HWSW Informatikai Kerekasztal: Milyen autót érdemes venni? -30- - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (17988 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 3146
  • 3147
  • 3148
  • 3149
  • 3150
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Milyen autót érdemes venni? -30- és hogyan kell megszerelni? Értékeld a témát: ****- 32 szavazás

#62941 Felhasználó inaktív   Zsömbi 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.276
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:10

Üzenet megtekintéseIdézet: hobizoli - Dátum: 2011. 06. 07. 20:16

A 2.2-s CDTI Honda allitolag eleg halk.

Csak megerősíteni tudom. :) Nem véletlenül lett anno az év motorja. Sokan dicsérik a kulturáltsága miatt (is). Múlt hét pénteken mentünk egyik kollégámmal pecázni, aztán meglepődve konstatálta az út végén, mikor mondtam neki, hogy ez dízel. :)
üdv.: Zsömbi

Fujitsu Siemens Amilo Pa 3553 .:. Mobile AMD Turion64 X2 RM70 2.0 GHz .:. 3072 MByte DDR2 PC5300 .:. 320 GByte 5400 rpm SATA .:. ATi Mobility Radeon HD3470
OS Windows Vista Home Premium

#62942 Felhasználó inaktív   carcass 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.582
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:11

Hűűű Urak!
Mi ment itten ma délután... :-o :D
Nem nagyon vágom egyelőre - ki dízel tulaj?
Csak hogy tudjam hová tenni a helyzetet.Mert láthatóan nehezen kezelik ... :D
Soha ne vitatkozz idiótákkal.Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.
ÖNTSÜNK TISZTA VIZET A POHÁRBA

Bravo

#62943 Felhasználó inaktív   FőDudu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.705
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:11

Üzenet megtekintéseIdézet: blueboi69 - Dátum: 2011. 06. 07. 20:35

Irigykedsz, hogy ő annyiból eljár 1 hónapig? :p

530d-vel ovatosan szerintem akar 6 liter korul is el lehet jarni....
Takarekos baromallat ez...

Mondjuk nem ertem mire ez a nagy efficientdinamics.... leveszem a gazrol a labam aztan mar mutaja is hogy termeli az energiat...
De mire megy vele? Tolti az akkut? Nem igazan ertem ennek mi ertelme van....

Lehet el kene olvasnom a hasznalatijat :)
Csak az a franya nemet nem megy annyira...

#62944 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:12

Üzenet megtekintéseIdézet: FőDudu - Dátum: 2011. 06. 07. 21:11

530d-vel ovatosan szerintem akar 6 liter korul is el lehet jarni....
Takarekos baromallat ez...

Mondjuk nem ertem mire ez a nagy efficientdinamics.... leveszem a gazrol a labam aztan mar mutaja is hogy termeli az energiat...
De mire megy vele? Tolti az akkut? Nem igazan ertem ennek mi ertelme van....

Lehet el kene olvasnom a hasznalatijat :)
Csak az a franya nemet nem megy annyira...

Vajon mi értelme van annak, hogy a mozgási energiát használja fel akkutöltésre a gázolaj helyett?

#62945 Felhasználó inaktív   FőDudu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.705
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:15

Üzenet megtekintéseIdézet: Carmaged - Dátum: 2011. 06. 07. 21:12

Vajon mi értelme van annak, hogy a mozgási energiát használja fel akkutöltésre a gázolaj helyett?

ugye ezt nem mondod komolyan....
Ugyanugy kell bele generator - a menet kozbeni cuccok siman leszivnak az akkut...
Ezert nem ertem mire ez a paraszt vakitas...

#62946 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:17

Üzenet megtekintéseIdézet: FőDudu - Dátum: 2011. 06. 07. 21:15

ugye ezt nem mondod komolyan....
Ugyanugy kell bele generator - a menet kozbeni cuccok siman leszivnak az akkut...
Ezert nem ertem mire ez a paraszt vakitas...

De, komolyan gondolom. :-) A generátor akkor tölt, ha kell, főleg motorfék üzemben. Mi ebben olyan lehetetlen? Mivel a generátornak elég rossz a hatásfoka, ezért jobb, ha minél kevesebbet terheli a motort.

Mi szívná le az akkut?

#62947 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:25

Üzenet megtekintéseIdézet: Carmaged - Dátum: 2011. 06. 07. 21:17

Mivel a generátornak elég rossz a hatásfoka

:blink:

milyen értelemben? :think:
Ciciman is on borda

#62948 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:31

Üzenet megtekintéseIdézet: fram - Dátum: 2011. 06. 07. 21:25

:blink:

milyen értelemben? :think:

Generátor nettó hatásfoka * motor hatásfoka. A második meg nem valami jó, ha kicseréled mozgási energiára, spórolsz, sokat.

#62949 Felhasználó inaktív   FőDudu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.705
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:32

allsz a dugoban, lampa-muszerek-gps-hifi-futes-blablabla....
Nem hiszem, hogy ilyen esetben ne menne a generator. Akkor meg tenyleg paraszt vakitas...
Vagy ki/be kapcsolgat - de azt meg nem hiszem hogy tartosan birni fogja...

#62950 Felhasználó inaktív   potyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.610
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:34

Üzenet megtekintéseIdézet: fram - Dátum: 2011. 06. 07. 21:25

:blink:

milyen értelemben? :think:

Leadott teljesítmény/bevezetett teljesítmény. Csak magán a generátoron a tengelytől a vezetékig a hatásfok kb. 75%, ha ehhez hozzáveszed a motor hatásfokát az üzemanyagtól a tengelyig, akkor elég vacak eredmény jön ki. Ha ezt le tudnád cserélni az amúgy elvesztegetett fékezési energiával, akkor megspórolnál valamennyi üzemanyagot. 100 kilóméteren mondjuk egy decit, ideális esetben.
Én még nem láttam ilyet, aki ilyen gyorsan ilyen sok időt elpazarol!

#62951 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:37

Üzenet megtekintéseIdézet: Carmaged - Dátum: 2011. 06. 07. 21:31

Generátor nettó hatásfoka * motor hatásfoka. A második meg nem valami jó, ha kicseréled mozgási energiára, spórolsz, sokat.



Nem azert, de gondolhatod nem veltelen van ujabban mar 120A-s generator is par vasban, akkut ugy leszopna ha generator gerjesztest kikapcsolja, es akkura valt az auto, hogy pikk-pakk harangoznak is annak az akkunak.
Generator a szabalyzoja miatt annyit aramot termel 14VDC-n, ami az aktualis felvetel.
Nyilvan ha jar az auto megy a bodyECU meg fisz-faszom, klima, szellozes, hi-fi, qrvaanyja, hat azt semmijen akku sem fogja birni tartosan sajat erobol.
Akku inditani van, meg pufferelni, menet kozben a generatorrol jar minden, hiszen eleve nagyobb fesz van ha az jar, mint az akku kapocsfesze. Kulonben nem is tudna az akkut sem tolteni.
Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#62952 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:38

Üzenet megtekintéseIdézet: hobizoli - Dátum: 2011. 06. 07. 21:37

Nem azert, de gondolhatod nem veltelen van ujabban mar 120A-s generator is par vasban, akkut ugy leszopna ha generator gerjesztest kikapcsolja, es akkura valt az auto, hogy pikk-pakk harangoznak is annak az akkunak.
Generator a szabalyzoja miatt annyit aramot termel 14VDC-n, ami az aktualis felvetel.
Nyilvan ha jar az auto megy a bodyECU meg fisz-faszom, klima, szellozes, hi-fi, qrvaanyja, hat azt semmijen akku sem fogja birni tartosan sajat erobol.
Akku inditani van, meg pufferelni, menet kozben a generatorrol jar minden, hiszen eleve nagyobb fesz van ha az jar, mint az akku kapocsfesze. Kulonben nem is tudna az akkut sem tolteni.

Ja. De miért lehetetlen, hogy csak egy bizonyos töltöttségi szintig tölt a generátor menetben, aztán csak motorfékben?

Ezt nem én találom ki, olvassatok utána a sajtóanyagokban.

#62953 Felhasználó inaktív   potyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.610
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:39

Üzenet megtekintéseIdézet: Carmaged - Dátum: 2011. 06. 07. 21:17

De, komolyan gondolom. :-) A generátor akkor tölt, ha kell, főleg motorfék üzemben. Mi ebben olyan lehetetlen? Mivel a generátornak elég rossz a hatásfoka, ezért jobb, ha minél kevesebbet terheli a motort.

Mi szívná le az akkut?

A fogyasztók. Lámpák, motorvezérlés, üzemanyagpumpa, hogy a kényelmi extrákat ne is említsem. Ezek maguk 25-30A-t simán tudnak kajálni, azt meg nem túl sokáig fogja az akku adni. Gondolom ezek valami olyannal trükköznek, hogy a generátor tartja a feszültséget mondjuk 13V-on normál üzemben, fékezéskor meg felemeli pl. 15-re, így előbbi esetben az akku valós töltésére minimális energia megy a generátorból, szinte csak a fogyasztók ellátására megy, fékezéskor meg kap az akku egy nagy adagot egyben.
Én még nem láttam ilyet, aki ilyen gyorsan ilyen sok időt elpazarol!

#62954 Felhasználó inaktív   potyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.610
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:40

Üzenet megtekintéseIdézet: FőDudu - Dátum: 2011. 06. 07. 21:32

allsz a dugoban, lampa-muszerek-gps-hifi-futes-blablabla....
Nem hiszem, hogy ilyen esetben ne menne a generator. Akkor meg tenyleg paraszt vakitas...
Vagy ki/be kapcsolgat - de azt meg nem hiszem hogy tartosan birni fogja...

Kétlem, hogy mechanikusan kapcsolgatnák ki-be. Itt csak annyi lehet, hogy a gerjesztéssel a feszültséget állítják.
Én még nem láttam ilyet, aki ilyen gyorsan ilyen sok időt elpazarol!

#62955 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:42

Üzenet megtekintéseIdézet: potyo - Dátum: 2011. 06. 07. 21:40

Kétlem, hogy mechanikusan kapcsolgatnák ki-be. Itt csak annyi lehet, hogy a gerjesztéssel a feszültséget állítják.



A gerjesztest lehet ki-be kapcsolgatni ECU altal is pl... csak minek?

Szerkesztette: hobizoli 2011. 06. 07. 20:42 -kor

Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#62956 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:42

Üzenet megtekintéseIdézet: potyo - Dátum: 2011. 06. 07. 21:39

A fogyasztók. Lámpák, motorvezérlés, üzemanyagpumpa, hogy a kényelmi extrákat ne is említsem. Ezek maguk 25-30A-t simán tudnak kajálni, azt meg nem túl sokáig fogja az akku adni. Gondolom ezek valami olyannal trükköznek, hogy a generátor tartja a feszültséget mondjuk 13V-on normál üzemben, fékezéskor meg felemeli pl. 15-re, így előbbi esetben az akku valós töltésére minimális energia megy a generátorból, szinte csak a fogyasztók ellátására megy, fékezéskor meg kap az akku egy nagy adagot egyben.

Látszik, hogy nem vagyok mérnök. :Đ

#62957 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:43

Üzenet megtekintéseIdézet: hobizoli - Dátum: 2011. 06. 07. 21:42

A gerjesztest lehet ki-be kapcsolgatni... csak minek?

Hogy ne terheljen, amikor gyorsítasz?

#62958 Felhasználó inaktív   potyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.610
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:43

Üzenet megtekintéseIdézet: Carmaged - Dátum: 2011. 06. 07. 21:38

Ja. De miért lehetetlen, hogy csak egy bizonyos töltöttségi szintig tölt a generátor menetben, aztán csak motorfékben?

Ezt nem én találom ki, olvassatok utána a sajtóanyagokban.

Ólomakku nem szereti a részleges töltést. Nagyon ki kell itt találni a dolgot, hogy ne is legyen alultöltve az akku, meg túl se ezekkel a szakaszos töltésekkel.

Linkelj egyet, kíváncsi vagyok, mit írnak.
Én még nem láttam ilyet, aki ilyen gyorsan ilyen sok időt elpazarol!

#62959 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:44

Üzenet megtekintéseIdézet: potyo - Dátum: 2011. 06. 07. 21:39

A fogyasztók. Lámpák, motorvezérlés, üzemanyagpumpa, hogy a kényelmi extrákat ne is említsem. Ezek maguk 25-30A-t simán tudnak kajálni, azt meg nem túl sokáig fogja az akku adni. Gondolom ezek valami olyannal trükköznek, hogy a generátor tartja a feszültséget mondjuk 13V-on normál üzemben, fékezéskor meg felemeli pl. 15-re, így előbbi esetben az akku valós töltésére minimális energia megy a generátorból, szinte csak a fogyasztók ellátására megy, fékezéskor meg kap az akku egy nagy adagot egyben.



Szerinted 1-1 fekezes alatt mennyi plusz aram "termelodik" ugy...?
14.4VDC felett mar nem egeszseges az akkunak
Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#62960 Felhasználó inaktív   potyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.610
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 06. 07. 20:45

Üzenet megtekintéseIdézet: hobizoli - Dátum: 2011. 06. 07. 21:42

A gerjesztest lehet ki-be kapcsolgatni ECU altal is pl... csak minek?

Hogy lehessen komplett ECU-t cserélni csillióért, ha véletlenül elmegy a töltés :]
Én még nem láttam ilyet, aki ilyen gyorsan ilyen sok időt elpazarol!

Téma megosztása:


  • (17988 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 3146
  • 3147
  • 3148
  • 3149
  • 3150
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó