
Forma 1. IV
#21
Elküldve: 2005. 08. 03. 16:25

#22
Elküldve: 2005. 08. 03. 16:30
Idézet: petyus_ - Dátum: 2005. aug. 3., szerda - 17:12
20 Minardi?


#23
Elküldve: 2005. 08. 03. 17:59
Idézet: Mikeee - Dátum: 2005. aug. 3., szerda - 14:44

és amikor veri MS-t és futamot nyer, vagy csak ott van a nyakán (mert volt már ilyen párszor az utóbbi években: pl mikor MS már világbajnok matematikailag, stb, stb...) akkor honnan javul akkora hihetetlen nagyot a mostani -2seces formájához képest?

én azért erősen kíváncsi vagyok rá BAR-ban
Szerkesztette: vipisrac 2005. 08. 03. 18:02 -kor
#24
Elküldve: 2005. 08. 03. 18:04
Idézet: vipisrac - Dátum: 2005. aug. 3., szerda - 18:59

én azért erősen kíváncsi vagyok rá BAR-ban
egyszerűen felébred :Đ
vagy szólnak neki, hogy "hé, versenyen vagy"
#25
Elküldve: 2005. 08. 03. 18:09
Idézet: Mikeee - Dátum: 2005. aug. 3., szerda - 14:06

(Azért annyit megjegyeznék, csak így zárójelben, hogy mielőtt Rubes a Ferrarihoz került volna, minden évben több pontot gyűjtött, mint az aktuális csapattársa.)
#26
Elküldve: 2005. 08. 03. 18:22

Ez még a német nagydíjon készült. Egyre jobban kezdem utálni!

#27
Elküldve: 2005. 08. 03. 18:45


(Alonso)
Szerkesztette: Frosty 2005. 08. 03. 18:54 -kor
#29
Elküldve: 2005. 08. 03. 18:52
Idézet: Frosty - Dátum: 2005. aug. 3., szerda - 19:45



(sztem ez afféle "megintjólmegmutattamatutit", mint öröm, de ez szigorúan szvsz)
#30
Elküldve: 2005. 08. 03. 19:02
#31
Elküldve: 2005. 08. 03. 19:03
Idézet: Frosty - Dátum: 2005. aug. 3., szerda - 19:45


(Alonso)

Alonsonak biztos nem mondta senki, hogy MS kicsit többet nyert tavaly.... vagy ha a vb címeit mutogatná, akkor is többet mutatna...
nem baj, ha erre büszke



mindenesetre engem nem zavar. majd ha sokat fikázzák abbahagyja.
vagy nem és egyszer nekimegy a falnak a levezető körben

Szerkesztette: vipisrac 2005. 08. 03. 19:04 -kor
#32
Elküldve: 2005. 08. 03. 19:04

Szerkesztette: -Turbo- 2005. 08. 03. 19:04 -kor
#33
Elküldve: 2005. 08. 03. 19:07

Szép pár. :Đ
#34
Elküldve: 2005. 08. 03. 19:07
Idézet: -Turbo- - Dátum: 2005. aug. 3., szerda - 20:04

vagy eljött az ideje a kétüléses renault bevetésének

#35
Elküldve: 2005. 08. 03. 19:08
Idézet: Frosty - Dátum: 2005. aug. 3., szerda - 20:07
Szép pár. :Đ
Ezt az angyalt cserélte le a wiszkisüvegre?

#36
Elküldve: 2005. 08. 03. 19:12
Idézet: Studi - Dátum: 2005. aug. 3., szerda - 20:08

Nem, ez az angyal otthagyta a picsába akkor került elő az üveg. Csajnak elfogyhatott a zseton mert visszasomfordált


1 DRAPAL, Janos HUN Yamaha 57' 43.500"
2 SZABO, Lazlo HUN Yamaha 58' 23.200"
3 SAARINEN, Jarno FIN Yamaha 59' 45.200"
#37
Elküldve: 2005. 08. 03. 19:13
Szerkesztette: lehella 2005. 08. 03. 19:14 -kor
#38
Elküldve: 2005. 08. 03. 19:14
Idézet: Studi - Dátum: 2005. aug. 3., szerda - 20:08

nem, miss finnlandiát egy finnlandia vodkára :Đ
#39
Elküldve: 2005. 08. 03. 19:30


#40
Elküldve: 2005. 08. 03. 21:56
Idézet
A Scuderia tegnap jelentette be, hogy hat év után megválik a 33 éves brazil pilótától, és a 2006-os szezontól kezdve 24 esztendős honfitársát, Felipe Massát versenyezteti a hétszeres világbajnok Michael Schumacher oldalán.
"Megadtuk Rubens-nek a lehetőséget, hogy elfogadjon egy több évre szóló szerződést, és továbbra is a csapatunknál maradjon" - idézi a Ferrari weboldala a maranellóiak első emberét.
Barrichello azonban elutasította az ajánlatot, és a várakozások szerint 2006-tól a BAR-Honda színeiben folytatja pályafutását, ahol a minden bizonnyal a Williams-hez távozó Jenson Buttont váltja.
Utódját rögtön a szerződés bejelentése után kezelésbe vette az olasz sajtó. A sportnapilap, a Gazetta dello Sport riportere tette fel a sokakban megfogalmazódó kérdést: nem fél-e leendő csapattársa, az utóbbi évek legsikeresebb pilótája, Michael Schumacher elleni összehasonlítástól?
"Egyáltalán nem. Inkább egyfajta mérce lesz számomra, amin keresztül lemérhetem, mennyit érek valójában. Schumacher csak egy van: az ő legyőzése azt jelentené, hogy kivételes szintre jutottam el" válaszolta Massa, akiről többen felvetették: ferraris szerződését csak menedzserének, Jean Todt fiának köszönheti.
Massa másként gondolja: "Ha valamiért felkeltettem a Ferrari érdeklődését, az annak a jó teljesítménynek köszönhető, amit az idén nyújtottam. Más csapatok is szívesen alkalmaztak volna, például a BMW, amely szerződéshosszabbítást ajánlott."
"Remélem, 2007-ben Kimivel és Alonsóval harcolhatok a bajnoki címért" - adta ki a jelszót a tehetséges brazil, aki a Török Nagydíjig nem kíván többet nyilatkozni új munkahelyéről.
Idézet
Korlátozott fordulatszámmal
Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója szerint jobb megoldás lenne, ha a jövőre bevezetett 2.4 literes, V8-as motorok helyett nagyobb térfogatú, több hengeres, de limitált fordulatszámú erőforrások hajtanák a Forma-1-es autókat.
[2005.08.03] A5
Haugnak kétségei vannak - nagyítható
Bár több gyártó még ki sem próbálta a pályán a 2006-os idénytől bevezetésre kerülő V8-asát, Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója már most kijelentette: nem biztos, hogy az új formula a legideálisabb megoldás.
"Nem akarom, hogy félreértsék a szavaimat, ezért hangsúlyozom: elkötelezettek vagyunk a 2.4 literes V8-asok iránt, de a Forma-1 hosszú távú jövője szempontjából talán addig kellene más lehetőségeket is megvizsgálnunk, amíg lehet" - idézi Haugot az Autosport-Atlas.
A tavaly elfogadott szabályok értelmében a jelenlegi 3000 köbcentis, V10-es erőforrásokat 2006-ban váltják fel a kisebb motorok. A Mercedes, a Honda, a BMW és a Toyota már a pályán is felavatta az új erőművek prototípusait.
A Cosworth pedig arról számolt be, hogy kísérleti V8-asa a próbapadon a 20.000-es fordulatszámot is elérte. Haug szerint ez kérdéseket vet fel.
"Szerintem nem a 20.000-et forgó 2.4 literes motorok jelentik a jövőt. Talán jobban járnánk, ha limitált fordulatszámú, de nagyobb kapacitású erőforrásokat használnánk, még a jelenleginél is nagyobbakat. Például egy 4 litereset, aminek mondjuk 15.000 fordulat/perceben maximalizálnánk a fordulatszámát."
Hozzátette: "Remélem, tévedek, de nem vagyok benne biztos, hogy ezek a nagy fordulatszámú, kis motorok jelentik az ideális megoldást. A másik lehetőséggel el lehetne érni mondjuk 750 lóerőt, egy korlátozott ideig használható 'előzési gombbal' pedig 850-et" - fogalmazott.
Az előnyökről szólva kijelentette: "Ezt a megoldást választva spórolhatnánk is, és a versenyzést is izgalmasabbá tehetnénk."
Az utóbbihoz hozzátenném, hogy az alacsony fordulatszámot kompenzálni tudnák egy nagyobb löketű, noymatékosabb, de egyébként sem annyira pörgős motorral...
Bár annyi hátrány lenne, hogy kisebb szelepek férnének el...
Megkérdezem majd egyik ismerősömet..
De szerintem egy 4000-es motor, amely direkt úgy van tervezve, hogy 15000rpm alatt adja a teljesítményt, de nyomatékos... szerintem ez akár nagyobb teljesítményt is leadhat....
Eleve nagyobb furatok vannak a nagyobb hengerürtartalom miatt, tehát talán még a szelepméretek sem csökkennek, a nagyobb löket ellenére (hogy alacsony fordulatszámon tartsák a motort)...
Szerintem erősebb lenne, talán annyi, hogy nem lenne olyan szép egyenletes a max teljesítmény közelében a leadott teljesítmény..
Szóvla szerintem a nagyobb hengerürtartalom simány győzne. Szerintem. Bár nem vagyok motortervező mérnök.
Ez nem lenne korlátozás, hanem teljesítménynövelés.
A motorokat úgy kell korlátozni, ahogy az usában teszik.
Ugyanis ott (Pl nascar, bizonyos pályákon) a szívócső átmérőjét korlátozzák.
Kevesebb levegőt kaphat a motor... és ezzel NEM tudnak semmit sem kezdeni a motorgyártók.
Feltöltőt nem használhatnak... csak atmoszférikus nyomáson mehet..
Így esik a fordulatszám és ezzel a leadott teljesítmény is.
Szerény véleményem szerint a fordulatszámcsökkentés csak igen kis mértékben korlátozás... (csakis a hosszabb löketre való áttérésböl következő szelepméretcsökkenél)
A nagyobb hengerürtartalom, fordulatszámkorlátozás pedig ilyen arányban (tehát 3000->4000ccm) pedig egyszerűen teljesítménynövekedést okozna.
Mondtam én már párszor, hogy maxékat amcsikba kellene továbbképezni.
Szerkesztette: GI 2005. 08. 03. 22:06 -kor
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector