HWSW Informatikai Kerekasztal: Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? Értékeld!

#721 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 16. 09:59

Üzenet megtekintéseIdézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 16. 09:04

Szerintem soha nem fogják. Sok szőrtelen p5sű rajongó úgyis megveszi név alapján és a már 11 éves motor pont ilyen arcade játékokhoz tervezték. A COD1 volt a maga tényleg jó játék, a COD2 még játszható, a többi vicc, sokadik bőrlehúzás a köbön. Sose értettem miért nem fejlesztenek inkább saját motort. Van néhány népszerűbb engine és azokat majmolja mindenki, a játékok meg emiatt mennek egy kaptafára. Aztán egyesek csodálkoznak, hogy még mindig egy láthatatlan csőben zajló lineáris játékmenetet sóznak az emberre, agyonscriptelve, végtelenségig spawnoló ellenfelekkel.

Ezzel teljes mértékben egyetértek!De, ha az ilyen játékok eladhatóak és folyamatosan sikert aratnak, akkor nincs mit tenni...hülye lenne akárki is nem folytatni egy ilyen bevált márkanevet.
Qwerty4

#722 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 16. 22:49

Üzenet megtekintéseIdézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 16. 08:04

Szerintem soha nem fogják. Sok szőrtelen p5sű rajongó úgyis megveszi név alapján és a már 11 éves motor pont ilyen arcade játékokhoz tervezték. A COD1 volt a maga tényleg jó játék, a COD2 még játszható, a többi vicc, sokadik bőrlehúzás a köbön. Sose értettem miért nem fejlesztenek inkább saját motort. Van néhány népszerűbb engine és azokat majmolja mindenki, a játékok meg emiatt mennek egy kaptafára. Aztán egyesek csodálkoznak, hogy még mindig egy láthatatlan csőben zajló lineáris játékmenetet sóznak az emberre, agyonscriptelve, végtelenségig spawnoló ellenfelekkel.


Csak tudnám neked miért fáj az, hogy a sok "szőrtelen pöcsű rajongó" megveszi a játéksorozat valamennyi részét és jól szórakozik vele akár 600+ órán keresztül mindegyikkel?

Ki a francot érdekel, hogy milyen motor van alatta, ha jól működik és szép? A Black Opsal és a MW2-vel sem a motor a legnagyobb baj, hanem az, hogy a fejlesztésre és a tesztelésre nem hagytak elég időt és kiadtak egy-egy félkész játékot, amit aztán nem győznek foltozgatni ráadásul a matchmaking rendszerük borzalmas lett.

A játékmenetről pedig csak annyit, hogy a single player miatt senki sem veszi meg a játékot, illetve aki megveszi az hülye. Ezt a játékot a multiplayer teszi sikeressé. Ráadásul szerintem, ha nem csőszerűvé és kompaktra csinálnák akkor ugyanúgy megbukna mint a Far Cry2. Na ezért csinálnak minden játékot egy kaptafára, mert az újítás mindigis kétélű dolog, ha bejön akkor bejön, ha nem, akkor meg buktak egy rahedli pénzt.

Mindettől függetlenül a Black Ops gyalázatosra sikeredett és lassan eltelik két hét és még mindig játszhatatlan a multiplayer.

#723 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 16. 23:09

Üzenet megtekintéseIdézet: Qwerty4 - Dátum: 2010. 11. 16. 09:59

Ezzel teljes mértékben egyetértek!De, ha az ilyen játékok eladhatóak és folyamatosan sikert aratnak, akkor nincs mit tenni...hülye lenne akárki is nem folytatni egy ilyen bevált márkanevet.

Éppen ez a probléma 10-15 éve még nem pusztán a pénzcsinálásról szólt a játékipar, hanem le akartak tenni az asztalra valami maradandót akik benne voltak. De mióta a csilivili-vel mesterségesen az egekbe emelték a játékfejlesztés költségeit azóta a bukás megengedhetetlen, ugyanis egyetlen befuccsolt projekt kútba dönthet egy neves játékfejlesztő céget is.

Az a véleményem, hogy abszolut zsákutcában van a játékipar, és ahelyett hogy kifelé jönnének belőle a falat kaparják a végén. És amint lekopik a vakolat és már nem lesz mit lekaparni arról a falról nagy változások lesznek itt.

A számítógépek számítási teljesítményének növekedése elvakította a fejlesztőket, egyre több és nagyobb csilivilit kezdtek pakolni a játékokba, hisz a vas bírja, csak azzal nem számoltak, hogy ettől a fejlesztés költsége is az egekbe fog emelkedni. És mivel elkényeztették vérpistikét, most már nem lehet a mainstream vásárlóknak eladni gyengébb kinézetű de ötletes játékokat. Olyan ez kicsit mint a divatszakma, ott is elérhetetlen és teljesen kifacsart természetellenes emberideálokat raknak a kifutókra, a sok bírka meg áhítozik utánuk. Nincs másképpen a játékokkal sem, elhitették a közönséggel, hogy a csilivili a minden, és azok már szinte csak az alapján döntenek vásárlásnál. Nincsenek ötletes, új játékok, mert a fejlesztés horribilis összegekbe kerül, és nem mernek kockáztatni. Teljesen beszűkül a játékpiac, csak néhány bevált játéksstílus marad, de azok is a végletekig lebutítva, hogy a 3 évestől a 70 évesig mindenki tudjon vele játszani.

Számomra legviccesebb, hogy mivel pusztán a számítógép teljesítményének növelése miatt leragadtunk őskori technológiáknál. Még mindig poligon alapú megjelenítésnél tartunk, pedig milyen öreg is ez már? Semmi újítás nincs persze pakoltunk a háromszögeinkre egy rakás post processinget meg shadert, de ettől még a cukormáz alatt ugyanaz az ősi technika van. Pedig a voxelek idején azt hittem van kiút a mókuskerékből, de azóta semmi alternatív képalkotási mód nem jelent meg, mert a hardver fejlődése olyan mértékű, hogy nincs szükség rá. Pedig de, mert tarthatatlan a jelenlegi helyzet, egyszerűen már nem tudunk annyi tartalmat előállítani a jelenlegi bevált és használt módszerekkel amit a gépek meg tudnak jeleníteni a képernyőn. Valami gyökeresen új megoldás kell, ami csökkenti a fejlesztési költségeket.

Szerkesztette: Mumia 2010. 11. 16. 23:16 -kor


#724 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 17. 11:49

Üzenet megtekintéseIdézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 16. 08:04

Szerintem soha nem fogják. Sok szőrtelen p5sű rajongó úgyis megveszi név alapján és a már 11 éves motor pont ilyen arcade játékokhoz tervezték. A COD1 volt a maga tényleg jó játék, a COD2 még játszható, a többi vicc, sokadik bőrlehúzás a köbön. Sose értettem miért nem fejlesztenek inkább saját motort. Van néhány népszerűbb engine és azokat majmolja mindenki, a játékok meg emiatt mennek egy kaptafára. Aztán egyesek csodálkoznak, hogy még mindig egy láthatatlan csőben zajló lineáris játékmenetet sóznak az emberre, agyonscriptelve, végtelenségig spawnoló ellenfelekkel.


bruhahahahahahahahahahahha.
JóSebesség

#725 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 17. 20:59

Üzenet megtekintéseIdézet: -Turbo- - Dátum: 2010. 11. 17. 11:49

bruhahahahahahahahahahahha.

Köszönjük álláspontod kifejtését.

Üzenet megtekintéseIdézet: Warton - Dátum: 2010. 11. 16. 22:49

Csak tudnám neked miért fáj az, hogy a sok "szőrtelen pöcsű rajongó" megveszi a játéksorozat valamennyi részét és jól szórakozik vele akár 600+ órán keresztül mindegyikkel?

Nem fáj, hogy megveszik és elvannak vele. Hanem, ahogy Mumia írja, miattuk leragadt az ipar ott ahol és más réteg számára nem nagyon készül innovatív játék. Azonos motorú játékok szinte ugyanolyan játékélményt nyújtanak és egy idő után baromi unalmas klónokkal játszani. Ha leveszed a csilivili effekteket, akkor csak a motor marad, ami meghatározza a fizikát és a játékmenetet. Az újítás tényleg kétélű dolog, de ha mindig ebből indultak volna ki, még mindig a kőkorszakban lennénk.

Csak azzal nem értek egyet, hogy az ok a számítógép teljesítményének növekedése. Inkább csak szimplán az igénytelenség, amiből kiutat nyújthatnának az erős hw adta lehetőségek, mégse élnek velük. Illetve még a konzolok térnyerése tett be a játékipar innovációjának. Bezzeg mikor még a PC volt a fejlesztési alap...

Szerkesztette: Wile E 2010. 11. 17. 21:01 -kor

„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#726 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 17. 21:16

Üzenet megtekintéseIdézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 17. 20:59

Csak azzal nem értek egyet, hogy az ok a számítógép teljesítményének növekedése. Inkább csak szimplán az igénytelenség, amiből kiutat nyújthatnának az erős hw adta lehetőségek, mégse élnek velük. Illetve még a konzolok térnyerése tett be a játékipar innovációjának. Bezzeg mikor még a PC volt a fejlesztési alap...

