F1 2010 // PC, XBOX360, PS3 // ( Codemasters )
#302
Elküldve: 2010. 09. 29. 10:05
Idézet: SityiSXT - Dátum: 2010. 09. 29. 09:52
Az a baj, hogy rajtad kívül a többiek eléggé félreérthetően fogalmaztak akkor.
norb: "kórmásztersz program nem lesz még egyszer a gépemen" "minősíthetetlen"
Rudi: " Ez egy tömegeknek gyártott F1-es árkád játék, semmi több." "Tudod a reklámokat is 6 éves gyerekek szintjére lövik be, hogy mindenki értse..." "Komolyan nem értem mi a problémátok. De nem is érdekel a színvonalat elnézve."
norb: "kórmásztersz program nem lesz még egyszer a gépemen" "minősíthetetlen"
Rudi: " Ez egy tömegeknek gyártott F1-es árkád játék, semmi több." "Tudod a reklámokat is 6 éves gyerekek szintjére lövik be, hogy mindenki értse..." "Komolyan nem értem mi a problémátok. De nem is érdekel a színvonalat elnézve."
vipi: "Ez az általános emberi korlátoltság. A legtöbb ember nem tudja elfogadni, hogy ha vmi neki megfelel, akkor az annál jobbnak/rosszabbnak van létjogosultsága.
Igen, így van ez a rosszabbal is átlagban, de sztem akik most hozzászóltak szimesek, nem ezt írták és éreztették."
#303
Elküldve: 2010. 09. 29. 15:19
Nem fűznék hozzá kommentárt...
http://www.rockpaper...-2010-ai-faked/
--URL::dda955ef9859957c7101f1a47b9a336f-- http://community.cod...-ai-phoney.html
http://www.rockpaper...-2010-ai-faked/
--URL::dda955ef9859957c7101f1a47b9a336f-- http://community.cod...-ai-phoney.html
#304
Elküldve: 2010. 09. 29. 16:44
Én 1 valamit hiányolok,a safetycar-t,vagyis én még nem találkoztam vele.Azért ha valaki 100% os versenyt akar lenyomni,ott már csak jól esne néha 1-2 safetycar.(De ha van nemszóltam.).
#305
Elküldve: 2010. 09. 29. 18:31
Idézet: Rudi - Dátum: 2010. 09. 29. 16:19
Nem fűznék hozzá kommentárt...
--URL::2368161e2407f0323eae1affe4f1339a-- http://www.rockpaper...-2010-ai-faked/
http://community.cod...-ai-phoney.html
--URL::2368161e2407f0323eae1affe4f1339a-- http://www.rockpaper...-2010-ai-faked/
http://community.cod...-ai-phoney.html
Biztos velem van a hiba, de én nem érzem azt, hogy emiatt temetni kellene a codemasters-t, fake AI és hasonló okosságok se zavarnak. Bugos a timing ez nyilvánvaló, itt van egy kép:

A story az hozzá, hogy poleból indult, első volt végig az első körben, és az AI mégis jobb időket ment, ami ugye lehetetlen. De ettől még az aktuális autókkal versenyzel a pályán, ez csak annyit bizonyít, hogy bugos az időmérés. Az adrenalin faktorból ez nemigazán von le, ettől még jókat lehet versenyezni, az AI viszonylag jól vezet, védi a helyét amennyire lehet, ha hibázol otthagynak, ha jól mész felzárkózol, ez jól van megcsinálva. Ettől függetlenül ez tényleg nagy hiba, talán még javítható valahogy.
- Where are we going?
- Let's go find out.
- Let's go find out.
#306
Elküldve: 2010. 09. 30. 09:25
Idézet: Pietrosz - Dátum: 2010. 09. 29. 19:31
Biztos velem van a hiba, de én nem érzem azt, hogy emiatt temetni kellene a codemasters-t, fake AI és hasonló okosságok se zavarnak. Bugos a timing ez nyilvánvaló, itt van egy kép:

A story az hozzá, hogy poleból indult, első volt végig az első körben, és az AI mégis jobb időket ment, ami ugye lehetetlen. De ettől még az aktuális autókkal versenyzel a pályán, ez csak annyit bizonyít, hogy bugos az időmérés. Az adrenalin faktorból ez nemigazán von le, ettől még jókat lehet versenyezni, az AI viszonylag jól vezet, védi a helyét amennyire lehet, ha hibázol otthagynak, ha jól mész felzárkózol, ez jól van megcsinálva. Ettől függetlenül ez tényleg nagy hiba, talán még javítható valahogy.

A story az hozzá, hogy poleból indult, első volt végig az első körben, és az AI mégis jobb időket ment, ami ugye lehetetlen. De ettől még az aktuális autókkal versenyzel a pályán, ez csak annyit bizonyít, hogy bugos az időmérés. Az adrenalin faktorból ez nemigazán von le, ettől még jókat lehet versenyezni, az AI viszonylag jól vezet, védi a helyét amennyire lehet, ha hibázol otthagynak, ha jól mész felzárkózol, ez jól van megcsinálva. Ettől függetlenül ez tényleg nagy hiba, talán még javítható valahogy.
Pont az a gyökere a problémának a bugos AI időkkel, a bugos AI pit stopokkal, hogy valójában ők nem szimulált ellenfelek, nem mennek rendes kört, hanem csak úttorlaszok, amiket akkor látsz, ha elég közel vagy hozzájuk vagy ők hozzád. Különben ott sincsenek a pályán, csak a pöttyöt látod a mapon... Ez eleve ilyennek lett fejlesztve, mert egyszerűbb, meg jó lesz ez a népnek, nem kell túlbonyolítani ügye. Csakhogy az AI-t egy patch-csel nem fogják tudni "megjavítani", és innéttől kezdve kamu az egész. A verseny is csak egy time trial valós ellenfelek nélkül.
CM is elismerte, hogy a kvalin futott időnek és annak amit látsz az AI-ból (mondjuk mögötte mész) semmi köze egymáshoz. Pl. végig tolod le az AI-t a kör elejétől a végéig, aztán mégis pár másodperccel jobb köridővel kvalifikál elötted. És aztán ez nem csak kvalin fordul elő, hanem versenyen is.
Pont ezért nem tudsz "átülni" AI autójába, hogy hogy is vezet, mit hoyg csinál, mert valójában nem is látezik. Ezért nincsenek split idők a AI-hoz képest, mert nem léteznek. Ezért bugos az AI-re vonatkozóan a zászlórendszer, a boxkiállás, időmérés, szóval kb minden, ami az AI-t érinti. És emiatt van az is, hogy téged büntetnek, ha az AI hátulról neked megy. Emiatt van a rengeteg furcsa rádióüzenet a mérnöködtől is: "Car' is 5secs ahead", miközben ott vagy a seggében, vagy szabadedzésen/kvalin bemondja, hogy gyere be a boxba, valami nem ok, nézzük meg a csapattárs beállítását, miközben te mondjuk a 3. vagy a csapattárs meg a 21.
Ez ilyennek lett tervezve, erősen kétlem, hogy ezt az egészet, ami AI címszó alatt fut ebben a gamében egy szimpla patch-csel orvosolni tudnák. Hogy klasszikust idézzek: "ez nem bug, ez feature".
#307
Elküldve: 2010. 09. 30. 10:56
Idézet: Rudi - Dátum: 2010. 09. 30. 09:25
Pont az a gyökere a problémának a bugos AI időkkel, a bugos AI pit stopokkal, hogy valójában ők nem szimulált ellenfelek, nem mennek rendes kört, hanem csak úttorlaszok, amiket akkor látsz, ha elég közel vagy hozzájuk vagy ők hozzád. Különben ott sincsenek a pályán, csak a pöttyöt látod a mapon... Ez eleve ilyennek lett fejlesztve, mert egyszerűbb, meg jó lesz ez a népnek, nem kell túlbonyolítani ügye. Csakhogy az AI-t egy patch-csel nem fogják tudni "megjavítani", és innéttől kezdve kamu az egész. A verseny is csak egy time trial valós ellenfelek nélkül.
CM is elismerte, hogy a kvalin futott időnek és annak amit látsz az AI-ból (mondjuk mögötte mész) semmi köze egymáshoz. Pl. végig tolod le az AI-t a kör elejétől a végéig, aztán mégis pár másodperccel jobb köridővel kvalifikál elötted. És aztán ez nem csak kvalin fordul elő, hanem versenyen is.
Pont ezért nem tudsz "átülni" AI autójába, hogy hogy is vezet, mit hoyg csinál, mert valójában nem is látezik. Ezért nincsenek split idők a AI-hoz képest, mert nem léteznek. Ezért bugos az AI-re vonatkozóan a zászlórendszer, a boxkiállás, időmérés, szóval kb minden, ami az AI-t érinti. És emiatt van az is, hogy téged büntetnek, ha az AI hátulról neked megy. Emiatt van a rengeteg furcsa rádióüzenet a mérnöködtől is: "Car' is 5secs ahead", miközben ott vagy a seggében, vagy szabadedzésen/kvalin bemondja, hogy gyere be a boxba, valami nem ok, nézzük meg a csapattárs beállítását, miközben te mondjuk a 3. vagy a csapattárs meg a 21.
Ez ilyennek lett tervezve, erősen kétlem, hogy ezt az egészet, ami AI címszó alatt fut ebben a gamében egy szimpla patch-csel orvosolni tudnák. Hogy klasszikust idézzek: "ez nem bug, ez feature".
CM is elismerte, hogy a kvalin futott időnek és annak amit látsz az AI-ból (mondjuk mögötte mész) semmi köze egymáshoz. Pl. végig tolod le az AI-t a kör elejétől a végéig, aztán mégis pár másodperccel jobb köridővel kvalifikál elötted. És aztán ez nem csak kvalin fordul elő, hanem versenyen is.
Pont ezért nem tudsz "átülni" AI autójába, hogy hogy is vezet, mit hoyg csinál, mert valójában nem is látezik. Ezért nincsenek split idők a AI-hoz képest, mert nem léteznek. Ezért bugos az AI-re vonatkozóan a zászlórendszer, a boxkiállás, időmérés, szóval kb minden, ami az AI-t érinti. És emiatt van az is, hogy téged büntetnek, ha az AI hátulról neked megy. Emiatt van a rengeteg furcsa rádióüzenet a mérnöködtől is: "Car' is 5secs ahead", miközben ott vagy a seggében, vagy szabadedzésen/kvalin bemondja, hogy gyere be a boxba, valami nem ok, nézzük meg a csapattárs beállítását, miközben te mondjuk a 3. vagy a csapattárs meg a 21.
Ez ilyennek lett tervezve, erősen kétlem, hogy ezt az egészet, ami AI címszó alatt fut ebben a gamében egy szimpla patch-csel orvosolni tudnák. Hogy klasszikust idézzek: "ez nem bug, ez feature".
ennek ellenére mégis veszik, mint a cukrot, sőt lassan mindenhol listavezető lesz. innen látszik, hogy a külcsínre nyáladzik mindenki, tök mindegy, hogy minden porcikája idegesítően bugos. kíváncsi vagyok 2 hét múlva is esküszik-e rá mindenki, mert szerintem a topikja ki fog halni. így is mi tartjuk életben.

#308
Elküldve: 2010. 09. 30. 11:01
Na az utolsó részével egyetértek. Tényleg tőletek "hangos" a topik már napok óta 
Amúgy a használtjáték piacon már megjelent...
De nem azért fog ellaposodni a topik (ha elfog) mert bugos a játék...hanem mert így vagy úgy, ez egy rétegjáték. S mivel évente terveznek új részeket, mégcsak nem is időtálló. Természetes, hogy a varázs el fog múlni idővel.

Amúgy a használtjáték piacon már megjelent...
De nem azért fog ellaposodni a topik (ha elfog) mert bugos a játék...hanem mert így vagy úgy, ez egy rétegjáték. S mivel évente terveznek új részeket, mégcsak nem is időtálló. Természetes, hogy a varázs el fog múlni idővel.
#309
Elküldve: 2010. 09. 30. 11:04
Idézet: Rudi - Dátum: 2010. 09. 30. 10:25
Pont az a gyökere a problémának a bugos AI időkkel, a bugos AI pit stopokkal, hogy valójában ők nem szimulált ellenfelek, nem mennek rendes kört, hanem csak úttorlaszok, amiket akkor látsz, ha elég közel vagy hozzájuk vagy ők hozzád. Különben ott sincsenek a pályán, csak a pöttyöt látod a mapon... Ez eleve ilyennek lett fejlesztve, mert egyszerűbb, meg jó lesz ez a népnek, nem kell túlbonyolítani ügye. Csakhogy az AI-t egy patch-csel nem fogják tudni "megjavítani", és innéttől kezdve kamu az egész. A verseny is csak egy time trial valós ellenfelek nélkül.
CM is elismerte, hogy a kvalin futott időnek és annak amit látsz az AI-ból (mondjuk mögötte mész) semmi köze egymáshoz. Pl. végig tolod le az AI-t a kör elejétől a végéig, aztán mégis pár másodperccel jobb köridővel kvalifikál elötted. És aztán ez nem csak kvalin fordul elő, hanem versenyen is.
Pont ezért nem tudsz "átülni" AI autójába, hogy hogy is vezet, mit hoyg csinál, mert valójában nem is látezik. Ezért nincsenek split idők a AI-hoz képest, mert nem léteznek. Ezért bugos az AI-re vonatkozóan a zászlórendszer, a boxkiállás, időmérés, szóval kb minden, ami az AI-t érinti. És emiatt van az is, hogy téged büntetnek, ha az AI hátulról neked megy. Emiatt van a rengeteg furcsa rádióüzenet a mérnöködtől is: "Car' is 5secs ahead", miközben ott vagy a seggében, vagy szabadedzésen/kvalin bemondja, hogy gyere be a boxba, valami nem ok, nézzük meg a csapattárs beállítását, miközben te mondjuk a 3. vagy a csapattárs meg a 21.
Ez ilyennek lett tervezve, erősen kétlem, hogy ezt az egészet, ami AI címszó alatt fut ebben a gamében egy szimpla patch-csel orvosolni tudnák. Hogy klasszikust idézzek: "ez nem bug, ez feature".
CM is elismerte, hogy a kvalin futott időnek és annak amit látsz az AI-ból (mondjuk mögötte mész) semmi köze egymáshoz. Pl. végig tolod le az AI-t a kör elejétől a végéig, aztán mégis pár másodperccel jobb köridővel kvalifikál elötted. És aztán ez nem csak kvalin fordul elő, hanem versenyen is.
Pont ezért nem tudsz "átülni" AI autójába, hogy hogy is vezet, mit hoyg csinál, mert valójában nem is látezik. Ezért nincsenek split idők a AI-hoz képest, mert nem léteznek. Ezért bugos az AI-re vonatkozóan a zászlórendszer, a boxkiállás, időmérés, szóval kb minden, ami az AI-t érinti. És emiatt van az is, hogy téged büntetnek, ha az AI hátulról neked megy. Emiatt van a rengeteg furcsa rádióüzenet a mérnöködtől is: "Car' is 5secs ahead", miközben ott vagy a seggében, vagy szabadedzésen/kvalin bemondja, hogy gyere be a boxba, valami nem ok, nézzük meg a csapattárs beállítását, miközben te mondjuk a 3. vagy a csapattárs meg a 21.
Ez ilyennek lett tervezve, erősen kétlem, hogy ezt az egészet, ami AI címszó alatt fut ebben a gamében egy szimpla patch-csel orvosolni tudnák. Hogy klasszikust idézzek: "ez nem bug, ez feature".
Igazából majdnem mindegy lenne, hogy végigmegy-e az AI a pályán vagy csak leszimulálnak a háttérben köröket. Csak akkor a háttérszimunak valahogy szinkronban kéne lennie a pályán látottakkal. Mert legkésőbb ott kibukik a dolog, ahol már látod magad előtt. Valszeg ez így is történik, csak pár porszem csúszott a szinkronitásba.

A kérdés, hogy ezt mennyire tudják összhangba hozni. Nyilván egy jó háttérszimuláció gyk. egyenlő a valós AI vezetésével... ha gyengébb akkor mindenképp gyengébb lesz a szinkronitás is, vagy a látottakat szinkronizálják a gyengébb háttrészimulációhoz. Akkor meg a pályán fognak hülyén mozogni.
Érdekes lesz...
#310
Elküldve: 2010. 09. 30. 11:14
#311
Elküldve: 2010. 09. 30. 11:31
#312
Elküldve: 2010. 09. 30. 11:46
Idézet: vipi - Dátum: 2010. 09. 30. 12:04
Igazából majdnem mindegy lenne, hogy végigmegy-e az AI a pályán vagy csak leszimulálnak a háttérben köröket. Csak akkor a háttérszimunak valahogy szinkronban kéne lennie a pályán látottakkal. Mert legkésőbb ott kibukik a dolog, ahol már látod magad előtt. Valszeg ez így is történik, csak pár porszem csúszott a szinkronitásba. 
A kérdés, hogy ezt mennyire tudják összhangba hozni. Nyilván egy jó háttérszimuláció gyk. egyenlő a valós AI vezetésével... ha gyengébb akkor mindenképp gyengébb lesz a szinkronitás is, vagy a látottakat szinkronizálják a gyengébb háttrészimulációhoz. Akkor meg a pályán fognak hülyén mozogni.
Érdekes lesz...

A kérdés, hogy ezt mennyire tudják összhangba hozni. Nyilván egy jó háttérszimuláció gyk. egyenlő a valós AI vezetésével... ha gyengébb akkor mindenképp gyengébb lesz a szinkronitás is, vagy a látottakat szinkronizálják a gyengébb háttrészimulációhoz. Akkor meg a pályán fognak hülyén mozogni.
Érdekes lesz...
Szerintem itt épp szinkronizál


#314
Elküldve: 2010. 09. 30. 12:01
#315
Elküldve: 2010. 09. 30. 14:32
Hát ez tényleg gáz 
Lenyomtam már 5 versenyt a karrierben de ilyet még nem láttam mondjuk. De azt nem értem, hogy ha normálisan körbe tudnak menni, tudnak védekezni, támadni, stb, akkor az gyakorlatilag már egy működő ai nem? Akkor mi ez a kavarás, hogy mégsincs rendes köridejük, stb stb.

Lenyomtam már 5 versenyt a karrierben de ilyet még nem láttam mondjuk. De azt nem értem, hogy ha normálisan körbe tudnak menni, tudnak védekezni, támadni, stb, akkor az gyakorlatilag már egy működő ai nem? Akkor mi ez a kavarás, hogy mégsincs rendes köridejük, stb stb.

- Where are we going?
- Let's go find out.
- Let's go find out.
#316
Elküldve: 2010. 09. 30. 16:02
Idézet: Pietrosz - Dátum: 2010. 09. 30. 14:32
Hát ez tényleg gáz 
Lenyomtam már 5 versenyt a karrierben de ilyet még nem láttam mondjuk. De azt nem értem, hogy ha normálisan körbe tudnak menni, tudnak védekezni, támadni, stb, akkor az gyakorlatilag már egy működő ai nem? Akkor mi ez a kavarás, hogy mégsincs rendes köridejük, stb stb.

Lenyomtam már 5 versenyt a karrierben de ilyet még nem láttam mondjuk. De azt nem értem, hogy ha normálisan körbe tudnak menni, tudnak védekezni, támadni, stb, akkor az gyakorlatilag már egy működő ai nem? Akkor mi ez a kavarás, hogy mégsincs rendes köridejük, stb stb.

Én ebből a videoból csak azt látom h mégiscsak meg lehet csúszni a játékban...érdekes
#317
Elküldve: 2010. 09. 30. 16:10
Idézet
Interestingly, Codemasters referred to the forthcoming update as the “first” patch, suggesting there are more in the pipeline.
Among the changes in the first patch are various modifications to the artificial intelligence of rival cars.
Among the changes in the first patch are various modifications to the artificial intelligence of rival cars.
--URL::31b7a77f1cc45abcd5b986b63065a00c-- forrás
#318
Elküldve: 2010. 09. 30. 17:01
#319
Elküldve: 2010. 09. 30. 17:46
Megyek a Monte Carloi futamon, az első kerekemmel neki megyek a falnak (a többivel nem!) , erre fel az egész alváz az út alá süllyed, a kerekek mintha defektet kaptak volna- mind a 4- s pár pillanat múlva, mintha misem történt volna, a kocsi normális állapotba kerül, s lehet folytatni az időmerőt... Furcsa, nem?

#320
Elküldve: 2010. 09. 30. 18:04
--URL::6fe7e89f2075ff9c1f16c0e60553360b-- A CM válasza az AI problematikára