóbb sem sokkal olcsóbb, bár én inkább az olyan " kedvezményekre " gondolok, mint bekötési díj, meg nem is tudom milyen néven futnak még ezek a dolgok...olyan dolgok, amit igazából még soha senki nem fizetett ki.

#9
Elküldve: 2008. 02. 29. 21:53
Idézet: Yep - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 21:41

A szolgáltatónak pénz az, hogy kiküld valakit a bekötéskor, valamint akkor, ha valami hiba van.
Valamint azért köttetik a hűségszerződés, mert így a szolgáltatónak biztos megtérül a kiadása.
Ha több ezer forintos kedvezményt adna minden előfizetőnek hűség nélkül, és sokan lemondanák pl. 3 hónap után a szolgáltatást, akkor az veszteséget termelne a szolgáltatónak.
UPC-nél például elég nagy különbségek vannak a listaárak és a kedvezményes árak között.
Pl. chello minimum listaára: 7670 Ft/hó, a kedvezményes ár pedig (akár) 3500 Ft/hó is lehet.
És a kettő közötti különbséget kell visszafizetned, ahány hónapon keresztül igénybevetted a kedvezményt. Magyarán minél később mondod le a szolgáltatást, annál többet kell fizetned.
Plusz az egyszeri díjakat és/vagy az ajándékok árát is kéri tőled a upc.
A hűségbontás szankciói szolgáltatónként változnak. Van, ahol csak a hűségből hátralévő időszakra eső havidíjakat terhelik be.
Szerkesztette: Adam84 2008. 02. 29. 21:54 -kor
#10
Elküldve: 2008. 02. 29. 22:06


Csak gondoltam rákérdezek, hogy milyen lehetőségeim vannak....de így kivárom a leteltét..

#11
Elküldve: 2008. 02. 29. 22:32
Idézet: Yep - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 21:41

A tv esetében a hűségár lényegesen olcsóbb, mint a hűtlenség ár.
Hűségfelmondásra akkor van retorzió nélkül lehetőség, ha a szolgáltató a hűségben igénybevett szolgáltatáson az előfizető számára hátrányos módosítást tenne. Ezt a bejelentéstől számított 15 napon belül lehet megtenni. (És nem a változás életbelépésekor, mert addigra késő.)
#12
Elküldve: 2008. 02. 29. 23:35
#13
Elküldve: 2008. 03. 02. 21:02


#14
Elküldve: 2008. 03. 02. 21:25
Idézet: zoli62 - Dátum: 2008. márc. 2., vasárnap - 21:02


Ha lennének hűségárak,akkor nem lett volna a levélben küldött "akciós" vagy kedvezményes ár, nem?
De szurkoljunk továbbra is,hogy legyen.
Különben elég furcsán festene, 6000Ft digital silver (73 csatorna) + upc internet bronze 8000Ft (2M/0,25M) + UPCfon 2500Ft = 16500.....
Ennél biztosan tudnak jobbat is a Kapitányék

De most tényleg nagyon rosszul áll a tv szénája.
#15
Elküldve: 2008. 03. 02. 21:33
Idézet: llamada - Dátum: 2008. márc. 2., vasárnap - 21:25
De szurkoljunk továbbra is,hogy legyen.
Különben elég furcsán festene, 6000Ft digital silver (73 csatorna) + upc internet bronze 8000Ft (2M/0,25M) + UPCfon 2500Ft = 16500.....
Ennél biztosan tudnak jobbat is a Kapitányék

De most tényleg nagyon rosszul áll a tv szénája.
Lásd, amit Chellos topikban, a Favoritról példaként írtam. Az átfutási idő egy automatikusan megújulás nélküli hűségszerződéses konstrukció létrehozására több mint 2 év volt a T-Com-nál. UPC-től se várok rövidebbet a mostani "brandesítésnél".
#16
Elküldve: 2008. 03. 02. 21:43
Idézet: zoli62 - Dátum: 2008. márc. 2., vasárnap - 21:33
Most úgy néz ki, hogy az eddigi, nem automata megújulós konstrukciókból csinálnak nem automata, nem megújulós, nem hűségeset

#17
Elküldve: 2008. 03. 02. 21:58
Idézet: llamada - Dátum: 2008. márc. 2., vasárnap - 21:43