Nem közvetlenül a hardver erősödése okozza az innováció hiányát, hanem az, hogy az erős hardver lehetővé tette a sok effekt és 1000x-es részletességű modellek meg felbontású textúrák használatát, amitől a játékok munkaigénye megsokszorozódott, emiatt a költség sokszorozódott meg. És ahelyett, hogy új megjelenítési módokon kezdtek volna el dolgozni gyakorlatilag a quake1 szintjén van ma is a technika, csak nagyobb a poligonszám és nagyobb felbontásúak a textúrák és rápakoltak shadereket, és van már 16x-os SSAA is. Az egész játékiparban carmack az egyetlen aki próbál újítani, de ő se tud versenyezni a csilivilivel, mindenhol húzzák a szájukat az elkényesztetett játékosok a rage képeken, pedig abban legalább előremutató ötletek vannak, nem a régi jólbevált sémát követi. Igaz, hoyg a legfontosabb újítás pont nem a munkaigényt csökkenti hanem a számításigényt. Ennek a fordítottjára lenne szükség. Mert rage azt tudja, hogy a high-poly modellekből generál alacsonyabbat.

Az lenne a kiút, ha nem kéne minden objektumot lemodellezni egyesével 1.000.000 polygonból, mert ez az ami rengetegbe kerül. A programozás most se nehezebb vagy bonyolultabb mint 15 éve. Tudom könnyű mondani, hogy mit kéne csinálni, ha nem mondom meg, hogy hogyan.

Vagyis röviden az ok okozati viszony:

erős hardver -> sok effekt, nagyobb részletesség -> több emberóra szükséges -> drágább a játék -> többet kell eladni, hogy haszon is legyen belőle -> az utolsó utáni bőrt is lehúzzák a bevált formulákról/nem mernek újat csinálni és persze mellé lehet írni azt is, hogy a csilivilin felnevelkedett játékosoknak nincs is igényük innovációra.

Pl nfs sorozat, amit a 6. rész óta nyugodt szívvel nevezhetnének bármi másnak is, mert semmi köze nincs a régi nfs-hez, csak azoknak a jóhírével meg reputációjával próbálják eladni a cukormázas szart, pedig a mostani játékos generáció nem is játszott azokkal a játékokkal amik naggyá tették az nfs nevet.

Szerkesztette: Mumia 2010. 11. 17. 21:17 -kor


#727 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 17. 21:41

Üzenet megtekintéseIdézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 17. 20:59

Nem fáj, hogy megveszik és elvannak vele. Hanem, ahogy Mumia írja, miattuk leragadt az ipar ott ahol és más réteg számára nem nagyon készül innovatív játék.

Vicces, hogy az egyik mondatoddal hazudtolod meg a másikat. Na mindegy. Bocsánatodért esedezem, hogy ennyire kibasztam személy szerint pont veled. :blush: Egyébként a sakk is leragadt ezeréve ott ahol és mégis elég sokan el vannak vele. Starcraft szintén.

Üzenet megtekintéseIdézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 17. 20:59

Azonos motorú játékok szinte ugyanolyan játékélményt nyújtanak és egy idő után baromi unalmas klónokkal játszani.

Tegyük gyorsan hozzá: neked.

Az egész CoD témával kapcsolatban meg csak annyit mondanék, hogy az Activisionnak elég sok versenytársa van, de valahogy eddig még egyik sem tudta megszorítani őket. Mintha nem is próbálnák. És ez nem a szőrtelen pöcsű rajongók miatt van, mert ha az EA vagy mittomén ki kiadott volna egy jobbat, akkor biztos, hogy a CoD-ot mindenki otthagyta volna. De ez eddig még nem történt meg és elnézve a 2010 Q4 felhozatalt nem is nagyon valószínű már idén.

#728 Felhasználó inaktív   Drat 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.520
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 18. 09:22

legyen már vége ennek a CoD mizériának, csak szétOFFoljuk a topicot...
"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"

#729 Felhasználó inaktív   megalonagyix 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.323
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 18. 16:08

Call of Duty Black Ops

Épp most fejeztem be... Mivel nem az Infinity Ward készítette, így egy picit megijedtem hogy nem fogjuk azt a tömény változatosságot, és adrenalindózist kapni, mint ami a korábbi részekben volt... de meg kell hagyni, kellemesen csalódtam a Treyarchos fiúkban! Nagyon rendben volt a játék, ugyan akadtak benn hibák doszt, de minden tekintetben méltó folytatás, sőt, szerintem bőven jobb mint az MW2... a single rész alapján.(multiról nem tudok nyilatkozni.)

A történetet nagyon eltalálták. Akciódus, fordulatos, könnyen érthető, "üzemanyaggal teli", tesztoszterontól fröcsögő, macsó katonai adrenalinbomba. A játékot alapvetően úgy játszuk, hogy a megtörtént eseményeket idézzük vissza a főhösünk gondolatából, aki egy vallatószobában van. Ezt a megoldás nagyon rendben volt, mert a készítők így viszonylag változatos helyszíneket készíthettek. (Kuba-Vietnam, Cong, HongKong, Oroszország, Vorkuta stb.) A játék hosszúsága felér egy két-háromdélutános kalanddal (nekem pl. 8 órába telt normálon, de egyáltalán nem siettem, keresgéltem inteleket, és olvastam a párbeszédeket.) Nehézségéről nem tudok nyilatkozni, de az biztos hogy normalon is voltak már izzasztó jelenetek (pl. amikor visszakellett verni a congokat), szóval az MW2-nél biztosan nehezebb. Technikai oldalról a játék nem sokat változott: több sebből vérzik a megvalósítás. Egyrészt, sokan panaszkodnak az akadásra (nálam pl. viszonylag gyorsan futott maxon, HD-ben, ~40stabil fps) ami ilyen minőségű grafika mellett eléggé megkérdőjelezendő, másrészt a vizuális oldala a játéknak éppen pont hogy megfelel az elvárásoknak. Grafikai bugok, pixeles árnyékok, néhol homályos, kidolgozatlan textúrák, animációs bakik... gyenge fizika (egy BFBC2-szintű fizika már igazán ráférne a COD-sorozatra is). De a karaktermodellek, az arcmimika, a robbanások, a particle-effectek, a víz, és a fegyverek viszonylag szépen néznek ki. A játék mesterséges intelligenciájáról: ellenségeink és társaink hoznak néha eléggé blőd döntéseket, bőven lehetett volna csiszolni rajt, de realisztikus fokozaton nagyjából fogyasztható lehet az AI. A játékmechanizmus/menet megegyezik az előző részekkel: Nagyjából menj és lőjj ki mindenkit egy 20 perces pályán, aminek a végén valami scriptelt jelenet fogad. A pályák sajnos totál lineárisak, visszafordulásra semmi lehetőség nincs, még ha csak egy kis doboz állja az utadat akkor sem. De azért a játékmenet viszonylag változatosnak mondható: mind légi, szárazföldi, és vízi jelenetek is találhatók benne, a vízalattiakról már nem is beszélve. Hangok terén a játék hozza a megszokott minőséget: profi szinkronhangok és hanghatások, klasszikus rockzenék amik adagolják az adrenalint a darához, és hát... so-so fegyverhangok, ezen a téren a MoH/MW2 sokkal jobb volt. (bár lehet hogy a kor elmaradottságának következményeképp ilyenek a fegyverhangok, nem tudom. De én hallottam már jobbat is.)

Összeségében az egyjátékos módja a COD:BO-nak meglepően jól sikerült: talán az egyik, ha nem legjobb a szériában. A történet abszolút érthető, fordulatos, korrekt katonai történet (néhány horror-elemmel megspékelve:)), aminek van eleje és vége. Technikai oldalról a játék nem domborít annyira, hozza a kor elvárásait, de összeségében semmi kiemelkedő... a játékmenet meg a hangok pedig hozzák a megszokott kiváló minőséget... ezek alapján az egyjátékos módra adok egy erős 8.5-öst.

#730 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 18. 20:35

G-Force (2009)

Örülök, hogy belefutottam ebbe a Disney játékba.Igényes és szórakoztató cucc.
Főhősünk egy Darwin nevű tengerimalac, aki ügynökként dolgozik.És a "nagy" segítője egy légy (Mooch), akivel a még a Darwin számára is elérhetetlen helyeket meg lehet közelíteni.Na meg ott van az egész G-Force csapat, nem sorolom fel, mert őket nem irányíthatjuk.
A játék során lesz sok harc, "megvadult" háztartási elektromos eszközökkel.Vannak rejtvények is, néha kell gondolkodni, hogy most mit kell csinálni.Vannak platform részek is és egyéb meglepetésekkel is lehet találkozni.

Pozitívumok:
-sok új ötlet
-szórakoztató játékmenet
-maga az a helyzet, hogy a világhoz, szobákhoz képest aprócska állatok vagyunk, érdekes
-történet jó, karakterek jók
-élmény egy-egy harc (ilyen ellenekkel a gamer ritkán találkozik, mint amik itt vannak)
-kiváló, dizájnos, letisztult, gyors grafika/töltés
-fegyverek, kütyük
-fejlesztések
-Mooch!!!
-mentési rendszer elég jó (mondjuk normal fokozattól fölfelé biztos anyáznék, de ezen a szinten még jó)
-szórakoztató játékelemek (G-Force "autós" pályák, egy pár logikai feladvány is akad, mosógép gyártósoros pálya stb.)
-utolsó pálya király volt

Negatívumok:
-nem lehet saját szájízre konfigulrálni az iránytást (de ennek ellenére megszokható, 2 verzió közül lehet választani)
-talán túl hosszú, unalomba fulladt a sok jó játékelem ellenére is (kevesebb több lett volna)
-néha már a zene is unalmassá vált

Értékelés:8.8/10

Én nagyon ajánlom azoknak, akik valami igényesre, különlegesre vágynak.Ez a játék nem kifejezetten gyerekjték!

Szerkesztette: Qwerty4 2010. 11. 18. 20:38 -kor

Qwerty4

#731 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 07. 14:43

SAW (2009)

Azt elmondom kezdetnek, hogy egyetlen Fűrész filmet sem láttam, így ahhoz nem hasonlíthatom.
Olvastam páran arra panaszkodtak, hogy Jigsaw karakterét a játékban nem sikerült olyan szuperintelligensre tervezni, mint a filmben.Ez engem nem zavart.
Egy másik panasz az volt, hogy mit keres az a sok ember abban az elhagyatott intézetben, miközben a filmben ilyen nincs.De én így látatlanban is jó pontnak veszem ezt, mert a harc elég adrenalinfokozó.Mikor közeledik egy ellen eléggé feldobja a játékot.Ellenek nélkül csak egy gyengébb kalandjáték kerekedett volna ki belőle.Ettől válik a SAW túlélő horrorrá.

Pozitívumok:
-hatalmas HANGULAT
-igazi túlélő/pszichológiai horror (nagyon jól kitalálták a mezitlábas dolgot, hogy még az utolsó kis üvegszilánktól is tartani kelljen, lépések megtétele előtt alaposan meg kell vizsgálni a földet a tök sötétben is, nameg a csapdák se semmik, a nyakörvről nem is beszélve)
-hangok, zenék baromi jók
-folyamatos sötétség (persze nagyon jól néztek ki a pályák elemlámpával megvilágítva)
-logikai feladványok, áramkörös feladatok és egyéb hasonló játékelemek
-a harcok is tetszettek
-van kihívás (az 5. fejezetnél nem voltak semmik azok az időre menő áramkörös feladatok!)
-irányítás megszokható
-baromi jó grafika, passzol a játékhoz, pofás
-a történetre, párbeszédekre, karakterekre sem lehet szerintem panasz
-mentési rendszer nekem nagyjából bejött

Negatívumok:
-lehetett volna többféle feladat is
-néha, kis időre unalomba fullad
-a fényképezőgépes világítás nagyon rossz, azt nem is használtam
-ugyan megszokható az irányítás, de azért jó lett volna, ha konfigurálható
-mikor a 3 fogaskerekes panelt kellett időre megoldani, a 3. panelnél nem látszott a végpont, eltakarta az írás
-jó, hogy van kihívás, de néha valami kegyetlenül idegörlő is tud lenni

Lehet kihagytam még pár szempontot, de mindegy.

Végülis nekem nagyon bejött ez az egész, a tavalyi év egyik legjobb videójátéka az én szememben. (lehet a legjobb)

Értékelés:9.6/10
Qwerty4

#732 Felhasználó inaktív   Speper 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 608
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 07. 16:38

Én nem rég játszottam ki az új NFS-t. Szerintem az Most Wanted óta ez volt a legjobb része a sorozatnak. Tetszett nagyon a száguldás közbeni akciók, amikor a másik orra alá borsot törhettem, és ehhez hasonlók! Viszont szerintem a free run eléggé unalmas, egyhangú, és sík lett. Rakhattak volna bele egy kis akciót, pl ha rendőrrel vagyunk néha-néha felbukkanhatna egy gyorshajtó, vagy ha sima autóval rohangálunk egy-egy rendőr is megjelenhetne az utakon, vagy az útmentén. De mindent egybevéve szerintem jó lett! :)
Enjoy your life . . .

#733 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 12. 15:03

Call of Duty: Black Ops (2010)

Ha hiszitek ha nem, ez az első Call of Duty játék, amit végigjátszottam, na nem mintha olyan sokkal próbálkoztam volna, de amit próbáltam azt elég hamar meguntam és sose jutottam a végére.

Sajnos ha pusztán a játékmenetet nézem, akkor ez is nagyon hamar unalomba fulladt volna, egyedül a történet adott erőt ahhoz, hogy valójában befejezzem, de a végére már így is nagyon untam az eszement hentelést.

Igen, eszement hentelés, mert bár a neve azt sugallja a játéknak, hogy itt valami titkos ügynökként kell titkos akciókat végrehajtani splinter cell módra. A valóság nem is különbözhetne ettől jobban, az egész játék egy eszement rohanás és lövöldözés, azt a két saroknyit amikor "lopakodni" kell az eygéik pályán meg hadd ne vegyem már komolyan.

Leginkább a régi árkád point and shoot játékokra emlékeztet az egész, mert bár lehet mozogni (igaz nem mindig) szabadság abszolut nulla, mész egy csőben és lősz, és a cél nem az, hogy az összes ellenfelet lelődd, hanem az előrenyomulás. Ha megállsz egy fedezékben és megpróbálod az összes ellenfelet leszedni az nem fog menni, mert folyamatosan spawnelődnek, az egyetlen mód eszetlenül rohanni előre és lőni akit csak érsz, mivel csak így lehet továbbjutni, ha megállsz addig jönnek az ellenfelek amíg meg nem halsz vagy ki nem fogy a lőszered amelyik előbb bekövetkezik.

Ja scriptek, az egész játékban nulla spontaneitás van, mindenért scriptek felelősek, van olyan pálya, ahol nem viccelek félpercenként kiveszi a kezedből a játék az irányítást amíg le nem fut 1-1 script.

Bár vannak társaid de semmi hasznuk azon kívül, hogy állandóan figyelni kell rájuk nehogy összetéveszd őket az ellenfelekkel(szerencsére friendly fire nincsen de így is zavaró). Harcban mintha csak dísznek lennének, többször megfigyeltem hogy simán elsétálnak ellenfelek mellett, vagy ha rá is lőnek az nem hal meg, csak ha te befejezed a dolgot. Hasznuk kimerül abban, hogy elvonják az ellenséges tüzet.

Olyan szinten csőjáték, hogy sokszor csak úgy érzi az ember, hogy rolling demót néz. Azt hittem az fps műfaj legalja a serious sam és hasonló játékok, de nem, a call of duty bebizonyította, hogy vérpistike kedvéért még tovább lehet egyszerűsíteni ezt az amúgy se atomfizikusi képességeket követelő játékstílust.

Hogy pozitívumokat is írjak, a játék hangulata jó, valóban visszaadja a vietnámi háború idejének hangulatát, és ebben nagy szerepe van a zenéknek is. Amikor felcsendül egy-egy dallam szinte úgy érezni mintha egy 80-asévekbeli hatszázhuszonötödik, vietnámi háborúban játszódó akciófilmben lennél, és ezt abszolut pozitívumként írom. A történet ami még jófajtának értékelhető, bár szerintem nagyobbat ütött volna, ha nem egy borult elmbe visszaemlékezéseiként élheted át, hanem rendesen valós időben haladhattál volna előre, de dramaturgia mindenekelőtt mostanában ez a mottója a játékproducereknek. Így nem ütött akkorát a fordulat, és az utána levő rész pedig már az olcsó tv-filmeket idézte annyira hülyének nézik az embert.
Spoiler


Még egy érdekesség a játékban, hogy a menüben van olyan opció, hogy save&quit, de load opció már nincs a főmenüben, vagyis nem lehet állást betölteni, ha kilépsz csak és kizárólag a pálya a legelejétől kezdheted a játékot, még a checkpointokat se jegyzi meg.


+
  • Történet
  • Hangulat
  • Zenék
  • Korrekt grafika


-
  • Teljesen csőszerű játékmenet
  • Script script hátán
  • nem lehet megállni, sőt még megfontoltan, óvatosan haladni se, folyamatosan rohanni kell mint egy kamikaze
  • Egykaptafa a játékmenet végig, rohanás és írtás, a helikopteres meg repülős minigamek meg inkább megmosolyogtatók mint komolyan vehetőek.
  • Nincs semmiféle mentés


Egyszer el lehetett vele szórakozni, de nincs az az erő ami rávehetne, hogy mégegyszer nekiálljak, de minek is, abszolut nulla az újrajátszási potenciál benne 6/10

#734 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 12. 15:39

Ilyen ez a sorozat.
A legutóbbi két részt (a Black Opsot nem számítva) én is nagyon unottan toltam.
Ezért nem játszom soha többet CoD-dal.Vége.

:tired:

Szerkesztette: Qwerty4 2010. 12. 12. 15:41 -kor

Qwerty4

#735 Felhasználó inaktív   megalonagyix 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.323
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 12. 15:57

System Shock 2

"Look at you hacker... a pathetic creature with meat and bones... panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine, like me?"

Lehet nem egy mai darab, lehet nincs a látvány (már) a toppon, de ettől még bármelyik mai szart lesodor a pályáról... értékeléstől függetlenül. Sajnos a játék nem eléggé ismert, az eladott példányok sem tükrözik a játék minőségét, ezért arra ösztönzök mindenkit (kivéve a Vérpistikéket, azok úgyse fogják élvezni) hogy minimum egyszer sodorja végig! Jobban mondja, élje végig. Ezt nem szimplán végigjátszani kell, hanem bele kell merülni az univerumba... hogy miért?

Köszönhetően a kitűnő audiovizuális prezentációnak, a helyszíneknek, és a kiszolgáltatottságnak a játék atmoszférája remek. Alapvetően 2114-ben járunk, egy űrközponton (Von Braun), ahol egy fertőzésnek köszönhetően azon kevés túlélő közé tartozunk, akik azt próbálják kideríteni mégis mi történhetett a hajóval, és a legénységgel... a történet előzményét audio logokon keresztül tudhatjuk meg, valamint a történet folytatását, a jövőbeli feladatinkat egy Dr. Janice Polito túlélőtől kapjuk. Az történet nagyon jó, fordulatos, bár ami nem tetszett, az a befejezés... picit csalódott voltam. A játékmenet tökéletes egyvelege az FPS-nek és az RPG-nek. Alapvetően nem kell drasztikus döntéseket hoznunk, nincsenek válaszható beszédelemek a párbeszédekben, nincsenek elágazó befejezések, de az inventory-rendszer, a karakterünk fejlődése, és az egész interakció a játékkal (hackelés, javítás, fejlesztés) mind RPG-elemekre emlékeztet. A játék normálon nekem 13 órámba fájt, bár naponta 1 óránál többet nem voltam képes vele játszani... a sokkoló jelenetek miatt. A nehézség pont korrekt volt, bár kezdőknek egyáltalán nem javasolt a hard fokozat, sőt még a normált is nehezen ajánlom, ezen is voltak hajtépő jelenetek, pedig nem most kerültem be az iparba. Nem sok lőszert és utánpótlást kapunk a játékban, de ez csak növeli a kiszolgáltatottság érzését, szvsz. jó hogy ilyenre csinálták, imádom ez ilyen "spórólós" játékokat. Ami nem tetszett a játékban, az az hogy az esszenciális játékelemekre csak a játék közepe-vége felé jöttem rá... (ilyen pl. a térkép, az objective táblázat, pár skill [pl. research], vagy éppen hogy a pisztolyba nem csak egyféle lőszert lehet tenni, valamint hogy minden ellenségre [organikus és mechanikus] külön lőszertípus hatásos.) A játék befejezése is csalódást okozott. Újabb op. rendszereken nehéz életre kelteni ezt a szörnyeteget, nekem az SS2Tool-lal sikerült, a magasabb felbontáshoz meg a configban kell babrálni... feliratot nem sikerült találnom a játékhoz, bár teljesen mind1, mert a PDA-nkon keresztül mindent vissza tudunk játszani.

Ha a leakarnám írni a játékot, akkor azt mondanám hogy az előző generáció Bioshockja (vagy inkább a Bioshock az előző generáció System Shock-ja), egy izgalamas kaland fordulatos történettel, remek karakterrekel, és hangulattal, egy igazi átmenet az RPG az FPS, a horror a Cyberpunk között. Nagyon ajánlom! Viszonyítási alapként, ha nekem a Bioshock 8-at, és a COD7 7-et ért, akkor ez egy nagyon erős 9 a tízből.

#736 Felhasználó inaktív   Top Secret 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 158
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 12. 16:16

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2010. 12. 12. 15:03

Call of Duty: Black Ops (2010)

Ha hiszitek ha nem, ez az első Call of Duty játék, amit végigjátszottam, na nem mintha olyan sokkal próbálkoztam volna, de amit próbáltam azt elég hamar meguntam és sose jutottam a végére.

Sajnos ha pusztán a játékmenetet nézem, akkor ez is nagyon hamar unalomba fulladt volna, egyedül a történet adott erőt ahhoz, hogy valójában befejezzem, de a végére már így is nagyon untam az eszement hentelést.

Igen, eszement hentelés, mert bár a neve azt sugallja a játéknak, hogy itt valami titkos ügynökként kell titkos akciókat végrehajtani splinter cell módra. A valóság nem is különbözhetne ettől jobban, az egész játék egy eszement rohanás és lövöldözés, azt a két saroknyit amikor "lopakodni" kell az eygéik pályán meg hadd ne vegyem már komolyan.

Leginkább a régi árkád point and shoot játékokra emlékeztet az egész, mert bár lehet mozogni (igaz nem mindig) szabadság abszolut nulla, mész egy csőben és lősz, és a cél nem az, hogy az összes ellenfelet lelődd, hanem az előrenyomulás. Ha megállsz egy fedezékben és megpróbálod az összes ellenfelet leszedni az nem fog menni, mert folyamatosan spawnelődnek, az egyetlen mód eszetlenül rohanni előre és lőni akit csak érsz, mivel csak így lehet továbbjutni, ha megállsz addig jönnek az ellenfelek amíg meg nem halsz vagy ki nem fogy a lőszered amelyik előbb bekövetkezik.

Ja scriptek, az egész játékban nulla spontaneitás van, mindenért scriptek felelősek, van olyan pálya, ahol nem viccelek félpercenként kiveszi a kezedből a játék az irányítást amíg le nem fut 1-1 script.

Bár vannak társaid de semmi hasznuk azon kívül, hogy állandóan figyelni kell rájuk nehogy összetéveszd őket az ellenfelekkel(szerencsére friendly fire nincsen de így is zavaró). Harcban mintha csak dísznek lennének, többször megfigyeltem hogy simán elsétálnak ellenfelek mellett, vagy ha rá is lőnek az nem hal meg, csak ha te befejezed a dolgot. Hasznuk kimerül abban, hogy elvonják az ellenséges tüzet.

Olyan szinten csőjáték, hogy sokszor csak úgy érzi az ember, hogy rolling demót néz. Azt hittem az fps műfaj legalja a serious sam és hasonló játékok, de nem, a call of duty bebizonyította, hogy vérpistike kedvéért még tovább lehet egyszerűsíteni ezt az amúgy se atomfizikusi képességeket követelő játékstílust.

Hogy pozitívumokat is írjak, a játék hangulata jó, valóban visszaadja a vietnámi háború idejének hangulatát, és ebben nagy szerepe van a zenéknek is. Amikor felcsendül egy-egy dallam szinte úgy érezni mintha egy 80-asévekbeli hatszázhuszonötödik, vietnámi háborúban játszódó akciófilmben lennél, és ezt abszolut pozitívumként írom. A történet ami még jófajtának értékelhető, bár szerintem nagyobbat ütött volna, ha nem egy borult elmbe visszaemlékezéseiként élheted át, hanem rendesen valós időben haladhattál volna előre, de dramaturgia mindenekelőtt mostanában ez a mottója a játékproducereknek. Így nem ütött akkorát a fordulat, és az utána levő rész pedig már az olcsó tv-filmeket idézte annyira hülyének nézik az embert.
Spoiler


Még egy érdekesség a játékban, hogy a menüben van olyan opció, hogy save&quit, de load opció már nincs a főmenüben, vagyis nem lehet állást betölteni, ha kilépsz csak és kizárólag a pálya a legelejétől kezdheted a játékot, még a checkpointokat se jegyzi meg.


+
  • Történet
  • Hangulat
  • Zenék
  • Korrekt grafika


-
  • Teljesen csőszerű játékmenet
  • Script script hátán
  • nem lehet megállni, sőt még megfontoltan, óvatosan haladni se, folyamatosan rohanni kell mint egy kamikaze
  • Egykaptafa a játékmenet végig, rohanás és írtás, a helikopteres meg repülős minigamek meg inkább megmosolyogtatók mint komolyan vehetőek.
  • Nincs semmiféle mentés


Egyszer el lehetett vele szórakozni, de nincs az az erő ami rávehetne, hogy mégegyszer nekiálljak, de minek is, abszolut nulla az újrajátszási potenciál benne 6/10


Teljesen egyet értek de a multit kihagytad ezt direkt volt? :D
Kép

#737 Felhasználó inaktív   Kreeg 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 454
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 12. 16:52

mass effect 2


történet:Sheperd elment a gethek ellen harcolni, szét robban az ürhajója..újrakalibrálja a cerberus...megy kutatni az eltünt emberi koloniák után...

a 1 el nem játszottam....ez viszont kurva jó volt....a történet valami állat volt...ez a játék 1 élő szereplös film volt....




ami tetszett:
a játék...

ami nem:

az hogy kilehet lépni belőle


nekem ez a játék 9,9/10...
http://www.xfire.com/profile/

mindig jobbat soha ne roszabat !

#738 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 12. 20:22

Üzenet megtekintéseIdézet: Top Secret - Dátum: 2010. 12. 12. 16:16

Teljesen egyet értek de a multit kihagytad ezt direkt volt? :D

Azért hagytam ki, mert nem szoktam multizni, utoljára középiskolás koromban multiztam osztálytársakkal, amikor kezdett betörni az online multizás. Az mmo műfajt meg mai napig nem értem mit lehet rajta szeretni, de elfogadom a létezését, néha egy-kettőt kipróbálok, de még egyiknek se sikerült megfognia.

#739 Felhasználó inaktív   Kreeg 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 454
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 12. 20:52

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2010. 12. 12. 19:22

Azért hagytam ki, mert nem szoktam multizni, utoljára középiskolás koromban multiztam osztálytársakkal, amikor kezdett betörni az online multizás. Az mmo műfajt meg mai napig nem értem mit lehet rajta szeretni, de elfogadom a létezését, néha egy-kettőt kipróbálok, de még egyiknek se sikerült megfognia.

mindenkinek van izlése...én például az autós játékokat utálom....
http://www.xfire.com/profile/

mindig jobbat soha ne roszabat !

#740 Felhasználó inaktív   Top Secret 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 158
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 12. 21:16

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2010. 12. 12. 20:22

Azért hagytam ki, mert nem szoktam multizni, utoljára középiskolás koromban multiztam osztálytársakkal, amikor kezdett betörni az online multizás. Az mmo műfajt meg mai napig nem értem mit lehet rajta szeretni, de elfogadom a létezését, néha egy-kettőt kipróbálok, de még egyiknek se sikerült megfognia.


Ok de a cod-nak a multi teszi ki nagy részét ezért tehettél volna kis kitérőt a mutlira is, de a tesztel nagyon egyet értek az egyszer már biztos. :D
Kép

Téma megosztása:


  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó