beszélgettem a cégnél egyik kollégámmal, ő is nagy motoros. egy Suzuki GSF600-al nyomja, mégpedig szabályosan. tehát ő is azon kivételek egyike, akik előtt kalap le. mindketten ugyanazt gondoltuk: a szabályosan közlekedő motorosokat érinti leginkább hátrányosan a jelenlegi média által is gerjesztett szituáció. mégpedig az, hogy a szabálytalanul vaduló és kockáztató idióták miatt ítéli el a normális motorosokat is.
tegnap éjjel volt alkalmam a körúton várni 20 percet asszonypajtásra. addig néztem a forgalmat a járdáról. hát, elszomorító. volt nagy robogó, ami lerakott lábbal de minimum 100-al ment a villamos megállója és a parkoló kocsik között szlalomozva. közben még rángatta is a motor elejét fel-le. nagyon veszélyes szerintem.
aztán volt egy Ducati Monster (rajta fiú és lány, ruházatuk rövidnaci és póló, de sisak volt [csak minek]) és egy SV-1000, amik egymást hajszolták bele az egyre nagyobb tempóba. persze nyitott dob, hadd pukkadjon meg mindenki. a távolodó mennydörgést lehetett csak hallani.
és volt olyan R1-es, ami a zöldre váltó lámpához "első keréken billegve" nagy fékezéssel úgy érkezett a zebrához, hogy a gyalogosok csak úgy spricceltek el onnan. mindezt miért? hogy a következő lámpánál várhasson 10 másodpercet az indulásig.
amíg még a kocsiban mentem, addig egy robogós tarkóra tolt bukóval úgy ment át közöttem és a belső sávban haladó kocsi között, hogy ha nem húzom le oldalra, akkor fellököm. és nem azért, mert rosszindulatú vagyok, hanem azért, mert ott az út végzett egy kis S-ívet és a belső sávban haladó nem pontosan követte le az ívet.
abban bizonyos vagyok, hogy én nem fogok bemenni a motorral a városba. inkább nagy ívben elkerülöm. és túrázni is csak olyan csapattal fogok, ahol a biztonság az elsődleges szempont és nem a "jobb köridő".
igazából az a lényeg, hogy a motorozás a szabadságról és a közvetlen élményről szóljon, ahogy gurul az ember. ha a szabadosság kerül előtérbe, akkor meg kell állni és el kell gondolni, hogy mit is csinál az ember és hogy mi minden mehet félre. és hogy megéri-e a kockázat, amit egy kis adrenalin érdekében bevállal. valószínű, hogy nem.
és nagyon várom már, hogy végre fel tudjak pattanni én is



de egye fene, egy XJR1300 is jó lenne. dögös nagyon...

furán néznék ki rajta, de a bukó alatt fülig érne a szám alighanem

üdv!