Idézet: Primary - Dátum: 2009. márc. 11., szerda - 18:24
...
És a crackekkel mi a helyzet?
Pl. mintákat keresnek a kódban, olyan védelmeket, amit már ismernek, ezeket ugyanis viszonylag könnyű beazonosítani. Nem feltörni, csak azonosítani. Ha pedig tudják a védelem hogyan működik, mindjárt könnyebb a dolguk, persze számunkra még így is lehetetlennek látszik. De aki a programot tudja módosítani, van jóadag kódolási rutinja, stb., az egy elég régi védelmet akár percek alatt felnyom.
Napersze ha valami új védelemmel találkozik az illető, akkor csak a rutinjától, hozzáértésétől függ, de előbb-utóbb rájön.
Anno debuggerrel (monitorprogrammal) figyeltük pl. c64-en, hogy a memóriának melyik részén tárol bizonyos értékeket a játék, s a játékbeli változásokat összeegyeztetve a memória bizonyos bájtjainak változásaival, meg lehetett találni, hogy mit hol tárol, jobb esetben. Ezeket pedig abszolút meg lehetett keresni a kódban, mármint hogy hol vannak ezen címekre hivatkozások, s akár módosítani is... De azért assembly-ben is lehet ám jócskán trükközni, ezért mondom: a törő legény rutinja számít a legjobban.
"Hey Ripley, don't worry. Me and my squad of ultimate badasses will protect you! Check it out! Independently targeting particle beam phalanx. Vwap! Fry half a city with this puppy. We got tactical smart missiles, phase-plasma pulse rifles, RPGs, we got sonic electronic ball breakers! We got nukes, we got knives, sharp sticks..."