Idézet: bomlat - Dátum: 2005. okt. 31., hétfő - 18:37
Aszem nem veszed észre a konvergenciát.
A pc-k esetében az utobbi években rengeteget fejlödött a "kapcsold be és felejtsd el" irányvonal,míg a konzolok esetében az internet és a játékfunkciókon túli világ olyan kihivásokat tartogat amelyekben pont elsődleges előnzüket vesztik el (ne feledd hogy a cell egyik sebeségnövelő trükje valamennyi jogosultságszint kiirtása volt.Milyen védelmet biztosíthat ez?)
Az utobbi időben már a DVD lejátszónál is kell időnként szoftfrissités (szerviz v. power user).Mi lesz azoknál a cuccoknál,amikel netezni meg még pár tonnányi cuccot akarsz csinálni?
Szóval,nintendo rulz.
Arrol nem is beszélve,hogy az ipar a technikában (magasabb orajel stb.) várja a megváltást és a profitot,holott ez az idő már kezd végetérni .
Pl a termékek inmaterializációja (half life 2) széteszi a szokásos konzolos üzletmenetet(gondoljunk az aple izéire).
Persze ez nem azt jelenti hogy a pc a jövő,hanem inkább azt hogy a jelenlegi konzolos piaci stratégia hosszab ideig nem lesz járható (zeneipar)
De, figyelembe veszem: a konzol áll a konvergencia egyik csomópontjában, mint az otthoni szórakoztatás központi eleme. Az elpécésedés, mint felhasználóoldali komplexitásnövekedés jó eséllyel megáll abban, hogy a GUI-t, a funkciók kihasználását el kell sajátítani. Ez egyszerűen annak köszönhető, hogy míg a PC és a PC-ipar szereplők tucatjainak laza egyvelege, néhány erősebb szereplővel, addig a konzoloknál van egy totális kontroll, amely minőségi követelményeket szabhat meg, megmondja, ki léphet be szoftverével, hardverével, és ki nem. Minden szoftver, hardver kitesztelhető, és ki is tesztelik (igen, mind a sok ezer játékot, és hardverek százait), mielőtt a polcokra kerül. Csapatok dolgoznak azon a MSFT-nál és a Sonynál, hogy felvigyázzák az end user experience-t.
Részemről mindenféle "azis bonyolult lesz akkor" kommentet érvénytelennek tartok: más irányból érkezik, más környezettel, más céllal.
A Cellet és a jogosultsági szinteket nem tudom értelmezni. Ezt fejtsd ki bővebben, ha lehet, és ide is tartozik.
Az az ipar, amelyik a technikában látja a profitot, pont a PC-ipar horizontális szereplőinek egyvelege, nem is tehet mást, hiszen abból él, a szoftverre nincs vagy minimális ráhatása van. Épp a konzolok üzleti modellje nyújt itt előnyt, hiszen nem a hardveren akarnak keresni, és nem is keresnek rajta, még vesztenek is az elején.
Ami az immaterializációt illeti, itt megincsak hatalmas előnnyel bír a konzol, ugyanis egy vertikálisan integrált csatornát kínál a tartalomszállítóknak a fogyasztók hatalmas bázisához (nextgen konzolok becsült vásárlóinak száma életciklusuk alatt 100 millió felett), a jövőben DRM-mel megpakolva: Video on-demand, zene on-demand, games on-demand, és még ki tudja mi (e-books, képek, virtuális tárgyak stb). Ez hatékony és biztonságos módot kínál a tartalmat előállítóknak, és a fogyasztás rendkívül egyszerű, kényelmes formáját az embereknek.
Szerkesztette: special 2005. 10. 31. 18:56 -kor