HWSW Informatikai Kerekasztal: Gyorshajtás V. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (124 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Gyorshajtás V. Értékeld a témát: -----

#621 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 12:43

Idézet: keton - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 12:59

Én egy dologra tudok gondolni: a biztonsági öv becsatolásának visszajelzése nem elég megbízható, főleg hosszútávon nem. A Volvókban már több, mint húsz éve van figyelmeztetés, hogy kapcsold be magad (már jóval a légzsák előtt is létezett a klattyogás-villogás), és bizony idővel előjönnek a kontakthibák, meghibásodhatnak a relék, akkor is jelez, ha be vagy kötve, vagy fordítva. A különböző felhasználók igen kreatív kiiktatási technikáiról már ne is beszéljünk... Szóval annak ugyanúgy fatális következménye lehet, ha éppen nem nyílik a légzsák, amikor kéne neki.

Az SRS légzsák helyes működésének alapvető feltétele, hogy a számítógép tudja, hogy be vagy-e kötve, vagy sem. Mivel azonban a számítógépnek nincs szeme, van a műszerfalon egy kontroll-lámpa, ami egy áramkörön van a biztonsági öv jeladójával. Ha bekapcsolod magad, de kontakthiba miatt nem megy a jel a számítógépnek, akkor a kontroll-lámpa nem alszik el, hanem pirosan világít + hangjelzés.

Ha a kontroll-lámpa is tönkremegy azt is észreveszed, mert gyújtás ráadásánál nem fog világítani a többi kontrollfénnyel együtt (aibag, ABS, stb), amelyek aztán ha nincs rendellenes működés, kialszanak a motor beindultával. Ja, hogy az ilyenekre figyelni kell? Na igen.

#622 Felhasználó inaktív   keton 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.460
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 13:04

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 13:43

Az SRS légzsák helyes működésének alapvető feltétele, hogy a számítógép tudja, hogy be vagy-e kötve, vagy sem. Mivel azonban a számítógépnek nincs szeme, van a műszerfalon egy kontroll-lámpa, ami egy áramkörön van a biztonsági öv jeladójával. Ha bekapcsolod magad, de kontakthiba miatt nem megy a jel a számítógépnek, akkor a kontroll-lámpa nem alszik el, hanem pirosan világít + hangjelzés.

Ha a kontroll-lámpa is tönkremegy azt is észreveszed, mert gyújtás ráadásánál nem fog világítani a többi kontrollfénnyel együtt (aibag, ABS, stb), amelyek aztán ha nincs rendellenes működés, kialszanak a motor beindultával. Ja, hogy az ilyenekre figyelni kell? Na igen.

Akkor bizony rengeteg gyártó sok-sok modelljében a felirattal ellentétben mégsem SRS lehet, mert azok bizony nem végeznek ilyen vizsgálatot. Egyszerűen azért, mert az akkori technikákkal ennek a vizsgálatnak az eredménye túl nagy hibaszázalékot ad, az emberekben meg nem lehet bízni. Bekapcsolja az övet az ülés mögött, gyerekülést tesz az első ülésre, de elfelejti kikapcsolni a légzsákot, hadd ne soroljam. Az újabb (évjáratot nem tudok) Volvókban ezért a gép azt figyeli, hogy mekkora súly van az ülésen. A régebbiekben meg nyit, és kész. Ha megfelelő tempóban nyílik, akkor még mindig többet ér, mintha nem nyílna. Szerintem. De szerencsére ezt még sosem próbáltam, és mindig bekötöm magamat. :)

#623 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 13:06

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 13:43

Az SRS légzsák helyes működésének alapvető feltétele, hogy a számítógép tudja, hogy be vagy-e kötve, vagy sem. Mivel azonban a számítógépnek nincs szeme, van a műszerfalon egy kontroll-lámpa, ami egy áramkörön van a biztonsági öv jeladójával. Ha bekapcsolod magad, de kontakthiba miatt nem megy a jel a számítógépnek, akkor a kontroll-lámpa nem alszik el, hanem pirosan világít + hangjelzés.

Ha a kontroll-lámpa is tönkremegy azt is észreveszed, mert gyújtás ráadásánál nem fog világítani a többi kontrollfénnyel együtt (aibag, ABS, stb), amelyek aztán ha nincs rendellenes működés, kialszanak a motor beindultával. Ja, hogy az ilyenekre figyelni kell? Na igen.

Ezt annyival megfejelném, hogy a jobb 1-et egy súlyérzékelővel látják el. Amennyiben nem ül benne senki, nem figyelmeztet. Ha beleülsz, sípol-villog, míg bekapcsolod magad (pl. Toyota Avensis). Itt mondjuk nem lehet kiszűrni 100%-ra laikusként, hogy jó-e a cucc vagy nem. De túl vannak biztosítva, van öntesztjük, szerviz köteles időszakonként megvizsgálni + 10 évente kötelező lufi és övfeszítő csere (mondjuk ez minden autónál, amiben van).
De már látható, hogy egy ilyen rendszer nem 2 fillérrel növeli a költséget. Szóval pénz, pénz, pénz.

Különben is extra profit, ha 1 lufiszett helyett az összeset cserélni kell, mert nyit.

#624 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 13:26

Idézet: !Rooland! - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 14:06

Különben is extra profit, ha 1 lufiszett helyett az összeset cserélni kell, mert nyit.

Na, ez viszont nagyon igaz. SRS-nél viszont nem csak a lufit kell cserélni, hanem az egész biztonsági öv rendszert, hisz mint említettem, a nyitás pillanatában belerántja az embert az ülésbe, majd pedig végleg kiold, hogy simán ki lehet bújni belőle becsatolt állapotban is (menekülés).

#625 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 13:31

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 14:26

Na, ez viszont nagyon igaz. SRS-nél viszont nem csak a lufit kell cserélni, hanem az egész biztonsági öv rendszert, hisz mint említettem, a nyitás pillanatában belerántja az embert az ülésbe, majd pedig végleg kiold, hogy simán ki lehet bújni belőle becsatolt állapotban is (menekülés).

Én úgy emlékszem, a 96-os Méganemban (ez de ronda szó így leírva) nem SRS rendszer volt, de ott is volt előfeszítő patron a biztiövekben. Csak a bal egyben volt lufi, de mindkét övben patron.

#626 Felhasználó inaktív   Coppermine 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.166
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:09

Idézet: debaj - Dátum: 2006. máj. 9., kedd - 18:24

Azt nem értem, hogy ha a taxisnak utasszállítás közben nem kötelező becsatolnia az övét, akkor egy szolgálatban levő, járőröző rendőrnek miért kell.

pont azért hogy a taxis meg tudja védeni magát egy esetleges támadástól.

-C0pp3rM!n3-

#627 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:12

Idézet: Coppermine - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 15:09

pont azért hogy a taxis meg tudja védeni magát egy esetleges támadástól.

-C0pp3rM!n3-

És taxiban az utasnak miért nem kell? Ugyanis nem kell. Városban biztosan.

#628 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:33

Idézet: Sipi- - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 9:34

Szerintem:
Tegyük fel, hogy megy A egy kocsival és nincs bekötve. Összeütközik B kocsijával, B hibájából. A meghal (valószínűleg, ha be lett volna kötve, akkor A túléli). B-t ekkor nem baleset okozása miatt itélik el/büntetik meg, hanem gondatlan emberölésért (amiatt, hogy A nem kötötte be az övét súlyosbodott B büntetése).

Ez nem így van.

Császár Előd pl. pont azért nem kapott letöltendőt (enyhébben ítélték meg, tehát a rendőr halálát nem az ő nyakába varrták), mert ha be lett volna kötve a rendőr, akkor elképzelhető hogy lett volna esélye a túlélésre.

A gondatlanságból elkövetett emberölés vétsége nem kerülhet képbe egy közlekedési balesetben sohasem.
Gondolkoztál már ma?

#629 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:37

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 15:33

Ez nem így van.

Császár Előd pl. pont azért nem kapott letöltendőt (enyhébben ítélték meg, tehát a rendőr halálát nem az ő nyakába varrták), mert ha be lett volna kötve a rendőr, akkor elképzelhető hogy lett volna esélye a túlélésre.

A gondatlanságból elkövetett emberölés vétsége nem kerülhet képbe egy közlekedési balesetben sohasem.

Reggelt!  :D

#630 Felhasználó inaktív   Sipi- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.928
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:38

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 15:33

Ez nem így van.

Császár Előd pl. pont azért nem kapott letöltendőt (enyhébben ítélték meg, tehát a rendőr halálát nem az ő nyakába varrták), mert ha be lett volna kötve a rendőr, akkor elképzelhető hogy lett volna esélye a túlélésre.

A gondatlanságból elkövetett emberölés vétsége nem kerülhet képbe egy közlekedési balesetben sohasem.

Jogos, elnéztem. Viszont ha jogilag nem, de emberileg biztos benne van B-ben, hogy ő okozta A halálát.

#631 Felhasználó inaktív   leslie 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.039
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:41

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 14:33

Császár Előd pl. pont azért nem kapott letöltendőt (enyhébben ítélték meg, tehát a rendőr halálát nem az ő nyakába varrták), mert ha be lett volna kötve a rendőr, akkor elképzelhető hogy lett volna esélye a túlélésre.

Szerintem meg nem ezért nem vitték be a seggét a sittre, de mindegy. :)
Az nevet utoljára, aki először üt.

#632 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:43

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 10:00

Kicsit off, de ezt nem értem. Úgy tudtam, hogy ha nincs bekötve az öv, akkor a légzsák sem nyílhat ki, épp az ilyen tragédiák elkerülése végett. Már az én 10 éves Nexiámban is olyan SRS légzsák van, ami nem nyílik ki, ha nem vagyok bekötve. Ha be vagyok kötve és nyílik a légzsák, akkor meg az öv beleránt az ülésbe, majd amikor a légzsák kienged, az övfeszítő is végleg kiold, tehát becsatolt állapotban is ki lehet bújni belőle.

Sajna - tudtommal - nincs ilyen elektronika (legfeljebb az igen elit autóknál, de olyan sajnos a magamfajtáknak elérhetetlen). Az (új) autók túlnyomó részében kézzel kell kikapcsolni a légzsákot, ha nem akarjuk, hogy berobbanjon (és már ez is reklámértékű feature!).

Aztán hallottam olyanról, hogy az ülésben van érzékelő, és csak akkor robban, ha ül ott valaki (beövezéstől függetlenül). Talán (?) ilyen van a Bravamban is. De lehet, hogy csak marketingduma. Mondjuk nálam mindegy, mert addig nem fordítom el a slusszkulcsot, ameddig mindenki a hátára nem vette az autómat...

Szerkesztette: *Macika* 2006. 05. 10. 14:45 -kor

Gondolkoztál már ma?

#633 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:44

Idézet: Sipi- - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 15:38

Jogos, elnéztem. Viszont ha jogilag nem, de emberileg biztos benne van B-ben, hogy ő okozta A halálát.

Ez viszont kétségtelen! Iszonyatos súly egy életen át.
Gondolkoztál már ma?

#634 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:45

Idézet: !Rooland! - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 15:37

Reggelt!  :D

;) Nektek is, visszamenőleg.
Gondolkoztál már ma?

#635 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:39

[quote name='Lauda' date='2005. jún. 13., hétfő - 10:37']Azért az útkereszteződésben lévő elsőbbség komoly dolog. Nem gondolod, hogy ha a Te elméleted helyénvaló, akkor ez konkrétan le lenne írva valahol (hogy a főútvonalon haladóknak feltétlenül elsőbbsége van a keresztező úton érkezőkkel szemben), ahelyett, hogy ezt bonyolult következetésekkel és elméletekkel kellene kibogozni?[/quote]

[quote name='Lauda' date='2005. jún. 12., vasárnap - 23:33']Már egyszer beidéztem, de megteszem mégegyszer:

[quote]Elsőbbség az útkereszteződésben

28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni
a) a jobbról érkező minden jármű és
b) a balról érkező villamos
részére.
(2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben
a) minden járművel a megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű részére, továbbá minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott), zárt csoportban haladó megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére;
b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” vagy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, a keresztező - illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett - útról érkező jármű részére;
c) földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;
d) körforgalomban haladó járművel a körforgalmat keresztező villamos részére.
(3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg.
[/quote]

Légyszíves keresd meg azt a mondatot az idézetben, vagy bárhol a KRESZ-ben, hogy a főútvonalon haladónak elsőbbsége van a keresztező útról érkező járművel szemben. Szólj, ha megtaláltad, utána tőlem folytathatjuk a vitát, addig szerintem nincs értelme szajkózni a semmit.[/quote]

[quote name='Lauda' date='2005. jún. 5., vasárnap - 15:51']A főútvonal tábla önmagában semmit sem jelent, csak az útvonal típusát jelzi. Nem is egy csoportba tartozik az elsőbbségadás kötelező, és az ÁLLJ, elsőbbségadás kötelező táblákkal. [/quote]

[quote name='Carmaged' date='2005. jún. 5., vasárnap - 14:02']Nono. Ne keverjük ide a táblák kihelyezésére vonatkozó szabályokat, amik a közútkezelőre vonatkoznak, illetve a jogsi megszerzéséhez szükséges KRESZ-ismereteket. A KRESZ ugyanis mélyen hallgat arról, hogy az ellenfélnek lesz-e táblája. Mint ahogy arról is, hogy a körforgalomba bevezető utaknak ott a macisajt, különben jobbkéz van. [/quote]

Tudom, régi téma, de én nem felejtettem el. Csak most akadt a kezembe KRESZ tankönyv.

[quote]Vannak olyan utak, amelyeken a közlekedésre az általánostól eltérő szabályok vonatkoznak. Ezek:
az autópálya: jelzőtáblával autópályaként megjelölt osztottpályás út;
az autóút: jelzőtáblával autóútként megjelölt megjelölt út;
a főútvonal: jelzőtáblával főútvonalként negjelölt út;
az egyirányú forgalmú út: olyan út, amelyen járművel csak egy irányban szabad közlekedni, amit jelzőtábla jelez.[/quote]

Abban igaza van Laudának, h a tábla az útvonal típusát jelöli, de pont az útvonal típusa (lesz majd a későbbiekben) döntő és meghatározó. Remélem, az alábbiakban kiderül, milyen eltérő szabály vonatkozik esetünkben a főútvonalra.

[quote]Az elsőbbséggel élni kell minden olyan esetben, amikor ezt a forgalom gyors, zavartalan áramlása indokolja. Azt, hogy mikor, kinek van elsőbbsége, a KRESZ különböző rendelkezései (jelzőtáblák, forgalmi szabályok) határozzák meg.[/quote]

[quote]Elsőbbség az útkereszteződésben
...
Az elsőbbséget főútvonal és mellékútvonal kereszteződésében jelzőtáblák szabályozzák.

A főútvonalat a jelzőtábla jelöli. Ez a tábla azt jelzi, hogy az az útvonal, amelyen elhelyezték, főútvonal mindaddig, amíg jellegének megszűnését nem jelzi a tábla. A "Főútvonal" jelzőtábla hatályát semmi más nem oldja fel, csak a "Főútvonal vége" jelzőtábla. A két tábla közötti főútvonalszakaszon levő útkereszteződések tehát a főútvonal jellegét nem befolyásolják. Hosszabb főútvonalszakaszon a "Főútvonal" jelzőtáblát a szükségeshez mérten többször is elhelyezhetik. Útkereszteződésekben a főútvonalon haladó járműveknek elsőbbségük van a csatlakozó egyéb útvonalakon érkező járművekkel szemben. Ez utóbbiak elsőbbségadási kötelezettségét mindig a megfelelő jelzőtáblák jelzik. ("Elsőbbségadás kötelező" vagy "ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező" tábla.)
...[/quote]
Az egyik kérés (a kiemelt mondattal) telejesült. De, miért nem szerepel a "Főútvonal" jelzőtábla az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák között:

[quote]Az elsőbbségi szabályoknál tűnik ki leghatározottabban, hagy a közlekedési szabályok a közlekedés résztvevőinek nem jogok érvényesítését sugalmazzák, hanem kötelezettségeket állapítanak meg részükre. Ezáltal is elősegítik a közlekedésben az előzékeny gondolkodásmódot és az udvarias magatartást.[/quote]

Tehát az "elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák" csoport különböző elsőbbségadási kötelezettség(ek)et jelez!

[quote]Szükséges még a kereszteződés idejében való felismerése azért is, mert az útkereszteződésben és közvetlenül az útkereszteződés előtt általában tilos előzni. Általában tilos, tehát van kivétel: szabad útkereszteződésben is előzni, ha előre tudható és egészen biztos, hogy nem kell elsőbbséget adnia. Így előzhet olyan útkereszteződésben, ahol a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja, de csak a menetirány szerinti jobb oldalon, a bal oldalt ez esetben nem veheti igénybe az előzéshez. Előzhet körforgalmú úton és főútvonalon is, hiszen itt tudható, hogy az útkereszteződésben elsőbbsége lesz, és akkor is, ha az útkereszteződés előtt elsőbbségét az "Útkereszteződés alárendelt úttal" jelzőtáblával () jelezték.[/quote]

[quote]"Útkereszteződés alárendelt úttal" () tábla azt jelzi, hogy az úton olyan útkereszteződés van, ahol a járműnek elsőbbsége van a keresztező úton érkező járművel szemben. Ezt a táblát akkor használják,
ha a keresztező (betorkolló) úton elhelyezték az Elsőbbségadás kötelező" vagy az "ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező" jelzőtáblát,
továbbá,
ha szilárd burkolatú úton haladunk, és a keresztező vagy betorkolló út földút.[/quote]

[quote]"Védett" úton haladva

   Forgalomirányítás nélkül is gondtalan az egyenesen való továbbhaladása, ha az útkereszteződésben elsőbbsége van a keresztező forgalommal szemben és nincs kijelölt gyalogos-átkelőhely sem. Itt csak arra kell ügyelnie, megadják-e Önnek az elsőbbségét. * Ha főútvonalon halad vagy az "Útkereszteződés alárendelt úttal" jelzőtáblát elhelyzeték a kereszteződés előtt, akkor biztos lehet benne, hogy ilyen kereszteződéshez érkezett. Szilárd burkolatú úton haladva elsőbbsége van a keresztező földúton érkezőkkel szemben.
   Körforgalomban haladva, mivel a "Körforgalom" jelzőtáblával együtt minden esetben elhelyezik az "Állj! Elsőbbségadás kötelező" vagy "Elsőbbségadás kötelező" jelzőtáblát, elsőbbsége van a körforgalomba becsatlakozó járművekkel szemben. Kivétel ezalól a körforgalmat keresztező villamos, amelynek még akkor is elsőbbsége van Önnel szemben, ha olyan útról érkezik, melyen elsőbbségadási kötelezettséget előíró jelzőtábla van.
   Egyéb esetben * csak a keresztező forgalom számára elhelyezett elsőbbségadásra utasító jelzőtáblák hátát látva (csúcsára állított háromszög, ill. nyolcszög alak) tudhatja meg : Önnek elsőbbsége van.
   Az útkereszteződésben levő kijelölt gyalogos-átkelőhelyen tanúsítandó magatartás megyezik a már tanultakkal, akár főútvonalon halad, akár nem.[/quote]

* tehát nem főútvonalon haladva, nem körforgalomban és nincs alárendelt utas tábla sem kitéve

*arra kell figyelni, h közeledik-e jármű, ha igen, a jármű sebessége utal-e arra, h megadja-e - a nekünk járó - elsőbbséget. Ha főútvonalon haladunk, minden kereszteződésben ugyanúgy kell "ügyelni", h megadják-e nekünk az elsőbbséget vagy sem. Függetlenül attól, h van-e tábla vagy nincs ! Ha a becsatlakozó út földút, nem feltétlen van tábla kihelyezve. A földút attól még földút marad, h ha a kereszteződésnél 50 méternél kevesebb "sárrázó" szilárd burkolattal látják el ...

[quote name='Lauda' date='2005. jún. 5., vasárnap - 13:19']...
Már leírtam az esetet, ami itt Pápán történt.
Az egyik főútba torkolló egyirányú utcába addig a főútról lehetett lekanyarodni, de az utca felujítása miatt megfordították az irányát, így onnan lehetett a főútra kanyarodni. Ez eddig rendbe is van, csak "elfelejtették" letáblázni a kereszteződést, így egyenrangú lett. 3 forgalmi vizsgázó azért tett sikertelen vizsgát, mert nem figyelték a helyet, amíg tanultak, addig végig védett út volt.  ;) [/quote]

[quote name='Lauda' date='2005. jún. 5., vasárnap - 13:46']... ő helyesen cselekedett. Veszprémből járnak át a felügyeletről, most ő honnan tudná és miért is kellene tudnia, hogy milyen forgalmi rend volt ott addig. Az akkori szabályok szerint vizsgáztatott, és vizsgáztatnak most is.  :)[/quote]

Továbbra is fönntartom, h a vizsgáztató g@ci volt és megsz@patta a vizsgázókat. Ha pedig Pápán/Veszprémben tényleg komolyan gondolják a "szakik", h  ez a "szabály", akkor itt az idő valamit jól is megtanulni és megtanítani ... sosem késő.

Szerkesztette: fram 2006. 05. 10. 14:54 -kor

Ciciman is on borda

#636 Felhasználó inaktív   Omega 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 47.832
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:47

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 9., kedd - 22:01

Próbáltam értelmezni, de nem megy.
Segíts, kérlek, mire gondolsz!

Hát írtam ezt a dolgot az USÁs igazoltatásról, tehát hogy ok nélkül nem állítanak meg. Erre Te írtad, hogy dehogynem. Aztán írtad, hogy

Idézet

Amerikában (A SZABADSÁG HAZÁJÁBAN!) meg azért is, ha ittasan beülsz a volánhoz (pl. hogy kialudd magadat). Akkor is, ha egyetlen centit sem vezetsz!!! Akkor is, ha nincs is benne az indítókulcs a kapcsolóban!
Mert hatalmad alatt van az autó és ott úgy szól a jogszabály, hogy azt a jogodat is csak józanul gyakorolhatod.



Na, ez a másik fele a dolognak. Erre írtam, hogy ezt ismered és elhiszed (az igazoltatást meg nem). ;)
Én magam nem voltam kint, viszont egy ismerősöm huzamosabb ideig, én onnan tudok ezekről a dolgokról.

#637 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:48

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 10:00

Ha be vagyok kötve és nyílik a légzsák, akkor meg az öv beleránt az ülésbe, majd amikor a légzsák kienged, az övfeszítő is végleg kiold, tehát becsatolt állapotban is ki lehet bújni belőle.

Sajna ez a fajta pirotechnikai övfeszítő is külön pénzes extraként kapható, ritka szériafelszereltségnél. Pedig tényleg nagyon fontos lenne.
Gondolkoztál már ma?

#638 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:49

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 15:43

Sajna - tudtommal - nincs ilyen elektronika (legfeljebb az igen elit autóknál, de olyan sajnos a magamfajtáknak elérhetetlen). Az (új) autók túlnyomó részében kézzel kell kikapcsolni a légzsákot, ha nem akarjuk, hogy berobbanjon (és már ez is reklámértékű feature!).

Aztán hallottam olyanról, hogy az ülésben van érzékelő, és csak akkor robban, ha ül ott valaki (beövezéstől függetlenül). Talán (?) ilyen van a Bravamban is. De lehet, hogy csak marketingduma. Mondjuk nálam mindegy, mert addig nem fordítom el a slusszkulcsot, ameddig mindenki a hátára nem vette az autómat...

Van már ilyen egyre több.

Ha nem vagy bekötve, nem aktiválja a légzsákot.
A teáltalad kiiktatható lufi extra pedig pont a gyerekülés miatt van benne némelyikben. Főleg fiatal családosoknak szánt kategóriákban.

A súlyérzékelő azokban a bringákban van, amelyek "szólnak" az utasnak is az öv miatt.
Főleg a biztonságra jobban hajazó gyártók teszik bele. Ott nem csak lámpa figyelmeztet, hanem csipogás, néha erősödő-idegesítő-kitartóansikító csipogás. A Toyotában pl. szinte nem is lehet öv nélkül vezetni, mert az első pár 100 méter után agylobot kap az ember.
A sok hülye ilyenkor csatolja be előre az övet a háta mögött. Sőt! taxisnál láttam, hogy előregyártott biztiövcsat profilja volt, azt dugta be, hogy ne fütyüljön. Ha karambol van jön a válasz, mikor pofánveri a légzsák (ha még él): jaaa, karambolra nem gondoltam.

Szerkesztette: !Rooland! 2006. 05. 10. 14:56 -kor


#639 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 14:58

Idézet: Omega - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 15:47

Hát írtam ezt a dolgot az USÁs igazoltatásról, tehát hogy ok nélkül nem állítanak meg. Erre Te írtad, hogy dehogynem. Aztán írtad, hogy




Na, ez a másik fele a dolognak. Erre írtam, hogy ezt ismered és elhiszed (az igazoltatást meg nem). ;)
Én magam nem voltam kint, viszont egy ismerősöm huzamosabb ideig, én onnan tudok ezekről a dolgokról.

Az igazoltatást magam éltem át, mint írtam. Bármiféle szabálytalankodás, látható műszaki hiba, rendszámhiány, stb. nélkül. Igaz, elég régen már.

Az 'álló helyzetben piásan autóba ülni' tiltását én is egy kint élő magyar ismerőstől hallottam érvként, ugyanarra, amiről most itt beszélgetünk.
Ő mesélte, hogy simán megállíthatnak ha keresnek valakit, vagy ha akció van, vagy bármilyen esetben. Nem kell indokolni az okot. Persze nincs rá sűrűn példa, de a lehetősége adott.
Ugyanakkor piásan még akkor sem szabad az autó volán felőli oldalához beülni, ha nem indítod be a motort sem. Mert az náluk egyenértékű az ittas vezetéssel. Simán előállíthatnak érte, bilincsben.

Mellesleg 19 éves a jogsim, eddig ez idő alatt nem igazoltattak szerintem összesen 10x. És ebben volt olyan, hogy azért villogtak le, mert szabálytalan voltam.
L'art pour l'art megállítás ha kétévente 1x előfordul velem. Persze ne mvezetek túl sokat, azt is szinte kizárólag Pesten, igaz főleg éjszaka.
Gondolkoztál már ma?

#640 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 15:01

Idézet: !Rooland! - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 15:49

A sok hülye ilyenkor csatolja be előre az övet a háta mögött.

Debrecenben láttam egy (eléggé biztonságosnak kikiáltott) S80-as Volvot (amikor újdonság volt) így, mind az 5 övet előre becsatolt állapotban.
Erre az agyatlanságra nem gondoltak a svéd mérnökök!!! ;)
Gondolkoztál már ma?

Téma megosztása:


  • (124 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó