idézet:
Ezt kérdezte Melák a hificityn:
Valaki magyarázza már el nekem, mint egy két éves gyereknek, hogy hogy is van ez a dolog az Ohmokkal? Miért van az, hogy egy 4 Ohmos, elvileg kisebb ellenállású dobozt nehezebb hajtani, mint egy 8 Ohmosat?[/quote]
idézet:
Ezt válaszolta Dynaco ugyanott:
Szóval Melák minél kevésbé áll ellen a hangszóró annál jobban megyen átfele rajta az áram, amitől melegszik az erősítő oszt tönkremegyen. De ez nem azt jelenti, hogy sz@r a hangszóró hanem, hogy gyenge az erősítő. Ugyanis hasonlóképpen rossz eset, ha túl nagy a hangszóró ellenállása. Így nagyon ellenáll az áramnak amit az erősítő nyomni próbbál beléje, nem sok megyen át rajt, oszt halkan szól a hangszóró, de legalább az erősítő nem megyen tönkre.
Érteeeeeed? Legjobb eset ha 8 ómos kimenetű erősítőre 8 ómos ládát kötünk. Aszongyuk ilyenkor megfelelő a két eszköz ILLESZTÉSE. Ezért praktikusak a csöves kimenőtrafós erősítők, mert azoknál könnyű többféle erősítő ómszámú kimenetet kialakítani. Ezeket az erősítőket könnyedén át lehet kötni 4-8-12 ómos ládákhoz. De amikor ezekről dumálunk akkor illesztésről beszélünk és nem hajthatóságról, vagyis már a kérdésed is rossz volt.
Illetve a beszélgetők pongyolasága miatt mégsem teljesen, mert való igaz, hogy az alacsony ellenállású ládákhoz nehéz megfelelő erősítőt találni, ugyanis nehéz, drága megvalósítani azt, hogy az erősítő alacsony, 1-2-3 ómos ládával se égjen le. Ezért helytelenül az ilyen kis ellenállású ládákra azt a pongyola kijelentést szokják tenni, hogy "nehezen hajtható" holott a helyes beszéd evvóna: "kellemetlen impedanciamenetű láda"
Na most egy újabb fogalom gyütt be, az impedancia. Ez annyit tesz, hogy ha kéziműszerrel mérjük a hangszórót akkor az egyenáramú ellenállást kapjuk, aminek jele R. Mértékegysége Ohm. Ez nem más, mint a hangszóró lengőtekercsére tekert rézhuzal ellenállása. Namost a hangszórónkat nem egyenárammal szokjuk hallgatni, (vagy ha igen nem örülünk neki) hanem váltóárammal, aminek a frekvenciája 20Hz és 20Khz között változik annak megfelelően, ahogy a zenész húzza a nyirettyűt. Márpedig a hangszóró amint növekszik a ráadott frekvencia egyre furcsábban kezd működni. Te is tanultad az általánosban, hogy ha egy tekercsre váltóáramot kötünk, akkor elkezd maga körül mágneses teret gerjeszteni. Minél magasabb a freki annál nagyobbat. Ezt a tulajdonságát induktivitásnak mondjuk, jele L és Henry-ben mérjük. Millihenrik szoktak lenni a keresztváltó tekercseknél. Minél nagyobb, annál jobban korlátozza a rajta átalfolyni igyekvő váltóáramot az igyekvésben. Minél nagyobb a váltóáram frekije, annál jobban ellenáll neki a tekercs. Namost ez a fajta áramnak való ellenállás összvekombinálódik a tekercs mindíg is meglévő R ellenállásával, és együtt állanak ellen az áramnak. Ezeket együtt impedanciának híjjuk, jele Z és az ellenség megtévesztésére ezt is Ómban mérjük. Ahogy növeljük a frekvenciát, úgy nő a Z is, mert ennek az R összetevője ugyan állandó, de az L összetevője a frekivel nő. Ezt láthatod, ha megnézel egy hangszóró mérési eredményt, amit könnyen találsz a neten. A grafikonra föl szokják rajzolni a hangszóró frekvenciamenetét + az impedanciamenetét ami nőni szokott. Ráadásul van benne egy óriási púp a hangszóró rezonancia frekvenciájánál, de ebbe most ne mennyünk belé. A lényeg, hogy a hangszórónak a gyakorlati használat során igazából nincs is olyannya, hogy egy számmal kifejezhető ellenállás, hanem egy impedancia menete van, ami minden egyes frekvencián más és más kicsit. Azért meg szokták adni a hangszóró „jellemző impedanciáját” vagyis azt az értéket, ami körül a hangszóró nagyjából mozog a reá bízott frekvenciatartományban. Erre jön még, hogy egyes hangsugárzó teknikában használt szabványok előírják, hogy a ládáknak mekkora ellenállásúnak kell lenni, ezért a gyártók is ezekhez igazodva adják meg a ládájuk értékét. Emiatt, no meg azért mer amúgy is szeretnek hazudni egy mérve 5,2-es ládára azt írják, hogy nyolcómos, te meg beeszed ha nem vagy tisztában a dolgokkal.
Egy hangládában több hangszóró kombinálódik egymással, és a keresztváltó alkatrészeivel. Mint föntebb írtam a hangszóró tekercsek és a keresztváltó tekercsek a nagy frekvenciájú áramoknak állanak ellen, míg a kondenzátorok ugyanilyen elszántsággal küzdenek a kis frekvenciájúak ellen. Namost ebből összességében egy nagy katyvasz lesz, és egy jócskán hullámzó impedanciamenet. Minél nagyobb a katyvasz annál rosszabb a helyzet. A tekercsekkel és kondenzátorokkal az is a baj, hogy a beléjük táplált energiát tárolják és visszarúgják. Például a hangszóró membránt az erősítő meglengeti. Oszt te élvezed, hogy de jó a gitár. Igenám, csakhogy ettől a membránra erősített lengőcséve elkezd a mágnesben le-föl mozogni. Mi van ilyenkor? Dinamó, ami maga is áramot termel, amit visszanyom az erősítő kimenetére. Hasonlóan aljas a kondenzátor is, amit az általánosban te is tanulhattad, direkt az elektromos töltések tárolására találta ki. Node amit az erősítő belé táplál, az egyszer valahogy ki is jön belőle, vissza az erősítőre.
A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a majsztró megpengeti a basszusgitárt, az erősítő nyom egy nagy löket áramot a hangláda felé, mire kap vissza akkorát, hogy majd lemegy a feje.
Szóval a hangszórók és a keresztváltó alkatrészek tulajdonságaitól függ az, hogy mennyire nehezen hajtható a láda, és a minőségen túl a mennyiségnek is van szerepe. Negyven hangláda alkatrésznek nyilván több a háklija mint ugyanolyanból kettőnek, DE néhány alkatrészből is lehet nehezen hajtható konstrukciót építeni.
Az óm meg nem függ össze a hajthatósággal, ha pontosan beszélünk. Egy kisómos ládához nehezebb erősítőt találni, de a hajthatósága ettől még lehet könnyű, és a sokómos láda is lehet nehezen hajtható.
Ebben a hónapban ezzel már többet neveltelek mint a saját gyermekemet.[/quote]
[ 2004. március 22.: Zoch szerkesztette a hozzászólást ]
Alapfogalom : Hi-Fi
#251
Elküldve: 2004. 03. 22. 11:24
#252
Elküldve: 2004. 04. 03. 19:08

® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#253
Elküldve: 2004. 04. 07. 20:39
Nem nyitnék új topicot, itt kérdezem.
Hol lehet Budapesten T4P rendszerű hangszedőt venni?
#254
Elküldve: 2004. 04. 13. 19:59
Szemlélet

A pontosan és helyesen értékelendõ fogalom itt: a zene. Pontosabban a hangi világ, mint egyetemes jelenlét. Az egyetemes hangi világ, amelynek kozmikus léptékû körében a Zenének kitüntetett, mondhatni magasztos szerepe van, s amelynek különösen egy képi áttételességre épülõ, ám anorganikus hatásmechanizmusban: a vizuális médiában való jelenléte alapvetõ szemléleti elhatározottságot és kifinomult módszerességet követel. Hiszen mind a zene, mind a média egy mindenkor kellõen körülhatárolható és körülhatárolandó szellemiség közvetítõ eszközei lehetnek. (Azzal a nem csekély, ilyen értelemben tehát mégis fontos jellemzõvel, hogy a zene még technicizált jelenlétében is - organikus).
A hangi világ, egészében, de ezen belül a zene különösen is, nyelvszerû jelenség. A kozmikus lét bármely szinten való megnyilvánulása - akár a tárgyi, a növényi, az állati vagy az emberi világ - tünetszerûen, vagy közlésszerûen, könnyen felfoghatóan vagy nehezen érzékelhetõen, de a hangzás és a zeneiesség nyelvével is él. Termi és használja is azt. A hangzás kozmikus nyelv, amely társadalmi, közösségi életünknek is elemi közege, s ilyenformán egy rendkívüli fontosságú valami. Az ember világában és tudatában jelen lévõ, vagy abba hatoló, az embert teljes egyetemességében körülvevõ-átitató zeneiesség pedig létezésünk minden (öntudatlan, tudati, sõt testi, biológiai) szintjét befolyásoló, olykor meghatározó állandó erõ és erõtér. Mely egyben a zajtól a bölcsõdalig és a himnuszokig mindig minõség.
Az emberiség egyik legõsibb, a gondolkodás legátfogóbb és legmagasabb szintjén megnyilatkozó írott hagyománya: a hétezer éves ún. védikus tanítás a zenét egészen egyszerûen vibrációnak tartja. Rezgésminõségnek, amely akár konstellatív, esetszerû, akár szándékolt, a létezésnek nemcsak reprezentatív tünete. Hanem egyben a létezés minõségét mélyen áthangoló pulzáció, lüktetés, kvantum. Tehát nem csupán életjelenség, hanem egyúttal résztvevõ és ható elemi hatalom. Amelynek jelenléte (lévén rezgésminõség) nem a tudat körébe tartozik elsõsorban. S ebbéli természetébõl fakadóan, az egyszerû információ mellett - pl. hogy a nép miként és mit játszik és énekel - minden idõben a hatalom ösztönös és tudatos gyakorlásának is az egyik, bizony jól ismert és kedvelt, bár a közösség (az alattvaló) számára nyilvánvalóvá nem tett, kifinomultnak mondható eszközeként szerepelt. Elsõsorban az adott spirituális vagy világi hatalmat kizárólagosan jellemzõ zene kanonizálásában (egyházi zene, udvari zene), mint annak tüntetõ jelenléte, de a mindennapi élet során is bizonyos kedélyek és indulatok felkeltésében vagy elaltatásában (rítusok, indulók, slágerek, meditációs zene, ma a rock-zene stb.). A zene az életkedély élvezete mellett mind jó, mind pedig rossz értelemben az emberi manipuláció hatásos eszköze is volt. A zenének ilyen módon való, valójában ezoterikus alkalmazhatósága azon alapul, hogy a hangi világ, amely jelenségtermészetébõl fakadóan atmoszférát hordoz, és a zene, mint a hangok kitüntetett, stilizált és apologetikus együttese, amely atmoszférát teremt és közvetít, csak félig a tárgyi világ közegébe tartozó dolog. Nagyobbrészt rejtett, nem egzakt, "nem evilági", az érzékek és az érzelmek szférájába tartozik. Ahhoz szól és onnan való. A hang, a hangzás és a zene csak részben tudati, nagyobbrészt azonban tudatalatti hatás, s mint ilyen, rendkívüli befolyásoló eszköz, latens hatalom.
A régiek jól tudták ezt, és ezért megkülönböztetéseket tettek. Részben a zenén, a hangi világ érzékletes rendszerén belül (különbözõ hangulatú zenei alaphangsorok, kitüntetett struktúrák, ritmusok, fordulatok, jellegzetes hangulatú hangszerek stb.), részben pedig a zenének mint funkciónak az ember egyéni és közösségi (állami) életében való viszonylagossága tekintetében. A megkülönböztetéseket szertartásosságnak fogták fel, és annak is nevezték, miközben pontosan tudták, hogy a zene az azonosságok terepe. "A zene azonosságot teremt, a szertartások különbségeket állapítanak meg. Az azonosság megteremtése kifejleszti a kölcsönös szeretetet, a különbségek megállapítása biztosítja a kölcsönös tiszteletet." - mondja a dolog lényegét talán legegyszerûbb szépséggel megfogalmazó Feljegyzések a zenérõl (Li Ki gyûjtemény), és mintegy értelmezésként hozzáteszi, hogy "a szertartások feladata: a különbözõ tevékenységeket egyesíteni a kölcsönös tiszteletben. A zene feladata: a különbözõ külsõ szépségeket egyesíteni a kölcsönös szeretetben." S hogy "a zene ég és föld harmóniája".
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#255
Elküldve: 2004. 04. 22. 20:16
Nem kell régi szövegeket idézni, DL újra publikált (a Hi-Fi Piac-ban) és újra elszabadult a pokol.
Érdemes elolvasni a Hi-Fi Piac 49. és 50. számában írottakat, hogy megérthessük: mi sosem érhetünk fel ebbe a magasságba, sem pro, sem kontra

A PWB effektus és a körülötte kialakult vita kismiska ehhez a mostanihoz képest

#256
Elküldve: 2004. 04. 25. 18:09
Idézet: steven7 - Dátum: 2004. április 22, csütörtök - 21:16
Érdemes elolvasni a Hi-Fi Piac 49. és 50. számában írottakat, hogy megérthessük: mi sosem érhetünk fel ebbe a magasságba, sem pro, sem kontra

De kell DL szövegeket idézni! Nagyon jók. (Abban ugye egyetértünk, hogy fogják az ujságba betenni az összes, DL által irt cikket?


Egyvalamit nem tudok: mi az a "PWB effektus" ??
Szerkesztette: topeti 2004. 04. 25. 18:13 -kor
#257
Elküldve: 2004. 04. 25. 18:26
Idézet: topeti - Dátum: 2004. április 25, vasárnap - 19:09
peter belt
"X" Coordinate Pen
as reviewed by Carol Clark
In Issue 10 of audioMUSINGS (the print version), I presented my findings on one of the theories of Peter W. Belt, in the area of cryogenics. In a future issue I will be revisiting that theory, as I have been provided with additional information. In this issue I will deal with Belt’s "X" Coordinate Pen. I don’t feel qualified to address the theories behind the operation of the pen, so I will simply describe the experiments I conducted and the results. If you would like information on Belt’s theories, visit his homepage at Peter W. Belt.
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#258
Elküldve: 2004. 04. 25. 23:37
Idézet: topeti - Dátum: 2004. április 25, vasárnap - 19:09
PWB effektus
#259
Elküldve: 2004. 04. 25. 23:45
Idézet: steven7 - Dátum: 2004. április 22, csütörtök - 21:16

Bármilyen szomorúan hangzik az óriási viszhang azért alakult ki mert DL személyén kívül szinte nincs autentikus ember a témában, sőt tovább mennék, más téma sincs a köztudatban...
A hazai újságok színvonala - khmm... - a bányászbéka szintjére degradálódott. Nincsenek etalonok, összehasonlító tesztek melyek alapján - esetleg - fölállítható lenne egy rangsor, nincsenek tuning és építési cikkek és meglepő módon mint ha már a hirdetők száma is fogyatkozna...
A Hifi-City fórumán valaki arra kérte a többieket hogy aki megvette az újságot szkennelje be azt a bizonyos DL féle cikket mert 599 Ft - t nem hajlandó kiadni a többi fölöslegesen nyomtatott szemétért...
Ha ez nem jelzés értékű...?
#260
Elküldve: 2004. 04. 26. 14:06
Idézet: S W - Dátum: 2004. április 26, hétfő - 0:45
Itt van az általad említett fórum.
#261
Elküldve: 2004. 04. 26. 14:33
Idézet: topeti - Dátum: 2004. április 25, vasárnap - 17:09


Egyvalamit nem tudok: mi az a "PWB effektus" ??
A PWB effektus az egyik legelborultabb voodoo marhaság a hifi világában. Egyesek szerint létező jelenségek, mások szerint a pszicho-akusztika kategóriájába tartoznak. Én is csak futólag hallottam róla, de először nem akartam elhinni, hogy ilyen van.
Onnantól bűzlik az egész, hogy pénzt csinálnak a dologból. A honlapjukon vehetsz olyan gyűrűket, kenőcsöket, amiket ha felhelyezel ill. rákensz a kábeleidre, készülékeidre, jobban fog szólni a cucc. Szóval ilyenek.
De tegyük fel, hogy a PWB jelenségek valóban léteznek. Ha így is van, ez már rég nem a zenéről szól. Az ilyen dolgok miatt tartják sokan bolondnak a hifistákat.

#262
Elküldve: 2004. 05. 09. 19:54
Olvasva az idézeteket,eszembe jutott egy cikk a HFM-ből,ami szerintem nagyon lényeges lehet,mivel eddig ezt nem idézte lameXpert,ezért utólagos engedelmetekkel megteszem.
"
Egy állatmese tanulsága (3+3=6)
Kezem-lábam ujjain se tudnám megszámolni, hányféleképpen szokták
definiálni a dinamikát mint olyat. De akárhogyan definiálják is,
egészen biztos, hogy mindig két határvonal közé helyezik, valahogy
így:
-------------------------- felső határ
dinamika
-------------------------- alsó határ
például: "a leghangosabb és a leghalkabb hangok amplitúdójának
aránya"; "a fff és a ppp közötti szintkülönbség" stb. Később még látni
fogjuk, hogy ez felületes elképzelés, de egyelőre fogadjuk el, és
próbáljuk megvonni legalább a pontos határokat. Íme, táblázat
formájában a "klasszikus interpretáció" amelyet a legtöbb akusztikus
és hangmérnök ma is elfogad:
koncerten lakószobában
fortisszimó 100-110dB 90-100dB
zajszint 30-40 dB 50-60 dB
-----------------------------------
dinamika kb. 70dB kb. 40dB
Erről a számolgatásról nekem mindenféle állatmesék jutnak az
eszembe; a legjobb közülük a Zelk Zoltáné, ez arról szól, hogy az
erdei állatiskolában a róka-számtantanár elmagyarázza a nebulóknak:
"ha megy az erdőben 3 farkas, és találkozik 3 nyúllal, akkor 6 állat
van együtt, mert 3+3=6". Ezt aztán szorgalmasan el is fújja
szarvasgida, nyuszi, mókus, csak a nehézfejű kis farkaskölyök tart ki
amellett, hogy "ha megy az erdőben 3 farkas, és találkozik 3 nyúllal,
akkor 3 állat van együtt, mert a három farkas megeszi a három nyulat".
Lássuk csak, valóban maradék nélkül megeszi a zajszint a zenét?
Két dolgot kell megállapítanunk, először: mekkora a zenei jel
leges-legkisebb, de még appercipiálható mennyisége - másodszor:
mekkora és (főleg:) milyen karakterű a zaj.
Véleményem szerint a legkisebb hangnyomásszint, amelyet egy
tetszőleges hangszer hangjából még érzékelni tudunk, per definitionem
az a hangnyomás, amely a hallásküszöb eléréséhez kell. Ez a
pianisszimók pianisszimója, a ppppp.
"Igen ám - mondta nekem erre egy hegedűs -, csakhogy én nem tudok
ilyen halkan játszani, mert minden elveszne a zajban. Alkalmazkodom az
akusztikai körülményekhez, szükség esetén kisebb dinamikát játszom,
tehát visszafogom a fortisszimót és megemelem a pianisszimó szintjét."
Hegedűsünk azonban nem értette meg, miről beszélünk. Játszhat ő
olyan halkan, ahogy csak tud, abbahagyhatja a játékot azon a
hangnyomásszinten, amelyen csak gondolja - de amikor a vonót leemeli a
húrokról, a hangenergia szép lassan lecseng, és előbb-utóbb eléri az
emberi hallásküszöböt. Nincs az a Menuhin, nincs az az Ojsztrah, aki 0
decibel fölött ténylegesen abba tudná hagyni a játékot. A ppppp (mint
érzet) - ismétlem - definíciójánál fogva egybeesik az emberi
hallásküszöbbel.
És vajon mekkora a zajszint? Nos, "zajszint mint olyan" nem
létezik, mert a zaj pillanatról pillanatra változik, éspedig
szélsőséges értékek között: hol csúnyán felszalad, hol szinte eltűnik.
S hogy el ne feledjem: ez a jelenség minden egyes frekvencián másképp
játszódik le! A zaj pontos spektrumát szinte nem is lehet
nyomonkövetni.
Még spektrumanalizátorral sem?
Hát legalábbis tercsávossal aligha. A terc nagyon durva lépték.
Idézzük vissza a spektrumanalizátor képmezejét, de koncentráljunk
csupán egyetlen tercsávra, amelyen éppen a zajt mérjük, néhány
másodpercen keresztül. Tegyük fel, ez idő alatt ezt a két szélső
állapotot tudjuk megkülönböztetni:
vagyis e között a két határérték között változik a zaj szintje. A
valóságban viszont esetleg ilyesmi történik:
tehát a zaj néhol nagyon magas, másutt elenyésző; időnként nagyon
nagy, máskor igen csekély. Ezekután érdemes elgondolkodni rajta, ugyan
mekkora valóságértéke lehet egy ilyesfajta kijelentésnek: "a koncertek
zajszintje 30 decibel". Akkor már olyasmit is lehetne mondani, hogy
"kórházunkban a betegek átlagos hőmérséklete 37,6 fok".
Valaki ellenem vethetné, hogy a zajon kívül mégvalami elfedheti a
zenét: maga a zene. Ha igaz, hogy "mindig az erősebbik hang ugat",
akkor a halkabbakat vagy nem halljuk, vagy csak kevésbé halljuk. Ebben
szerintem is van valami igazság - de csak nagyon kevés igazság.
Véleményem szerint az elfedés jelenségét vizsgáló pszichoakusztikai
kísérletekre ugyanaz vonatkozik, mint az összes többire (statikus
vizsgálati módszerek, fejhallgatóval és monó vizsgálójellel - rosszul
modellezik a valóságot); másrészt az elfedés jelensége, mint látni
fogjuk, egyáltalán nem változtatja meg a dinamikai arányokat!
A diagram tehát 0 decibelen kezdődik. És hát a legfergetegesebb
fortisszimó, az fffff vajon mekkora lehet? Megintcsak azt mondom: azok
a mérések, amelyekkel a koncerteken uralkodó maximális hangnyomást
próbálták meghatározni, durva átlagolásokon alapultak. Természetesen
objektívek ezek a mérések - csak éppen a valóságtartalmuk aggasztóan
csekély. A zene tranziens motívumok sorozatából áll, és ezért nem az
átlagos "energiahozamával", hanem pillanatonkénti csúcsértékeivel kell
jellemezni, azok pedig hatalmasak, fenomenálisak, néha ijesztőek. Aki
hallott már Wagner-operát az első széksorok valamelyikéből,
nagylélegzetű szimfonikus művet, esetleg egy Mozart Requiemet a
Zeneakadémián, tanúsíthatja, hogy a rezesek, az ütőhangszerek, de akár
még a vonósok hangereje is a fájdalomküszöbig szökhet - ámde csak oly
rövid ideig, hogy mire igazán terhesnek éreznénk, már túl is jutunk
rajta.
Visszatérve eredeti hasonlatomhoz, bárhogy számolgatom is a három
farkast, három nyulat, nekem mindig 6 állat jön ki. Úgy látszik, a
koncertek potenciális dinamikája megközelítőleg 130 decibel,
legalábbis teljesen lehetetlen meghatározni, mely pillanatban, mely
frekvencián, mennyivel marad alatta a maximális értéknek. Egyáltalán
nem tartom kizártnak, hogy az emberi fül a koncerteken akár a teljes
130 decibeles dinamikai sávban működésre ne kényszerülhetne! Még akkor
is, ha a dinamikát csupán a már említett két határvonallal
definiáljuk. Ez a modell azonban primitív. A dinamika nem olyan, mint
egy felfújható ballon, egy léggömb; a dinamikának valamiféle
finomszerkezete is van!
"
Például szerintem ezért sincs értelme összehasonlítgatni a médiák felbontásából adódó dinamikalehetőségeit.
Valószínü azmiatt,hogy a készülékek ezeket a a követelményeket még csak meg sem közelítik még sokáig kell hallgatnunk a felvételeken használt dinamika és egyéb korrekció hegyek tömkelegét,csak az a kérdés,hogy a Tisztelt hangmérnök hogyan tálalja nekünk.
Üdv Doki!
#263
Elküldve: 2004. 05. 24. 07:18
Idézet
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#264
Elküldve: 2004. 06. 24. 16:09
#265
Elküldve: 2004. 08. 05. 10:47
#266
Elküldve: 2004. 08. 23. 18:41
Amikor rajtam végeztek hallásvizsgálatot, akkor a meglehetősen zajos készülék fejhallgatójában meghallottam a zajszint alatti szinuszos hangot is.
A felső határ? Nem a fájdalomküszöbünk. Tele lehet rakni egy készüléket tranzisztorokkal vagy csövekkel, lehet növelni a trafó meg a pufferkondenzátor méretét, a hangszóró terhelhetőségét, érzékenységét, a dinamika felső határát a torzítás fogja megszabni. Lehet a torzítás 10%, 1%, 0,1%; ez saját döntésünk függvénye.
A felső határ nem a csillagos ég, hanem a légköri nyomás, amelyhez képest a hangszóró nyomásnövekedést, ill. nyomáscsökkenést hoz létre. Növelni lehet a nyomást akármeddig, amíg a technikai lehetőségek megengedik, de csökkenteni a vákuum alá nem lehet. A légköri nyomás a létrehozható torzítatlan hang "munkapontja", erre szuperponálódik a hangszóró által keltett hangnyomás. Amikor a hangszóró által gerjesztett hangnyomás negatív csúcsértéke eléri az 1 atmoszférát, akkor bizony torzítás lép fel. A Holdon például a dinamika sajnos nullával egyenlő.
#267
Elküldve: 2005. 04. 07. 00:12
Remélem nem zavarlak nagyon kérdésemmel, de egyre jobban tele hócipőm, hogy nem találok 99,9%ban csak tömörített zenéket.



Keveset fizetnék is akár érte,(csóró főiskolás vagyok, ez van) ha pedig fórum pixelt(nyomdafesték helyett:Đ) nem tűrő forrást tud vki, privátban szívesen fogadom.
Audiofil(ebb) teszt cdket is jónéven fogadnék, a gép be van kapcsolva éjjel-nappal(UD), van ideje lecsorgetni, míg nekem fél pestet átutazni kevésbé.
Elnézést hogy zavartam, és előre is köszi a segíségeteket!

//Szereztem Audigy 2es teszt audio dvd-t. Naná nem megy audigy 1en :reklamcio: . Egyébb dvd audio/DAD -val megbírkózna a hangkarim attól, hogy 16/48 a kimenete, nem?
Szerkesztette: MC Pite 2005. 04. 07. 00:15 -kor
[Konfig] [Hűtéstechnika] [Képeim] [Bringa]
#268
Elküldve: 2005. 04. 07. 07:32
#269
Elküldve: 2005. 04. 07. 07:46

1, 1giga losslessem van csak
2, köcsög koliban se bittorent, se DC

[Konfig] [Hűtéstechnika] [Képeim] [Bringa]
#270
Elküldve: 2005. 11. 14. 21:16
Idézet: Orgi - Dátum: 2005. ápr. 7., csütörtök - 8:32
Csekkolgattam...volna.Az igazi problémám az,hogy azt nem tudom,honnan szerezzek 5GB lossless muzsikát...
capturetime(human.type(LIAR))[capturetime(dog.type(CRIPPLE))]
const NumOfDogExpoInBuda = 1;