HWSW Informatikai Kerekasztal: Államháztartástan - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (128 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Államháztartástan Értékeld a témát: -----

#2421 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 19. 08:25

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. szept. 19., hétfő - 3:26

gazdasági haszna csak a jövedéki csökkentésnek van. aki fuvarozó az úgyis visszaigényelheti az áfát. amúgy a tavalyi év hasonlatos időszakaihoz képest, jó 8-10%-kal kevesebb benzin fogy már 3. hónapja: ergo a hatás igenis érződik. az ország nem budapest + agglomerációból áll ám. kisebb településeken van az úgy, hogy gyereket oviba/suliba vinni, kaját venni verda nélkül nemigazánlehet...

Talán annyi haszna van még, hogy minimálisan növeli a fuvarozók likviditását.

#2422 Felhasználó inaktív   Miki2 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.277
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 19. 09:53

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. szept. 19., hétfő - 3:26

gazdasági haszna csak a jövedéki csökkentésnek van. aki fuvarozó az úgyis visszaigényelheti az áfát.

Sőt, még talán egy kicsit rosszul is járhatnak, mert 25%-os bevételi áfával dolgoznak, amiből könnyebben lehet minél többet megtartani, ha a domináns költségáfa is magas.
Tárgyi tudástól nem elhomályosított éleslátással tekintek a világra.

#2423 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 19. 14:05

A Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa a várakozásokkal összhangban 25 bázispontos kamatvágásról döntött.

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#2424 Felhasználó inaktív   Miki2 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.277
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 19. 20:46

Idézet

Veres János pénzügyminiszter úgy fogalmazott: a 2005. évi deficit az eddigi cél és az autópálya-tétel összege lesz. A Világgazdaság számításai szerint a mérték legkevesebb a GDP 0,8, maximum 1,3 százaléka, vagyis a hiány legjobb esetben 4,7 helyett 5,5 százalék lesz, de elérheti a 6 százalékot is.


És a 2006-os mi lesz? Az akkori cél plusz x?
Tárgyi tudástól nem elhomályosított éleslátással tekintek a világra.

#2425 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 19. 21:59

Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. szept. 19., hétfő - 8:25

Talán annyi haszna van még, hogy minimálisan növeli a fuvarozók likviditását.

ezt kifejthetnéd bővebben...
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#2426 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 19. 22:53

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. szept. 19., hétfő - 22:59

ezt kifejthetnéd bővebben...

Mivel a fuvarozók visszaigényelhetik a gázolaj után az ÁFÁ-t, így nekik eredményszempontból tökéletesen mindegy, hogy 25%, 20%, 1800%, 0%, akármennyi. Csak az a nem mindegy, hogy a kasszából mennyi folyik ki, lehet, hogy némelyiknek nem ártana a következő visszautalásig az a pár fillér, amivel kevesebbet kell fizetni a kutaknál.

Ezért is nem lenne szerintem hülyeség valahogy ÁFA-mentesen is árulni nekik a gázolajat, csak hát ez sajnos nem nagyon megvalósítható, több okból sem.

#2427 Felhasználó inaktív   Miki2 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.277
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 06:54

Szerk alatt - töröltem

Szerkesztette: Miki2 2005. 09. 20. 07:34 -kor

Tárgyi tudástól nem elhomályosított éleslátással tekintek a világra.

#2428 Felhasználó inaktív   greeny 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 992
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 10:09

Idézet: Yoisten - Dátum: 2005. szept. 17., szombat - 23:43

Szerintem tiszta kampányintézkedés az egész...

...a nulla kulcs öt százalékra, a 12-es 15-re, a 12-es villamos energia áfája meg 25-re nőtt...
1st: MSI P45Neo C2D-E6550 2x1Kingston-800 MSI Radeon3850-512 2x500GB Samsung+Seagate Samsung S223Q DVD CT550W Altec Lansing ATP3 Logitech MX310 2nd: Giga P35-DQ6 C2Q-Q8400@... 2x2Samsung-800 HD5750-OC Vapor-X 1GB 250GB Hitachi PIO115D CT550W 3rd: Asus TUSL2-C Tua@1333 512SD... 4th: HP 6720S

#2429 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 15:17

Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. szept. 19., hétfő - 22:53

Mivel a fuvarozók visszaigényelhetik a gázolaj után az ÁFÁ-t, így nekik eredményszempontból tökéletesen mindegy, hogy 25%, 20%, 1800%, 0%, akármennyi. Csak az a nem mindegy, hogy a kasszából mennyi folyik ki, lehet, hogy némelyiknek nem ártana a következő visszautalásig az a pár fillér, amivel kevesebbet kell fizetni a kutaknál.

Ez baromira nem valasz a kerdesre. az AFA, ha ugy teszik forgotoke. Azert nem noveli a likviditast, mert elkolteni nem lehet, mivelhogy ott ul benn az apeh-ban es visszigenyleskor meg tovabbi fuvarozasok AFA-jat kell megfinanszirozni belole. Magyaran egy uzletvitelhez szukseges zarolt toke. Nem koltheted el, mert akkor nem tudod folytani az uzletmeneted, ill. tudod csak kisebb volumneben. A likviditas az az uzletmenet szempontjabol szabadon felhasznalhato penztomeg.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#2430 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 16:18

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. szept. 20., kedd - 16:17

Ez baromira nem valasz a kerdesre. az AFA, ha ugy teszik forgotoke. Azert nem noveli a likviditast, mert elkolteni nem lehet, mivelhogy ott ul benn az apeh-ban es visszigenyleskor meg tovabbi fuvarozasok AFA-jat kell megfinanszirozni belole. Magyaran egy uzletvitelhez szukseges zarolt toke. Nem koltheted el, mert akkor nem tudod folytani az uzletmeneted, ill. tudod csak kisebb volumneben. A likviditas az az uzletmenet szempontjabol szabadon felhasznalhato penztomeg.

Ha kisebb lenne ez a "zárolt tőke", akkor az a likvid eszközöknél, a pénztárnál/elszámolási betéten jelenne meg.

Nem igazán látom be, hogy annak milyen negatív hatása lenne, ha a 280 pénz helyett csak ~240 lett lenne a gázolaj, viszont utána nem igényelhetnének vissza ÁFÁ-t, miért ne használhatná fel másra azt a pénzt. Több pénze persze nem lesz, de nem csak a visszautaláskor kapja meg (amit a következő tankolásoknál megint odaad az államnak, hogy újra visszakapja), hanem oda sem adja.

Természetesen az üzletmenetet akkor úgy kellene alakítani, hogy nem számít a visszakapott ÁFÁ-ra. De ez azt hiszem, nem lenne nagy gond, hiszen az államnak kölcsönbe adott pénz csak költség - ha más miatt nem, az infláció miatt.

#2431 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 17:12

Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. szept. 20., kedd - 16:18

Ha kisebb lenne ez a "zárolt tőke", akkor az a likvid eszközöknél, a pénztárnál/elszámolási betéten jelenne meg.

Nem igazán látom be, hogy annak milyen negatív hatása lenne, ha a 280 pénz helyett csak ~240 lett lenne a gázolaj, viszont utána nem igényelhetnének vissza ÁFÁ-t, miért ne használhatná fel másra azt a pénzt. Több pénze persze nem lesz, de nem csak a visszautaláskor kapja meg (amit a következő tankolásoknál megint odaad az államnak, hogy újra visszakapja), hanem oda sem adja.

Természetesen az üzletmenetet akkor úgy kellene alakítani, hogy nem számít a visszakapott ÁFÁ-ra. De ez azt hiszem, nem lenne nagy gond, hiszen az államnak kölcsönbe adott pénz csak költség - ha más miatt nem, az infláció miatt.

carmaged. egy toketipus nem a nominalis ertekenel fogva, hanem a hasznalati modjanal fogva kerul lekonyvelesre.

Ha nem az AFA-t csokkentjuk, hanem a jovedeki tartalmat, az az uzletnek jot tesz, ellenben a fogyasztas szempontjabol neutralis. Az uzemanyagAFA csokkentese a vallakozasi szektor szempontjabol neutralis, egyedul a lakossagi (luxus0fogyasztast dobja meg. Es ez utobbi miatt nem kivanatos. Ha a lakossag kevesebb (import)uzemanyagot fogyaszt az jot tesz a folyfiz merleg hianynak. raadasul relative olcsobba valik a benzin a termeloszfera szamara. nem a lakossagi kell tamogatni, hanem a gazdasag szamara kel olcsobba tenni az uzemangyagot.

a masodik bekezdest nem ertem. a fuvarozok, a bkv a volanbusz es a mav szamara az AFA csokkentes ineffektiv. max annyiban jatszik, hogy kisebb, az allamnal bentartott oszeggen szenvednek el kamat es inflacios veszteseget, de e ketto tetel jelenleg nem annyira jelentos. A csokkentett jovedeki ado ellenben valos koltsegcsokkenest hozna a szamukra. ezt ugye latod?
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#2432 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 20:26

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. szept. 20., kedd - 18:12

carmaged. egy toketipus nem a nominalis ertekenel fogva, hanem a hasznalati modjanal fogva kerul lekonyvelesre.

Ha nem az AFA-t csokkentjuk, hanem a jovedeki tartalmat, az az uzletnek jot tesz, ellenben a fogyasztas szempontjabol neutralis. Az uzemanyagAFA csokkentese a vallakozasi szektor szempontjabol neutralis, egyedul a lakossagi (luxus0fogyasztast dobja meg. Es ez utobbi miatt nem kivanatos. Ha a lakossag kevesebb (import)uzemanyagot fogyaszt az jot tesz a folyfiz merleg hianynak. raadasul relative olcsobba valik a benzin a termeloszfera szamara. nem a lakossagi kell tamogatni, hanem a gazdasag szamara kel olcsobba tenni az uzemangyagot.

a masodik bekezdest nem ertem. a fuvarozok, a bkv a volanbusz es a mav szamara az AFA csokkentes ineffektiv. max annyiban jatszik, hogy kisebb, az allamnal bentartott oszeggen szenvednek el kamat es inflacios veszteseget, de e ketto tetel jelenleg nem annyira jelentos. A csokkentett jovedeki ado ellenben valos koltsegcsokkenest hozna a szamukra. ezt ugye latod?

Az első két bekezdés nem arról szól, amiről beszélünk.

Harmadik bekezdés: még nem láttam egy közúti szállítmányozó/taxis cég költségszerkezetét, de fel merem tételezni, hogy a gázolaj bizony jelentős tétel. Egy nyikkal sem mondtam, hogy ÁFA nélkül kevesebb lenne nominálisan a költségük (reálértelemben természetesen az lenne), csak azt, hogy kevesebb tőkével működtethető lenne ugyanaz a vállalkozás. Elvégre a gázolajszámla 20%-kal kevesebb lenne a következő visszautalásig. Amit így "leköt" a cég, azt akár el is költhetné, mondjuk még egy vontatóra.

A jövedéki adót nem tudom, miért kevered ide, nem szándékoztam róla beszélni.

#2433 Felhasználó inaktív   Miki2 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.277
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 20:48

Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. szept. 20., kedd - 21:26

Amit így "leköt" a cég, azt akár el is költhetné, mondjuk még egy vontatóra.

Vagy vontatókötélre  :D

Egyébként az áfamentes beszerzés (amit említettél) - a globális méretű visszaélés mellett - azért sem megoldható, mert pl. a taxisok átalányadóznak.
Tárgyi tudástól nem elhomályosított éleslátással tekintek a világra.

#2434 Felhasználó inaktív   Miki2 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.277
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 20:54

Idézet

A forint enyhén gyengült kedden délután a bankközi devizapiacon, az eurót 245,90/246,10 forinton jegyezték, szemben a hétfő délutáni 245,80/246 forinttal. A forint 12,87 százalékon állt a plusz-mínusz 15 százalékos ingadozási sáv erős oldalán, 3 bázisponttal gyengébben a hétfő délutáni pozíciójánál. A dollárt délután 202,00/20 forinton jegyezték, szemben a hétfő délutáni 202,30/40 forinttal.

A nap kiemelkedő eseménye az amerikai Fed délutáni ülése lesz, amelyen a piaci várakozás szerint 25 bázispontos kamatemelést jelentenek be. Piaci szereplők ezzel kapcsolatban arra figyelmeztetnek, hogy az újabb amerikai kamatemelés és a hazai kamatcsökkentések hatására tovább szűkül a kamatrés, ami esetleg megfordíthatja a tőkeáramlás irányát, de legalábbis megakaszthatja a további tőkebeáramlást a magyar piacra, és a forint erősödésének is gátat szab. A kamatpiacon 5,80-6,00 százalékon állt délután az overnight kamat.


Tényleg érdekes hónapok elé nézünk: a dolcsi kamata év végére 4%-ra, a forinté 5,5%-ra várható. Hasonló gdp- és inflációadatokkal.
Tárgyi tudástól nem elhomályosított éleslátással tekintek a világra.

#2435 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 21:54

Idézet: Miki2 - Dátum: 2005. szept. 20., kedd - 21:48

Egyébként az áfamentes beszerzés (amit említettél) - a globális méretű visszaélés mellett - azért sem megoldható, mert pl. a taxisok átalányadóznak.

Igen, írtam azt is, hogy szerintem sajnos megoldhatatlan.

#2436 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 22:20

Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. szept. 20., kedd - 20:26

Az első két bekezdés nem arról szól, amiről beszélünk.

:omg:  :respect:

a harmadik bekezdessel mar nemigazan todok mit kezdeni. carmy dontsd el vegre mi az allaspontod.

örülök annak is, hogy nem vagy hajlando vitatkozni a jovedeki adorol. a kis maganvitank ugyanis arrol szolt hogy szerintem a gazdasagnak a jovedeki ado csokkentese tett volna jot. erre te aszontad hogy az szja csokkenets likviditasnovelo, amit meg mindig nem ertek, hogy miert.
aztán jött ez: "Nem igazán látom be, hogy annak milyen negatív hatása lenne, ha a 280 pénz helyett csak ~240 lett lenne a gázolaj, viszont utána nem igényelhetnének vissza ÁFÁ-t" ilyet szvsz senki sem mondott, amugy az allitas csacsisag. hol olvastad?

Szerkesztette: SFIJ 2005. 09. 20. 22:26 -kor

νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#2437 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 22:28

Idézet: Miki2 - Dátum: 2005. szept. 20., kedd - 20:54

Tényleg érdekes hónapok elé nézünk: a dolcsi kamata év végére 4%-ra, a forinté 5,5%-ra várható. Hasonló gdp- és inflációadatokkal.

és még a fiskus szemlélete is hasonlit :Đ
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#2438 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 22:42

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. szept. 20., kedd - 23:20

:omg:  :respect:

a harmadik bekezdessel mar nemigazan todok mit kezdeni. carmy dontsd el vegre mi az allaspontod.

örülök annak is, hogy nem vagy hajlando vitatkozni a jovedeki adorol. a kis maganvitank ugyanis arrol szolt hogy szerintem a gazdasagnak a jovedeki ado csokkentese tett volna jot. erre te aszontad hogy az szja csokkenets likviditasnovelo, amit meg mindig nem ertek, hogy miert.
aztán jött ez: "Nem igazán látom be, hogy annak milyen negatív hatása lenne, ha a 280 pénz helyett csak ~240 lett lenne a gázolaj, viszont utána nem igényelhetnének vissza ÁFÁ-t" ilyet szvsz senki sem mondott, amugy az allitas csacsisag. hol olvastad?

Alaposan elbeszélünk egymás mellett. Sőt, egy mondatodat félre is értelmeztem, arra ment a nem igazán belátós szöveg.

Kivel magánvitázol a jövedéki adóról? Én ugyanis Kovács László ÁFA-csökkentős ömlengésére írt válaszodra mondtam, hogy az ÁFA-csökkentés növelheti a likviditást. A jövedéki adóba nem akartam belemenni, mert nem hiszem, hogy mi ketten azon tudnánk vitázni, hogy jó-e a csökkentése.

:confused:

#2439 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 20. 23:04

Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. szept. 20., kedd - 22:42

A jövedéki adóba nem akartam belemenni, mert nem hiszem, hogy mi ketten azon tudnánk vitázni, hogy jó-e a csökkentése.

:confused:

ne légy kishitű. minden lehetséges :D
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#2440 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 09. 21. 08:30

Ilyen-olyan elemzés, stb.

Téma megosztása:


  • (128 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó