HWSW Informatikai Kerekasztal: Hűségpolitika szolgáltatóknál - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

Oldal 1 / 1
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Hűségpolitika szolgáltatóknál Értékeld a témát: -----

#1 Felhasználó inaktív   zoli62 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.623
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 02. 29. 15:27

Mivel már olyan sok helyen volt róla szó, azt gondoltam, megér egy új témát. 
Különböző szolgáltatóknál eltérő. Például UPC-nél a lejáró határozott idejű hűségszerződések után automatikusan listaárassá válik a havidíj. Azért írom ezt, mert általában nem szokták a lehetőségekről értesíteni az előfizetőket. T-Com-nál egészen a közelmúltig a Favorit termékcsaládnál gyakorlat volt a 14 hónaponként megújuló hűségszerződés. T-Mobile-nál KAP pontokat lehet gyűjtögetni, Pannonnál pedig a Bónusz program van. Az pedig minden szolgáltatónál jellemző, hogy az új előfizetőknek nyújtott kedvezményes havidíjak jóval magasabbak, mint a régebbi hűséges ügyfeleké. 
Gondolom, erről a témáról mindenkinek valamilyen saját tapasztalata, története, véleménye, szolgáltatóktól függetlenül.
"Légy szerény mint én..."

#2 Felhasználó inaktív   csimpok 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 143
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 02. 29. 17:14

Idézet: zoli62 - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 16:27

Az pedig minden szolgáltatónál jellemző, hogy az új előfizetőknek nyújtott kedvezményes havidíjak jóval magasabbak, mint a régebbi hűséges ügyfeleké. 

Tényleg? Én pont fordítva tapasztalom... (ADSL, UPC, Antenna Digital - ezek pl mind olcsóbbak újonnan bevezetve, mint a meglévőknek).
Nálunk nem nagyon van hűségpolitika, inkább az a jellemző, hogy kedvezményes áron elcsábítják az új előfizetőket, majd ha vége a kedvezményes időszaknak, akkor egy olyan árat határoznak meg, aminél az előfizetők nagy része (pl 80%) még nem kezd el pampogni meg szolgáltatót váltani.

#3 Felhasználó inaktív   zoli62 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.623
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 02. 29. 19:55

Idézet: csimpok - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 17:14

Tényleg? Én pont fordítva tapasztalom... (ADSL, UPC, Antenna Digital - ezek pl mind olcsóbbak újonnan bevezetve, mint a meglévőknek).
Nálunk nem nagyon van hűségpolitika, inkább az a jellemző, hogy kedvezményes áron elcsábítják az új előfizetőket, majd ha vége a kedvezményes időszaknak, akkor egy olyan árat határoznak meg, aminél az előfizetők nagy része (pl 80%) még nem kezd el pampogni meg szolgáltatót váltani.

Köszi. Elírtam. Jóval alacsonyabbak az új előfizetők kedvezményes havidíjai, mint a meglevő ügyfeleké.
"Légy szerény mint én..."

#4 Felhasználó inaktív   Yep 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.625
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 02. 29. 20:57

Kérdeznék egyet.....a hűségnyilatkozat lejárta előtt fel lehet mondani a szerződést a kötbér megfizetése nélkül?
Pl. az éhhalál küszöbén vagyok és csökkentenem kell a kiadásokat stb... ;)
Vagy valami méltányosági levelet megfogalmazva fel lehet bontani a szerződést?

#5 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 02. 29. 21:03

Idézet: Yep - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 20:57

Kérdeznék egyet.....a hűségnyilatkozat lejárta előtt fel lehet mondani a szerződést a kötbér megfizetése nélkül?
Pl. az éhhalál küszöbén vagyok és csökkentenem kell a kiadásokat stb... ;)
Vagy valami méltányosági levelet megfogalmazva fel lehet bontani a szerződést?

Nem, de az egyösszegű befizetésre lehet részletfizetést kérni, általában, de nem "alanyi" jogon.

#6 Felhasználó inaktív   Yep 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.625
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 02. 29. 21:23

Idézet: Kory - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 21:03

Nem, de az egyösszegű befizetésre lehet részletfizetést kérni, általában, de nem "alanyi" jogon.

Hát.....köszi... :respect:
Bár nem igazán tartom fair dolognak, hogy a mondvacsinált " kedvezményeket " fizessem ki....na mind1

#7 Felhasználó inaktív   charlie 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.481
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 02. 29. 21:32

Idézet: Yep - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 21:23

Hát.....köszi... :respect:
Bár nem igazán tartom fair dolognak, hogy a mondvacsinált " kedvezményeket " fizessem ki....na mind1

miért lenne unfair? a szolgaltato és Te köttöttetek egy szerzodest ,amibe a szolgaltato vallalta, hogy olcsobban adja neked, Te meg vallaltad, hogy X ideig az ugyfele maradsz. Ha meg nem, akkor kotbert fizetsz nekik.
MikroVPS | Xen VPS | OpenVZ VPS | SSD VPS

#8 Felhasználó inaktív   Yep 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.625
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 02. 29. 21:41

Idézet: charlie - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 21:32

miért lenne unfair? a szolgaltato és Te köttöttetek egy szerzodest ,amibe a szolgaltato vallalta, hogy olcsobban adja neked, Te meg vallaltad, hogy X ideig az ugyfele maradsz. Ha meg nem, akkor kotbert fizetsz nekik.

Ez igaz..de...ez az olcsóbb sem sokkal olcsóbb, bár én inkább az olyan " kedvezményekre " gondolok, mint bekötési díj, meg nem is tudom milyen néven futnak még ezek a dolgok...olyan dolgok, amit igazából még soha senki nem fizetett ki.  :respect:

#9 Felhasználó inaktív   Adam84 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 917
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 02. 29. 21:53

Idézet: Yep - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 21:41

Ez igaz..de...ez az olcsóbb sem sokkal olcsóbb, bár én inkább az olyan " kedvezményekre " gondolok, mint bekötési díj, meg nem is tudom milyen néven futnak még ezek a dolgok...olyan dolgok, amit igazából még soha senki nem fizetett ki.  :respect:

A szolgáltatónak pénz az, hogy kiküld valakit a bekötéskor, valamint akkor, ha valami hiba van.
Valamint azért köttetik a hűségszerződés, mert így a szolgáltatónak biztos megtérül a kiadása.
Ha több ezer forintos kedvezményt adna minden előfizetőnek hűség nélkül, és sokan lemondanák pl. 3 hónap után a szolgáltatást, akkor az veszteséget termelne a szolgáltatónak.

UPC-nél például elég nagy különbségek vannak a listaárak és a kedvezményes árak között.

Pl. chello minimum listaára: 7670 Ft/hó, a kedvezményes ár pedig (akár) 3500 Ft/hó is lehet.

És a kettő közötti különbséget kell visszafizetned, ahány hónapon keresztül igénybevetted a kedvezményt. Magyarán minél később mondod le a szolgáltatást, annál többet kell fizetned.
Plusz az egyszeri díjakat és/vagy az ajándékok árát is kéri tőled a upc.

A hűségbontás szankciói szolgáltatónként változnak. Van, ahol csak a hűségből hátralévő időszakra eső havidíjakat terhelik be.

Szerkesztette: Adam84 2008. 02. 29. 21:54 -kor


#10 Felhasználó inaktív   Yep 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.625
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 02. 29. 22:06

Tökéletesen igazatok van..megértem én a Szolgáltatókat, bár ha nem lehetne így lekötniük az Ügyfeleket , akkor valószínübb, hogy sokat javulnának a hozzáállási dolgok...de ez már egy másik történet ;)  :offtopic:
Csak gondoltam rákérdezek, hogy milyen lehetőségeim vannak....de így kivárom a leteltét..


:respect:

#11 Felhasználó inaktív   llamada 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.340
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 02. 29. 22:32

Idézet: Yep - Dátum: 2008. febr. 29., péntek - 21:41

Ez igaz..de...ez az olcsóbb sem sokkal olcsóbb, bár én inkább az olyan " kedvezményekre " gondolok, mint bekötési díj, meg nem is tudom milyen néven futnak még ezek a dolgok...olyan dolgok, amit igazából még soha senki nem fizetett ki.  :respect:

A tv esetében a hűségár lényegesen olcsóbb, mint a hűtlenség ár.

Hűségfelmondásra akkor van retorzió nélkül lehetőség, ha a szolgáltató a hűségben igénybevett szolgáltatáson az előfizető számára hátrányos módosítást tenne. Ezt a bejelentéstől számított 15 napon belül lehet megtenni. (És nem a változás életbelépésekor, mert addigra késő.)

#12 Felhasználó inaktív   zoli62 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.623
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 02. 29. 23:35

Egyedi elbírálások persze mindig is léteztek. Mondjuk a T-Online-nál pl.
"Légy szerény mint én..."

#13 Felhasználó inaktív   zoli62 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.623
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 03. 02. 21:02

Szóval itt kevésbé off. UPC-nél a digitális technikára való átállás után még kevésbé valószínű, hogy lesznek hűségszerződéses árak. Hogy aztán ez igaz, vagy hamis, az biztos. :)  Jelenleg ennyit tudunk. Pár hónap múlva talán többet fogunk tudni?  :think:  Én ebben erősen kételkedem, a mostani "káoszt" elnézve.
"Légy szerény mint én..."

#14 Felhasználó inaktív   llamada 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.340
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 03. 02. 21:25

Idézet: zoli62 - Dátum: 2008. márc. 2., vasárnap - 21:02

Szóval itt kevésbé off. UPC-nél a digitális technikára való átállás után még kevésbé valószínű, hogy lesznek hűségszerződéses árak. Hogy aztán ez igaz, vagy hamis, az biztos. :)  Jelenleg ennyit tudunk. Pár hónap múlva talán többet fogunk tudni?  :think:  Én ebben erősen kételkedem, a mostani "káoszt" elnézve.

Ha lennének hűségárak,akkor nem lett volna a levélben küldött "akciós" vagy kedvezményes ár, nem?

De szurkoljunk továbbra is,hogy legyen.

Különben elég furcsán festene, 6000Ft digital silver (73 csatorna) + upc internet bronze 8000Ft (2M/0,25M) + UPCfon 2500Ft = 16500.....
Ennél biztosan tudnak jobbat is a Kapitányék :)
De most tényleg nagyon rosszul áll a tv szénája.

#15 Felhasználó inaktív   zoli62 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.623
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 03. 02. 21:33

Idézet: llamada - Dátum: 2008. márc. 2., vasárnap - 21:25

Ha lennének hűségárak,akkor nem lett volna a levélben küldött "akciós" vagy kedvezményes ár, nem?

De szurkoljunk továbbra is,hogy legyen.

Különben elég furcsán festene, 6000Ft digital silver (73 csatorna) + upc internet bronze 8000Ft (2M/0,25M) + UPCfon 2500Ft = 16500.....
Ennél biztosan tudnak jobbat is a Kapitányék :)
De most tényleg nagyon rosszul áll a tv szénája.

Lásd, amit Chellos topikban, a Favoritról példaként írtam. Az átfutási idő egy automatikusan megújulás nélküli hűségszerződéses konstrukció létrehozására  több mint  2 év volt a T-Com-nál. UPC-től se várok rövidebbet a mostani "brandesítésnél".
"Légy szerény mint én..."

#16 Felhasználó inaktív   llamada 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.340
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 03. 02. 21:43

Idézet: zoli62 - Dátum: 2008. márc. 2., vasárnap - 21:33

Lásd, amit Chellos topikban, a Favoritról példaként írtam. Az átfutási idő egy automatikusan megújulás nélküli hűségszerződéses konstrukció létrehozására  több mint  2 év volt a T-Com-nál. UPC-től se várok rövidebbet a mostani "brandesítésnél".

Most úgy néz ki, hogy az eddigi, nem automata megújulós konstrukciókból csinálnak nem automata, nem megújulós, nem hűségeset :)

#17 Felhasználó inaktív   zoli62 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.623
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 03. 02. 21:58

Idézet: llamada - Dátum: 2008. márc. 2., vasárnap - 21:43

Most úgy néz ki, hogy az eddigi, nem automata megújulós konstrukciókból csinálnak nem automata, nem megújulós, nem hűségeset :)

:D  :up:
"Légy szerény mint én..."

Téma megosztása:


Oldal 1 / 1
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó