Idézet
Egy interjúban a RockStar Games igazgatója,Sam Houser felelt néhány kérdésre a RockStar-ról és a legújabb játékukat övező botrányról is nyilatkozott.
Part II
Azt a munkát nézve,ami a GTAIV elkészitéséhez kell mint például a szinkronhangok,a forgatókönyv,és a technológia amivel a játék megvalósul,nem zavar titeket hogy a játékok még mindig a háttérbe szorulnak a filmek mögött mikor ugyanannyi munkát kell belefektetni mindkettőbe?
Houser:
"Régen igen.Hogyha valaki egy picit is odafigyel a játékok történetére, akkor tisztán látni hogy a játékok izgalmasabbak és élethűbbek mint mostanában némelyik mozifilm.(A legtöbb kritikus nem is nézi meg vagy nem is játszik a játékokkal)Hogy őszinte legyek,örülünk neki hogy nem vesznek figyelembe mert igy nyugodtan dolgozhatunk,és azt csinálhatunk amit akarunk."
A GTAIV-ben a játékosnak néhol a játékban döntenie kellett hogy merre is szeretne menni mit is szeretne csinálni,merre haladjon a történet.Ezt a dolgot már a Take2 Game játékban,a BioShock-ban is láthattuk.A jövőbeli játékaitokba is akartok ilyen opciókat helyezni?Meddig lehet ezt még bőviteni?
Houser:
"A játék összes aspektusát lehet bőviteni,mi csak még a felszinen kaparásztunk,ez még semmi sem volt.A játékok dolgai közül a történetmesélés viheti a legmesszebbre.Ez még ritka a játékokban,de ha jól rakjuk össze a történetet és a mesélés módját akkor válhat igazán naggyá.Még kisérletezünk ezekkel,mert elösször semmi sem sikerül."
A GTAIV sikere megmutatta nektek hogy nincs szükségetek arra hogy a 'hétköznapi' játékosknak is fejlesszetek játékokat?
Houser:
"Ez a nézet nekünk nem fontos.Nem értjük.A jó játékok közkedveltek,hiresek lesznek,a rossz játékok kinlódni fognak a piacon,mindegy milyen stilusúak.De hiszünk abban hogy a mély benyomást gyakorló játékok segiteni fogják ezt a piacot abban hogy megelőzze a filmesipart,és a következő nagy történetmesélő iparággá váljon."
Igaz hogy a RStar arról hires hogy a felnőtteknek gyárt játékokat,de nem fejlesztenétek a nemrég kialakult 'hétköznapi' játékos társadalomnak is játékokat?
Houser:
"Hogy nyereségesek legyünk azt kell folytatnunk amit elkezdtünk-olyan játékokat fejleszteni amivel mi szivesen játszunk,és reméljük a játékosok is.Nem szeretjük ezeket a teszteléseket(Mintha megkérdeznéd a hallgatókat milyen zenei albumot szeretnének hallani.Nem tudják amig nem hallják a tiedet!)és nem szeretjük elhatározni mit akarunk.A kreativitás gátolja csak.Mi művészetet adunk el és nem mosóport.Amig az emberek szeretik amit csinálunk,teljes erőnkkel azon leszünk hogy ne okozzunk nekik csalódást.Mikor már nem tetszik nekik,akkor kell abbahagyni és mást csinálni."