HWSW Informatikai Kerekasztal: Gyorshajtás V. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (124 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Gyorshajtás V. Értékeld a témát: -----

#661 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 19:58

Idézet: Samott - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 20:26

Emlekeim szerint regebben kulonbseget tettek 2 kulonbozo airbag rendszer kozt: a europia modi az SRS volt amit kisebb zsakkal hasznaltak kotelezoen feltetelezve hogy a vedett szemely be van kotve... es az amcsi modi jo nagy lufival ahol nem szamoltak a biztonsagi ovvel (azaz anelkul is hatasos vedelmet remeltek) - ennek a roviditese, neve most nem ugrik be. A hirdetesekben, autos ujsagokban meg is emlekeztek arrol, hogy milyen tipusu legzsakkal szerelik az autot... aztan persze lehet hogy tevedek. ;)

Samott

Guglizgattam kicsit, en.wikipedia.org/airbag:

Idézet

An airbag, also known as a Supplementary/Secondary Restraint System (SRS) or as an Air Cushion Restraint System (ACRS), is a flexible membrane or envelope, inflatable to contain air or some other gas. Air bags are most commonly used for cushioning, in particular after very rapid inflation in the case of an automobile collision.

Idézet

The American inventor Allen Breed then developed a key component for automotive use - the ball-in-tube sensor for crash detection. He marketed this innovation first in 1967 to Chrysler. During this era, Americans were infrequent users of seat belts and a means of offering seat belt-like levels of occupant protection to unbelted occupants in a head-on collision was felt to be a valuable innovation.

Ford built an experimental fleet of cars with airbags in 1971. The first example of an airbag in a production car was in 1972 when the 1973 model Oldsmobile Toronado was released. In 1974, dual airbags were an option on several full-sized cars made by the Buick, Cadillac and Oldsmobile divisions. These devices did not meet with market acceptance.

Idézet

Then in 1983, Mercedes-Benz re-introduced the airbag as an option on its high end 500SEL, which also offered such other exotic options as hydropneumatic suspension. In the Mercedes system, the sensors would tighten the seat belts and then deploy the airbag on impact. The airbag was thus no longer marketed as a means of avoiding seat belts, but as a way to obtain an extra margin of occupant safety.

Arról számomra minden mélyen hallgat, hogy miben az SRS és az ACRS.

#662 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 20:05

Idézet: Carmaged - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 20:58

Guglizgattam kicsit, en.wikipedia.org/airbag:

Igen, en is ezt olvasgattam, de nem talalok pontos leirast... arra emlekszem, hogy az SRS az egy uj rendszeru legzsak volt, ami talan gyorsabban es kisebbre fujodott fel, es egy komplett rendszerkent kinaltak a az ovfeszitos biztonsagiovvel. Es volt a hagyomanyos rendszer nagyobb lufikkal amelyek lassabban fuvodtak fel... mintha ezt az Opel kinalta volna, es az SRS-t meg talan a Volkswagen... nagy hitvitak voltak, hogy melyik is jobb... aztan vagy otvozodtek, vagy az SRS kiszoritotta a masikat.

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#663 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 20:06

Idézet: Diablovazze - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 12:37

Másképpen mi adja az úniós átlagot?  :think: Mint nem közgazdásznak magyarázd el pls... :)

:offtopic:

Legyen 5 ország, a gazdaságuk mérete az összméretben legyen: 80-5-5-5-5%. Ebből ha a nagy 1%-kal nő, a kicsik meg 3-mal, akkor ők átlag fölött fognak növekedni. :) Mert az átlag tulajdonképpen a zóna együttes növekedési üteme, tulajdonképpen a gazdaságok méretével súlyozott egyenkénti növekedés.

#664 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 20:16

Idézet: Carmaged - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 21:06

:offtopic:

Legyen 5 ország, a gazdaságuk mérete az összméretben legyen: 80-5-5-5-5%. Ebből ha a nagy 1%-kal nő, a kicsik meg 3-mal, akkor ők átlag fölött fognak növekedni. :) Mert az átlag tulajdonképpen a zóna együttes növekedési üteme, tulajdonképpen a gazdaságok méretével súlyozott egyenkénti növekedés.

:respect:  :up: Köszi! Erre magamtól nem gondoltam volna...  :think:
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#665 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 20:21

Idézet: Diablovazze - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 21:16

:respect:  :up: Köszi! Erre magamtól nem gondoltam volna...  :think:

Nincs mit. :)

#666 Felhasználó inaktív   csozsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.659
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 20:56

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 10:41

Van még egy dolog, ami rémes felelőtlenség: amikor a bébihordozót egy kalap alá veszik a gyereküléssel és menetiránnyal egyező irányban teszik be az autóba, ezzel baleset esetén jó eséllyel aláírva a kicsi halálos itéletét. A bébihordozót mindíg menetiránynak HÁTTAL kell elhelyezni akár az első ülésen, akár a hátsón. Az első ülés esetében ha van, ki kell kapcsolni a légzsákot. Ha nem lehet kikapcsolni, akkor nem szabad az első ülésen utaztatni. A komolyabb bébihordozóknál egyébként a rögzítési pontok úgy vannak kialakítva, hogy véletlenül se lehessen menetiránnyal egyező irányban betenni, de a hülyék igen találékonyak, megoldják.

Rosszul tudod, vagy rosszul gyártják?
http://www.gracobaby.com/catalog/product.a...yID=1&subCatID=
Kép
A kép alatt az interactiv demo-t nyomni.
Itt a fórumon is árulnak ettől a gyártótól kocsit-kosarat, nekünk is ilyen volt, csak típusváltás miatt nem volt kapható a "tálca". 3-4 hónapig kellett volna, mert az első ülésen bekötött, menetiránynak háttal lévő babaülésben nem fért el a gyerek lába.
"Ha már minden kisérleted csődöt mond, olvasd el a használati utasítást" (Murphy)
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"

#667 Felhasználó inaktív   csozsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.659
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 21:29

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 18:09

Nem tudom, mennyire lakott az a terület, de amennyiben az, akkor ennek ellenére sem igazán jogszerű a dolog.
De mivel az autósüldözés sem az, a magyar jog (néhány speciálisan képzett rendőr kivételével) csak a rendszám alapján történő UTÓLAGOS körözést tekinti egyedüli járható útnak a bűnüldözésre.
Szükség volna rendesen a reformra...

Meglehetősen lakott, és forgalmas.
Balról lakótelep, jobbról a Wekerle-telep.
Az eset majdnem a helyi rkp előtt történt.
"Ha már minden kisérleted csődöt mond, olvasd el a használati utasítást" (Murphy)
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"

#668 Felhasználó inaktív   csozsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.659
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 10. 22:13

Idézet: csozsi - Dátum: 2006. máj. 8., hétfő - 21:43

Csak a szembejövő sávból "élveztem" az eseményt, akkor már kint volt minden "nénós" darus-tűzoltó, stb... A kivezető oldal belső sávja is foglalt volt egy tűzoltókocsitól, de a bevezető oldal az órákig használhatatlan volt. (valamint a környékbeli utcák)
Amikor láttuk a helyszínt, először nem értettük, hogy mi is történt, amitől két kamion vezetőfülkéje olyan csúnyán megrongálódott.

KépKép
KépKép
"Ha már minden kisérleted csődöt mond, olvasd el a használati utasítást" (Murphy)
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"

#669 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 11. 07:59

Idézet: Carmaged - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 19:40

Khm. SRS = Safety Restraint System / Supplemental Restraint System. Nincs itt semmiféle SRS rendszerű légzsák...

Jó, akkor légy szíves világosíts fel arról, hogy mit jelent a kormányomba gyárilag dombornyomott SRS AIRBAG kifejezés. Mit jelent és mi az tulajdonképp.

#670 Felhasználó inaktív   Dr. Evil 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.338
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 11. 08:06

És az SRP? Olyat is láttam, bár mintha az inkább régebbi autókon ferdült volna elő.

#671 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 11. 08:07

Idézet: csozsi - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 21:56

Rosszul tudod, vagy rosszul gyártják?
http://www.gracobaby.com/catalog/product.a...yID=1&subCatID=
Kép
A kép alatt az interactiv demo-t nyomni.
Itt a fórumon is árulnak ettől a gyártótól kocsit-kosarat, nekünk is ilyen volt, csak típusváltás miatt nem volt kapható a "tálca". 3-4 hónapig kellett volna, mert az első ülésen bekötött, menetiránynak háttal lévő babaülésben nem fért el a gyerek lába.

Nem értelek. Ezt se lehet menetirányba bekötni. Vagy csak félreértelek?  :think:

Egyébként ha be lehet kötni menetirányba, akkor se szabad! Azért kell háttal, mert a csecsemő feje a testéhez képest még arányaiban nagy tömegű, a nyaka-gerince és annak izomzatai még nem bírják el a terhelést. Karambolnál a gyerek feje tehetetlenül előrevágódik és eltöri a csigolyákat. A háttal kötött gyerek fejét viszont az ülés tartja egy esetleges karambolnál.
Ha jól emléxem 1 éves koráig mindenképp háttal kell kötni.

#672 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 11. 08:46

Idézet: csozsi - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 21:56

Rosszul tudod, vagy rosszul gyártják?
http://www.gracobaby.com/catalog/product.a...yID=1&subCatID=
Kép
A kép alatt az interactiv demo-t nyomni.
Itt a fórumon is árulnak ettől a gyártótól kocsit-kosarat, nekünk is ilyen volt, csak típusváltás miatt nem volt kapható a "tálca". 3-4 hónapig kellett volna, mert az első ülésen bekötött, menetiránynak háttal lévő babaülésben nem fért el a gyerek lába.

Jól tudom, a mi bébihordozónkon tenyérnyi matricák és a huzatba belevarrt figyelmeztetések regélnek arról, hogy kizárólag háttal a menetiránynak szabad elhelyezni. Másképp amúgy nem is rögzíthető a biztonsági övvel. Az általad belinkelt képen nem épp szabványos bébihordozó van, hanem valami multifunkciós cucc, ha jól nézem.

#673 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 11. 09:04

Idézet: !Rooland! - Dátum: 2006. máj. 11., csütörtök - 9:07

Nem értelek. Ezt se lehet menetirányba bekötni. Vagy csak félreértelek?  :think:

Egyébként ha be lehet kötni menetirányba, akkor se szabad! Azért kell háttal, mert a csecsemő feje a testéhez képest még arányaiban nagy tömegű, a nyaka-gerince és annak izomzatai még nem bírják el a terhelést. Karambolnál a gyerek feje tehetetlenül előrevágódik és eltöri a csigolyákat. A háttal kötött gyerek fejét viszont az ülés tartja egy esetleges karambolnál.
Ha jól emléxem 1 éves koráig mindenképp háttal kell kötni.

Úgy emlékszem (nem vagyok biztos benne), hogy testsúlyhoz van kötve, hogy meddig kell menetiránynak háttal elhelyezni és hogy mikortól lehet gyermekülésben menetiránnyal megegyezően. Ennek utána kell néznem, mert engem is érdekel.

#674 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 11. 09:13

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 11., csütörtök - 10:04

Úgy emlékszem (nem vagyok biztos benne), hogy testsúlyhoz van kötve, hogy meddig kell menetiránynak háttal elhelyezni és hogy mikortól lehet gyermekülésben menetiránnyal megegyezően. Ennek utána kell néznem, mert engem is érdekel.

A mienket se lehet bekötni, csak háttal. 0-9 kg-ig írja a használhatóságot.

A linkelt képen lévőt is háttal lehet bekötni, ha figyeled az interaktív bemutatón, ott is látszik, hogy az alsó piros műanyag ív az üléstámla felé néz.

A linkelt reklámképen persze, hogy szemből mutatják. Végülis így látszik a termék.

#675 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 11. 09:50

Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. máj. 11., csütörtök - 8:59

Jó, akkor légy szíves világosíts fel arról, hogy mit jelent a kormányomba gyárilag dombornyomott SRS AIRBAG kifejezés. Mit jelent és mi az tulajdonképp.

>>>ITT<<< azt írja, hogy kiegészítő rögzítő rendszer (SRS Supplementary Restraint System), vagy mindennapi nevén légzsák .

#676 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 11. 10:16

Idézet: !Rooland! - Dátum: 2006. máj. 11., csütörtök - 10:50

>>>ITT<<< azt írja, hogy kiegészítő rögzítő rendszer (SRS Supplementary Restraint System), vagy mindennapi nevén légzsák .

De mi a különbség az AIRBAG és az SRS AIRBAG között? A két fogalom nem egy fogalom.

Lenne szíves valaki lefordítani ezt?

SRS - Always wear your seatbelt

This car is equipped with driver airbag as a Supplementary Restraint System (SRS)

It is designed to supplement the seatbelt. Shuold always wear your seatbelt.

Tampering with, disconnecting or using electrical test equipment on the SRS airbag wiring can make the system inoperative or seriously hurt you.

Azért kérem hogy valaki fordítsa, mivel lehet, hogy csak én nem értem jól ezt a feliratot, amely ott figyel a verdám napellenzőjébe belevarrva.

#677 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 11. 11:06

Érdemes megnézni! :nevet2:  :nevet: A nő azt hitte, hogy a parkradar az árkot is mutatja. :Đ
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#678 Felhasználó inaktív   debaj 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 29.476
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 11. 11:46

Nagy vonalakban:
"SRS - Mindig kapcsolja be a biztonsági övet!

Ez a gépkocsi kisegítő fékező (megtartó? :) ) rendszerként vezetőoldali légzsákkal van felszerelve. A légzsák a biztonsági öv kisegítő rendszere. Mindig kösse be a biztonsági övet.

A légzsák kábelezésének piszkálása, megbontása satöbbi a rendszert működésképtelenné teheti, vagy súlyos sérüléseket okozhat."

SRS kontra légzsák: ha jól vettem ki, a korai légzsákok (ACRS, Air Cushion Restraint System) jóval nagyobbak voltak, mint a maiak, nem csak az arcot védték, hanem a felsőtestet és a lábakat is, a biztonsági öveket akarták felváltani velük. (Ha jól láttam a rajzon (http://img219.images...1/acrs41ub.jpg) a wikis cikkben, a légzsák az ütközéskor az üléshez szorította az egész testet.) Az SRS rendszerű légzsákok viszont kizárólag a biztonsági övvel együtt nyújtanak hatékony védelmet.

#679 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 11. 12:14

Idézet: debaj - Dátum: 2006. máj. 11., csütörtök - 12:46

Nagy vonalakban:
"SRS - Mindig kapcsolja be a biztonsági övet!

Ez a gépkocsi kisegítő fékező (megtartó? :) ) rendszerként vezetőoldali légzsákkal van felszerelve. A légzsák a biztonsági öv kisegítő rendszere. Mindig kösse be a biztonsági övet.

A légzsák kábelezésének piszkálása, megbontása satöbbi a rendszert működésképtelenné teheti, vagy súlyos sérüléseket okozhat."

SRS kontra légzsák: ha jól vettem ki, a korai légzsákok (ACRS, Air Cushion Restraint System) jóval nagyobbak voltak, mint a maiak, nem csak az arcot védték, hanem a felsőtestet és a lábakat is, a biztonsági öveket akarták felváltani velük. (Ha jól láttam a rajzon (http://img219.images...1/acrs41ub.jpg) a wikis cikkben, a légzsák az ütközéskor az üléshez szorította az egész testet.) Az SRS rendszerű légzsákok viszont kizárólag a biztonsági övvel együtt nyújtanak hatékony védelmet.

A wikipedia sem fogalmaz egyértelműen. Amit a linkelt képen látni, az ráadásul az utas lufija és nem a sofőré.

De valószínűleg köztünk is csak fogalmazásbeli nézeteltérés lesz: gugliztam még egy csomót az éjjel, és kb. az jött ki, mint debaj-nak és a wikipedia-nak.

Tehát ACRS-nek hívták az elején azt a lufit, ami az öv helyett volt a szabadságvágyó amerikaiaknak, azonban nem tudták rendesen mérni a hatását (ugye a 60-as, 70-es években a dummyk még közel sem voltak ott, ahol most) + valamiért egyébként sem akadt elterjedni. Talán azért, mert nem tudták bizonyítani a hatását.

Erre jött 1983-ban a Merci az SRS airbag-gel, ami már az övfeszítős* öv mellé volt kitalálva. Ez valószínűleg sokkal hatékonyabb volt, mint az ACRS, azért is terjedt el. Az överőhatároló és társai már csak a '90-es évek második felében, de inkább az ezredforduló után lett elterjedt.

Konklúzió: amikor lufiról beszélünk, az az utóbbi 25 év autóiban mindig SRS (korábbiban pedig elég ritka, hogy lássunk, tekintve, hogy amerikában csak pár tízezer autót adtak el ACRS-sel). De ugyanígy SRS-nek tekinthető a WHIPS fejtámla is, mert az is csak az öv mellett hatásos.

Adalék: a lufiméret is mókás. Az ACRS tényleg nagyobb volt, mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy 30 éve hogy fújták fel sokkal gyorsabban, mint ahogy a mostaniak nyílnak (ugye gyorsabban kell, ha nincs öv; ezen most nem problémázok inkább). Kezdetben a költséghatékonyság miatt, amikor már a középkategóriába és a kompaktokba is leereszkedett a lufi, csak 35 literesek voltak a sofőr előtt, míg a nagyobb gépekben 60 körül. Mostanára gyakorlatilag minden autóban 60 liter körüli a sofőr lufija. Az anyós lufija pedig mindig 120 liter körül volt (ott "messzebbről nyílik", nincs az ember ölében a kormány).

*Az övfeszítő azért kötelező a lufi mellé, mert anélkül sokkal később feszül meg, így fennáll a veszélye, hogy találkozik az utas a nyíló lufival, az meg nem tesz jót.

Szerkesztette: Carmaged 2006. 05. 11. 12:15 -kor


#680 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 11. 13:44

Idézet: fram - Dátum: 2006. máj. 10., szerda - 18:21


Köszönöm szépen a linkeket.
Gondolkoztál már ma?

Téma megosztása:


  • (124 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó