Amitől szintén eléggé ki vagyok készülve az a nagyon magasra állított lámpa... jön mögöttem a kocsi és elvakít szinte a visszapillantóból visszaverődő fény... bár ehhez az utak is hozzájárulnak azzal hogy úgy ugrál rajtuk a kocsi mint kecskesz@r a deszkán...
Gyorshajtás
#4201
Elküldve: 2005. 01. 12. 23:23
Amitől szintén eléggé ki vagyok készülve az a nagyon magasra állított lámpa... jön mögöttem a kocsi és elvakít szinte a visszapillantóból visszaverődő fény... bár ehhez az utak is hozzájárulnak azzal hogy úgy ugrál rajtuk a kocsi mint kecskesz@r a deszkán...
Battle tag: Nevl#2658
#4202
Elküldve: 2005. 01. 12. 23:25
Idézet: Arp - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:12
Teljesen logikus amit írsz, az ember rendszeresen körbehordozza a szemét a tükrökön vezetés közben és észreveszi ha valaki van mögötte. És akkor semeddig nem tart megnyomni azt a kapcsolót. Akinek annyira leterheli az agyát vezetés közben egy kézreálló kapcsoló megnyomása az inkább buszozzon.
És neked vajon a szekér miért lenne túl fejlett közlekedési eszköz?
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#4203
Elküldve: 2005. 01. 12. 23:29
Idézet: Nevl - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:23
Rengeteg autóban sötétíthető a belső tükör, sőt egyesek maguktól sötétítenek.
#4204
Elküldve: 2005. 01. 12. 23:30
Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:29
Ez egy 2001-es ford mondeo... ebben még nincs... vagy ha van nem valami izmos
Battle tag: Nevl#2658
#4205
Elküldve: 2005. 01. 12. 23:36
Idézet: Nevl - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:30
Az 1998-as Escortban van a belső tükör alján egy pöcök, azt hátrahúzva elsötétül rendesen. Fura lenne, ha a 2001-es Mondeoban nem lenne.
#4206
Elküldve: 2005. 01. 12. 23:37
Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:36
Az 1998-as Escortban van a belső tükör alján egy pöcök, azt hátrahúzva elsötétül rendesen. Fura lenne, ha a 2001-es Mondeoban nem lenne.
Hmmmm.... akkor ezek szerint csak én vagyok tüke és nem láttam
Battle tag: Nevl#2658
#4207
Elküldve: 2005. 01. 12. 23:41
Idézet: Nevl - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:37
Hogy csúnyán fogalmazzak, a folyamat reverzibilis.
Szóval nem örökre sötétíti ám el.
#4208
Elküldve: 2005. 01. 12. 23:44
Idézet: Drummaster - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 10:23
Piros lámpánál:
- ha nem a lökhárító aljába van szerelve és vakít, akkor kiszedi a szemed
- ha alul van (tehát ha mögé állsz, nem világít a szemedbe), de az előtted álló tiporja a féket és újabb nyugati autója van, akkor is kiszedi a szemed
------
Kereszteződésben - ahol neked kell elsőbbséget adnod - jobbra vagy balra fordulsz. Köd van. Lekapcsoltad a ködlámpád, h ne vakítsa el a mögötted lévőt. Mikor kapcsolod be?
Mielőtt elindulnál
...
Kanyarodás közben
...
Váltás közben
...
Amikor már befordultál és kettesbe váltottál
...
Menne ez is "csukott szemmel" ?
Szerinted másfajta autóban ugyanez kivitelezhető lenne hasonlóképpen?
-------
Lakott területen "mozgó járművek"
Én nem büszkélkedhetem többszázezer levezetett km-rel, de ha utas voltam, akkor is figyeltem az utat. Köddel kapcsolatban én azt tapasztaltam - a rutinosabb versenyzők majd megcáfolnak, ha nem így van - hogy mint a tenger hullámai, félkaréjben, egymástól elszakadva jönnek a ködfoszlányok. Jönnek és jönnek, van h teljesen megszűnik ez a hullámzás és azt lehet mondani, h érzetre párásság veszi át a helyét (gyengül a köd). De biza van olyan is, h a ködfoszlányok egyik pillanatról a másikra ködfalba mennek át. És ez nem csak az országúton fordulhat elő. Lakott területen a mélyebben fekvő részeken valamint nyílt(abb) terepen ugyanígy lehet foszlányból falba átmenet.
Jött mögötted vki, lekapcsoltad a ködlámpát. Belemész a ködfalba. Evidens, h fölkapcsolod.
Mit lát mindebből a mögötted lévő? Látta a hátsó helyzetjelződ, majd eltűnik minden fényed, majd felgyullad 1 vagy 2 piros fény. Óhatatlanul elkezd fékezni a mögötted levő
1. a ködfal előtt kezd fékezni
2. a ködfalban kezd fékezni
Ha ezután az autó után jön mégegy, az a következőt látja:
1. kigyullad a féklámpa, majd alig ezután elhalványul a fénye
2. egy pillanatra eltűnik/gyengül a fény, majd újra erős/normális lesz
És itt is óriási szerepe van a 3. féklámpának, ha az felgyullad, egyértelmű, h fékez az előtted levő.
De ha nincs 3. féklámpa, a változó ködsűrűség miatt simán benézheti a fényeket.
És ha te a diszkó ködfénnyel kellőképp ráijesztettél a mögötted lévőre - aki közben szintén belefut a ködfalba, ami miatt szintén lassítana - és sokáig tiporja a féket, a 3. becsukja hátulról.
És ez csak "ha" meg "de", ezért is írom szürkével.
És én nagyon jól tudom, értem, mi a szándékod, célod ezzel a ki-be kapcsolgatósdival.
M5ösön gyakran járok, van ahol a mai napig nincs rendes sövény az elválasztó sávban. Így ha reflelkorozol, akkor belevilágítasz a szembe jövők szemébe. Villogtat(ná)nak is rendesen. Mivel ismerem az utat, ha nem is csukott, de fél szemmel is végigmegyek rajta, ezért ha jön szembe valaki, reflektor nélkül megyek akkor is, ha nincs előttem senki.
Mondom, ezt csak azért tudom megcsinálni, mert ismerem a terepet. Tudom, mire számíthatok.
Az M3mast nem ismerem annyira, leszarom, h esetleg elvakítom a szembe jövőket, mert látni akarom, hol is jön a domb aljában az a jobbra-kifelé lejtő balkanyar.
Gondolom te is naponta ugyanazon az útvonaladon jársz, nem érhet nagyobb meglepetés. De nem várható el a többi közelkedőtől, h tudja, mi várja a következő kanyar után.
A lényeg: a ködlámpa arra való, h rossz látási viszonyok között egy ~ biztos pontot nyújtson a mögötted közlekedőnek. Ha ki-be kapcsolgatod, az megtévesztő lehet.
És igen: piros lámpa suckz, zavar engem is, ha ég a ködlámpa vagy tiporja a féket, de próbálom nem megszámolni, h hány LEDből épül fel a fény(erej)e.
#4209
Elküldve: 2005. 01. 12. 23:47
Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:41
Szóval nem örökre sötétíti ám el.
Battle tag: Nevl#2658
#4210
Elküldve: 2005. 01. 12. 23:51
#4211
Elküldve: 2005. 01. 12. 23:56
Idézet: Nevl - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:47
Csak próbáld ki, rögtön látni fogod a különbséget állítás nélkül is. Állóhelyzetben is.
#4212
Elküldve: 2005. 01. 12. 23:58
Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 22:36
Az 1998-as Escortban van a belső tükör alján egy pöcök, azt hátrahúzva elsötétül rendesen. Fura lenne, ha a 2001-es Mondeoban nem lenne.
még a 1978as audi 80-asba is van
#4213
Elküldve: 2005. 01. 13. 00:03
Idézet: Nevl - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:23
Ki adott Neked jogosítványt?
A zebráról csak annyit, hogy nem csak ott mehet át a gyalogos szabályosan... Pontosítanék: ki adott nektek jogosítványt?
A Rose Hillről meg csak annyit, hogy vagy járda nincs, vagy autó áll rajta hosszú tömött sorokban. A meredek utcák pedig fekvőrendőrös harmincas övezet általában.
Lehellet megszegik
#4214
Elküldve: 2005. 01. 13. 00:15
Idézet: jrpryv - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:51
Kérdezek tőled is
Aztán majd elválik, mennyire lényegtelen
1.
Egy zebra általában nem fél méter széles (a gyalogos szemsögéből nézve), hanem 3-4 méter. Ha lelép a gyalogos a te oldaladon, a zebra tőled messzebb levő részén, de te nem tudsz megállni a zebra előtt (azaz becsúszol a zebrára (pl. 1 métert)), szerinted meg tudtad adni a gyalogosnak a (neki járó) elsőbbséget vagy nem ?
2.
2x2 sávos út, zebra úttest közepén (járda)sziget, egy babakocsi elfér azért rajta. Gyalogos a (járda)szigeten áll, nem lép(ett) le a zebrára. Szerinted van elsőbbsége az autókkal/járművekkel szemben vagy nincs?
Az ugye evidens, h nem friss levegőt szívni ment át a szigetre ...
Szerkesztette: fram 2005. 01. 13. 00:25 -kor
#4215
Elküldve: 2005. 01. 13. 00:31
Idézet: L - Dátum: 2005. jan. 13., csütörtök - 0:03
Szerintem ezt tudjuk. De az ut közepén átflangálni amikor forgalom van, az nem hasznos.
Miert?
Szerkesztette: Wyco 2005. 01. 13. 00:31 -kor
Csodabogár vagyok. Egy ismerősöm azt mondta, hogy a hinduk szerint aki most bogár, az előző életében egysejtű volt. Ha ilyen tempóban fejlődök tovább, legközelebb már minden bizonnyal valami istenség leszek :D [Saját...]
#4216
Elküldve: 2005. 01. 13. 00:43
Idézet: L - Dátum: 2005. jan. 13., csütörtök - 0:03
A zebráról csak annyit, hogy nem csak ott mehet át a gyalogos szabályosan... Pontosítanék: ki adott nektek jogosítványt?
A Rose Hillről meg csak annyit, hogy vagy járda nincs, vagy autó áll rajta hosszú tömött sorokban. A meredek utcák pedig fekvőrendőrös harmincas övezet általában.
Mi az összefüggés az én (mi) jogosítványom és a között, hogy sok a hülye a gyalogosok közt??? Szal ha egy egyenes, jól belátható útszakaszon a közeledő autó még elég messze van és átszalad az úttesten, nekem meg mondjuk kicsit fékeznem kell... na legyen, legalább elérte a buszt vagy nem tom... de egy kivilágítatlan úton, a kanyar túlsó oldalán, lassan átzötykölődni az úttesten... hát az idiótizmus... persze, ha elcsapom én vagyok a hibás a jó kis magyar törvények szerint.
Szal kicsit vissza az agarakkal.
A rózsadomon azért elég sok a szabad járda inkább a zebrákkal illetve a forgalom irányítással van a gond... pl a jó kis Kapi utca... ott a vöröstorony utca előtt levő zebrán vágta el nagymamámat egy idióta (75 fölött jött le esős, csúszós időben a lejtőn, nagymamám a zebra felén már túljutott, szal szembesávban kapta el ráadásul, 1 év felfüggesztett és 20K FT bírsággal megúszta a kis surmó). Oda pl kapásból kéne lámpa, de télen viszont a felfele jövők meghalnának... szal ez egy elég kényes szitu.
Battle tag: Nevl#2658
#4217
Elküldve: 2005. 01. 13. 00:43
#4218
Elküldve: 2005. 01. 13. 00:47
Idézet: fram - Dátum: 2005. jan. 13., csütörtök - 0:15
Aztán majd elválik, mennyire lényegtelen
1.
Egy zebra általában nem fél méter széles (a gyalogos szemsögéből nézve), hanem 3-4 méter. Ha lelép a gyalogos a te oldaladon, a zebra tőled messzebb levő részén, de te nem tudsz megállni a zebra előtt (azaz becsúszol a zebrára (pl. 1 métert)), szerinted meg tudtad adni a gyalogosnak a (neki járó) elsőbbséget vagy nem ?
2.
2x2 sávos út, zebra úttest közepén (járda)sziget, egy babakocsi elfér azért rajta. Gyalogos a (járda)szigeten áll, nem lép(ett) le a zebrára. Szerinted van elsőbbsége az autókkal/járművekkel szemben vagy nincs?
Az ugye evidens, h nem friss levegőt szívni ment át a szigetre ...
Az elsőre kb az jutott eszembe, hogy lehet, hogy végül (a kresz szerint ha jól tudom ekkor már nem adtad meg neki az elsőbbséget, de a gyakorlatban igen, mivel 1 szívroham kivételével áthaladhatott zavartalanul az úton) megadod neki, de a mögötted jövő autóknak is megadod a biztosító cetlit, mert 100%, hogy tajra beléd csúsztak
A második...hát ide még a szabály sem kell, naná, hogy megállok átengedem, mert ha én nem teszem akkor a sok hülye tuskótól egész estig ott állhat!
Battle tag: Nevl#2658
#4219
Elküldve: 2005. 01. 13. 01:07
Idézet: Nevl - Dátum: 2005. jan. 13., csütörtök - 0:43
Szal kicsit vissza az agarakkal.
A rózsadomon azért elég sok a szabad járda inkább a zebrákkal illetve a forgalom irányítással van a gond... pl a jó kis Kapi utca... ott a vöröstorony utca előtt levő zebrán vágta el nagymamámat egy idióta (75 fölött jött le esős, csúszós időben a lejtőn, nagymamám a zebra felén már túljutott, szal szembesávban kapta el ráadásul, 1 év felfüggesztett és 20K FT bírsággal megúszta a kis surmó). Oda pl kapásból kéne lámpa, de télen viszont a felfele jövők meghalnának... szal ez egy elég kényes szitu.
Tehát a sok hülye gyalogos nemhogy nem világít, de még az utat sem egyenesíti ki.
Szabad járdáról nem vitázom, ez ténykérdés. Nézz körül, s látni fogod. Legszebb a Fillér utca végig, kétoldalt, a többi helyen csak időszakos. A Kapyn is mentem le a szembejövő forgalommal szemben éjszaka. Persze időszakos meghülyülésből a járdán kétoldalt álló autók miatt. Stb...
Az első kérdésedre csak annyit: kivilágítatlan úton 50-60-al városban szűk kanyargós utcán... Szóval kitől is van?
Lehellet megszegik
#4220
Elküldve: 2005. 01. 13. 02:06
Szerinted mindenki tudja, h azon a szakaszon ki hanyadik lámpára jut át, nincs völgy, ahol megrekedhet a köd stbstb. ?
Nekem például fogalmam sincs, h nálatok milyen a terepviszonyok, milyen az adott napszakban a forgalom ill. a lámpák beállítása. Úgyhogy ha arra járok, nem fogok tudni előre gondolkodni, h "itt nem kell ködlámpa, mert 20 percet fogok sorba állni". Jó lenne, ha tudnám, de nem tudom. Örülök, hogyha nem tévedek el a ködben, mert ugyi ködben az útjelző táblák is később látszanak. Cserébe ha te jársz felénk, egyik pillanatban még 10 emeletes lakótelepen vagy, 200 méter a látótávolság és 5 másodperccel később 30 méterre csökken egy jobb-bal kanyarkombináció után. És lakott területen vagy végig, nem pusztában,nem völgyben, épületek között, Budapesten. Szal én is lakott területről beszéltem
Akkor a kérdés-es részt értsd úgy, h "lakott területen, nem lámpás kereszteződésben, sorban állva, ködben" mit hogyan teszel. Nem fejtettem ki ennyire részletesen a szituációt, feltételeztem, h egyértelmű, lakott területen belülről beszélünk.
----------
Utolsó mondatom is az, h lámpánál állva tök felesleges a ködlámpicsek.
És azt is írtam, h sajnos én nem csak ködben edződöm szemügyileg, hanem akkor is, ha
nincs köd, nincs ködlámpa, csak eccerűen tapossa előttem a jóember a féket sötétedés után.
Lehet, h csak megszokásból, lehet, h automatája van, tök mindegy, kiszedi a szememet, ha tiporja.
Azaz rajtam nem segít sokat az előttem levő, ha kikapcsolja a ködlámpáját, cserébe viszont tiporja a féket (újfajta autókról an szó).
Szerkesztette: fram 2005. 01. 13. 02:19 -kor

Súgó
A téma zárva.













