HWSW Informatikai Kerekasztal: AMD Athlon 64/FX - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (142 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

AMD Athlon 64/FX Értékeld a témát: -----

#321 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 21:11

idézet:
Ezt írta fLeSs:
Erről beszéltem... Ez mitől van vajon?[/quote]

Fogalmam sincs... BIOS bug gondolom.


Fiery

#322 Felhasználó inaktív   fLeSs 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.165
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 21:15

idézet:
Ezt írta Fiery:


Fogalmam sincs... BIOS bug gondolom.


Fiery
[/quote]MSI K8T Neo-FIS2R K8T800 Motherboard Review

Another interesting aspect of trying to figure out the sweet spots of a new processor; no matter what the Vcore was set to, the voltage the processor received stayed at 1.5V. I'm not sure what the explanation for this is, but I'm sure the situation for enthusiasts will be clearer in the upcoming weeks.


Az ASUS SK8N-ben simán felnyomtam a feszkót 1.75V-ra. Mindig is mondtam, hogy szar az MSI... :D

#323 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 21:17

idézet:
Ezt írta fLeSs:
MSI K8T Neo-FIS2R K8T800 Motherboard Review

Another interesting aspect of trying to figure out the sweet spots of a new processor; no matter what the Vcore was set to, the voltage the processor received stayed at 1.5V. I'm not sure what the explanation for this is, but I'm sure the situation for enthusiasts will be clearer in the upcoming weeks.


Az ASUS SK8N-ben simán felnyomtam a feszkót 1.75V-ra. Mindig is mondtam, hogy szar az MSI... :D
[/quote]

Calm down, varjuk meg a BIOS update-eket ;)


Fiery

#324 Felhasználó inaktív   FCs 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.729
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 21:41

idézet:
Ezt írta Fiery:


Calm down, varjuk meg a BIOS update-eket ;)


Fiery
[/quote]

azt mondtad te soha nem cserélgetsz..:p ;)

#325 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 21:50

idézet:
Ezt írta FCs:
azt mondtad te soha nem cserélgetsz..:p ;)[/quote]

Amig nincs hiba, addig nem is :) De azert ez egy durva BIOS hiba...


Fiery

#326 Felhasználó inaktív   rode 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 887
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 10. 07:55

OFF
Most látom hogy egy adott kereskedőnél már 30€ val csökkent az Athlon 64 ára.
ON

#327 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 10. 08:19

idézet:
Ezt írta Pitbull:
Streaming jellegűvé tenni az MI-t vagy a fizikáért felelős motort SZVSZ eléggé bajos. Hugom mutatott néhány MI matemetikai megoldást, hát biza az minden csak nem streaming. Tömény matematikai képlet az egész.[/quote]

Mer' a grafika nem az??? Nem ezen múlik.

[ 2003. október 10.: Rive szerkesztette a hozzászólást ]
Elköltöztem :-)

#328 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 10. 09:22

idézet:
Ezt írta hvuk:
Végeztem némi kutatómunkát. Na jó, doktorit azért nem írok belőle. :D Ugye azon folyik a vita, hogy a játékprogramok esetén a streamesítés mennyit hozhat a "konyhára", azaz profitálnak-e belőle és ha igen, akkor mennyit. Az Anandtech-en néztem utánna, hogy mennyit gyorsultak a P4-en az XP-hez képest az SSE/SSE2 optimalizációval a különféle stream jellegű alkalmazások. Ez nyilván felső becslést ad a játékprogramok lehetséges gyorsulására, mivel azok nyilvánvalóan kevésbé stream-esíthetőek, mint egy coder/decoder program. [/quote]

Tökéletesen korrekt: bár mindenki így állna hozzá :)

idézet:
Az eredmény az lett, hogy az optimalizáció eredményeképpen maximum kb. 25-30%-os gyorsulás volt elérhető (HT-val együtt). A játékok szerintem ennek a fele-harmadát fogják gyorsulni, azaz esetükben mintegy 10-12%-os gyorsulás várható maximum. Ez viszont jó hír az AMD-nek, hiszen ez azt jelenti, hogy a jövő - erősen SSE/SSE2 optimalizált - játékai esetén sem marad le az Athlon 64 a P4 mögött, azaz kb. elég lesz az órajelet arányosan növelni (a P4-hez képest). [/quote]

Khm.
Emlékezz csak: a korai hírekhez képest egy kategóriával lejjebbsorolták a modellszámozott AMD64-es procikat, aminek eredményeképp egy harmatos vetélytársból lett egy komolyan vehető ellenfél.
Az a 10-12% pont ezt törölheti el. Ezért aggódom - ezért esett olyan jól a modellszámozás korrigálása.

idézet:
És ekkor még nem vettem figyelembe azt, hogy már a jelenlegi játékok jó része is használja az SSE/SSE2-t, azaz az esetleges gyorsulás még ekkora sem lesz. Én valahova 5-10% közé teszem.[/quote]

1. Ez is épp elég...
2. A pillanatnyi komolyan vehető SSE optimalizálással kapcsolatban nem kis kételyeim vannak.

idézet:
Ps. Rive! Tényleg, szerintem is jogos a kérdés, hogy honnan veszed, hogy éppen a HL2 és a D3 lesz az a program, amely már tényleg kihasználja az SSE/SSE2 képességeit? A többi mostanában megjelenő játék, mint például az Unreal 2, miért nem ilyen? Van erről valami infód?[/quote]

1. Azé' mer' azokat nem a Carmack fejleszti ;)
2. Azé' mer' azokkal kapcsolatban nincs akkora felhajtás :)
3. Azé' mer' annyira csönd van körülöttük, hogy alig hallani valamit :)
+1: Azé' mer' a Q3 és társai is jól meghatározták a teszteket az elmúlt pár évben :)

[ 2003. október 09.: hvuk szerkesztette a hozzászólást ]

Ui.: :D ^ tetszik, bennhagyom ^ :D

[ 2003. október 10.: Rive szerkesztette a hozzászólást ]
Elköltöztem :-)

#329 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 10. 09:26

idézet:
Ezt írta Blade Runner:
Ez is csak akkor igaz szvsz, ha a fejlesztők lusták arra, hogy tiszteségesen lecsekkeljék és rádolgozzanak a procira ami a gépeben van. Egy ügyes programozó rá tud optimalizálni az AMD-s SSE/SSE2 megvalósításra is, és akkor 0 lesz a különbség.[/quote]

Nem áll, sajnos, ahogy Hvuk is írta már. Az SSE optimalizálás lényege, hogy vagy VE (azaz: órajel), vagy memória-sávszélesség-korlátossá lehet tenni a programokat. Általában az előbbi szokott bejönni.

idézet:
Ezt írta Blade Runner:
Egy játék motorban nagyon nehéz stream-elhető részeket találni. Majd minden rész tele van loop-okkal és elágazásokkal, ami nem teszi igazán stream baráttá a kódot. Szigorúan magánvéleményem, hogy a két féle procira történő stream optimalizáció helyett inkább a VGA oldalán kotorásznak, ott komolyabb különbséget lehet kisebb energia befektetéssel kipréselni. Elképzelhető olyan mazochoista kódoló is persze, aki a VGA ÉS STREAm technikát alkalmazza együtt, de az ilyen játékokmindig is elenyésző kisebbségben lesznek a piacon (ha lesznek). (Azt ugye nem kell mondanom, hogy a játékok fejlesztése véges mind időben, mind emberi erőforrásban és a cégek oda koncentrálják a fejlesztést , ahol a legnagyobb a megtérülés.)[/quote]

A grafikai és az audio-motor mindenképpen SSE-optimalizálható: ugyancsak a fizikai modell. A lényeges kérdés, mint korábban kiderült - majd' leszedték ezzel a fejem :) - az MI által felhasznált processzoridő ( és a szándék :) ).

[ 2003. október 10.: Rive szerkesztette a hozzászólást ]
Elköltöztem :-)

#330 Felhasználó inaktív   Atti 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.674
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 10. 09:30

idézet:
""Az Advanced Micro Devices egy olyan CD-vel népszerűsíti legújabb, 64 bites utasításokat is kezelő processzorát, melyen egy ingyenes FPS játék is található."

"Az Athlon 64 képességeit kiaknázni képes Linux operációs rendszer került fel arra a CD-re, mellyel az AMD propagálni kívánja legújabb fejlesztését. Jelenleg ugyanis nem sok szoftver létezik, amely ki tudja használni a 64 bitben rejlő erőt - az AMD azonban megmutatta, mire képes a ˝vadonban˝ a CPU. Egyelőre azonban mindenképp Linux alatt kell demonstrálni a chip tudását, mivel a kifejezetten 64 bites környezetre felkészített Windows bétája ugyan már megjelent, de a végleges változat majd csak a jövő év elején érkezik.

Ezért döntöttek úgy az AMD-nél, hogy az Nvidia-val és az Amerikai Egyesült Államok hadseregével együttműködve egy olyan CD-t bocsátanak útjára, melyen egy 64 bites Linux, illetve a tavaly (elsősorban ingyenessége miatt) nagy sikert elért America´s Army: Operations nevű játék található. Ez utóbbi szintén 64 bitessé vált.

Sokan még mindig idegenkednek a Linux használatától, annak vélt vagy valós bonyolultsága miatt. Erre gondolt az AMD is, ezért úgy alakították ki a CD tartalmát, hogy arról a PC automatikusa felállhasson, felismerve a számítógép hardverelemeit, majd elindítva a játékot. Ebből következően akkor is használható a korong, ha nincsen operációs rendszer feltelepítve a PC-re - tulajdonképpen egy konzolgéppé ˝degradálva˝ a gyakran többszázezres kiadással létrehozott masinákat."
[url="http://"https://www.hup.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=4501&mode=nested"]https://www.hup.hu/m...501&mode=nested[/url]
[/quote]
WoT nick: Atti77

#331 Felhasználó inaktív   Benoke 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.490
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 10. 09:54

idézet:
Ezt írta Rive:


1. Azé' mer' azokat nem a Carmack fejleszti ;)
2. Azé' mer' azokkal kapcsolatban nincs akkora felhajtás :)
3. Azé' mer' annyira csönd van körülöttük, hogy alig hallani valamit :)
+1: Azé' mer' a Q3 és társai is jól meghatározták a teszteket az elmúlt pár évben :)

Ui.: :D tetszik, bennhagyom :D

[/quote]

A D3 -hoz némi köze van Carmack bácsinak is. :p

#332 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 10. 09:56

idézet:
Ezt írta Benoke:
A D3 -hoz némi köze van Carmack bácsinak is. :p[/quote]

Ennek fuss neki még egyszer :)
Elköltöztem :-)

#333 Felhasználó inaktív   Benoke 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.490
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 10. 10:04

idézet:
Ezt írta Rive:


Ennek fuss neki még egyszer :)
[/quote]

Ja bocs most már lesett. Félre értelmeztem. :rolleyes:

[ 2003. október 10.: Benoke szerkesztette a hozzászólást ]

#334 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 10. 10:05

idézet:
Ezt írta Benoke:
Tudtommal a D3 -at ők fejlesztik.[/quote]

Én is így tudom, a kérdés annyi: mi is volt az a kérdés, amire válaszoltam? :)

[ 2003. október 10.: Rive szerkesztette a hozzászólást ]
Elköltöztem :-)

#335 Felhasználó inaktív   Benoke 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.490
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 10. 10:07

idézet:
Ezt írta Rive:


Én is így tudom, a kérdés annyi: mi is volt az a kérdés, amire válaszoltam? :)

[ 2003. október 10.: Rive szerkesztette a hozzászólást ]
[/quote]

Lassaban, közben rájöttem. ;)

#336 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 10. 10:09

idézet:
Ezt írta Benoke:
Lassaban, közben rájöttem. ;)[/quote]

NP :)
Elköltöztem :-)

#337 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 11. 23:59

Nehany info, kis update, ilyesmi...

1) Me'g mindig csak DDR266 memoriam van, jatszottam kicsit vele ugy, hogy limitaltam DDR200-ra a CMOS Setup-ban, majd elkezdtem tolni az FSB-t. Nem tunik tulzottan huzhato cuccnak igy, hogy a Vcore-t hiaba allitom, sz'al valszleg nem fogok hudemarkas-hudegyors memoriat venni bele, hanem inkabb a meretre hajtok (1 GB plain DDR400).

2) Egy kedves sved baratom is most vett ugyanilyen cuccot (MSI K8T Neo-FIS2R & Athlon 64 3200+ bundle), es neki sem megy a Vcore allitas. Bizom benne, hogy hamarosan jon egy BIOS update, es utana mar mukodni fog ez is.

3) Sikerult nehany nap alatt (kb. 20 ora tiszta melo) fullosan portolni az AIDA32 kernel driveret AMD64-re, es igy most mar minden hardverkozeli informacio megjelenik 64 bites Windows alatt is. Ha ez nekem igy egyszeru programozokent sikerult nehany nap alatt, valszleg nem lesz gond a nagy cegeknek sem. Tudtommal eddig csak a Sandraban van 64 bites kernel driver, de mar mondogatom Malik papanak is, hogy a HWiNFO32 kernel driverenek portolasanak alljon neki surgosen :)

4) Toltottem le (hivatalos helyrol, szoval le merem irni siman) uj betas WinXP 64-bit es Win2003 64-bit install ISO-kat, valamint uj DDK-t is, igyexem beszamolni arrol, hogy vannak-e uj portolt driverek, amelyek az en rendszeremhez lennenek szuksegesek. Az biztos, hogy a Parhelia drivere me'g odebb lesz (ellenben a G400 es G450 driver resze a 64 bites Windowsnak alapbol). Az RTL8139-bol kiindulva (amihez a 64 bites driver mar gyarilag resze a WinXP 64-bit-nek) a Realtek gigabit NIC-hez is hamarosan el fog keszulni a megfelelo portolt driver.

5) Az azonban tovabbra is kerdeses, hogy a (szamomra kevesbe lenyeges) Creative hangkartya driverekkel mi a frasz van, ugyanis sem a Live!-hoz, sem az Audigyhez nincs AMD64 driver egyelore :(

6) Tudja valamelyikotok esetleg, hogy honnan lehet letolteni Detonator ill. Catalyst 64 bites drivereket, es hogy ezek milyen fejlettsegi allapotban vannak? Tapasztalatokkal bombazzatok pliz, kozben megkerdem egy kedves ismerosomet is a temarol (neki Asus SK8N van Opteron 240-nel, na meg valami Radeon 9700).


Fiery

#338 Felhasználó inaktív   Obi-Wan 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 958
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 12. 00:40

Mennyi az Athlon64 sávszélességigénye?

Onnan jött a kérdés, hogy a SiS kidobni készül egy olyan chipsetet, amely Rambus1200-asokkal 9,6Gbyte/sec-re képes, holott a P4-esek is csak (fejből nem is tudom pontosan) 5-6G-t szolgálnak ki, még.
Vagy hwsw, vagy supergamez hír volt. Asszem rv659 volt a chipse neve, de már csak töredékekre emléxem a pontos adatokból.

Korrekt cucc.
Ath64-re érdemes-e ilyet fejleszteni, ezért jött e kérdés.
DIGITALIZÁLÁS * Régi, VHS, VHS-C, Video8, illetve Hi8 kamera kazettáról, és hanglemezről, magnókazettáról digitalizálás CD-re, DVD-re! MPEG2/DivX/MPEG4 * FOTODIGITALIZÁLÁS, dia, A3 szkenn nyomdai minőségben 06/70-335-2110 Ypsarion Team információs honlapja * Super8-as kerestetik!

#339 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 12. 00:48

idézet:
Ezt írta Obi-Wan:
Mennyi az Athlon64 sávszélességigénye?

Onnan jött a kérdés, hogy a SiS kidobni készül egy olyan chipsetet, amely Rambus1200-asokkal 9,6Gbyte/sec-re képes, holott a P4-esek is csak (fejből nem is tudom pontosan) 5-6G-t szolgálnak ki, még.
Vagy hwsw, vagy supergamez hír volt. Asszem rv659 volt a chipse neve, de már csak töredékekre emléxem a pontos adatokból.

Korrekt cucc.
Ath64-re érdemes-e ilyet fejleszteni, ezért jött e kérdés.
[/quote]

Hm, ize. Nem akarlak leugatni ( ;) ), de a kerdes eleve ertelmetlen a SiS R658/R659 kapcsan, leven hogy azok Rambus DRAM chipsetek.

A K8 architektura lenyege a processzorba integralt memoriavezerlo, ez meg is hatarozza a savszelesseget (ami igy nem lesz alaplapi lapkakeszlet fuggo).

A K8 architekturaju procikba egyelore DDR SDRAM vezerlot szerelnek (Opteron: 144 bites DDR333, Athlon 64: 64 bites DDR400, Athlon 64 FX: 144 bites DDR400), ezt valtja jovore a DDR2 SDRAM vezerlo (kezdetben DDR2-533, majd DDR2-667 es DDR2-800). RDRAM vezerlot nem szandekozik az AMD a K8 procikba epiteni.


Fiery

[ 2003. október 12.: Fiery szerkesztette a hozzászólást ]

#340 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 12. 01:19

Akinek alkalma nyilik ra, vigyazzon a 64 bites Windows XP es Windows Server 2003-mal, a Beta 1069 telepitoje mar az elejen kiszall nalam, "BAD_POOL_HEADER" cimu ertelmes uzenettel :( Beta 1039 me'g jo volt, talan a kovetkezo beta megint jo lesz :)


Fiery

Téma megosztása:


  • (142 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó