HWSW Informatikai Kerekasztal: Az "AMD64: Dupla vagy semmi?" című cikk hozzászólásai - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (5 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Az "AMD64: Dupla vagy semmi?" című cikk hozzászólásai Értékeld a témát: -----

#41 Felhasználó inaktív   TomPP 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 163
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 17. 06:08

[url="http://"http://icculus.org/news/news.php?id=1883"]UT2004 demo for 64 bit linux[/url]
Hallowed are the Ori !

#42 Felhasználó inaktív   hvuk 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.857
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 17. 08:55

Gratulálok a cikkhez, jó lett. Apropó, mikor fogjátok tesztelni az Opteront az Itanium ellen? :) :D

Ami számomra az eredményekből a legérdekesebb volt, az az, hogy az A64 épp ott fog a legtöbbet profitálni a 64 bitből, ahol eddig a legjobban el volt maradva, azaz a kódolás/dekódolás területén. Jó kérdés, hogy segít-e majd ezen a téren a 64 bit a P4-nek. Ha a P4 64 bitessége csak emulált lesz (beszélgettünk erről a lehetőségről úgy kb. 1 éve itt), akkor ugye a 64 bitből sebesség szempontjából biztos nem fog profitálni.
Athlon 64 939 2 GHz Winchester mag, GigaByte NF4 K8N Ultra-9 (passzív chipset), GigaByte X800 (passzív), 2x512 KingMax HC 500 MHz, Hitachi 160 Gb, NEC 3520, Coolink BAT01VS (1040 ford.), Chieftec 420W, Chieftec ház, Samsung 193P TFT monitor

#43 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 17. 08:59

idézet:
Ezt írta hvuk:
Gratulálok a cikkhez, jó lett. Apropó, mikor fogjátok tesztelni az Opteront az Itanium ellen? :) :D[/quote]

Amint kapunk Opteront meg Itaniumot :D


Fiery

#44 Felhasználó inaktív   MoonFace 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 270
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 17. 09:19

idézet:
Ezt írta Hasse:


És még rátettek egy lapáttal: az 5x86 write-back cacheelést is tudott az i486-tal szemben - ha már szőrözni akarunk. :) Ha jól sejtem Fiery már kiszedte a caches részt, azért nem látom.
[/quote]

Bár teljesen offtopic, de hogy teljes legyen a sztori:

Az Intel DX/4 megjelenésekor a 16kB-osra bővitett 4-utas write-through cache-t, a háromszoros (és 2.5-es) szorzót, a burst-write képességet és egy 5 órajeles 16bites HW-szorzót hozott (ezt az AMD soha nem hozta be).
Később (amikor az OverDrive márkanév reneszánszát élte) az Intel is kijött mind a DX/4, mind a DX/2 write-back cache-ses változatával (sőt OverDrive-ban még SX/2 is létezett).

Az AMD DX/4-es első szériája (NV8T) csak a háromszoros szorzóban különbözött a DX/2-től, majd az SV8B sorozat kapta meg a statikus felépitést és a write-back cache-t, mig az 5x86 ettől csak a dupla méretű cache-ben, és a négyszerező órajelszorzóban különbözött (a burst-write-ról sajnos nincs infó-m).

...azok voltak a szép idők...
"...a felmerülö problémákra minden jelenlevönek van legalább egy megoldási javaslata - ami nem müködik..."

#45 Felhasználó inaktív   max-pain 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 17. 17:00

A Far Cry-nak is lesz AMD64-es verzioja. Meg tavaly jelentettek be...

#46 Felhasználó inaktív   T2k 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 13.183
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 17. 17:05

idézet:
Ezt írta hvuk:
Gratulálok a cikkhez, jó lett. Apropó, mikor fogjátok tesztelni az Opteront az Itanium ellen? :) :D
[/quote]

EN mar megtettem... ;)

#47 Felhasználó inaktív   TomPP 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 163
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 17. 21:41

Na es a tapasztalat ?

Tom#
Hallowed are the Ori !

#48 Felhasználó inaktív   En 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 67
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 18. 02:27

Off

Bár talán nem is annyira....
Lehet, hogy csak az üldözési mánia beszél belőlem, de szerintem nem csak technikai okok miatt késik a WIN64.
Anno ugyanis Bill Gates megkérte az AMD vezérét, hogy tanúskodjon mellette az antitröszt perben. Ez (vagy szándékosan vagy nem) nem jött össze. (Pont itt olvastam a cikket a HWSW-n). Most Bill betart egy kicsit az AMD-nek, a birodalom visszavág. :D
Súlyosabb esetben megvárják az INTEL64 bites verzióját és ripsz-ropsz kés lesz a WINXP64... :( De remélem nem lesz igazam. ;)

Uff, szóltam! :D
Meghalt a 3DFX oda a 3D!

#49 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 18. 03:35

idézet:
Ezt írta En:
Off

Bár talán nem is annyira....
Lehet, hogy csak az üldözési mánia beszél belőlem, de szerintem nem csak technikai okok miatt késik a WIN64.
Anno ugyanis Bill Gates megkérte az AMD vezérét, hogy tanúskodjon mellette az antitröszt perben. Ez (vagy szándékosan vagy nem) nem jött össze. (Pont itt olvastam a cikket a HWSW-n). Most Bill betart egy kicsit az AMD-nek, a birodalom visszavág. :D
Súlyosabb esetben megvárják az INTEL64 bites verzióját és ripsz-ropsz kés lesz a WINXP64... :( De remélem nem lesz igazam. ;)

Uff, szóltam! :D
[/quote]

Csak egyfele WinXP64 (marmint x86-os 64 bites ize) lesz, ami az Intel es az AMD 64 bites procikat is tamogatja.

[url="http://"http://biz.yahoo.com/prnews/040217/sftu144_1.html"]http://biz.yahoo.com.../sftu144_1.html[/url]


Fiery

#50 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 18. 03:39

idézet:
Ezt írta max-pain:
A Far Cry-nak is lesz AMD64-es verzioja. Meg tavaly jelentettek be...[/quote]

Beraktam, koszi!


Fiery

#51 Felhasználó inaktív   max-pain 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 18. 04:02

idézet:
Ezt írta Fiery:


Beraktam, koszi!


Fiery
[/quote]

Itt van hozza a bejelentes is :)

[url="http://"http://www.crytek.com/news/story.php?id=5&p=0&n=pr&t=0"]http://www.crytek.co...=5&p=0&n=pr&t=0[/url]

#52 Felhasználó inaktív   Rigidus 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 99
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 18. 12:33

idézet:
Ezt írta xclusiv:


... Talán úgy kicsit tisztábban látnánk. Remélem megoldható.

[/quote]

De minek. Az opensource progik amúgy is leforgathatók bármilyen arhitektúrára amire van supportjuk. Éppen ezért felesleges lenne egy 32/64 bites emulátort írni a kompatibilitásért. Ez csak egy előny a sok közül amiért az opensource gyorsabban reagál a piac változásaira.
Úgy élj, ha lepereg előtted életed filmje, ne tudd eldönteni, hogy kalandfilmet láttál vagy pornót...

#53 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2004. 02. 18. 12:35

idézet:
Ezt írta TomPP:
Na es a tapasztalat ?

Tom#
[/quote]

Új Opteronjai vannak. :) (Munkaállomásra az Itanium jelenleg szinte alkalmatlan: drága, kevés a szoft, hiába brutkó pl. a lebegőpontos teljesítménye.)

[ 2004. február 18.: special szerkesztette a hozzászólást ]

#54 Felhasználó inaktív   En 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 67
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 20. 21:52

idézet:
Ezt írta Fiery:


Csak egyfele WinXP64 (marmint x86-os 64 bites ize) lesz, ami az Intel es az AMD 64 bites procikat is tamogatja.

[url="http://"http://biz.yahoo.com/prnews/040217/sftu144_1.html"]http://biz.yahoo.com.../sftu144_1.html[/url]


Fiery
[/quote]

Igen tudom, hogy egy lesz, éppen azért írtam, hogy bevárják vele az Intelt. Ezzel kifogják az AMD vitorlájából a szelet.
Meghalt a 3DFX oda a 3D!

#55 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 20. 21:56

idézet:
Ezt írta En:
Igen tudom, hogy egy lesz, éppen azért írtam, hogy bevárják vele az Intelt. Ezzel kifogják az AMD vitorlájából a szelet.[/quote]

Nem kell bevarni az Intelt. Az IA32e ugyanaz mint az AMD64, a kulonbseg kb. 0.1%, amennyiben nem szamitjuk bele az SSE3-at es a 3DNow!-t.


Fiery

#56 Felhasználó inaktív   Haderach 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.002
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 20. 23:01

szerintem az AMD számára okos ötlet lett volna, ha az AMD64et úgy szabványosítja, hogy a 3DNOW! nem egy kiegészítése, hanem egy eleme az utasításnak. akkor minden AMD64et fordító fordító alapjában véve használta volna ezeket az utasításokat, úgy, ahogy a windows is, és akkor az intelnek azt is át kellett volna venni. nem?

#57 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 20. 23:02

idézet:
Ezt írta Miracle:
szerintem az AMD számára okos ötlet lett volna, ha az AMD64et úgy szabványosítja, hogy a 3DNOW! nem egy kiegészítése, hanem egy eleme az utasításnak. akkor minden AMD64et fordító fordító alapjában véve használta volna ezeket az utasításokat, úgy, ahogy a windows is, és akkor az intelnek azt is át kellett volna venni. nem?[/quote]

Es azzal mit is ertek volna el? :)


Fiery

#58 Felhasználó inaktív   Haderach 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.002
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 20. 23:13

a 3DNOW jóval elterjedtebb lenne, mivel az intel procik is támogatják nem csak az SSE optimalizáció lenne általános.

#59 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 20. 23:19

A 3dnow az fpu regisztereit használja gyakorlatilag.

Fölösleges lenne eröltetni az sse melett.
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#60 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 20. 23:19

idézet:
Ezt írta Miracle:
a 3DNOW jóval elterjedtebb lenne, mivel az intel procik is támogatják nem csak az SSE optimalizáció lenne általános.[/quote]

Hulyeseg. A 3DNow! kalapsz*r az SSE-hez kepest, leven hogy csak egyszeres pontossagu (single float) lebegopontos ertekekkel tud dolgozni.


Fiery

Téma megosztása:


  • (5 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó