HWSW Informatikai Kerekasztal: Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? Értékeld!

#421 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 01. 14. 10:50

Bioshock (2007)

Nagyon sokáig halogattam ennek a játéknak a végigjátszását. Amikor megjelent a körülötte lebegő hype elvette a kedvemet az egésztől, meg amiket láttam ingame videókat belőle, hogy a 6 lövetű pisztollyal szerencsétlenkedik valaki a big daddy körül azok se segítettek. Most mégis valami miatt úgy döntöttem belefogok.  Mondjuk ez nem volt ilyen egyszerű, ugyanis valami miatt nem akart működni a játék, amint mentésre került volna sor kidobott a desktopra, már majdnem feladtam és letöröltem, mire rájöttem a megoldásra (amit azóta elfelejtettem mi volt :D )

Nade most már rátérek a játékra, az első benyomásom egybevágott a korábbiakkal, nem igazán jött be, valahogy nem állt össze a kép rendesen az első néhány pályán. De később aztán magára talált a játék, a hangulat is meglett.

Biztos többre értékelném, ha nem 1:1-ben System Shock 2 lenne átültetve víz alá. Még a fordulat a történetben is hasonló. De az egész játékmenet, a fegyverek jellege is. A hangjegyzetek, a kutatás. Bár a képességek fejlesztése meg a kutatás jelentősen le van egyszerűsítve, gondolom, hogy szélesebb rétegben sikeres legyen.  De a játékmenet ugyanaz a séma az utolsó részletig szinte.

A grafika sok vizet nem zavar, úgy értem sehol se tettem le az állam, hogy de jól néz ki, ugyanakkor olyan érzésem se volt, hogy rossz lenne. Persze ebbe belejátszhat az is, hogy 2 éves már a játék, és azóta megjelent két Crysis is.

+
  • Olyan mint a System Shock 2
  • Hangulat
  • Játékmenet
  • Átvezető videók
-
  • Olyan mint a System Shock 2
  • Egy idő után repetitív játékmenet
  • Kevés féle ellenfél, a splicereken kívül gyakorlatilag semmi.
  • Max 500 pénzed lehet??? Ezt a limitet nem tudom miért tették bele, nagyon kevés, kb 5mp alatt el lehet költeni.  A számláló pedig 5 jegyű, de akkor minek, ha úgyse lehet 500-nál több nem értem.
  • Rövid, nem számoltam az időt, de annak tűnt.
  • A hackelés. Néha olyan elemeket pakol bele, ami miatt megoldhatatlan a puzzle, máskor meg a max nehézségűnek jelzettek is rém egyszerűek. Ezt is egyszerűsítették a SS2-höz képest. Itt ha nem sikerül a hackelés nincs semmi komoly retorzió, ok a health-ból levesz, de maradandó visszafordíthatatlan nincs.
Értékelés: 6/10 Ha System Shock 2-t nem ismerném, akkor 7/10 lehetne.

U.I.: Van egy számomra érdekes kérdés a történetben, ami nem hagy nyugodni, úgyhogy ha valaki tudja esetleg elmondhatja, mert ahhoz, hogy kiderítsem újra végig kéne játszanom, de annyira nem volt jó, hogy most rögtön újra nekiessek. Mivel spoileres kicsivel írom:
Ugye amikor jön a nagy releváció, hogy Atlas nem is létezik és valójában Fontaine az. Tenenbaum segít, nade ha úgy játszom végig, hogy nem mentem meg a little sistereket, akkor mi oka lenne segíteni? Akkor is ugyanaz a történet, hogy ő segít, mert az úgy elég hülyén venné ki magát? Na meg a végső videó is ugyanaz, hogy kiviszi a "való világba" őket, mert az is hülyén venné ki magát, hogy végig leszarja őket, aztán a végén meg kimenti.

Szerkesztette: Mumia 2010. 01. 14. 10:53 -kor


#422 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 01. 14. 18:55

Idézet: Mumia - Dátum: 2010. jan. 14., csütörtök - 11:50

...
Nade most már rátérek a játékra, az első benyomásom egybevágott a korábbiakkal, nem igazán jött be, valahogy nem állt össze a kép rendesen az első néhány pályán. De később aztán magára talált a játék, a hangulat is meglett.
...

Én nagyon vártam, hogy beinduljon a  hangulat, de engem még a vége felé se tudott lázba hozni ez a játék. :rolleyes:
Qwerty4

#423 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 01. 15. 10:20

Idézet: Qwerty4 - Dátum: 2010. jan. 14., csütörtök - 18:55

Én nagyon vártam, hogy beinduljon a  hangulat, de engem még a vége felé se tudott lázba hozni ez a játék. :rolleyes:

Én is csak 6/10-et adtam rá végül, de vicces volt végignézni a korabeli review-kat mindenhol 95% feletti meg 9.5 pont feletti értékelés  :confused:

#424 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 01. 15. 11:03

The Chronichles of Riddick - Escape From Butcher Bay (2009 újrakiadás)

Mivel a Riddick filmek hangulata mindig is nagyon bejött, különösen a másodiké, a játékot is azonnal végigjátszottam 2004-ben. Ami anno tetszett is. De most a 2009-es újrakiadásról van szó, ami a Dark Athena részeként jelent meg.

A grafikát teljesen átdolgozták a 2004-es változathoz képest, de ez valahogy nekem nem tűnik annyira fel, ha azt mondanák 1:1 ben ugyanaz volt azt is elhinném, ilyen hosszú idő 5 év. Ill de mégis egy dolog árulkodik az átdolgozott grafikáról, a gépigény. Én ahogy kell felpakoltam mindent maxra 1920x1080, mondván 5 éves játékhoz csak elég a gépem. Na ennek eredménye az lett, hogy már a menü is kezelhetetlenül belassult. De miután a felbontást visszavettem 1360x768-ra normalizálódott a sebesség, és nem megy a játékélmény rovására a butítás. Ok, nem Hiend VGA-m van (9600GT), de azért mégis elvártam volna, hogy egy 2004-es remake zökkenőmentesen fusson rajta, hisz a legtöbb most megjelenő vadiúj játék jobb sebességet produkál azonos beállításokkal.

Jelen esetben különösen igaz, hogy az idő megszépíti a dolgokat, mert most amikor játszottam folyamatosan csalódtam, a történet teljesen líneáris, a pályák mérete kicsi, a pályadesign minimalista, különös tekintettel a tárgyak tökéletes hiányára. Mert a cell block-ban még megértem, hogy nincsen semmi amivel esetleg a rabok gonoszkodhatnának. Nade az office block is töküres. Meg a fegyőrök szállása is. A fegyőrök zuhanyzójának kidolgozása egyenesen Wolfeinstend 3d-s időket elevenít fel bennem.

A játékot két dolog menti meg attól, hogy átlag shooter (ill. lopakodós) legyen, az egyik a hangulat, amit nagyon jól sikerül visszaadnia, a másik pedig Riddick beszólásai.

A történet egyszerű sémára épül, Riddick megérkezik, bedobják a börtön legkevésbé szigorúan örzött részébe. És miután kellően nagy balhét csinált egy-egy részlegen, megfelelő bodycount-al, kiemelik és átteszik eggyel szigorúbb részlegre, és ez így ismétlődik míg végig nem járja az összes blokkot.
Ez így elég sarkított leírása a dolgoknak, de részletesebb leírás spoileres lehetne.

Másik szívfájdalmam a bugyuta checkpointos mentési rendszer, pl egy részt elrontasz durván, és egy szál életed marad, de azzal pont eléred a következő checkpointot, amiről sose tudod hol van, akkor nincs lehetőséged javítani a hibád, mert automatikusan ráment, és ott állsz 1 szál élettell, vagy lőszer nélkül mert ellőtted valamire amire nem kellett volna. Az az egy "segítség" van benne ilyen esetre, hogy ha 1 checkpointon sokszor meghalsz, akkor egy idő után a következő visszatöltésnél 1 rublikával több életerőt ad.

Most, hogy kellően lehúztam a játékot jöjjön a pontokba szedett értékelés:

+
  • Hangulat
  • Játékmenet
  • Szövegek
-
  • Gépigény
  • Kidolgozatlan pályák
  • Tereptárgyak szinte teljes hiánya, ha valahol netán mégis van valami tereptárgy biztos lehetsz benne, hogy azt használni kell valamire.
  • Nem volt olyan hosszú mint amire emlékeztem.
  • Mentési rendszer
Elég negatív lett a kritika, de azért korántsem ilyen rossz játék az escape from butcher bay, a hangulat meg a játékmenet miatt érdemes belefogni, nem lesz csalódás, és mivel nem is olyan hosszú így a minimalista pályedesign sem tud annyira zavaró lenni.

4/10-et adok most rá, de mint remake értékelem, hogy mennyit tett hozzá az eredeti játékhoz: Nem sokat, a gépigényen kívül, ami már az alapjátéknak se volt kevés ahogy emlékszem. Legalább az üresen kongó irodákat kibővíthették volna tárgyakkal. Ha új játék lenne előzmény nélkül akkor 7/10 lenne.

#425 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 01. 15. 16:49

Idézet: Mumia - Dátum: 2010. jan. 15., péntek - 12:03

...
Másik szívfájdalmam a bugyuta checkpointos mentési rendszer, pl egy részt elrontasz durván, és egy szál életed marad, de azzal pont eléred a következő checkpointot, amiről sose tudod hol van, akkor nincs lehetőséged javítani a hibád, mert automatikusan ráment, és ott állsz 1 szál élettell, vagy lőszer nélkül mert ellőtted valamire amire nem kellett volna. Az az egy "segítség" van benne ilyen esetre, hogy ha 1 checkpointon sokszor meghalsz, akkor egy idő után a következő visszatöltésnél 1 rublikával több életerőt ad.
...

Ez tényleg ostoba megoldás.
De, ha másodszor játsza az ember a Butcher Bay-t, talán még szerintem elmegy, sőt jó is ez a kis mentés körüli változtatás.A checkpointos rendszer azért mindig más játékélményt ad, mint a gyorsmentéses.Mondom úgy, hogy még nem játszottam az új BB verzióval (de a folytatást végigvittem, tudom hogy működik).
Qwerty4

#426 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 01. 21. 22:36

Mercenaries 2: World in Flames (2008)

Kép
[ Kattints ide a teljes méretű képhez ]

Ez a játék úgy ért mint derült égből a villámcsapás, sose foglalkoztam vele, véletlenül belepotlottam, és úgy döntöttem kipróbálom. De még milyen jó, hogy belebotlottam, mert megérte kipróbálni.

Igen a történet egyszerű mint a bot, de nem is ez a lényeg, hanem a játékélmény. Nagyon jól fel van építve a játékrendszer, és a hangulat is nagyon ott van, tényleg olyan mintha egy polgárháború sújtotta délamerikai országban lenne az ember.

A játékban egy zsoldost kell irányítani, aki önszántán kívül ragad ebben az országban némi unfinished business miatt. A designer előtt le a kalappal, mert nem arra törekedett, hogy a közizlésnek megfeleljenek a karakterek, hanem hogy tényleg hihető legyen, hogy zsoldoskatonák. Ez a szememben sokat dob 1-1 játék megítélésén. De ami leginkább megfogott a játékban az a szabadság, olyan szempontból, hogy 1-1 küldetést bármilyen módszerrel végre lehet hajtani. Ha akarom tankkal rohanom meg az ellenséges bázist, ha akarom a levegőből, de ha nincs kedvem közelharcot vívni, légicsapást is kérhetek (már ha van rá pénzem).

A bejárható terület hatalmas, kb az 1/3-a az ahol már jártam mire végigjátszottam a fő történetszálat, a többi területen max 1x futtában átrohantam, vagy még úgy se. Amúgy minden épület és tereptárgy elpusztítható, ha megfelelő tűzerő áll rendelkezésedre akár toronyirányt is átszelhetsz egy várost.

Különféle csoportoktól lehet küldetéseket vállalni, akár a másik fakció ellen is.

Kép
[ Kattints ide a teljes méretű képhez ]

A játékban 3 féle küldetésért jár pénz, az egyedi megbízásokért amiket az egyes csoportok vezetői vagy emberei adnak. A másik lehetőség az, hogy minden fakciónak van egy körözési listája, akiket el kell fogni ilyenkor mintegy fejvadászként dolgozol, ha élve fogod el, akkor teljes pénzt kapsz érte, ha csak a hulláját mutatod be, akkor félpénz.  És egy ugyanilyen lista van kiemelt célpontokról is, amiket ha megsemmisítesz akkor kapsz pénzt.

Persze azért nem minden fenékig tejfel, vannak hibái is a játéknak, az egyik a mentési rendszer, ami checkpoint alapú, de kizárólag a küldetésben addig elvégzett feladatokat jegyzi meg, az ellenségek pozícióját és erősségét nem, sőt még a te pozíciódat sem. Ha egy kületés közben meghalsz és visszatesz egy korábbi checkpointra nagy valószínűséggel olyan helyre kerülsz ahol még sose jártál, mert egy ideális kijelölt útvonalon vannak kijelölve a checkpointok, teszem azt, ha te a hátsó ajtón lopakodtál be az ellenséghez, akkor is a főbejárathoz tesz le ilyenkor. Másik probléma, hogy bármennyire is változatos a terep, a küldetések sajnos kevésbé, a játék harmadától elkezd unalmassá válni a sok ismétlődő küldetés, és a fejvadász móka se izgalmas már, mert mindig arról, szól, hogy bemész egy bázisra és elrabolod a körözöttet, vagy kinyírsz mindenkit és a helyszínen átadod annak aki körözi, avagy simán lelövöd, ha már nem kell a plusz pénz, és akkor nincs vele gond, nem kell megtisztítani a terepet, hogy oda tudjanak jönni érte, és nem is kell vinni sehova.

Másik amúgy ötletes, de idegesítő megoldás az a járművek elrablása, amikor egy ellenséges egység vezet valami járművet, úgy lehet elrabolni, hogy egy külön akciójelenet kezdődik, és neked mint egy árkád játékban meghatározott gombokat kell nyomkodni vagy nyomva tartani, vagy gyorsan nyomogatni. Hogy milyen és hány gombot kell használni, az minden járműnél különböző, és minél keményebb járműről van szó, annál hosszabb vagyis több gombot kell használni egymás után. Az egész úgy működik, hogy megjelenik a képernyőn, hogy melyik gombot kell nyomni és mikor, ha rossz gombot nyomsz azonnal bukta, ha túl későn nyomod akkor is. Nem tudom milyen emberfeletti képességekhez igazították a nehézséget ugyanis nekem egyszer se sikerült megcsinálnom egyiket sem elsőre. Az egyetlen módszer az volt, hogy addig próbálkoztam amíg fejből meg nem tanultam minden gombot, hogy mi után mi következik, és csak akkor tudtam megcsinálni.

Az irányítás amúgy nagyjából jó, bár az alap billentyűzet kiosztás megszokást igényel, én lusta voltam átkonfigolni így elég sokszor nyúltam mellé eleinte. A járművek viselkedése akciójátékhoz képest rendben van.

A gépigényre nincs okom panaszkodni, 9600GT-n zökkenőmentesen futott maximális beállításokkal 1920x1080-ban. A grafika nem egy Crysis, de simán vállalható most is.

+
  • Hangulat
  • Játékmenet
  • A főszereplő beszólásai, meg szövegei
  • Óriási bejárható terület
  • Kismillió féle vezethető jármű és fegyver (gyakorlatilag minden jármű és fegyver használható amivel csak találkozol)
  • Több megoldás egy problémára
  • A támogatás megoldása, azt hittem bugyuta lesz, de igazából egyszer se tűnt annak amikor utánpótlást kérsz, vagy járművet hozatsz magadnak.
-
  • A játék felétől ötlettelen, monoton küldetések
  • Bugok (fejjel lefele repülő hajó, az utánpótlást nem dobják le néha, hanem ott lebeg a helikopter csak vele, és ilyenkor újat se tudsz hívni) Vagy pl, a láthatatlan fegyver:
    Kép
    [ Kattints ide a teljes méretű képhez ]
  • Mentési rendszer
  • Elvileg lehetne spéci járműveket gyártatni a szerelőddel a bázison, de ehhez alkatrészeket kéne gyűjteni a pályán. Űgy, hogy nem kerestem külön ezeket, hanem csak amikbe belebotlottam a küldetések során, nem sikerült összeszednem egy járműre valót se, ez azért így túlzás.
  • A légicsapások egy részét füstjelzéssel kell hívni, de ez így értelmetlen, mert a légicsapás előnye az lenne, hogy egy nagyon jól védett objektumot lebombázz, de a füstjelzés adásához nagyon közel kell menned hozzá, ha meg már olyan közel mentél simán fel tudod robbantani C4-el is, akkor már minek hívni légicsapást?
  • A tankok hagyományos fegyverekkel sebezhetetlenek. És ettől nagyon könnyű lesz néhány küldetés, ugyanis ha nem találkozol tankelhárító egységekkel, akkor akár egy hatalmas ellenséges bázist is porig lehet rombolni mindössze egy tankkal, mert a hagyományos fegyverek nem sebzik egyáltalán. Ez főleg a játék első felében jellemző, később már azért elég gyakoriak az rpg-s katonák, vagy ellenséges tankok.

Mi marad, ja az értékelés, a hibák ellenére megér ez 8/10-et nekem. Ha nem lennének a bugok és a küldetések változatosak lennének a játék 2. felében is, akkor 10/10 lenne.

#427 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 01. 21. 22:39

Azaz. Az egyik legjobb gta klón (igazság szerint nekem 50x jobban bejött mint bármelyik grand theft auto :) )

#428 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 01. 27. 13:48

Max Payne (2001)

Én most toltam lényegében először.Korábban is volt vele még dolgom, de egy hibás verzió volt és akkor a TPS nézet sem volt a kedvencem, így a metrós pályánál már abba is hagytam.
Most viszont minden rendben ment, élveztem a játékot, de voltak unalmas pillanatai is.
A történetet elég jól felépítették.
Grafika szintje szerintem 2001-ben a legjobbak között volt, de a szájmozgás hiányzott, pedig akkor már mintha lettek volna olyan játékok, ahol használták volna ezt a "ficsőrt".Egyébként ma sem tűnt túl csúnyának a grafikája.
Az álomvilágok nagyon jók voltak.
A képregényes mesélési módszert néha untam.

Negatívumok:
-pár ismétlődőnek tűnő helyszín
-van, amikor már untam a képregényes mesélést
-hiányzó szájmozgás
-unalmasabb részek is vannak

Pozitívumok:
-játékmenet
-még alap nehézségi szinten is néha több a kihívás, mint egy-egy mai akció játékban
-hangulat
-grafika (2001!)
-pont megfelelő hosszúságú játékidő
-sokféle helyszín

Értékelés:83%
Qwerty4

#429 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 01. 27. 14:46

Én igazából nem értem milyen szájmozgást keresel képregényben. Mert ingame meg nincs is benne párbeszéd, csak néha max mond pár monológot, de az ilyen belső monológ, azért nem mozog a szája.

#430 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 01. 27. 15:16

Idézet: Mumia - Dátum: 2010. jan. 27., szerda - 15:46

Én igazából nem értem milyen szájmozgást keresel képregényben. Mert ingame meg nincs is benne párbeszéd, csak néha max mond pár monológot, de az ilyen belső monológ, azért nem mozog a szája.

Nemcsak belső monológok vannak.Van, amikor egy szereplő velünk szembe áll és az arca egy centit sem mozog.Természetesen nem a képregényes átvezetőkről van szó, hanem a  videókról.
Qwerty4

#431 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 01. 29. 10:42

Mass Effect 2 (2010)

Az év egyik legjobban várt játéka volt ez számomra, Mafia 2-n kívül.

Mivel folytatásról van szó, természetes, hogy az első részhez kell hasonlítani. Az első dolog amit észrevenni, hogy a grafika sokkal szebb lett, pedig ugyanúgy UE3-at használ mint az első rész. A gépigénnyel sincs gond, 1920x1080-ban minden maximális beállításon is akadásmentes.

Aztán a második ami szembeötlik, az a játékmenetbeni változások, az irányításban és kezelőfelületben nincs jelentős változás, de ami változott az szerintem előnyére, egyértelműbb lett a kezelés. Egyetlen zavaró dologot tapasztaltam, az pedig a taktikai menün történő fegyverváltás, ha véletlenül rossz fegyverre nyomsz, akkor már nem lehet megmásítani, ki kell menni a taktikai menüből, akkor átvált a nem kívánt fegyverre, és csak utána visszamenve lehet kiválasztani a jót, emiatt többször kerültem nehéz helyzetben harcokban. Ezzel el is értem a következő pontra, az akció sokkal könnyebb mint az első részben, normál nehézségi szinten a teljes játékra nézve talán 2 hely volt, ahol azt mondom megizzadtam.

A másik a játék felépítése, sokkal nagyobb hangsúly van a társak toborzásán és a bizalmuk elnyerésén, mint magán a főszálon, ha jól emlékszem a fő szál talán 5 küldetésből ha áll. Ami 3-4 óra játékidő lehet összesen. De ez nem baj, mert szerencsére eléggé kidolgozottak a mellékküldetések ahhoz, hogy élvezetesek legyenek, sokkal inkább mint az első részben.

Ami még változás játékmenet szempontjából, hogy sokkal több az akció, és sokkal kevesebb a nyomozás, és kevesebbet kell mászkálni.

Sokak biztos fellélegeznek, de nekem szívfájdalom, hogy kivették a játékból a járművet, amivel fel kellett kutatni a bolygókat, helyette kapunk egy scannelős minigame-et, amivel csak az idő tellik, de kihívás nincs benne semmi, kulimunka.

Ugyanez a helyzet a hackeléssel, és zártöréssel is, mindkettő olyannyira egyszerű, hogy csak akarva lehet elrontani. Bár reálisabbnak hat az első részben alkalmazott frog játéknál. De az etalon ilyen szempontból nekem a cyberia nem tudom ki emlékszik rá abban hogyan oldották meg a törést. Ott tényleg figyelni kellett a nyákon a vezetékekre, hogy hova vezetnek és úgy lehetett megoldani, itt viszont bár nyákot látunk, de a feladat mahjongg szerű párkeresés, max 6 különböző elemmel, szóval túl nagy kihívás nincs benne. A hackelés valamivel jobb, ott meghatározott kódrészleteket kell keresni, ebben legalább oda kell figyelni, mert néha elég hasonlóak csak 1-1 sor eltérés van, de egész játék során talán 1x volt, hogy nem sikerült feltörnöm, mert nem figyeltem oda eléggé.

Az inventory rendszert finomították, szerencsére már nincsen scimitar 1-2-3-4-5-6 és nem kell 5 percenként cserélgetni a fegyvereket, mert találtál egy erősebb változatot. Sőt nem is lehet fegyverkiosztást váltani, csak ún. weapon locker-eknél.

A játékidő minden lehetőséget kivesézve nekem 25 óra volt, ami rpg-nek édeskevés, akciójátéknak viszont korrekt, mert legtöbb nem nyújt 10 óránál többet. És mivel jóval közelebb áll ez akciójátékhoz mint rpg-hez így erre nem panaszkodom.

Sajnos viszont nem bugmentes a játék, a legviccesebb bug amikor úgymarad a főszereplő nyaka :D Pl beszéltél valakivel és utána elindulsz elfele, akkor próbál még mindig ránézni és teljesen kicsavart nyakpozíciókat produkál mint valami hikomat.

A másik a társak ai-ja, amikor nincs akció, csak mászkálsz, akkor mint a sózott galambok rohangálnak össze vissza mögötted, nagyon szánalmas. Sőt eközben néha még tereptárgyakba is beleakadnak. Néha lemaradnak rólad, és ilyenkor egy idő után gondol egyet a játék és respawnolja őket veled szemben. Pl ottmaradnak mondjuk a bárban amikor te kijössz, és amikor visszafordulsz, hogy hol a fenében vannak, akkor szemből rohannak feléd. Biztos valami beépített teleporttal rendelkeznek. Sajnos az elmaradozás nem csak üresjárat során fordul elő hanem rendes akcióban is, többször előfordult, hogy egyszercsak eltűntek mellőlem és egyedül kellett végighentelnem fél pályát. Majd egy idő után újra megjelentek. De különösen vicces az amikor közbe becsúszik valami trigger, amikor mondanak valamit, és hallod a hangját, de nem látod sehol.

A másik a párbeszédek, tucatszor fordul elő, hogy egy karakterrel nem beszélek 2-3 küldetésen át, és 1-1 monológját nincs lehetősége elmondania, ilyenkor ha utána beszélek vele simán előhozhatóak olyan beszélgetések, amik teljesen jelentőségüket vesztették, mert már rég megoldódott az a probléma, vagy elvégeztem azt a küldetést ami előtt esedékes lenne. Sőt néha ha beszélek vele is előfordul, hogy valamit jóval később mond el, a legextrémebb eset az volt amikor kb 22 óra játékidő után kezdett az egyik karakter beszélni egy olyan küldetésről amit a játék legelején csináltam max 4 óra környékén. Vagy ennek az ellentétje is előfordul, amikor túl korán jelenik meg 1-1 párbeszéd. Pl vállalok valakitől egy küldetést és amikor beszámolok neki, ki se megyek tőle elkezdi mondani, hogy fú mekkora segítség volt ez neki, és  ennek a segítségével ezt meg azt csinálta. ÍÍÍgen? Mikor, az előző két mondat között?

Szóval áttekintve négyféle feladat van a játékban, első a fő történetszál, második a társak toborzása, minden beszervezés maga egy-egy küldetétés, és beszerezés után mindenki ad egy küldetést, amivel el lehet nyerni a bizalmukat, persze nem mindenki kompatibilis egymással, úgy értem lehet amiatt, hogy valakinek segítesz egy másik berág rád, amit csak akkor lehet orvosolni, ha elég magas a paragon vagy renegade szinted.
A harmadik a bolygók scannelése, amivel rá lehet találni még mellékküldetésekre, pl lezuhant hajók, vagy gyanús rádiójelek. A negyedik pedig különféle npc-ktől vállalt küldetések akikkel találkozol.

A fő szál lehetne hosszabb is, de ettől eltekintve jól el van találva az arány a küldetések hossza és összetettsége is elfogadható.

+
  • Hangulat
  • Játékmenet
  • Grafika
  • Gépigény
  • Történet
-
  • Rövid főszál
  • Ai hülye viselkedése
  • Beragadó, ill túk korán triggerelt párbeszédek
  • Az összes toborzós küldetés egy kaptafa:
    Először beszélni kell valakivel aki megmondja, hogy hol van az illető, de persze mindig rögtön az első jöttment is megmondja pontosan, hogy kit kell keresni, semmi nyomozást nem igényel.
    Másodiknak, végig kell harcolni magad egy csomó ellenen, hogy eljuss a keresett személyhez.
    Harmadikként kiderül, hogy ahhoz, hogy beálljon a csapatba még valamit meg kell tenned neki, ami megint azzal jár, hogy 600 ellenen átkűzdöd magad.
  • NPC-k által adott mellékküldetések rém egyszerűek, általában 1-1 jegyzet leszállításából állnak, vagy abból, hogy beszélni kell valakivel aki 5 lépésre van attól aki a küldetést adta.
  • A végső nagy küldetés, amit egész játék során csak "suicide mission" -ként emlegetnek, semmivel sem nehezebb vagy összetettebb mint bármelyik korábbi küldetés, sőt az az 1-2 nezebb pillanat ami van a  játékban sem ebben van. Az utolsó bossfight se jelent különösebb kihívást.
Szívem szerint 9/10-et adnék a játékra, de visszaolvasva mennyi kifogásolni valót fedeztem fel benne az eszem 8/10-nél többet nem tart reálisnak. Úgyhogy legyen 8.5/10

Szerkesztette: Mumia 2010. 01. 29. 10:47 -kor


#432 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 02. 03. 13:29

Max Payne 2 - The Fall of Max Payne (2003)

Miután végeztem az első résszel, azonnal el is kezdtem a 2.-at.
A játékmenet maradt a régi, de ezúttal hosszabb lett a "slow-motion" ideje és a grafika is óriásit fejlődött, de maga a játék designja, pályafelépítése is kiváló minőségű lett.
Hangok, zenék terén is teljesen rendben van.
A történet az átlag lövölde játékokat újból fölülmúlta.
Igazából az elején még elég hangulatos volt, de amikor már Monával együtt kellett működni elvesztte a játék a "magányos farkas feelingjét" és egy sima akció játékká vált azután.

Negatívumok:
-újból untam a képregényes mesélést (bár a játék nélküle sokkal átlagosabb lett volna)
-a hangulat és vele az egész játék is ellaposodott a közepétől
-nincs kihívás (az 1-nél sokkal könnyebb)

Pozitívumok:
-hosszabb "slow-motion"
-az elején még korrekt a hangulat
-jó történet
-nagyon szép grafika, letisztult formákkal, színekkel
-álmok + a többi helyszín
-rövidebb az első résznél (de elég is volt ennyi)

Értékelés:78%

Most már tudom honnan loptak egyes hangulati, meg egyéb játékelemeket a F.E.A.R. és a Stranglehold fejlesztői.

Szerkesztette: Qwerty4 2010. 02. 03. 13:31 -kor

Qwerty4

#433 Felhasználó inaktív   SityiSXT 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 02. 03. 16:20

Kép

Emlékeztek még a Lost Vikings-re? Abban három vikinggel kellett átjutnunk jópár pályán, és kulcsfontosságú volt hármójuk összehangolt munkája. Nos, a Trine hasonlót próbál meg - szerintem sikerrel. Itt is adott a három eltérő képességekkel rendelkező karakter (tolvaj - íjászkodik, dobócsáklyája van és talán jobban ugrál, lovag - tör-zúz és a pajzsával mindent kivéd, varázsló - különféle formákat tud megidézni), ám ellentétben a Lost Vikings-szel, ahol mindhárman egyszerre voltak jelen a pályán, itt csak egyikük manifesztálódik, de szabadon váltogathatunk a karakterek között. Ha az egyikük meghal, a legközelebbi checkpoint-ot elérve újraéled. Jópofa kis ugribugri, ahol bizony néha gondolkodni is kell, hogyan jussunk át az akadályokon - szerencsére több út is kínálkozik (pl. vagy tarzanlengünk a tolvajjal vagy a varázsló által idézett kockákkal, pallóval hidaljuk át a problémát - olykor szó szerint). Engem nagyon megfogott, nagyon hangulatos pályákat sikerült a finn készítőknek összekalapálniuk. Ami viszont nem tetszett az az ellenfelek egyhangúsága (csontik pár változatban, iszonyat idegesítő denevérek, pókok meg valami nagy rusnya gyík azt csókolom) és butasága (beleugrik a lávába/vízbe - bár ezek amúgyis csak agyhalott csontvázak, tehát lehet, hogy így jó). 20 dollárt/eurót mondjuk nem ér, mert ahhoz képest rövid (kb. 5-6 óra, de kimaxolva azt hiszem, még majdnem ennyi), de biztos lesz majd akcióban a Steam-en (én akkor vettem, amikor féláron volt, annyiért már jó bolt).

+ Hangulatos grafika
+ Kellemes, ötletes pályadesign
+ Többféle megoldása az egyes akadályoknak
+ Zene

- Túlzott csonti-orientáció
- A denevérek nagyon idegesítőek tudnak lenni
- Néha átmegy maratoni csontiaprításba

Végülis: 8,5/10

Szerkesztette: Sityi 2010. 02. 03. 16:27 -kor


#434 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 02. 04. 08:49

Engem anno a lost vikings se fogott meg. Pedig sok platform játékkal játszottam anno.

#435 Felhasználó inaktív   sQr` 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.972
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 02. 06. 16:33

Kép

Tony Hawk Underground 2

Néhány napja sorra vettem Larry Klark műveit, amiben a nyílt erotikán kívül ugyebár rengeteg gördeszkázós jelenet és vonatkozás van, így felpezsdülve - nő híján - a Tony Hawk szériához nyúltam. Nem bántam meg. Mivel a klasszikus 2 perces limiten belül minden pályán combo pont, s-k-a-t-e gyűjtögetés stb már nem kötött volna le, ezért az Underground 2 story vonalát választottam. Hogy mennyire vált be? Elég ha annyit mondok a 3 nap alatt kb 25 órám benne van. Nézzük csak pontokba szedve a dolgokat...

+ végre story mód, normális (?) történettel
+ a leghíresebb deszkások körülöttünk
+ változatos, hangulatos, részletgazdag pályák
+ ötletes, sokszínű feladatok
+ minden pályán rejtett szereplők és az ő saját járgányaik ( gokart pl )
+ rengeteg, szépen animált mozdulat
+ készíthetsz saját deszkást, pályát vagy akár trükköt is
+ addaktív
+ hangulatos grafika...

- ...ami már megjelenésekor sem volt csúcs.
- glichek

Pontszám: 9/10
Acer 5536g Playstation 3 Slim LG 42LD550

#436 Felhasználó inaktív   Snexi 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.566
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 02. 11. 19:54

ide is bemásolom hátha érdekel valakit

Uncharted 2

Kép

pro:
-karakterek
-helyszínek
-grafika
-hangulat
-rohadt látványos (itt nem a grafikára gondolok,hanem pl épp szakad le egy híd és azon kell menekülni)
-meg úgy az egész

kontra:
-kicsit egyszerűbb az előző résznél
ez az a játék ami biztos hogy nem jön ki pc-re mert csakis konzolra való

94%

#437 Felhasználó inaktív   dani83 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.135
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 02. 11. 20:53

Idézet: Snexi - Dátum: 2010. febr. 11., csütörtök - 19:54

ez az a játék ami biztos hogy nem jön ki pc-re mert csakis konzolra való


tényleg nem kötekedésből kérdem, pusztán kíváncsiság, miért csak konzolra való?  :)
amugy tényleg ütős játék, élmény vele játszani... :respect:
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett.Igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon!

#438 Felhasználó inaktív   Snexi 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.566
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 02. 11. 21:52

akkor inkább úgy mondom hogy  gamepad-ra illik
az ellenfelek lassúak,a mászások,sziklák ide-oda tologatása is inkább gamepadra illik

#439 Felhasználó inaktív   dani83 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.135
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 02. 11. 22:37

jaa, értem  :D  bár én pc-n is 80%át a játékoknak gamepaddal játszom  :)
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett.Igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon!

#440 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 02. 16. 19:39

Mass Effect (2008)

Egy kicsit megkésve, de nekifogtam a ME-nek, kezdetben nagyon rosszul jöttek össze a dolgok, még az elején voltam, indítottam az egyik nap a játékot és nem tudom miért, lefagyott, de azután a  Windows sem indult többet el.Újra kellett telepíteni.Nagyon elvette a kedvemet az egésztől, sőt úgy összességében a összes játékoktól is.De mivel a ME mappa megmaradt, mégis rá tudtam venni magam, hogy folytassam, ha már a gépen volt.
A vélemény csak röviden!

Negatívumok:
-a sztori szerintem elég gyenge és nem is eléggé összetett
-ez a SW-hoz hasonlító világ és hangulatvilág azért nem a kedvencem (de sokkal jobb a SW játékoknál)
-a fejlődési rendszer, mintha súlya sem lenne
-unalmas mellékküldik (főleg a Hold), de azért a Fellegvárban volt pár érdekes dolog
-kevés szabadságérzet
-unalomba fulladt a játék a végére
-nincs kihívás, semmilyen szinten
-(pár apró bug)

Pozitívumok:
-azért elég jól megalkotott a világ
-sok információ a világról
-grafika rendben van
-mentési rendszer
-gyors töltés
-a progi elég stabil volt (új win után)
-karakterek, párbeszédek
-könnyű kezelhetőség
-kellemes zene, hangok
-magyar nyelv

Értékelés:66%

Legfőképpen a NWN2-höz mértem ezt a játékot, a hasonló játékmenet miatt, az 71%-ot kapott anno, de a dühítő script bugok, illetve a túl sok darálásnak "köszönhetően".A hangulata, világa, története annak viszont legalább 3-szor jobban bejött.
Itt nem voltak sript bugok, de számomra laposabb volt az egész és ezért mindneképp kevesebbet ér a Mass Effect.
Qwerty4

Téma megosztása:


  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó