-=NVIDIA GeForce 8800GTX/GTS=- II.
#2581
Elküldve: 2007. 06. 15. 20:23
Nagyon erdekes az AMD megoldása a GS feladatokra. A Shader feldolgozók mellett elhelyezett egy Memory Read/Write Cache-t, azoknak az adatoknak amik időlegesek és nem mennek tovább a ROP egységeknek.
Ha minden igaz akkor a G84 kevésbé érinti a probléma, mert a pletyik szerint megnövelték a futószalagok cache méretét. Egyelőre ennyi, de lehet, hogy folytatódik a történet.
#2582
Elküldve: 2007. 06. 15. 20:38
Szerinted amúgy mennyire lesz mérvadó a 8800 Crysis alatti teljesítménye a jövőre nézve?

Mert ha az is jól fog futni, márpedig az előzetes pletyik, "speculated" benchmarkok alapjál jól fog, akkor mi a helyzet? CoJ-t, CoH-ot ne keverjük ide, tákolt vackokkal ne foglalkozzunk

- Let's go find out.
#2583
Elküldve: 2007. 06. 15. 20:44
Idézet: Abu85 - Dátum: 2007. jún. 15., péntek - 21:05

Nem merem leírni, mert rosszabb a helyzet mint gondoltam. Túl sok a G80 tulaj itt, még a végén bannoltatnak. :Đ

#2584
Elküldve: 2007. 06. 15. 21:15
a crysis is tákolt vacok, nem? alapvetően dx9es játék pár dx10 effektel. eleinte a megjelent képek videók mind dx9esek voltak.
Szerkesztette: -Turbo- 2007. 06. 15. 21:16 -kor
#2585
Elküldve: 2007. 06. 15. 21:25
Pont annyira jött flémelni a 8800 topikba, mint amennyire más tette ott.
A kérdés, mi van (mi miatt)?
Ez egy fórum, ahol azt olvassák az érdeklődők, mit érdemes venni. Az ember csak beírja, hogy xy kártya nem sokra való. Erre jön pár emberke, aki csakazértis megpróbálja bebizonyítani, hogy márpedig az a kártya király. Ha mást nem, hát átlagkocka számára érthetetlen dumával, beszélve érthetetlen hátrányokról, előtérbe helyezve, hogy bezzeg az Ati. Átlagkockajúzer meg még vissza is kérdez, hogy húha, ennyire jó az Ati, akkor krízis alatt ugye nem lesz gond. :Đ
A kazán hűtése meg nem off szerintem, ez nagy probléma a 8800 széria esetén... (is.)
De ez lényegtelen, a téma szerintem az általános beszélgetős topikba való. Ahova egyébként írtam már, linkeltem 2x.

#2586
Elküldve: 2007. 06. 15. 21:30
Mi az, hogy azt olvassák az érdeklődők, mit érdemes venni? :confused: Egy 8800 topikban szvsz mindenről lehet beszélni, ami a 8800-al kapcsolatos. Ha nem értesz valamit, átugrod, és kész. Mi ezzel a gond? Hiába linkeled be harmadjára azt a topikot, semmivel sem valóbb oda szvsz. Én szeretem Abu írásait olvasni, olyan meggyőzően tudja leírni, hogy mennyire űber a 2900

- Let's go find out.
#2587
Elküldve: 2007. 06. 15. 21:46

Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!
Idézet
#2588
Elküldve: 2007. 06. 15. 21:52

Oda való lehet, ha helytálló, de ide szerintem semmiképpen sem.


A hőmérsékletes ábrákat beszüntetem, ontopikot szeretnék, ugyanakkor én is írok minden faszságot ide... mondjuk én naívan...

#2589
Elküldve: 2007. 06. 15. 21:55
Idézet: Omega - Dátum: 2007. jún. 15., péntek - 22:52

Oda való lehet, ha helytálló, de ide szerintem semmiképpen sem.


A hőmérsékletes ábrákat beszüntetem, ontopikot szeretnék, ugyanakkor én is írok minden faszságot ide... mondjuk én naívan...

Azért azt megcsinálnád, amit kértem? Lécci

- Let's go find out.
#2590
Elküldve: 2007. 06. 15. 21:55
Idézet: Omega - Dátum: 2007. jún. 15., péntek - 22:25
Ehhez szeretnék gratulálni

Igen, kb ennyiről szól már ez a részleg. Milyen vgat, milyen monitort vegyek. Cat topicban megy a fika, hogy de szar váltok nvidiára, forceware topicban meg arról megy, hogy az milyen fos. Csak az a kis probléma, hogy egy architektúra kb annyira hozzátartozik ehhez a részleghez, mint a hűtéscsere vagy bármi más.
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
#2592
Elküldve: 2007. 06. 16. 07:29



#2593
Elküldve: 2007. 06. 16. 08:22
Idézet: Pietrosz - Dátum: 2007. jún. 15., péntek - 21:38

Egyszerű a képlet, minél több lesz a Vertex Shader a játékban annál lassabb lesz a GF8800.
A Geometry Shader az érdekesebb. Igazából egy nagyon komplex Geometriai feldolgozásra még az R600 sem képes. Vélhetőleg egyszerű shader programok fognak megjelenni (mint pl. a COJ-ban a vízesés). Amíg a képpontszámítás igen kis részét teszi ki a GS addig nem lesz olyan nagy probléma. Bár az Ati szerint az R600 50x gyorsabb ezen a területen, mint a G80, én ezt az adatott nem picit túlzónak tartom. Mivel nincs még tényleges GS tesztprogram, így nehéz megmondani a tényleges erőviszonyokat, az persze nem kérdés, hogy az R600-nak jobban fekszik a terület.
Amúgy én mindig annak a szekerét nyomom amit jobbnak tartok. Az előző két generációban pl. az nv-t toltam.

#2594
Elküldve: 2007. 06. 16. 08:38
Idézet: Abu85 - Dátum: 2007. jún. 16., szombat - 9:22
A Geometry Shader az érdekesebb. Igazából egy nagyon komplex Geometriai feldolgozásra még az R600 sem képes. Vélhetőleg egyszerű shader programok fognak megjelenni (mint pl. a COJ-ban a vízesés). Amíg a képpontszámítás igen kis részét teszi ki a GS addig nem lesz olyan nagy probléma. Bár az Ati szerint az R600 50x gyorsabb ezen a területen, mint a G80, én ezt az adatott nem picit túlzónak tartom. Mivel nincs még tényleges GS tesztprogram, így nehéz megmondani a tényleges erőviszonyokat, az persze nem kérdés, hogy az R600-nak jobban fekszik a terület.
Amúgy én mindig annak a szekerét nyomom amit jobbnak tartok. Az előző két generációban pl. az nv-t toltam.

Egyébként van olyan terület, ami az nv-nek fekszik jobban?
A jobb AA/AF-en kívül?

- Let's go find out.
#2595
Elküldve: 2007. 06. 16. 08:41
Idézet: Leeroy - Dátum: 2007. jún. 15., péntek - 20:45

a minosegbiztositas a lenyeg, nem az hogy hol gyartjak... kinaban is csinalnak csucsminosegu luxus dolgokat.
#2596
Elküldve: 2007. 06. 16. 08:47
Idézet: Pietrosz - Dátum: 2007. jún. 16., szombat - 9:38
Persze. A float és float2 adattípusú Pixel Shader kódok. Szvsz erre lett tervezve a G80, legalábbis a kialakítása ennek a modellnek fekszik.

#2597
Elküldve: 2007. 06. 16. 08:55
Idézet: Abu85 - Dátum: 2007. jún. 16., szombat - 9:22
A Geometry Shader az érdekesebb. Igazából egy nagyon komplex Geometriai feldolgozásra még az R600 sem képes. Vélhetőleg egyszerű shader programok fognak megjelenni (mint pl. a COJ-ban a vízesés). Amíg a képpontszámítás igen kis részét teszi ki a GS addig nem lesz olyan nagy probléma. Bár az Ati szerint az R600 50x gyorsabb ezen a területen, mint a G80, én ezt az adatott nem picit túlzónak tartom. Mivel nincs még tényleges GS tesztprogram, így nehéz megmondani a tényleges erőviszonyokat, az persze nem kérdés, hogy az R600-nak jobban fekszik a terület.
Amúgy én mindig annak a szekerét nyomom amit jobbnak tartok. Az előző két generációban pl. az nv-t toltam.

de valamilyen szinten ez is optimalizalas kerdese nem? meg lehet ugy irni, hogy a 8800nak tetszen... ha mindenkeppen olyat akarsz rajta futtatni, amire nem keszitettek fel a hwt, az mindenhol visszakoszon. az atinal is.
mi hatarozza meg ilyen szempontbol a jovot? mert szvsz inkabb az adott hwre a minel optimalizaltabb kod elkeszitese a cel. ha mindkettore ugy irsz programot, hogy a vegeredmeny ugyanaz, csak mashogy optimalizalsz atira es nvra, akkor mi lenne a felallas?
mert laikuskent mintha ugy tunne, hogy inkabb az a kerdes, hogy melyik gyartonak fekvo kodok lesznek elterjedtebbek. annyira mas a ket vas, hogy a masik szenvedni fog.
#2598
Elküldve: 2007. 06. 16. 09:04
Az Ati-nál az a fő probléma, hogy VLIW rendszert csinált, így statikus alapú a párhuzamosítás. Tehát a feldolgozásra váró adatok sorrendjéről a fordítóprogram dönt. Ergo ha a jelenlegi complier gyenge akkor még sok tartalék lehet benne. Ezen a területen a mérnökök munkáját a rendszerprogramozókra helyezte az Ati. Például a Geforce FX is VLIW rendszer volt. Nagyon sokat segített rajta a Complier fejlesztése, a unified complier volt az áttörés az nv rendszerében. Persze a hardveres problémáit nem lehetett ezzel megoldani, de javulás mindenképp volt.
Szerkesztette: Abu85 2007. 06. 16. 09:04 -kor
#2599
Elküldve: 2007. 06. 16. 09:12
Idézet: arn - Dátum: 2007. jún. 16., szombat - 9:55
Kevesebb vertex és geometry shadert használsz, ez jelentené az általad felvázolt optimalizációt. Viszont ezeknek a kártyáknak pont az lenne a lényege, hogy használjon geometry shadert is és komplexebb vertex műveletek se okozzanak gondot. Ha igaz, amiket Abu irogat és ott van a bibi, akkor ezek a vasak vagy vissza fogják fogni mind a két újdonság terjedését (ilyet is láthattunk már) vagy egyszerűen 1 év múlva lezuhan a teljesítményük a béka azon testrésze alá.
Mondjuk én a cacheben való spórolásnak egy indokát látom. Spórolás a tranyókkal. Mást nem nagyon tudok elképzelni. Amúgy kicsit számolgatva kbra ki is jön. 681 millió a G80 és a G84 kb mindenben a negyede a nagytesónak, ennek ellenére 289 millió tranzisztorból áll ami kb 50 milliós minusszal a fele.
Igazából kezd egyre inkább olyan érzésem lenni, hogy igazam volt. Elkapkodottnak éreztem a g80 piacra dobását. Úgy volt, hogy az r600 (amiről aztán senki semmit nem tudott) majd januárban jön, akartak negyed év piaci részesedésbeli előnyt. Ha tudták volta, hogy az ati májusig húzza a r600 megjelenését, nem jött volna ki szerintem tavaly novemberben a g80.
Nekem csak az a bajom ezzel, hogy nv jól megszedi magát, szerez még piaci részesedést, ellenben az ilyen félkész megoldással a szoftverfejlesztésre kb 1,5-2 évre rá is nyomja a bélyegét, mivel attól, hogy ők leállítják egy chip gyártását (pl jövő januárban a g90 érkezésekor) attól még nem tűnik el a Föld felszínéről, hanem minimum fél évig kapni lehet majd az előző generációs vasakat, sőt sokszor best buy kategóriásak lesznek.
Szerkesztette: BoGab 2007. 06. 16. 09:21 -kor
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
#2600
Elküldve: 2007. 06. 16. 09:21
A tranzisztorral lehet számolgatni, de nem tudjuk mennyit foglal, egy shader processzor. Illetve a G84 már kapott Video gyorsító processzort. Persze több, mint valószínű, hogy átalakították a futószalagokat a középkategóriára, mert ugyanannyi textúracímzője van a, mint szűrője. Többnyire ezért szerepel ilyen jól. Mármint a kevés futószalaghoz képpest jól működik.
