HWSW Informatikai Kerekasztal: KRESZ II. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (1051 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

KRESZ II. Értékeld a témát: ***** 2 szavazás

#1741 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 12:54

Idézet: Samott - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 13:25

Igazad van, vegulis csak egy listat kellene osszeallitani az elfogadott orszagokrol, ha nem szerepel rajta akkor lefoglalas, feljelentes.

Samott

Ja, de az már meló... :Đ

#1742 Felhasználó inaktív   Picur 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.336
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 13:04

Na, most hirtelen nem találom a megoldást, ezért segítséget kérnék.

Kereszteződés előtt macisajt, a tábla és a fölérendelt út között kiépített járda van. Az elsőbbségadás vonatkozik a gyalogosokra is vagy ki lehet gurulni a kereszteződésig a gyalogosok elé?
Ha ezek közül bármely proci megszerzésében tudsz segíteni, akkor küldj PÜ-t! Köszi!

#1743 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 13:29

Idézet: Drummaster - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 9:45

Szóval azt akarom mondani, hogy ha annyira kockára vesszük a dolgot, akkor biztosan meggyőződni az ellen továbbhaladási irányáról csak akkor tudsz, ha az a te haladási irányodat már keresztezte ill. már elhaladt melletted. Addig csak a jelekből feltételezhetsz.

pontosan

első a biztonság, 100%os biztonsággal meg kell győződnöd arról, h nem kell elsőbbséget adnod a másik fél számára, mert nem fogjátok keresztezni egymás útvonalát
ha erről nem tudsz 100%ban meggyőződni, addig az a verzió él, h meg kell adnod az elsőbbséget számára
ilyen egyszerű a történet

hogy a kivárással mennyire tartod fel a mögöttes forgalmat, csak messze ezután jön
Ciciman is on borda

#1744 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 13:32

Idézet: Picur - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 12:47

Ez elérhető valahol digitális verzióban?

http://www.jogsicent...sz_2005_jav.doc

---

Mi változhat a KRESZ-ben?
Ciciman is on borda

#1745 Felhasználó inaktív   DzsiAr 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.927
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 13:34

Idézet: Picur - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 14:04

Na, most hirtelen nem találom a megoldást, ezért segítséget kérnék.

Kereszteződés előtt macisajt, a tábla és a fölérendelt út között kiépített járda van. Az elsőbbségadás vonatkozik a gyalogosokra is vagy ki lehet gurulni a kereszteződésig a gyalogosok elé?

Szerintem a tábla azt jelzi, hogy elsőbséget kell adni a védett úton haladó játművek számára. A gyalogos pedig nem jármű.
A valóság az, ami akkor sem tűnik el, ha már nem hiszünk benne.

#1746 Felhasználó inaktív   keton 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.460
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 13:38

Idézet: fram - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 13:29

pontosan

első a biztonság, 100%os biztonsággal meg kell győződnöd arról, h nem kell elsőbbséget adnod a másik fél számára, mert nem fogjátok keresztezni egymás útvonalát
ha erről nem tudsz 100%ban meggyőződni, addig az a verzió él, h meg kell adnod az elsőbbséget számára
ilyen egyszerű a történet

hogy a kivárással mennyire tartod fel a mögöttes forgalmat, csak messze ezután jön

Felmerül bennem a kérdés, hogy körforgalomból való kihajtásnál akkor mi a fenének kell indexelni? A mögöttem jövő számára teljesen irreleváns, hogy kihajtok-e, vagy sem, a behajtani szándékozó meg egész addig nem hajthat be, amíg én el nem hagyom a körforgalmat. Kinek jelzek és miért, tulajdonképpen?

#1747 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 13:44

Idézet: Picur - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 14:04

Na, most hirtelen nem találom a megoldást, ezért segítséget kérnék.

Kereszteződés előtt macisajt, a tábla és a fölérendelt út között kiépített járda van. Az elsőbbségadás vonatkozik a gyalogosokra is vagy ki lehet gurulni a kereszteződésig a gyalogosok elé?

kiépített járda nem világos

de általános esetben mackósajtnál járművek felé van elsőbbségadási közelezettséged, gyalogosok felé nincs

Idézet

12. §
Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák

(1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:
a) „Elsőbbségadás kötelező”; a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton ... érkező jármű részére.


ha előtted keresztben "kiépített" (pl. szintben megemelt) járda van a mackósajt és az  keresztező út között, akkor más a szitu
Ciciman is on borda

#1748 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 13:47

Idézet: keton - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 14:38

Felmerül bennem a kérdés, hogy körforgalomból való kihajtásnál akkor mi a fenének kell indexelni? A mögöttem jövő számára teljesen irreleváns, hogy kihajtok-e, vagy sem, a behajtani szándékozó meg egész addig nem hajthat be, amíg én el nem hagyom a körforgalmat. Kinek jelzek és miért, tulajdonképpen?

záros határidőn belül meg fog változni a haladási irányod

erről értesíted a többieket

ennyi
Ciciman is on borda

#1749 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 13:50

Idézet: fram - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 14:47

záros határidőn belül meg fog változni a haladási irányod

erről értesíted a többieket

ennyi

Értesítem, de fölöslegesen. Sőt, ennyi erővel az index úgy, ahogy van, teljesen fölösleges. :D

#1750 Felhasználó inaktív   Sipi- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.928
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 13:51

Idézet: Carmaged - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 14:50

Értesítem, de fölöslegesen. Sőt, ennyi erővel az index úgy, ahogy van, teljesen fölösleges. :D

Ezért nem is használják egyre többen. Mások is rájöttek erre az okosságra  :(

#1751 Felhasználó inaktív   DzsiAr 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.927
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 13:52

Idézet: fram - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 14:44

...ha előtted keresztben "kiépített" (pl. szintben megemelt) járda van a mackósajt és az  keresztező út között, akkor más a szitu

Miért más? Gyalogosnak szerintem ott sem kell elsőbbséget adni.
A valóság az, ami akkor sem tűnik el, ha már nem hiszünk benne.

#1752 Felhasználó inaktív   Picur 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.336
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 13:56

Idézet: fram - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 14:32


Köszi!  :respect:
Ha ezek közül bármely proci megszerzésében tudsz segíteni, akkor küldj PÜ-t! Köszi!

#1753 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 13:56

Idézet: Sipi- - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 14:51

Ezért nem is használják egyre többen. Mások is rájöttek erre az okosságra  :(

Nem tudom, én ezt nem tapasztalom ilyen drasztikusnak. Úgy értem, ahol értelme is lenne, pl. az előzésből visszatéréskor a helyzet elég egyértelmű ahhoz, hogy ne kelljen index.

#1754 Felhasználó inaktív   Picur 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.336
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 14:00

Idézet: fram - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 14:44

kiépített járda nem világos

A kiépített jelző fölösleges volt. Sima járdáról van szó ez esetben.
Ha ezek közül bármely proci megszerzésében tudsz segíteni, akkor küldj PÜ-t! Köszi!

#1755 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 14:00

Idézet: Drummaster - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 9:45

De nem tudok a szélére húzódni, mert ott parkolnak...  Azt mondod, 3 feltétel együttállása a kanyarodási szándék jelzése, éspedig index+lassítás+be/kihúzódás. Az előbbiekben már kettőt kivettem, mert a forgalmi helyzet úgy áll, hogy kanyarodáshoz pont gyorsítok és nem tudok szélre húzódni, csak az index marad. meggyőződni az ellen továbbhaladási irányáról csak akkor tudsz, ha az a te haladási irányodat már keresztezte ill. már elhaladt melletted. Addig csak a jelekből feltételezhetsz.

sem az index önmagában, sem a 3 dolog együtt nem jelöli ki a kanyarodás helyét

ha nincs lassítás + behúzódás, akkor a másik fél még azt sem tudja biztosan eldönteni, h mint fogsz csinálni, pontosan melyik (irányváltoztatási) műveletet fogod majd végrehajtani
méginkább nem gondolhatja azt, h te le fogsz kanyarodni a kereszteződésben, mert azt sem tudja (még), h kanyarodni fogsz-e egyáltalán

ha van irányjelzés + be/kihúzódás + lassítás, akkor már tudja, h a bekanyarodás műveletét hajtod végre
de azt, h mindezt hol fogod megtenni azt még nem tudja
továbbra sem gondolhatja azt, h te le fogsz kanyarodni (előtte) a kereszteződésben
---
igazából nem értem, mire jó neked, ha minél több, a bekanyarodásra jellemző dolgot elveszünk, mert ez afelé visz, h az elsőbbségadásra kötelezettnek tutira meg kell várnia, h mit fogsz csinálni és addig nem indulhat el

:confused:
Ciciman is on borda

#1756 Felhasználó inaktív   BBalazs_ 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 592
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 14:04

Idézet: Carmaged - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 12:56

Nem tudom, én ezt nem tapasztalom ilyen drasztikusnak. Úgy értem, ahol értelme is lenne, pl. az előzésből visszatéréskor a helyzet elég egyértelmű ahhoz, hogy ne kelljen index.

En ezt azert nem ertem, mert sokkal egyszerubb, ha MINDIG indexelsz, minthogy azon filozni, hogy most kell-e vagy sem? Egy ujjpoccintes az egesz. Elozeskor ugyis kell jelezni.
Nekem meg inkabb az okoz gondot, hogy akkor NE indexeljek, amikor pl. a fout derekszogben kanyarodik.
Alopecia perniciosa

#1757 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 14:07

Idézet: fram - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 15:00

igazából nem értem, mire jó neked, ha minél több, a bekanyarodásra jellemző dolgot elveszünk, mert ez afelé visz, h az elsőbbségadásra kötelezettnek tutira meg kell várnia, h mit fogsz csinálni és addig nem indulhat el

:confused:

Nem látom a mostani és a vázolt helyzet között a különbséget.

#1758 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 14:08

Idézet: BBalazs_ - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 15:04

En ezt azert nem ertem, mert sokkal egyszerubb, ha MINDIG indexelsz, minthogy azon filozni, hogy most kell-e vagy sem? Egy ujjpoccintes az egesz. Elozeskor ugyis kell jelezni.
Nekem meg inkabb az okoz gondot, hogy akkor NE indexeljek, amikor pl. a fout derekszogben kanyarodik.

Én sem értem, mert megrögzött indexelő vagyok. :)

#1759 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 14:17

Idézet: Carmaged - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 15:07

Nem látom a mostani és a vázolt helyzet között a különbséget.

azt látod, h nem volt igazad, mikor beszóltál az asztrásnak?
Ciciman is on borda

#1760 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 03. 14:21

Idézet: fram - Dátum: 2008. szept. 3., szerda - 15:17

azt látod, h nem volt igazad, mikor beszóltál az asztrásnak?

:) Ne próbálj a mellkasomra térdelve kiszuszakolni belőlem valamit, amit homályos szabályértelmezésekkel ki lehet valahogyan magyarázni, ráadásul még a józan észnek is ellenére van.

Viszont érdekelne, hogy szerinted mi a különbség a mostani és a noindex helyzet között abból a szemszögből, hogy addig nem tehet semmit a közlekedés egyik résztvevője sem, amíg meg nem győződik arról, hogy azt fogja tenni, amit jelez. Mi a haszna az indexelésnek?

Téma megosztása:


  • (1051 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó