HWSW Informatikai Kerekasztal: -=NVIDIA GeForce 8800GTX/GTS=- - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (137 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

-=NVIDIA GeForce 8800GTX/GTS=- II. Értékeld a témát: -----

#2581 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 15. 20:23

Többnyire a G80 problémája a késleltetésre vezethető vissza. Egy Shader proci ugye 8 Stream prociból áll. Ezáltal 32-es batchekkel dolgozik Pixel számítás esetén. Ez azért jó, mert minél nagyobb a batch annál jobban elnyomja a textura fetch esetében bekövetkező elérési idő kiesését. Vertex Shader esetén 16-os batcheket számol, elméletileg azért, mert kevés a cache mérete egy futószalagon belül. Mivel kicsi a batch érezteti hatását a elérési idő kiesése. Mivel a mai programok nagyon kevés vertex Shader kódot tartalmaznak a problémát kompenzálja a Fragment számítás gyorsasága. Geometry Shader esetén is a cache mérete lehet a probléma csak itt jóval több adatot kell elhelyezni, így jobban érezteti a hatását. Ennek a kompenzálására nagyon kicsi tömbökkel operál a rendszer, mivel így fér bele a szűkös memóriába. Azonban a kis batch duplán visszaüt, hiszen az elérési idő nem lesz lefedve, így a számítás az adat megérkezéséig szünetel.

Nagyon erdekes az AMD megoldása a GS feladatokra. A Shader feldolgozók mellett elhelyezett egy Memory Read/Write Cache-t, azoknak az adatoknak amik időlegesek és nem mennek tovább a ROP egységeknek.

Ha minden igaz akkor a G84 kevésbé érinti a probléma, mert a pletyik szerint megnövelték a futószalagok cache méretét. Egyelőre ennyi, de lehet, hogy folytatódik a történet.
Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

#2582 Felhasználó inaktív   Pietrosz 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 15. 20:38

Csak ennyi?  :confused:  Már azt hittem itt a világvége. :Đ

Szerinted amúgy mennyire lesz mérvadó a 8800 Crysis alatti teljesítménye a jövőre nézve? :)
Mert ha az is jól fog futni, márpedig az előzetes pletyik, "speculated" benchmarkok alapjál jól fog, akkor mi a helyzet? CoJ-t, CoH-ot ne keverjük ide, tákolt vackokkal ne foglalkozzunk :D
- Where are we going?
- Let's go find out.

#2583 Felhasználó inaktív   Omega 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 47.832
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 15. 20:44

Idézet: Abu85 - Dátum: 2007. jún. 15., péntek - 21:05

Sikerült némi eredményt elérnem a G80 Vertex és Geometry Shader esetén bekövetkező teljesítmény esése kapcsán. :D
Nem merem leírni, mert rosszabb a helyzet mint gondoltam. Túl sok a G80 tulaj itt, még a végén bannoltatnak. :Đ

:rolleyes: https://forum.hwsw.h...howtopic=102910

#2584 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 15. 21:15

szvsz ez is legalább annyira idetartozik mint az ilyen olyan hűtési megoldásokról írt tapasztalatok.
a crysis is tákolt vacok, nem? alapvetően dx9es játék pár dx10 effektel. eleinte a megjelent képek videók mind dx9esek voltak.

Szerkesztette: -Turbo- 2007. 06. 15. 21:16 -kor

JóSebesség

#2585 Felhasználó inaktív   Omega 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 47.832
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 15. 21:25

Ha nem ismerném Abu85 hozzászólásait a HD2900 topikból, akkor én is azt mondanám... de így erősen arrogáns vagyok sajna.
Pont annyira jött flémelni a 8800 topikba, mint amennyire más tette ott.
A kérdés, mi van (mi miatt)?
Ez egy fórum, ahol azt olvassák az érdeklődők, mit érdemes venni. Az ember csak beírja, hogy xy kártya nem sokra való. Erre jön pár emberke, aki csakazértis megpróbálja bebizonyítani, hogy márpedig az a kártya király. Ha mást nem, hát átlagkocka számára érthetetlen dumával, beszélve érthetetlen hátrányokról, előtérbe helyezve, hogy bezzeg az Ati. Átlagkockajúzer meg még vissza is kérdez, hogy húha, ennyire jó az Ati, akkor krízis alatt ugye nem lesz gond. :Đ

A kazán hűtése meg nem off szerintem, ez nagy probléma a 8800 széria esetén... (is.)

De ez lényegtelen, a téma szerintem az általános beszélgetős topikba való. Ahova egyébként írtam már, linkeltem 2x. :(


#2586 Felhasználó inaktív   Pietrosz 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 15. 21:30

Én nem is mondtam, hogy mennyire jó az ati :Đ
Mi az, hogy azt olvassák az érdeklődők, mit érdemes venni? :confused:  Egy 8800 topikban szvsz mindenről lehet beszélni, ami a 8800-al kapcsolatos. Ha nem értesz valamit, átugrod, és kész. Mi ezzel a gond? Hiába linkeled be harmadjára azt a topikot, semmivel sem valóbb oda szvsz. Én szeretem Abu írásait olvasni, olyan meggyőzően tudja leírni, hogy mennyire űber a 2900 :)
- Where are we going?
- Let's go find out.

#2587 Felhasználó inaktív   JonesC 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.957
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 15. 21:46

Mondjuk ha az engine annyira elterjedt lesz mint az elődje, akkor olyan mindegy melyik kártyán hogy megy :)
world, my finger, is on the button...
Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!

Idézet

Hi mi name is Paco frome Mexico, please sorry for mi bad inglisco. Mi dead cousine frm america told me how to winned at Lauge of Legan and made me win against bots. My cousin deaded yesterday thogh,but im ok because i sexed his sister. pls no copy pastarino. bye

#2588 Felhasználó inaktív   Omega 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 47.832
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 15. 21:52

:up:
Oda való lehet, ha helytálló, de ide szerintem semmiképpen sem. :) Az meg hogy helytálló-e, akkor derül ki, ha jön egy NV-s Abu85. :respect:
A hőmérsékletes ábrákat beszüntetem, ontopikot szeretnék, ugyanakkor én is írok minden faszságot ide... mondjuk én naívan...


:up:

#2589 Felhasználó inaktív   Pietrosz 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 15. 21:55

Idézet: Omega - Dátum: 2007. jún. 15., péntek - 22:52

:up:
Oda való lehet, ha helytálló, de ide szerintem semmiképpen sem. :) Az meg hogy helytálló-e, akkor derül ki, ha jön egy NV-s Abu85. :respect:
A hőmérsékletes ábrákat beszüntetem, ontopikot szeretnék, ugyanakkor én is írok minden faszságot ide... mondjuk én naívan...


:up:

Azért azt megcsinálnád, amit kértem? Lécci :)
- Where are we going?
- Let's go find out.

#2590 Felhasználó inaktív   BoGab 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 16.399
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 15. 21:55

Idézet: Omega - Dátum: 2007. jún. 15., péntek - 22:25

Ez egy fórum, ahol azt olvassák az érdeklődők, mit érdemes venni.

Ehhez szeretnék gratulálni :down:

Igen, kb ennyiről szól már ez a részleg. Milyen vgat, milyen monitort vegyek. Cat topicban megy a fika, hogy de szar váltok nvidiára, forceware topicban meg arról megy, hogy az milyen fos. Csak az a kis probléma, hogy egy architektúra kb annyira hozzátartozik ehhez a részleghez, mint a hűtéscsere vagy bármi más.
Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...

We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.

Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!

#2591 Felhasználó inaktív   Omega 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 47.832
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 16. 05:55

BoGab, igazad lehet... sorry, nem szóltam.

#2592 Felhasználó inaktív   GAI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 16. 07:29

Omega, szerintem sincs igazad. Arról, hogy milyen kártyát érdemes venni, van egy külön topik erre a célra :) Ide szerintem minden jöhet, ami 8800-al kapcsolatos, legyen az hűtésmegoldás, vagy technikai elemzés. Én speciel érdeklődve olvasom Abu85 írásait is, persze ettől még nem fogok ATi-t venni ( :Đ ) de mivel én is hót :lama: vagyok ilyen dolgokhoz, ezért nem árt, ha legalább picit hallok ilyesmiről is :)
"Two intelligent species live on Earth: Humans and Hungarians." (Isaac Asimov)

#2593 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 16. 08:22

Idézet: Pietrosz - Dátum: 2007. jún. 15., péntek - 21:38

Szerinted amúgy mennyire lesz mérvadó a 8800 Crysis alatti teljesítménye a jövőre nézve? :)

Egyszerű a képlet, minél több lesz a Vertex Shader a játékban annál lassabb lesz a GF8800.
A Geometry Shader az érdekesebb. Igazából egy nagyon komplex Geometriai feldolgozásra még az R600 sem képes. Vélhetőleg egyszerű shader programok fognak megjelenni (mint pl. a COJ-ban a vízesés). Amíg a képpontszámítás igen kis részét teszi ki a GS addig nem lesz olyan nagy probléma. Bár az Ati szerint az R600 50x gyorsabb ezen a területen, mint a G80, én ezt az adatott nem picit túlzónak tartom. Mivel nincs még tényleges GS tesztprogram, így nehéz megmondani a tényleges erőviszonyokat, az persze nem kérdés, hogy az R600-nak jobban fekszik a terület.

Amúgy én mindig annak a szekerét nyomom amit jobbnak tartok. Az előző két generációban pl. az nv-t toltam. :D Linux függő is vagyok, szóval valamilyen szinten nv párti a lelkem, pusztán hőbörgök, mert bökik a csőröm a G80 eredményei.
Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

#2594 Felhasználó inaktív   Pietrosz 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 16. 08:38

Idézet: Abu85 - Dátum: 2007. jún. 16., szombat - 9:22

Egyszerű a képlet, minél több lesz a Vertex Shader a játékban annál lassabb lesz a GF8800.
A Geometry Shader az érdekesebb. Igazából egy nagyon komplex Geometriai feldolgozásra még az R600 sem képes. Vélhetőleg egyszerű shader programok fognak megjelenni (mint pl. a COJ-ban a vízesés). Amíg a képpontszámítás igen kis részét teszi ki a GS addig nem lesz olyan nagy probléma. Bár az Ati szerint az R600 50x gyorsabb ezen a területen, mint a G80, én ezt az adatott nem picit túlzónak tartom. Mivel nincs még tényleges GS tesztprogram, így nehéz megmondani a tényleges erőviszonyokat, az persze nem kérdés, hogy az R600-nak jobban fekszik a terület.

Amúgy én mindig annak a szekerét nyomom amit jobbnak tartok. Az előző két generációban pl. az nv-t toltam. :D Linux függő is vagyok, szóval valamilyen szinten nv párti a lelkem, pusztán hőbörgök, mert bökik a csőröm a G80 eredményei.

Egyébként van olyan terület, ami az nv-nek fekszik jobban?
A jobb AA/AF-en kívül? :D
- Where are we going?
- Let's go find out.

#2595 Felhasználó inaktív   arn 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 28.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 16. 08:41

Idézet: Leeroy - Dátum: 2007. jún. 15., péntek - 20:45

Még ha Hungary is van rájuk írva. (Anno vettem egy 12 centiset és 2 db. 8-asat, mindnek hasonló cimkéje volt. Létezik, hogy valóban itt gyártják vagy szerelik össze őket? Hogyhogy nem Kína? :) )

a minosegbiztositas a lenyeg, nem az hogy hol gyartjak... kinaban is csinalnak csucsminosegu luxus dolgokat.

#2596 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 16. 08:47

Idézet: Pietrosz - Dátum: 2007. jún. 16., szombat - 9:38

Egyébként van olyan terület, ami az nv-nek fekszik jobban?

Persze. A float és float2 adattípusú Pixel Shader kódok. Szvsz erre lett tervezve a G80, legalábbis a kialakítása ennek a modellnek fekszik. :) A PS Dynamic Branching is jobb a 32-es batchekkel.
Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

#2597 Felhasználó inaktív   arn 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 28.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 16. 08:55

Idézet: Abu85 - Dátum: 2007. jún. 16., szombat - 9:22

Egyszerű a képlet, minél több lesz a Vertex Shader a játékban annál lassabb lesz a GF8800.
A Geometry Shader az érdekesebb. Igazából egy nagyon komplex Geometriai feldolgozásra még az R600 sem képes. Vélhetőleg egyszerű shader programok fognak megjelenni (mint pl. a COJ-ban a vízesés). Amíg a képpontszámítás igen kis részét teszi ki a GS addig nem lesz olyan nagy probléma. Bár az Ati szerint az R600 50x gyorsabb ezen a területen, mint a G80, én ezt az adatott nem picit túlzónak tartom. Mivel nincs még tényleges GS tesztprogram, így nehéz megmondani a tényleges erőviszonyokat, az persze nem kérdés, hogy az R600-nak jobban fekszik a terület.

Amúgy én mindig annak a szekerét nyomom amit jobbnak tartok. Az előző két generációban pl. az nv-t toltam. :D Linux függő is vagyok, szóval valamilyen szinten nv párti a lelkem, pusztán hőbörgök, mert bökik a csőröm a G80 eredményei.

de valamilyen szinten ez is optimalizalas kerdese nem? meg lehet ugy irni, hogy a 8800nak tetszen... ha mindenkeppen olyat akarsz rajta futtatni, amire nem keszitettek fel a hwt, az mindenhol visszakoszon. az atinal is.

mi hatarozza meg ilyen szempontbol a jovot? mert szvsz inkabb az adott hwre a minel optimalizaltabb kod elkeszitese a cel. ha mindkettore ugy irsz programot, hogy a vegeredmeny ugyanaz, csak mashogy optimalizalsz atira es nvra, akkor mi lenne a felallas?

mert laikuskent mintha ugy tunne, hogy inkabb az a kerdes, hogy melyik gyartonak fekvo kodok lesznek elterjedtebbek. annyira mas a ket vas, hogy a masik szenvedni fog.

#2598 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 16. 09:04

Sok javulás nem lehet egyik fél rendszerében sem. A gyorstár szűkössége nagyon behatárolja a lehetőségeket. Az persze lehet, sőt volt is már erre példa, hogy ha az egyik fél valamiben nagyon lassú akkor azt a területet nem használják komolyabban a fejlesztők.
Az Ati-nál az a fő probléma, hogy VLIW rendszert csinált, így statikus alapú a párhuzamosítás. Tehát a feldolgozásra váró adatok sorrendjéről a fordítóprogram dönt. Ergo ha a jelenlegi complier gyenge akkor még sok tartalék lehet benne. Ezen a területen a mérnökök munkáját a rendszerprogramozókra helyezte az Ati. Például a Geforce FX is VLIW rendszer volt. Nagyon sokat segített rajta a Complier fejlesztése, a unified complier volt az áttörés az nv rendszerében. Persze a hardveres problémáit nem lehetett ezzel megoldani, de javulás mindenképp volt.

Szerkesztette: Abu85 2007. 06. 16. 09:04 -kor

Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

#2599 Felhasználó inaktív   BoGab 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 16.399
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 16. 09:12

Idézet: arn - Dátum: 2007. jún. 16., szombat - 9:55

de valamilyen szinten ez is optimalizalas kerdese nem? meg lehet ugy irni, hogy a 8800nak tetszen... ha mindenkeppen olyat akarsz rajta futtatni, amire nem keszitettek fel a hwt, az mindenhol visszakoszon. az atinal is.

Kevesebb vertex és geometry shadert használsz, ez jelentené az általad felvázolt optimalizációt. Viszont ezeknek a kártyáknak pont az lenne a lényege, hogy használjon geometry shadert is és komplexebb vertex műveletek se okozzanak gondot. Ha igaz, amiket Abu irogat és ott van a bibi, akkor ezek a vasak vagy vissza fogják fogni mind a két újdonság terjedését (ilyet is láthattunk már) vagy egyszerűen 1 év múlva lezuhan a teljesítményük a béka azon testrésze alá.

Mondjuk én a cacheben való spórolásnak egy indokát látom. Spórolás a tranyókkal. Mást nem nagyon tudok elképzelni. Amúgy kicsit számolgatva kbra ki is jön. 681 millió a G80 és a G84 kb mindenben a negyede a nagytesónak, ennek ellenére 289 millió tranzisztorból áll ami kb 50 milliós minusszal a fele.

Igazából kezd egyre inkább olyan érzésem lenni, hogy igazam volt. Elkapkodottnak éreztem a g80 piacra dobását. Úgy volt, hogy az r600 (amiről aztán senki semmit nem tudott) majd januárban jön, akartak negyed év piaci részesedésbeli előnyt. Ha tudták volta, hogy az ati májusig húzza a r600 megjelenését, nem jött volna ki szerintem tavaly novemberben a g80.

Nekem csak az a bajom ezzel, hogy nv jól megszedi magát, szerez még piaci részesedést, ellenben az ilyen félkész megoldással a szoftverfejlesztésre kb 1,5-2 évre rá is nyomja a bélyegét, mivel attól, hogy ők leállítják egy chip gyártását (pl jövő januárban a g90 érkezésekor) attól még nem tűnik el a Föld felszínéről, hanem minimum fél évig kapni lehet majd az előző generációs vasakat, sőt sokszor best buy kategóriásak lesznek.

Szerkesztette: BoGab 2007. 06. 16. 09:21 -kor

Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...

We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.

Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!

#2600 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 06. 16. 09:21

Optimalizálni azért lehet magát a shader kódot is. Az R600 például 5x véletlen utasítású Co-issue-t tud. Ezt megfelelő algoritmussal ki lehet használni. A G80 más elképzelés szerint számolja a képet, így ott nincs értelmezve a co-issue. Az nv karija optimalizálatlan kódban valmivel hatékonyabb.
A tranzisztorral lehet számolgatni, de nem tudjuk mennyit foglal, egy shader processzor. Illetve a G84 már kapott Video gyorsító processzort. Persze több, mint valószínű, hogy átalakították a futószalagokat a középkategóriára, mert ugyanannyi textúracímzője van a, mint szűrője. Többnyire ezért szerepel ilyen jól. Mármint a kevés futószalaghoz képpest jól működik. :D
Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

Téma megosztása:


  • (137 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó