Golf 5 2004 Vs. Civic '88 Meg fogom kapni...:)
#261
Elküldve: 2004. 11. 07. 23:35
#262
Elküldve: 2004. 11. 07. 23:39
#263
Elküldve: 2004. 11. 07. 23:42
Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 23:25


Dízelhez képest pörgetni kell, han em pörgeted, akkor pedig kapcsolgathaszt! Itt nem a vezetési stílussal van baj, hanem a benzinmotoroddal!


Szerkesztette: Tibisz 2004. 11. 07. 23:44 -kor
#264
Elküldve: 2004. 11. 07. 23:45
Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 23:42


Akasztják a hóhért? :Đ
#265
Elküldve: 2004. 11. 08. 00:02
Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 0:35
Pontosan, sokkal jobban tartják az árukat, pontosan az alacsonyabb fentartási költségek miatt.
#266
Elküldve: 2004. 11. 08. 00:08
Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 0:42


Ezt nem teljesen értem



#267
Elküldve: 2004. 11. 08. 00:09
Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 0:45
Ezt így most nemigazán értem :confused:

#268
Elküldve: 2004. 11. 08. 00:14
Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 0:09

Ehm.
Ezek a sehova nem vezető, de kicsit érdekes viták 95%-ban úgy kezdődnek, hogy egy benzines autó tulaja elkezdi szidni a dízel autókat. Most meg:
Idézet
Idézet
Idézet
Végül (utolsósorban

Idézet
#269
Elküldve: 2004. 11. 08. 00:30
Idézet
Mindenkinek megvan a maga stílusa....
Pl ha a nőddel vagy , akkor is lehet szórakozni, monoton alapjárati tempóban hajtani a dolgokat.

Tény és való. Ez is nagyon jó és néha kell is.
De ami igazán üt az az, hogy csinálod így-úgy, aztán kettőt visszakapcsolsz, igaz az ereid majd szétdurrannak... stb.

Szóval kell az adrenalin.

-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector
#270
Elküldve: 2004. 11. 08. 00:39
Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 1:14
Ezek a sehova nem vezető, de kicsit érdekes viták 95%-ban úgy kezdődnek, hogy egy benzines autó tulaja elkezdi szidni a dízel autókat. Most meg:
Végül (utolsósorban

Lehet, hogy nagyon hülye vagyok, de még mindíg nem értem

#271
Elküldve: 2004. 11. 08. 06:58
Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 19:12
A többiröl. Mindegyik dízel hangos, szerintem és kattog.
Újonnan még elviselhetőek. De ne kelljen már félévente kocsit venni, hogy halk legyen.
NEM!!!
De nem jut jóval több a kerékre, mint ahogyan egyes emberek hiszik. Főleg akkor nem, ha a benzinest kisebb fokozatban használod.
hol?
Félreértessz.
5.-ben egy dízel autó legyorsul egy benzines autót 5.-ben 80-120-ig. Ezt én sem és senki sem cáfolta.
Ellenben azt írtam, hogy míg egy benzines gépet ekkor visszateszel 3.-ba és már egészen más lesz a kerékre jutó nyomatékok felállása. (dízelnél ezt nem teheted meg)
Most mit nem lehet érteni?
Lehet szarul fogalmaztam, vagy hasonlók, de nem hiszem, hogy nehezen emészthető lenne.
Mondtam is hogy számoljunk, melyik autónak van nagyobb nyomatéka, mármint a kerékre.
Nemde?
Ott van az 1.9 TDI és az 1.6 FSI. De kérlek ne 5.-ben nézzétek a benzinest, mert nem úgy használják.
Egy dízelt sem úgy tesztelnek, hogy mit tud üveghangon, mert nem tud.
Pontosan. Ki cáfolta?? Idézz..
De azt nem érted meg, hogy egy benzines meg 2500-6500-ig él. Igaz nem annyira, de tovább, nagyobb tartományban. És egy jó váltóméretezéssel ez nyomatékilag is lehet ugyanott.
Az eltérés annyi csupán, hogy ha egy benzinesnél kiesek a nyomatéktartományból, akkor még elevickélek, de egy feltöltős motornál, ha megszűik a töltőnyomás, akkor halott vagy.
Most komolyan kérdem. Szerinted hol hibázik a dolog. Szeretném, ha megértenél, lehet rosszul fogalmazok vagy valami. Minden viccet félretéve.
Mindenkinek mások a szokásai.
Elismerem, de nekem kell a forulatszámtartomány.
GI, egy kisebb fordulatu nagyobb radialis hatasu erot konnyebb csapagyazni, mint egy nagyobb fordulatu kisebb erejut, mert utobbihoz kisebb meretu csapagyak valok, de hogy tovabb fokozzam, ennek ellenere az elobbi legtobbszor megis erosebben van csapagyazva, ugyhogy nyugodt lehetsz, hogy boven tovabb tart.
A manok kattognak a fejedben inkabb ugylatom...fel eves kocsi, nehogy mar, GigaLOL
Uhm...es mi van, ha igy 80-nal meglodulsz a dizel melle, aztan meglatvan, hogy "ja, itt jon GI", egy laza mozdulattal a dizelt is visszabokom csak 4-be? Meg visszabb valtasz? 4. az 120-g jo


hobizoli
Szerkesztette: hobizoli 2004. 11. 08. 06:59 -kor
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com
"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"
#272
Elküldve: 2004. 11. 08. 08:05
Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 1:30
"Szóval kell az adrenalin.

Az adrenalint én is szeretem, de nem a közúton

#273
Elküldve: 2004. 11. 08. 08:18
Én még kicsit a hang és előzés témához szólnék hozzá.
1. A szigeteléstechnika és akusztikus megoldások az utóbbi 5-10 évben sokat fejlődtek, ami különösen a dízelmotorok "zajának" elrejtését célozza (az utastér irányában). Egy modern dízel (amit én is hajtok), legtöbbször 6-fokozatú (előre) váltóval van szerelve. Ez azt eredményezi, hogy a motor fordulatszáma, az általánosan használt sebességeknél (60-140) mindig a nyomatékmaximum közelében van.
Ha a beidézett sebességet nézem(60-140) :
Ez nálam fordulatszámban a következően alakul 60-nál 4-ben kb. 1900, 140-nél 6-ban 2200 rpm (130-nál 2100 6-ikban).
Magyarul a motor hangja SEMMIT nem változik függetlenül hogy 60-al vagy 140-el mész, ergó a belső hang sem változik (nem üvölt). Én magam is meglepődtem és mondtam is ("vazz ennek mindegy hogy 80-al megyek vagy 140-el, ugyanakkora a hang"). Mivel ezekben a fokozatokban bármelyik sebességfokozatban (4-től 6-ig) nyomatékmaximumon van a motor, így nyugodtan nekiléphetek bármelyik sebességtartományban HÚZNI fog az autó rendesen (az butaság amit 1-2en írtak, hogy 5-ben már nem húz, stb. Ugyanúgy húz 300Nm.)
Ezért mondtam, hogy a dízel csendesebb belül! Hogy néz ki egy előzés dízel és benzines esetén 80-nál: benzines halad 5-ben, előzni akar, visszarakja 3-ba (én mondjuk 4-be raknám, mindegy, itt 3-ba rakjátok). A motor "felüvölt" és gyorsul, pörög, fogyaszt, előzés után vissza 5-be (vagy 4-be). Nekem ez így nem túl harmonikus

Dízel: 5-ben haladunk, index, gázt adunk, 120, visszamegyünk a sávba. (és rakjuk a 6-ikat, vagy lassítunk és 100-nál rakjuk a 6-ot, ez most mindegy.) A fordulatszám max. 300-400-at változott, hangbeli különbség nincs.
Szerkesztette: Kory 2004. 11. 08. 08:22 -kor
#274
Elküldve: 2004. 11. 08. 08:18
Idézet
Még szép, hogy erősebben van csapágyazva, ha nagyobb terhelést kap.
Idézet
tudod azok szerint, akik azt állítják, hogy egy benzines motor nem tart el negyedmillió kilómétert.... (mikor amivel korrektül bánnak simán megy generál nélkül fél millát) Na, vajon az ő fejükben mik kattognak? Egy marék száradt lepke?

És továbbra is állítom, hogy egy fél éves dízel hangosabb, mint új korában.
PErsze lehet az én füle szuper érzékenységű... de nem hinném.
Idézet
Nem, hát én eleve hármasban voltam.
De mivel te feltöltős motorral mész, ezért kiélvezed a hátrányait is. Szépen alapjáraton tösszögsz, alig van feltöltőnyomás, visszakapocsolsz, mert meglátsz.. aztán elkezd jönni a töltőnyomás, várod a csodát, hogy húzzon a gép, de mire megjön, már régen elkerültelek.
Ha pedig utánam jönnél..
Ne is beszéljünk magas sebességekröl, mert úgy látszik minden azonos teljesítményű benzines kocsi gyorsabban megy (érdekes a teljesítmény adatra nézve), pedig + 1-2 km/h végsebesség a gyorsulás szempontjából, mármint a sebességtartomány vége felé, na az óriási diferencia.
Lehet szarul fogalmaztam, de szerintem érthető.
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector
#275
Elküldve: 2004. 11. 08. 08:21
Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 8:18
Szépen alapjáraton tösszögsz, alig van feltöltőnyomás, visszakapocsolsz,
1. Pont hogy csendesebb, mert bejáratódott.

2. Vazz, nem töszögünk alapjáraton, és a váltót is elfelejtjük! Kérlek olvasd el az előző beírásom.
Szerkesztette: Kory 2004. 11. 08. 08:21 -kor
#276
Elküldve: 2004. 11. 08. 08:24
Gondolom nem hallottal a un. TD lazrol a 80 evek vege 90-s evek elejei idoszakbol, akkor kezdett igazan beindulni a TDI technika. Az ezen idoszakbol fut az utakon jelenleg is meg sok un. elokamras dizel is -erre epulnek az elso genreacios turbodizelek-, na ez az, ami -hidegen- hangos: "ke-ke-ke-ke-ke-ke". Te erre asszocialsz mindig, amikor dizelrol ugy beszelsz, hogy "traktor". Igen, a kettes Golf TD-je is ilyen rendszeru, hidegen hangos, de ez egy regi technika. Ezeknek ~uzemmelegen van olyan hangja, mint az ujaknak -pl PDTDI- ~csonthidegen...bent ulve meg nem hangos
Ma mar az 4. genracios rendszerek is forgalomban vannak.
hobizoli
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com
"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"
#277
Elküldve: 2004. 11. 08. 08:26
Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 0:39

Arra akartam utalni, hogy általában a benzines tulajok ésnek a dízeleseknek, most meg fordítva. Ezért akasztják a hóhért.
#278
Elküldve: 2004. 11. 08. 08:47
Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 8:18
tudod azok szerint, akik azt állítják, hogy egy benzines motor nem tart el negyedmillió kilómétert.... (mikor amivel korrektül bánnak simán megy generál nélkül fél millát) Na, vajon az ő fejükben mik kattognak? Egy marék száradt lepke?

És továbbra is állítom, hogy egy fél éves dízel hangosabb, mint új korában.
PErsze lehet az én füle szuper érzékenységű... de nem hinném.
Nem, hát én eleve hármasban voltam.
De mivel te feltöltős motorral mész, ezért kiélvezed a hátrányait is. Szépen alapjáraton tösszögsz, alig van feltöltőnyomás, visszakapocsolsz, mert meglátsz.. aztán elkezd jönni a töltőnyomás, várod a csodát, hogy húzzon a gép, de mire megjön, már régen elkerültelek.
Ha pedig utánam jönnél..
Ne is beszéljünk magas sebességekröl, mert úgy látszik minden azonos teljesítményű benzines kocsi gyorsabban megy (érdekes a teljesítmény adatra nézve), pedig + 1-2 km/h végsebesség a gyorsulás szempontjából, mármint a sebességtartomány vége felé, na az óriási diferencia.
Lehet szarul fogalmaztam, de szerintem érthető.
GI, egy nagyobb csapagy kisebb fordulatszamot bir, de sokkal nagyobb erot. A fotengely atmeroje adja meg a csapagy meretet, az meg eleve vastagabb kell legyen egy benzineshez kepest a nagyobb motorforgatonyomatek miatt, aztan erre ugye csak eleve nagyobb atmeroju csapagyat tehetsz, ami nagyobb radialis erot bir, nem egyenes az aranyossag a csapagy atmeroje az max radialis terhelhetosege kozott. Ugyhogy joval tobbet bir az a csapagy ahhoz kepest, hogy menyivel nagyobb ero hat ra.
250k km mar tenyleg nem rossz egy benzinestol, de mutatsz 3 ilyen benzinest, 10 dizelt mutatok ennyivel.
5.-ben 80-nal nalam ~1900rpm-t potyog motor, 2000rpm-tol van toltes, SZVSZ maradhat 5.-ben is, a hatarfodulatszamon ugyanis mar ki-ki mozdul a mutato csak az adaglon meg nem valt(ott) at a szelep, tehat toltes tulajdonnkeppen mar volna, azaz a klasszikus ertelemben vett turbolyuk az nemvan, ahogy ralepek, mar at is valt, es go. De ha megis ugy alakulna, visszabokom villamban -egyes F1 pilotakat is megszegyenito sebesseggel, gazelvetel nelkul

hobizoli
Szerkesztette: hobizoli 2004. 11. 08. 09:00 -kor
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com
"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"
#279
Elküldve: 2004. 11. 08. 09:04

#280
Elküldve: 2004. 11. 08. 09:06

