idézet:
Ezt írta FCs:
a dem*studi*-ban lehet kapni twinmos modulokat[/quote]
Arlistan sok helyen van, felhivom oket holnap, koszi a tippet!
Fiery
AMD Athlon 64/FX
#281
Elküldve: 2003. 10. 08. 19:40
#282
Elküldve: 2003. 10. 08. 19:50
idézet:
Ezt írta Vulpes:
[url="http://"http://www.e-connect.hu"]E-connect[/url]
Van TwinMos, Corsair és Kingston is, utóbbi kettőből 4000-is, első kettőre 3 gar, utóbbira élettartam![/quote]
Koszi, veluk vol nemi kellemetlen elmenyunk, inkabb elkerulom oket
Fiery
#283
Elküldve: 2003. 10. 08. 20:58
idézet:
Ezt írta Fiery:
Arlistan sok helyen van, felhivom oket holnap, koszi a tippet!
Fiery[/quote]
Demoeknal csak rendelesre hoznak cuccot, e-konnektnel szintugy. Varazspalcaek viszont tartjak raktaron is - korrekt kis ceg amugy.
#284
Elküldve: 2003. 10. 09. 00:56
idézet:
Ezt írta Rive:
A VGA-kártyákkal kapcsolatban kérdezd meg T2k-t, a többire vonatkozóan pedig elég jól körüljártuk a témát korábban, annyi eredménnyel, hogy a D3 és a HL2 megfelelő tesztjeiig egyikünknek se áll módjában többet mondani - a pillanatnyilag futó játékok pedig a régi motorokra épülnek, így ebben a kérdéskörben nem döntő jelentőségűek.
[/quote]
Hát a HL-2 re még "kicsit" várni kell... (nem tudom mennyire figyeled a Gameware részleget)
_Talán_ arra van esély, hogy legalább a benchmark/demo részt kiadják (bár amekkora most arra a kavarás....)
Különben ha eddig jól értettelek, a HL-2-t az intenzív PS2.0 használat miatt várod (hiszen ez terheli majd meg jó alaposan a videokártyát, a procit viszont egyáltalán nem, Te pedig pont ilyet szeretnél. Nos ilyen játék van már a piacon, a Tomb Raider Angel of Darkness.)
A DOOM-III viszont ha jól fogtam az eddigi híreket, nem egy tipikus dx9es játék lesz.
PS: Ha az SSE2 optimalizálás miatt várod a HL2-t, akkor a fenti megjegyzésem figyelmen kívül hagyható - bár nem tudom milyen információ mutat arra, hogy a HL2 intenzívebben SSE-optimalizált, mint akármelyik másik engine.
PPS: Amúgy ezt az "engine" kérdést _szerintem_ kicsit analizálhatnátok már. Tulképpen mit is kéne ez alatt érteni?
Csak a megjelenítést végző alrendszert? Mert akkor oké.
De ha a fizikát kezelő alrendszer is ennek az általánosan vett "engine"nek a része a Ti szóhasználatotokban, akkor ilyen alapon az MI-t kezelő alrendszer szintén. (Az egyik a fizikai objektumok viselkedését adja meg, a másik pedig a "cselekvőképes" objektumokét.)
Aztán ott van még a zene, a hanghatások, a játékvezérlés....
Szerintem ez azt mutatja, hogy nem ártana az "engine"(vagy "motor") szó elé mindig odaírni, hogy éppen most melyikről is van szó (azaz ki melyikben várja/nem várja az optimalizálást).
(Persze ha jól értettem Rive egyik korábbi gondolatmenetét, Ő egyáltalán nem optimalizálásra épít, hanem ELEVE a cpu fontosságát kérdőjelezi meg.)
#285
Elküldve: 2003. 10. 09. 00:58
idézet:
Ezt írta Rive:
b.) Az adott architektúrán VE korlátozott a futása: ez ma csak jó minoségu SSE vagy SSE2 optimalizációval érheto el - DivX, rendering, stb.
[/quote]
A beszúrt teszttel többek között arra kívántam rámutatni,
(1) hogy egyáltalán NEM MINDEGY, hogy kódolás vagy rendering. Kódolásban még meggyőző a P4 fölénye (20%), míg renderingben nem annyira (+8% előnytől - 2%hátrányig)
(2) hogy az "sse-1-2-(n+1) optimalizálás sokat számít a renderelésnél", ezt nem csupán általánosságban nem érdemes kijelenteni (merthogy ez programról programra változik) , HANEM még csak egyetlen programon BELÜL is problémás ezt kijelenteni (ugyanis a fenti tesztek tanusága szerint ez függ a konkrét metódustól (raytracing, radiosity, scanline, stb) , de ugyanígy függHET hogy milyen effektek vannak még felhasználva, stb, stb, stb)
PS: Namost ebből _számomra_ az a még általánosabb tanulság, hogy mivel még egy ilyen viszonylag egyszerű kérdést sem sikerül kellő precízséggel megválaszolni (pedig itt adott a program, és adottak a teszteredmények), akkor vajon mennyi értelme van arról elmélkedni, hogy vajon a JÖVŐ játékaiban mekkora lesz az SSE-optimalizálás szerepe, SŐT egyáltalán lesz-e az erős processzornak szerepe (és nem csak a minnél erősebb videokártyának)
(Amúgy egy másik topicban érveltem már a cpu szerepének garantált megmaradása _mellett_, egy metaérv segítségével, de ez most mellékes.)
#286
Elküldve: 2003. 10. 09. 08:23
idézet:
Ezt írta hvuk:
őszintén a fene sem gondolta, hogy a 3. pont alatt szimplán csalásokat értesz. Ez valahogy nem derült ki. Én amúgy két pontra redukálnám a felsorolásodat: az elsőt meghagynám, a 2. pont pedig "SSE/SSE2, 3DNow" lenne, a harmadikat meg elhagynám, mert nincs igazán köze a témához.[/quote]
Hogy' ne lenne??? Azzal a felsorolással dn.r teszt-kínjait szerettem volna egy korrekt elemzéshez elengedhetetlen, megfelelően széles környezetbe helyezni, ennek pedig sajnos kifejezetten része a harmadik pont
idézet:
Ezt írta hvuk:
A 3DNow-ra ma egy nagy teljesítményű játék esetén valóban nincs értelme optimalizálni, de mondjuk egy szerepjáték vagy egy stratégiai játék esetén még igenis lehet értelme (pl. HoMM).[/quote]
Hm. Ha valamely játékfeljesztő kielégítendő piacnak tartja azokat, akiknek ca. öt éve nem sikerült új gépet venni, de remélhetőleg megveszik, és nem lemásolják majd az új játékot...
idézet:
Ezt írta hvuk:
A jelenlegi játékok közül nem mindegyik épül annyira régi motorra, hogy ne legyen benne erőteljes SSE vagy SSE2 optimalizáció. A jelenlegi játékok alatt tettem a fenti megállapításomat, amit jelenleg igaznak érzek. Aztán persze lehet, hogy a fenti két játék megjelenésekor borulni fog minden és egy 3.2-es P4 extreme-en a D3 40%-al gyorsabban fog futni, mint egy FX 51-esen, de őszintén szólva kötve hiszem.[/quote]
Meglássuk![]()
Az FX51 jövője mindenesetre nem a Q3 ilyen-olyan foldozott motorján, hanem a HL2-n és a DOOM új verzióján múlik majd. Ezért várom annyira ezt a két játékot, és a teszteket.
Mert: ha streaming-jellegűnek bizonyulnak, akkor az AMD csak az órajel drasztikus emelésével maradhat versenyben a PC piacon rövid távon.
idézet:
Ezt írta hvuk:
T2K meg azt is írta (bár nem itt, hanem a graf. kártyás topicokban), hogy a jelenlegi Q3 motoros játékok erőteljesen átdolgozott és továbbfejlesztett verziói a Q3-nak! Ettől persze még nem biztos, hogy nincs bennük SSE2 optimalizáció, de azért erősen meglepődnék, ha nem így lenne.[/quote]
Egy erőteljse streaming-optimalizáció messze nem csak az utasítások lecserélését jelenti, vigyázz!
Mennyi ideje jelentek meg az első, VE-korlátossá optimalizált DivX codecek? Pedig az a terület jóval kisebb, szűkebb, mint egy grafikus motor...
idézet:
Ezt írta hvuk:
Ja igen, és még egy dolog. A még meg nem jelent Unreal II demója is 16%-al gyorsabban futott az FX-51-en, mint a 3.2-es P4 EE-n. És az elég nehezen feltehető, hogy ez a játék ne lenne keményen P4-re (értsd SSE/SSE2-re) optimalizálva.
Amúgy milyen forrásból gondolod, hogy a HL2 stream jellegű lesz, azaz VE korlátozott lesz? Mert azt tudni lehet, hogy DX9-et erősen kihasználó játék lesz (az első ilyen), de a fenti infót én még sehol sem olvastam. Ugyanez igaz a D3-ra. Leszámítva persze az "erősen DX9-et".[/quote]
Azzal vitatkozol, amit látni szeretnél az írásom mögött, nem pedig azzal, ami benne van :o
Nem tudom, hogy a D3 vagy a HL2 milyen lesz, de a streaming-jellegű optimalizáció logikus, várható és elvárható.
Ezen az alapon aggódom az AMD jövőjéért, és nagyon-nagyon kíváncsian várom a teszteket...
#287
Elküldve: 2003. 10. 09. 08:26
idézet:
Ezt írta special:
Az Athlon 64 erős szereplését játékok alatt a rendkívül alacsony késleltetésű memória-elérésnek tudnám be.[/quote]
Ja-ja
Tegyük hozzá: ez a pillanatnyi játékokra vonatkozik...
A következő generációs játékok tulajdonságain meg az AMD PC-piaci jövője múlik.
#288
Elküldve: 2003. 10. 09. 08:30
idézet:
Ezt írta d n . r:
...[/quote]
Alapvetően tévedsz néhány dologban.
A teljesség igénye nélkül:
1. az a felsorolás egy mankó a tesztjeid értelmezéséhez. Használd, sok dologra rájöhetsz a tesztekkel kapcsolatban.
2. A választóvonal nem a kódolás és a rendering között van, hanem az optimalizált/nem optimalizált között.
3. Egy egy program különböző részei természetesen külön tesztet jelentenek.
#289
Elküldve: 2003. 10. 09. 09:50
[url="http://"http://www.ocportal.hu/img/hirek/112_fx_51_1_big.jpg"]CHECK THIS OUT [/url]
[url="http://"http://www.ocportal.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=112"]És a folytatás [/url]
http://leonidasunstoppable.ytmnd.com/
TranceTreamFM The All New Hungarian Trance Radio
WoW: Ashenear - lvl60 Human Warlock - Arathor PvE
Updated@2006.12.01.
#290
Elküldve: 2003. 10. 09. 10:23
idézet:
Ezt írta Rive:
Alapvetően tévedsz néhány dologban.
A teljesség igénye nélkül:
[/quote]
Meglehet.
Lássuk.
idézet:
1. az a felsorolás egy mankó a tesztjeid értelmezéséhez. Használd, sok dologra rájöhetsz a tesztekkel kapcsolatban.
[/quote]
Jó. (Kérlek segíts még: KONKRÉTAN hol tévedtem? Hol használtam ROSSZUL a mankódat?)
idézet:
2. A választóvonal nem a kódolás és a rendering között van, hanem az optimalizált/nem optimalizált között.
[/quote]
Egyrészt nem is állítottam az ellenkezőjét. (Olvasd el figyelmesebben.)
Másrészt az összes általam belinkelt rendering-teszt az _optimalizált_ kategóriába tartozott.
idézet:
3. Egy egy program különböző részei természetesen külön tesztet jelentenek.
[/quote]
Pontosan ezt mondtam én is. Mi a probléma?
#291
Elküldve: 2003. 10. 09. 10:26
idézet:
Ezt írta Rive:
Az FX51 jövője mindenesetre nem a Q3 ilyen-olyan foldozott motorján, hanem a HL2-n és a DOOM új verzióján múlik majd. Ezért várom annyira ezt a két játékot, és a teszteket.
Mert: ha streaming-jellegűnek bizonyulnak, akkor az AMD csak az órajel drasztikus emelésével maradhat versenyben a PC piacon rövid távon.
[/quote]
Válaszolnál arra, hogy
(1) AZÉRT várod ezt a két játékot, hogy kiderüljön, fontos-e az erős cpu szerepe? (tökmind1, hogy amd vagy intel)
(2) AZÉRT várod, hogy kiderüljön, optimalizálva vannak-e SSE-1-2-re.
(Persze nem muszáj kizáró vagyként értelmezni a választást, illetve ha úgy gondolod, írhatsz más indokot is. Csak én az utóbbi hetekben ezt a két lehetséges indokot szűrtem le a hozzászólásaidból.)
Ha az (1)et választod, kérlek térjél ki arra, hogy _szerinted_ miért NE lenne fontos a cpu (pl. mert az egyre intenzívebb pixelshader-használat miatt a játékok úgyis VGA-limitáltá válnak, azaz hiába az erős cpu, nem tud nőni az össz-teljesítmény)
Ha a (2)t választod, kérlek térjél ki arra, a program MELYIK ALRENDSZERÉBEN várod különösen az optimalizációt (grafikus engine, fizika, MI, hangeffekt-generátor, stb, vagy úgy összességében)
#292
Elküldve: 2003. 10. 09. 10:32
idézet:
Ezt írta d n . r:
Válaszolnál arra, hogy
(1) AZÉRT várod ezt a két játékot, hogy kiderüljön, fontos-e az erős cpu szerepe? (tökmind1, hogy amd vagy intel)
(2) AZÉRT várod, hogy kiderüljön, optimalizálva vannak-e SSE-1-2-re.
(Persze nem muszáj kizáró vagyként értelmezni a választást, illetve ha úgy gondolod, írhatsz más indokot is. Csak én az utóbbi hetekben ezt a két lehetséges indokot szűrtem le a hozzászólásaidból.)
Ha az (1)et választod, kérlek térjél ki arra, hogy _szerinted_ miért NE lenne fontos a cpu (pl. mert az egyre intenzívebb pixelshader-használat miatt a játékok úgyis VGA-limitáltá válnak, azaz hiába az erős cpu, nem tud nőni az össz-teljesítmény)
Ha a (2)t választod, kérlek térjél ki arra, a program MELYIK ALRENDSZERÉBEN várod különösen az optimalizációt (grafikus engine, fizika, MI, hangeffekt-generátor, stb, vagy úgy összességében)[/quote]
Azért várom annyira azokat a játékokat, hogy kiderüljön: van-e esélye az AMD-nek, illetve milyen stratégiával lehet esélye fejlődésre, fennmaradásra.
#293
Elküldve: 2003. 10. 09. 10:36
idézet:
Ezt írta d n . r:
(Kérlek segíts még: KONKRÉTAN hol tévedtem? Hol használtam ROSSZUL a mankódat?)[/quote]
Nem használtad, hanem valami hátsó szándékot feltételezve vitattad.
idézet:
Ezt írta d n . r:
Egyrészt nem is állítottam az ellenkezőjét. (Olvasd el figyelmesebben.)
Másrészt az összes általam belinkelt rendering-teszt az _optimalizált_ kategóriába tartozott.[/quote]
A mankó szerint melyik kategóriába?
idézet:
Ezt írta d n . r:
Pontosan ezt mondtam én is. Mi a probléma?[/quote]
idézet:
Ezt írta d n . r:
...egyetlen programon BELÜL...[/quote]
Nomost: akkor programról, tesztről, vagy mi a fenéről szeretnél beszélni? Mert: csak tesztről érdemes... Nam vagy egyértlemű, az a probléma...
#294
Elküldve: 2003. 10. 09. 11:45
idézet:
Ezt írta Rive:
Azért várom annyira azokat a játékokat, hogy kiderüljön: van-e esélye az AMD-nek, illetve milyen stratégiával lehet esélye fejlődésre, fennmaradásra.
[/quote]
Vegyük észre, hogy ez nem válasz.
Én KONKRÉTUMOKAT kérdeztem. Felteszem még egyszer a kérdést:
idézet:
Válaszolnál arra, hogy
(1) AZÉRT várod ezt a két játékot, hogy kiderüljön, fontos-e az erős cpu szerepe? (tökmind1, hogy amd vagy intel)
(2) AZÉRT várod, hogy kiderüljön, optimalizálva vannak-e SSE-1-2-re.
(Persze nem muszáj kizáró vagyként értelmezni a választást, illetve ha úgy gondolod, írhatsz más indokot is. Csak én az utóbbi hetekben ezt a két lehetséges indokot szűrtem le a hozzászólásaidból.)
Ha az (1)et választod, kérlek térjél ki arra, hogy _szerinted_ miért NE lenne fontos a cpu (pl. mert az egyre intenzívebb pixelshader-használat miatt a játékok úgyis VGA-limitáltá válnak, azaz hiába az erős cpu, nem tud nőni az össz-teljesítmény)
Ha a (2)t választod, kérlek térjél ki arra, a program MELYIK ALRENDSZERÉBEN várod különösen az optimalizációt (grafikus engine, fizika, MI, hangeffekt-generátor, stb, vagy úgy összességében)
[/quote]
****************
idézet:
d n . r
(Kérlek segíts még: KONKRÉTAN hol tévedtem? Hol használtam ROSSZUL a mankódat?)
Rive:
Nem használtad, hanem valami hátsó szándékot feltételezve vitattad.
[/quote]
??
Szerintem Te összetévesztesz valakivel...
idézet:
Ezt írta d n . r:
Egyrészt nem is állítottam az ellenkezőjét. (Olvasd el figyelmesebben.)
Másrészt az összes általam belinkelt rendering-teszt az _optimalizált_ kategóriába tartozott.
Ezt írta Rive:
A mankó szerint melyik kategóriába?
[/quote]
(2)-es kategória ("korrektül optimalizál SSE, SSE2-re"), lásd hozzá Anand megállapításait, T2k megállapításait, meg "amit úgyis mindenki tud" a MAXról és a Lightwaveről.
HA LENNE P4em (sajna nincs), csinálnék teszteket ki/be kapcsolt SSE, SSE2 használattal, akkor még egyértelműbben látszana.
idézet:
Ezt írta d n . r:
Pontosan ezt mondtam én is. Mi a probléma?
(...)
Ezt írta d n . r:
...egyetlen programon BELÜL...
Ezt írta Rive:
Nomost: akkor programról, tesztről, vagy mi a fenéről szeretnél beszélni? Mert: csak tesztről érdemes... Nam vagy egyértlemű, az a probléma...
[/quote]
Van egyrészt 2 darab program (MAX, Lightwave)
Aztán a MAXon belül van 5 darab teszt-scene, a Lightwave-en belül pedig 3.
Te megnézted egyáltalán a belinkelt teszteket?
#295
Elküldve: 2003. 10. 09. 11:59
idézet:
Ezt írta d n . r:
Vegyük észre, hogy ez nem válasz.
Én KONKRÉTUMOKAT kérdeztem. Felteszem még egyszer a kérdést:[/quote]
Teljesen konkrétan megvilágítottam az okokat, ami miatt érdekel az a két program.
A kérdéseidet akár még ezerszer is felteheted - ha nem érted, nem akarod érteni a választ, az a te bajod, én arról nem tehetek, legföljebb sajnálhatlak.
idézet:
Ezt írta d n . r:
(2)-es kategória ("korrektül optimalizál SSE, SSE2-re"), lásd hozzá Anand megállapításait, T2k megállapításait, meg "amit úgyis mindenki tud" a MAXról és a Lightwaveről.
HA LENNE P4em (sajna nincs), csinálnék teszteket ki/be kapcsolt SSE, SSE2 használattal, akkor még egyértelműbben látszana.[/quote]
Nagyon hülyének nézel valakit...
Már megint programokról beszélsz, nem az egyes tesztekről.
idézet:
Ezt írta d n . r:
Van egyrészt 2 darab program (MAX, Lightwave)
Aztán a MAXon belül van 5 darab teszt-scene, a Lightwave-en belül pedig 3.[/quote]
Akkor talán így is hivatkozz rájuk :o Egyenként :o
#296
Elküldve: 2003. 10. 09. 13:11
Privátban írja meg thx!
3DMark06 6565 pont /Windows 7 64bit/
-=Sose félj valami újat csinálni. Emlékezz, hogy egy magányos amatör készítette a Bárkát, és egy halom szakértő a Titanicot.=-
#297
Elküldve: 2003. 10. 09. 13:44
idézet:
Ezt írta Rive:
Teljesen konkrétan megvilágítottam az okokat, ami miatt érdekel az a két program.
A kérdéseidet akár még ezerszer is felteheted - ha nem érted, nem akarod érteni a választ, az a te bajod, én arról nem tehetek, legföljebb sajnálhatlak.
[/quote]
Tehát akkor válaszolnál végre, miért PONT a Doom3at és a HalfLife2-őt várod?
(Én NEM mondjuk a LockOn-t, a Stalker-t, a Max Payne2-őt... Ezek mind mostanában (vagy inkább a csúszások miatt csak jövőre) fognak jönni, magukban hordozva egy korszerű (és jövőbemutató) játék összes vonását.)
(A lekezelő(nek szánt) sajnálkozásoddal pedig önmagadat minősíted...)
idézet:
Nagyon hülyének nézel valakit...
Már megint programokról beszélsz, nem az egyes tesztekről.
[/quote]
Te nagyon kész vagy...
Részemről téma lezárva.
#298
Elküldve: 2003. 10. 09. 14:16
idézet:
Ezt írta hvuk:
Az A64 tesztekben volt. Például [url="http://"http://aceshardware.com/read.jsp?id=60000258"]itt[/url].[/quote]
Érdekes teszt. Régebben, ha jól emlékszem, fenn voltak a SciMark oldalán a kód egyes darabjai, vagy legalábbis némi leírás. Most csak a törött linkek vannak.
Valakinek a kód? Tipp? Valami?
#299
Elküldve: 2003. 10. 09. 14:43
Szóval aztak*rva..
Főleg a SuperPi eredmény.... Brutális...
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector
#300
Elküldve: 2003. 10. 09. 14:55
idézet:
Ezt írta GI:
3.3Ghz, hát enyhén szólva erős. És még ezen tuti javítani fognak.
Szóval aztak*rva..Nem semmi.
Főleg a SuperPi eredmény.... Brutális...[/quote]
Ja-ja... Reményteli
Lehet, hogy a legroszabb esettel számolva is erős versenyre számíthatunk...

Súgó
A téma zárva.











