PhysX Fizikai gyorsító chip
#1
Elküldve: 2005. 03. 08. 19:47
(Worthplaying) GDC alkalmával jelentette be az AGEIA Technologies, Inc., hogy az Epic Games és az Ubisoft támogatja jövőbeli konzolokban megjelenő fizikai modellező chipjét. Az Unreal 3 motorba már egy éve beépítették a NovodeX Physics SDK elemeit. Az Ubisoft is iparkodik. Végre talán esély lesz rá, hogy a szereplők nem esnek át a falakon és a ruha pontosan simul bőrükre.
A PhysX chip ezért globális ütközés ellenőrzést végez a játék világában, valamint gondoskodik róla, hogy a ruhadarabok megfelelően lengedezzenek a szélben vagy feszüljenek hőseinken. Élethűen csobog majd a vizecske és vészjóslóan tornyosulnak a hullámok. Részecske rendszer ámítja el a robbanások tüzét, füstjét vagy a varázslatokat bámuló játékosokat. Épületek semmisülnek meg immár pontosan vagy téglafalak robbannak szét tökéletes élethűséggel. A szereplők bőre most már remélhetőleg pontosan reagál a Shaolin Fekete Kéz technika átütő erejére és engedelmesen behorpad majd a nyomás alatt. PC-re vajon megjelennek-e külön fizikai törvény modellező kártyák? "
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#2
Elküldve: 2005. 03. 08. 20:30
#3
Elküldve: 2005. 03. 08. 20:46
Idézet: Emvy - Dátum: 2005. márc. 8., kedd - 20:30
nem pontosabb, hanem joval bonyolultabb lehet.
#4
Elküldve: 2005. 03. 08. 20:52
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#5
Elküldve: 2005. 03. 08. 21:03
a legnagyobb eröforrás az ütközésvizsgálathoz kell , megoldhato pl egy 256*256 háromszög egyidejü ütközésvizsgálata?
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#6
Elküldve: 2005. 03. 08. 21:06
Idézet: Emvy - Dátum: 2005. márc. 8., kedd - 21:30
Ha a sebesség növelhető, akkor a pontosság is - több iterációra van lehetőség közelítő számításoknál.
#7
Elküldve: 2005. 03. 08. 21:10
The PPU is different from but complementary to the CPU/GPU as follows: It is dependent on the nature of application for which the processor has been optimized. For instance, a GPU have been designed efficiently to do 3D transform in a highly parallelized pipelined fashion to speed lighting effects, object transforms and rendering output to the users Monitor, So GPU -- How things Look. The CPU on the other hand is a general purpose device designed to support a wide profile of application and most efficiently supply performance to a wide spectrum of application but not optimized to run a particular application at it most optimal performance.
The best way to understand the difference of the three processors is how they interact with the game engine. The CPU drives the core thinking of how the game respond to the player, it performs housekeeping and scripting functions. The PPU is designed to drive how objects move and interact with virtual world. So PPU – How Things move and Interact. One view of the CPU is it is an open highly flexible computation engine which enables programmers to develop wide class of applications quickly and efficiently; the PPU and GPU are developed to run a set of focused specific class of applications, exceling in their respective algorithms with highest possible performance.
TSMC is the Fab for our PhysX chip. PhysX is tipping the scale at over 125 million transistors, with approximate total power consumption around 25 Watts.
Szerkesztette: vers 2005. 03. 08. 21:14 -kor
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#8
Elküldve: 2005. 03. 08. 23:52
Akkor, úgy 97 környékén merült bennem fel az ötlet, hogy komoly fizikához és AI-hoz is illene egy társkártyát beépíteni a gépbe, ami csak ezzel foglalkozna.
Átvenné a proci felöl a feladatokat.
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector
#9
Elküldve: 2005. 03. 10. 14:55
De hogy is van ez?
Pl. Képzeljünk el egy szép sürű fűves mezőt, amin dús lombkoronával megáldott fák állnak, amelyre lezuhan mondjuk egy kisrepülő, maga után húzva egy Reklám szallagot, közben iszonyatosan fúj a szél, és a gépből kiáramló kerozin egy szikra hatására hatalmasat robban, amely hatással van a körülötte lévő tárgyakra illetve nővényekre egyéb élőlényekre.
Na ezekből mit gyorsítana a PPU?
Mert ha azt amire én gondolok, akkor igen látványosak lesznek a játékok, élethűbbek, élvezhetőbbek.
Egy ilyen chipet semmiféleképpen nem szabadna társkártyaként eladni, vagy alaplapra kellene integrálni (bár lehet, hogy ez nem olyan jó megoldás) vagy a videókártyára.
Csak mekkora sávszélesség kell neki pluszzban, mekkora frekvencián ketyeg, és hányszálon képes egyszerre dolgozni egyidejűleg, ezeket jó lenne tudni.
Esetleg elképzelhető, hogy GPU-ba integrálva fogja elfoglalni helyét a PPU?
#10
Elküldve: 2005. 03. 10. 15:02
Kissé már kezdett nyomasztó lenni, hogy lassan 10 éve csak a grafika csak a grafika, miközben a programok egyéb tulajdonságai, szinte semmit sem fejlődtek.
#11
Elküldve: 2005. 03. 10. 16:10
Idézet: Socket - Dátum: 2005. márc. 10., csütörtök - 15:55
Ez egy érdekes kérdés. Ha az alaplapra rakják, amolyan szabványos fizikai koproci gyanánt, akkor megspórolható a HAL meg az API. Más szempontból viszont a GPU mellett a helye, mivel a feldolgozandó adatok nagy részén azzal közösködnek (

#12
Elküldve: 2005. 03. 10. 17:46
Idézet: cx.core - Dátum: 2005. márc. 10., csütörtök - 16:10

Lehetne talán olyasmi mint a DUAL-Core, csak a GPU ban.

#13
Elküldve: 2005. 03. 10. 18:53
Idézet: Socket - Dátum: 2005. márc. 10., csütörtök - 13:55
De hogy is van ez?
Pl. Képzeljünk el egy szép sürű fűves mezőt, amin dús lombkoronával megáldott fák állnak, amelyre lezuhan mondjuk egy kisrepülő, maga után húzva egy Reklám szallagot, közben iszonyatosan fúj a szél, és a gépből kiáramló kerozin egy szikra hatására hatalmasat robban, amely hatással van a körülötte lévő tárgyakra illetve nővényekre egyéb élőlényekre.
Na ezekből mit gyorsítana a PPU?
Mert ha azt amire én gondolok, akkor igen látványosak lesznek a játékok, élethűbbek, élvezhetőbbek.
Egy ilyen chipet semmiféleképpen nem szabadna társkártyaként eladni, vagy alaplapra kellene integrálni (bár lehet, hogy ez nem olyan jó megoldás) vagy a videókártyára.
Csak mekkora sávszélesség kell neki pluszzban, mekkora frekvencián ketyeg, és hányszálon képes egyszerre dolgozni egyidejűleg, ezeket jó lenne tudni.
Esetleg elképzelhető, hogy GPU-ba integrálva fogja elfoglalni helyét a PPU?
Végül is a HT linkre ráakasztva egy ilyen PPU igen csak dobna teljesítményen, kiváncsi leszek a megvalósításra és azon se lepődnék meg ha bejön akkor két nagy CPU gyártó mikor harap rá. AMDből csak FPU használva elég brutális PPU építhető lenne vagy tévedek?
#14
Elküldve: 2005. 03. 11. 19:03
#16
Elküldve: 2005. 03. 11. 23:27
Idézet
az már remélhetőleg a T100-as önfejlesztő chip lesz. És nem az AI szimulációt gyorsítja majd, hanem maga lesz az AI

Aztán egy szép napon öntudatára ébred.

Idézet
Amikor az ötlet felmerült bennem, még ugye Voodoo korszak volt.

-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector
#17
Elküldve: 2005. 03. 12. 00:04
Idézet: 3V0 - Dátum: 2005. márc. 11., péntek - 20:23

Egy ilyen egyeseknek a fejébe is elkelne!

#18
Elküldve: 2005. 03. 12. 00:48
Idézet: hvuk - Dátum: 2005. márc. 12., szombat - 0:04



#19
Elküldve: 2005. 03. 12. 00:55



Külön tápcsati?? Mehetek tápot venni

128mb gddr3 sem piskóta. Ez a cucc elég bétaverziósan néz ki.

szerk.: helyesírás
Szerkesztette: Scae [Edgar] 2005. 03. 12. 00:56 -kor
#20
Elküldve: 2005. 03. 12. 16:39
Idézet: hvuk - Dátum: 2005. márc. 12., szombat - 0:04



Üdv. AA

Az első hierarchia angyalai a Szeráfok, a Kerubok és a Trónusok. A második hierarchiát az Uralmak, Erők és Hatalmasságok rendje alkotja. A harmadik hierarchia rendjei a Fejedelemségek, az Arkangyalok és az Angyalok.