HWSW Informatikai Kerekasztal: PhysX - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (105 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

PhysX Fizikai gyorsító chip Értékeld a témát: -----

#1 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 08. 19:47

"PhysX: fizikai modell chip konzolokban

(Worthplaying) GDC alkalmával jelentette be az AGEIA Technologies, Inc., hogy az Epic Games és az Ubisoft támogatja jövőbeli konzolokban megjelenő fizikai modellező chipjét. Az Unreal 3 motorba már egy éve beépítették a NovodeX Physics SDK  elemeit. Az Ubisoft is iparkodik. Végre talán esély lesz rá, hogy a szereplők nem esnek át a falakon és a ruha pontosan simul bőrükre.

A PhysX chip ezért globális ütközés ellenőrzést végez a játék világában, valamint gondoskodik róla, hogy a ruhadarabok megfelelően lengedezzenek a szélben vagy feszüljenek hőseinken. Élethűen csobog majd a vizecske és vészjóslóan tornyosulnak a hullámok. Részecske rendszer ámítja el a robbanások tüzét, füstjét vagy a varázslatokat bámuló játékosokat. Épületek semmisülnek meg immár pontosan vagy téglafalak robbannak szét tökéletes élethűséggel. A szereplők bőre most már remélhetőleg pontosan reagál a Shaolin Fekete Kéz technika átütő erejére és engedelmesen behorpad majd a nyomás alatt. PC-re vajon megjelennek-e külön fizikai törvény modellező kártyák? "
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#2 Felhasználó inaktív   Emvy 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.466
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 08. 20:30

A sebességnövekedés érthető lenne, de a fizikai rendszer mitől lenne pontosabb attól, hogy szilíciumra viszik?
while (!sleep) sheep++;

#3 Felhasználó inaktív   Haderach 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.002
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 08. 20:46

Idézet: Emvy - Dátum: 2005. márc. 8., kedd - 20:30

A sebességnövekedés érthető lenne, de a fizikai rendszer mitől lenne pontosabb attól, hogy szilíciumra viszik?

nem pontosabb, hanem joval bonyolultabb lehet.

#4 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 08. 20:52

khmmm.. gettin' slashdotted? :D
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#5 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 08. 21:03

ha nem vectorprocesszorokkal  gyorsitjuk a fizikát , hanem valamilyen fix áramkörökkel, akkor  gondolom joval gyorsabb számolás érhetö el, nemtudom hogy nézhet ki egy ilyen chip, de hallottam pletykát egy 4 teraflopsos  chipröl

a legnagyobb eröforrás az ütközésvizsgálathoz kell , megoldhato pl egy 256*256 háromszög egyidejü ütközésvizsgálata?
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#6 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 08. 21:06

Idézet: Emvy - Dátum: 2005. márc. 8., kedd - 21:30

A sebességnövekedés érthető lenne, de a fizikai rendszer mitől lenne pontosabb attól, hogy szilíciumra viszik?

Ha a sebesség növelhető, akkor a pontosság is - több iterációra van lehetőség közelítő számításoknál.

#7 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 08. 21:10

The Physics Processing Unit (PPU) is a dedicated processing unit that was built from the ground up to accelerate the algorithms required for physically based simulations. This includes things such as Rigid Body Dynamics, Collision Detection, Fluid Simulation, Soft Bodies and Fracturing of objects. It will revolutionize your CPU/GPU system by unlocking the potential of the system by allowing each of the processing components to do what is best at. The PPU makes the games move and interact! We are really bridging the gap between the visual appearances and the movement of games that should go along with the graphics of today.

The PPU is different from but complementary to the CPU/GPU as follows: It is dependent on the nature of application for which the processor has been optimized. For instance, a GPU have been designed efficiently to do 3D transform in a highly parallelized pipelined fashion to speed lighting effects, object transforms and rendering output to the users Monitor, So GPU -- How things Look. The CPU on the other hand is a general purpose device designed to support a wide profile of application and most efficiently supply performance to a wide spectrum of application but not optimized to run a particular application at it most optimal performance.

The best way to understand the difference of the three processors is how they interact with the game engine. The CPU drives the core thinking of how the game respond to the player, it performs housekeeping and scripting functions. The PPU is designed to drive how objects move and interact with virtual world. So PPU – How Things move and Interact. One view of the CPU is it is an open highly flexible computation engine which enables programmers to develop wide class of applications quickly and efficiently; the PPU and GPU are developed to run a set of focused specific class of applications, exceling in their respective algorithms with highest possible performance.



TSMC is the Fab for our PhysX chip. PhysX is tipping the scale at over 125 million transistors, with approximate total power consumption around 25 Watts.

Szerkesztette: vers 2005. 03. 08. 21:14 -kor

M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#8 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 08. 23:52

Mikor annó bejöttek a 3d-s társkártyák... Majd jöttek a komolyabb fizikával ellátott játékok. Pl nagy kedvencem a Sports Car GT
Akkor, úgy 97 környékén merült bennem fel az ötlet, hogy komoly fizikához és AI-hoz is illene egy társkártyát beépíteni a gépbe, ami csak ezzel foglalkozna.
Átvenné a proci felöl a feladatokat.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#9 Felhasználó inaktív   Socket 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.663
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 10. 14:55

Szerintem ez egy marha nagy ötlet, méghozzá jó is.
De hogy is van ez?
Pl. Képzeljünk el egy szép sürű fűves mezőt, amin dús lombkoronával megáldott fák állnak, amelyre lezuhan mondjuk egy kisrepülő, maga után húzva egy Reklám szallagot, közben iszonyatosan fúj a szél, és a gépből kiáramló kerozin egy szikra hatására hatalmasat robban, amely hatással van a körülötte lévő tárgyakra illetve nővényekre egyéb élőlényekre.
Na ezekből mit gyorsítana a PPU?
Mert ha azt amire én gondolok, akkor igen látványosak lesznek a játékok, élethűbbek, élvezhetőbbek.
Egy ilyen chipet semmiféleképpen nem szabadna társkártyaként eladni, vagy alaplapra kellene integrálni (bár lehet, hogy ez nem olyan jó megoldás) vagy a videókártyára.
Csak mekkora sávszélesség kell neki pluszzban, mekkora frekvencián ketyeg, és hányszálon képes egyszerre dolgozni egyidejűleg, ezeket jó lenne tudni.
Esetleg elképzelhető, hogy GPU-ba integrálva fogja elfoglalni helyét a PPU?
http://tet-halo.ning.com/
TeT háló-Tanulást segítő technológiák.
Pedagógus mentor rendszer.

#10 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 10. 15:02

Meg kell mondjam már nagyon hiányzott valami ilyesmi. Remélem mihamarabb elterjed.

Kissé már kezdett nyomasztó lenni, hogy lassan 10 éve csak a grafika csak a grafika, miközben a programok egyéb tulajdonságai, szinte semmit sem fejlődtek.

#11 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 10. 16:10

Idézet: Socket - Dátum: 2005. márc. 10., csütörtök - 15:55

Egy ilyen chipet semmiféleképpen nem szabadna társkártyaként eladni, vagy alaplapra kellene integrálni (bár lehet, hogy ez nem olyan jó megoldás) vagy a videókártyára.

Ez egy érdekes kérdés. Ha az alaplapra rakják, amolyan szabványos fizikai koproci gyanánt, akkor megspórolható a HAL meg az API. Más szempontból viszont a GPU mellett a helye, mivel a feldolgozandó adatok nagy részén azzal közösködnek (:)). Adaléka lehet továbbá fizikai szimulációra kihegyezett clustereknek - társkártyaként a régebbieknek is.

#12 Felhasználó inaktív   Socket 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.663
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 10. 17:46

Idézet: cx.core - Dátum: 2005. márc. 10., csütörtök - 16:10

Ez egy érdekes kérdés. Ha az alaplapra rakják, amolyan szabványos fizikai koproci gyanánt, akkor megspórolható a HAL meg az API. Más szempontból viszont a GPU mellett a helye, mivel a feldolgozandó adatok nagy részén azzal közösködnek (:)). Adaléka lehet továbbá fizikai szimulációra kihegyezett clustereknek - társkártyaként a régebbieknek is.

Lehetne talán olyasmi mint a DUAL-Core, csak a GPU ban. :)
http://tet-halo.ning.com/
TeT háló-Tanulást segítő technológiák.
Pedagógus mentor rendszer.

#13 Felhasználó inaktív   Pitbull 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.656
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 10. 18:53

Idézet: Socket - Dátum: 2005. márc. 10., csütörtök - 13:55

Szerintem ez egy marha nagy ötlet, méghozzá jó is.
De hogy is van ez?
Pl. Képzeljünk el egy szép sürű fűves mezőt, amin dús lombkoronával megáldott fák állnak, amelyre lezuhan mondjuk egy kisrepülő, maga után húzva egy Reklám szallagot, közben iszonyatosan fúj a szél, és a gépből kiáramló kerozin egy szikra hatására hatalmasat robban, amely hatással van a körülötte lévő tárgyakra illetve nővényekre egyéb élőlényekre.
Na ezekből mit gyorsítana a PPU?
Mert ha azt amire én gondolok, akkor igen látványosak lesznek a játékok, élethűbbek, élvezhetőbbek.
Egy ilyen chipet semmiféleképpen nem szabadna társkártyaként eladni, vagy alaplapra kellene integrálni (bár lehet, hogy ez nem olyan jó megoldás) vagy a videókártyára.
Csak mekkora sávszélesség kell neki pluszzban, mekkora frekvencián ketyeg, és hányszálon képes egyszerre dolgozni egyidejűleg, ezeket jó lenne tudni.
Esetleg elképzelhető, hogy GPU-ba integrálva fogja elfoglalni helyét a PPU?

Végül is a HT linkre ráakasztva egy ilyen PPU igen csak dobna teljesítményen, kiváncsi leszek a megvalósításra és azon se lepődnék meg ha bejön akkor két nagy CPU gyártó mikor harap rá. AMDből csak FPU használva elég brutális PPU építhető lenne vagy tévedek?
Hazafi vagyok nem "Demokrata".

#14 Felhasználó inaktív   Asker 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 11. 19:03

fiziksz ,katt ide jó  nagyon
"I was a Marine in the invasion of Iraq. It was 2 years before I could watch any type of violent movie. War truly is hell. Killing, bleeding, dying and crying are terrible, and great. If you fight for glory and power you are evil and will die in vain. I and every other warrior fought for each other. For family, for friends, for the US, for Sparta."

#15 Felhasználó inaktív   evone 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.368
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 11. 19:23

Ezután már csak az AI gyorsító jöhet... ;)
macbook air 2014

#16 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 11. 23:27

Idézet

Ezután már csak az AI gyorsító jöhet...


az már remélhetőleg a T100-as önfejlesztő chip lesz. És nem az AI szimulációt gyorsítja majd, hanem maga lesz az AI :)
Aztán egy szép napon öntudatára ébred. :D

Idézet

Egy ilyen chipet semmiféleképpen nem szabadna társkártyaként eladni, vagy alaplapra kellene integrálni (bár lehet, hogy ez nem olyan jó megoldás) vagy a videókártyára.


Amikor az ötlet felmerült bennem, még ugye Voodoo korszak volt. :)
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#17 Felhasználó inaktív   hvuk 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.857
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 12. 00:04

Idézet: 3V0 - Dátum: 2005. márc. 11., péntek - 20:23

Ezután már csak az AI gyorsító jöhet... ;)

Egy ilyen egyeseknek a fejébe is elkelne! :D
Athlon 64 939 2 GHz Winchester mag, GigaByte NF4 K8N Ultra-9 (passzív chipset), GigaByte X800 (passzív), 2x512 KingMax HC 500 MHz, Hitachi 160 Gb, NEC 3520, Coolink BAT01VS (1040 ford.), Chieftec 420W, Chieftec ház, Samsung 193P TFT monitor

#18 Felhasználó inaktív   Scae [Edgar] 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.671
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 12. 00:48

Idézet: hvuk - Dátum: 2005. márc. 12., szombat - 0:04

Egy ilyen egyeseknek a fejébe is elkelne! :D

:D  :D

#19 Felhasználó inaktív   Scae [Edgar] 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.671
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 12. 00:55

:eek:  :eek:  :eek:
Külön tápcsati?? Mehetek tápot venni  :)
128mb gddr3 sem piskóta. Ez a cucc elég bétaverziósan néz ki.  :rolleyes:  Mondjuk,az írt megjelenésig még 67x áttervezhetik a nyákot.

szerk.: helyesírás

Szerkesztette: Scae [Edgar] 2005. 03. 12. 00:56 -kor


#20 Felhasználó inaktív   Ark Angel 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.935
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 12. 16:39

Idézet: hvuk - Dátum: 2005. márc. 12., szombat - 0:04

Egy ilyen egyeseknek a fejébe is elkelne! :D

:nevet2:
:offtopic: Hirtelen eszembe jutott a film.

Üdv. AA  ;)
iN...

Az első hierarchia angyalai a Szeráfok, a Kerubok és a Trónusok. A második hierarchiát az Uralmak, Erők és Hatalmasságok rendje alkotja. A harmadik hierarchia rendjei a Fejedelemségek, az Arkangyalok és az Angyalok.

Téma megosztása:


  • (105 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó