Mass Effect (2008)
Már korábban végigjátszottam a Mass Effect-et, de nem emlékszem, hogy írtam e róla ide, és mivel szuper új forummotor nem támogatja az egész téma egy oldalon való megjelenítését most nem fogom oldalanként átnyálazni a témát, hogy írtam e már róla, így elnézést ha esetleg ismtétlem magamat.
A Mass Effect eléggé öszvér játék, rpg is meg nem is, akciójáték is meg nem is, kalandjáték is meg nem is. Ennek köszönheti sikeressegét, de ugyanakkor ezért lehet az, hogy az egyes stílusokat kedvelő hardcore játékosok nem annyira kedvelik, mert bár rpg elemek vannak benne ezek nem annyira hangsúlyosak mint egy oblivionban pl. Arra viszont elég ennyi rpg elem, hogy az akciójátékfanokat eltántorítsa. Mivel a kalandjátékok mára szinte teljesen kihaltak, ill abszolut rétegmúfaj lett, itt sok játékost nem veszít. Kalandjátékként megmosolyogtató lenne hiszen nincs túl sok fejtörő benne, gyakorlatilag semmi.
A legnagyobb érdeme a játéknak az, hogy magával ránt a hangulata és nagyon bele lehet feledkezni, bele tudod élni magad a történetbe. Nincsenek dizájneri szarvashibák, amik kizökkentenének. Ha egyszer elkezded abbahagyhatatlan, ennek is köszönhető hogy én most ~3 nap alatt játszottam végig. A történet, a karakterek, a voice acting mind hozzájárulnak hogy felejthetetlen játék legyen, az évtized (2001-2010) legnagyobb dobása.
De minden éremnek van másik oldala is, és mivel tökéletes játék nincs ebben is vannak hibák, ill hiányosságok.
Ezek közül a legzavaróbb az inventory rendszer, a játékban ezermillióféle fegyver, mod és lőszer van, egy küldetés alatt legalább 50 különféle tárgyat találni, viszont 150-es limitje van az inventorynak, ha betelik, csak egyesével tudod őket kidobálni, ráadásul kategóriánként külön, arról nem beszélve, hogy mindig az éppen használt tárgyra ugrik a kurzor egy törlés után, így ha véletlenül rányomsz kétszer az omni-gel gombra azt fogja kidobni amit éppen használsz és felrobban a fejed az idegtől. A játék során legalább 5x kellett megállnom és negyed órát szenvedni az inventiry kitakarításával. Nem értem, hogy a tesztelőknek miért nem tűnt fel, hogy ez a rendszer teljességgel kezelhetetlen és átláthatatlan. És azt se lehet, hogy nem foglalkozol az inventoryval és fel se szeded a tárgyakat, az első végigjátszásnál elkövettem ezt a hibát, az eredménye az lett, hogy a játék végén is csíra fegyvereim voltak nekem is meg a társaimnak is, így kb 5x nehezebb volt a játék, ami mondjuk nem feltétlenül baj, mivel mostani végigjátszásban odafigyeltem a fegyverekre meg jól osztottam ki a sklillpontokat is, így a végén a főboss elintézése is 10mp volt, ami nem feltétlenül jó mert hangulatölő ha a játék túl könnyű.
Másik legnagyobb probléma a copy&paste eljárással készített pályák, szinte az összes bolygóraleszállós pálya 3 sablonból építkezik, nagyon lehangoló. És az építkezést nem úgy kell érteni, hogy textúrákat újrafelhasználnak, hanem az egész map 1:1-ben ugyanaz legfeljebb a tárgyak vannak kicsit másképp elhelyezve.
Bolygóra leszálláshoz kapcsolódik még az is, hogy az összes ilyen bolygó kopár, semmi tereptárgy semmi növényzet nincsen sehol a fő küldetéshez kapcsolódó pályák kivételével.
A végigjátszás kb 20 órába került úgy, hogy minden achievementet megcsináltam, és ebben már benne volt a bring down the sky dlc is (aminek szerencséje, hogy ingyenes mert majdnem nulla amit nyújt)
+
- Hangulat
- Addiktív
- Történet
- Karakterek
- Grafika
- Játékmenet
-
- CTRL-C CTRL-V pályák
- inventory rendszer
- az eleje, amíg először el nem hagyod a citadelt eléggé unalmas, ez sokakat el is tántoríthat a további játéktól
Azt kell mondjam, hogy még nincs olyan közel a tökéleteshez ez a játék, amennyire lehetne, de mindenképpen jó úton indult el ezzel az első résszel.
9/10