Az "AMD64: Dupla vagy semmi?" című cikk hozzászólásai
#41
Elküldve: 2004. 02. 17. 06:08
#42
Elküldve: 2004. 02. 17. 08:55


Ami számomra az eredményekből a legérdekesebb volt, az az, hogy az A64 épp ott fog a legtöbbet profitálni a 64 bitből, ahol eddig a legjobban el volt maradva, azaz a kódolás/dekódolás területén. Jó kérdés, hogy segít-e majd ezen a téren a 64 bit a P4-nek. Ha a P4 64 bitessége csak emulált lesz (beszélgettünk erről a lehetőségről úgy kb. 1 éve itt), akkor ugye a 64 bitből sebesség szempontjából biztos nem fog profitálni.
#43
Elküldve: 2004. 02. 17. 08:59
idézet:
Ezt írta hvuk:
Gratulálok a cikkhez, jó lett. Apropó, mikor fogjátok tesztelni az Opteront az Itanium ellen?![]()
[/quote]
Amint kapunk Opteront meg Itaniumot
Fiery
#44
Elküldve: 2004. 02. 17. 09:19
idézet:
Ezt írta Hasse:
És még rátettek egy lapáttal: az 5x86 write-back cacheelést is tudott az i486-tal szemben - ha már szőrözni akarunk.Ha jól sejtem Fiery már kiszedte a caches részt, azért nem látom.[/quote]
Bár teljesen offtopic, de hogy teljes legyen a sztori:
Az Intel DX/4 megjelenésekor a 16kB-osra bővitett 4-utas write-through cache-t, a háromszoros (és 2.5-es) szorzót, a burst-write képességet és egy 5 órajeles 16bites HW-szorzót hozott (ezt az AMD soha nem hozta be).
Később (amikor az OverDrive márkanév reneszánszát élte) az Intel is kijött mind a DX/4, mind a DX/2 write-back cache-ses változatával (sőt OverDrive-ban még SX/2 is létezett).
Az AMD DX/4-es első szériája (NV8T) csak a háromszoros szorzóban különbözött a DX/2-től, majd az SV8B sorozat kapta meg a statikus felépitést és a write-back cache-t, mig az 5x86 ettől csak a dupla méretű cache-ben, és a négyszerező órajelszorzóban különbözött (a burst-write-ról sajnos nincs infó-m).
...azok voltak a szép idők...
#45
Elküldve: 2004. 02. 17. 17:00
#46
Elküldve: 2004. 02. 17. 17:05
idézet:
Ezt írta hvuk:
Gratulálok a cikkhez, jó lett. Apropó, mikor fogjátok tesztelni az Opteront az Itanium ellen?![]()
[/quote]
EN mar megtettem...![]()
#48
Elküldve: 2004. 02. 18. 02:27
Bár talán nem is annyira....
Lehet, hogy csak az üldözési mánia beszél belőlem, de szerintem nem csak technikai okok miatt késik a WIN64.
Anno ugyanis Bill Gates megkérte az AMD vezérét, hogy tanúskodjon mellette az antitröszt perben. Ez (vagy szándékosan vagy nem) nem jött össze. (Pont itt olvastam a cikket a HWSW-n). Most Bill betart egy kicsit az AMD-nek, a birodalom visszavág.

Súlyosabb esetben megvárják az INTEL64 bites verzióját és ripsz-ropsz kés lesz a WINXP64...


Uff, szóltam!

#49
Elküldve: 2004. 02. 18. 03:35
idézet:
Ezt írta En:
Off
Bár talán nem is annyira....
Lehet, hogy csak az üldözési mánia beszél belőlem, de szerintem nem csak technikai okok miatt késik a WIN64.
Anno ugyanis Bill Gates megkérte az AMD vezérét, hogy tanúskodjon mellette az antitröszt perben. Ez (vagy szándékosan vagy nem) nem jött össze. (Pont itt olvastam a cikket a HWSW-n). Most Bill betart egy kicsit az AMD-nek, a birodalom visszavág.![]()
Súlyosabb esetben megvárják az INTEL64 bites verzióját és ripsz-ropsz kés lesz a WINXP64...De remélem nem lesz igazam.
Uff, szóltam![/quote]
Csak egyfele WinXP64 (marmint x86-os 64 bites ize) lesz, ami az Intel es az AMD 64 bites procikat is tamogatja.
[url="http://"http://biz.yahoo.com/prnews/040217/sftu144_1.html"]http://biz.yahoo.com.../sftu144_1.html[/url]
Fiery
#50
Elküldve: 2004. 02. 18. 03:39
idézet:
Ezt írta max-pain:
A Far Cry-nak is lesz AMD64-es verzioja. Meg tavaly jelentettek be...[/quote]
Beraktam, koszi!
Fiery
#51
Elküldve: 2004. 02. 18. 04:02
idézet:
Ezt írta Fiery:
Beraktam, koszi!
Fiery[/quote]
Itt van hozza a bejelentes is
[url="http://"http://www.crytek.com/news/story.php?id=5&p=0&n=pr&t=0"]http://www.crytek.co...=5&p=0&n=pr&t=0[/url]
#52
Elküldve: 2004. 02. 18. 12:33
idézet:
Ezt írta xclusiv:
... Talán úgy kicsit tisztábban látnánk. Remélem megoldható.
[/quote]
De minek. Az opensource progik amúgy is leforgathatók bármilyen arhitektúrára amire van supportjuk. Éppen ezért felesleges lenne egy 32/64 bites emulátort írni a kompatibilitásért. Ez csak egy előny a sok közül amiért az opensource gyorsabban reagál a piac változásaira.
#53
Elküldve: 2004. 02. 18. 12:35
idézet:
Ezt írta TomPP:
Na es a tapasztalat ?
Tom#[/quote]
Új Opteronjai vannak.(Munkaállomásra az Itanium jelenleg szinte alkalmatlan: drága, kevés a szoft, hiába brutkó pl. a lebegőpontos teljesítménye.)
[ 2004. február 18.: special szerkesztette a hozzászólást ]
#54
Elküldve: 2004. 02. 20. 21:52
idézet:
Ezt írta Fiery:
Csak egyfele WinXP64 (marmint x86-os 64 bites ize) lesz, ami az Intel es az AMD 64 bites procikat is tamogatja.
[url="http://"http://biz.yahoo.com/prnews/040217/sftu144_1.html"]http://biz.yahoo.com.../sftu144_1.html[/url]
Fiery[/quote]
Igen tudom, hogy egy lesz, éppen azért írtam, hogy bevárják vele az Intelt. Ezzel kifogják az AMD vitorlájából a szelet.
#55
Elküldve: 2004. 02. 20. 21:56
idézet:
Ezt írta En:
Igen tudom, hogy egy lesz, éppen azért írtam, hogy bevárják vele az Intelt. Ezzel kifogják az AMD vitorlájából a szelet.[/quote]
Nem kell bevarni az Intelt. Az IA32e ugyanaz mint az AMD64, a kulonbseg kb. 0.1%, amennyiben nem szamitjuk bele az SSE3-at es a 3DNow!-t.
Fiery
#56
Elküldve: 2004. 02. 20. 23:01
#57
Elküldve: 2004. 02. 20. 23:02
idézet:
Ezt írta Miracle:
szerintem az AMD számára okos ötlet lett volna, ha az AMD64et úgy szabványosítja, hogy a 3DNOW! nem egy kiegészítése, hanem egy eleme az utasításnak. akkor minden AMD64et fordító fordító alapjában véve használta volna ezeket az utasításokat, úgy, ahogy a windows is, és akkor az intelnek azt is át kellett volna venni. nem?[/quote]
Es azzal mit is ertek volna el?
Fiery
#58
Elküldve: 2004. 02. 20. 23:13
#59
Elküldve: 2004. 02. 20. 23:19
Fölösleges lenne eröltetni az sse melett.
Trust The Computer
#60
Elküldve: 2004. 02. 20. 23:19
idézet:
Ezt írta Miracle:
a 3DNOW jóval elterjedtebb lenne, mivel az intel procik is támogatják nem csak az SSE optimalizáció lenne általános.[/quote]
Hulyeseg. A 3DNow! kalapsz*r az SSE-hez kepest, leven hogy csak egyszeres pontossagu (single float) lebegopontos ertekekkel tud dolgozni.
Fiery