HWSW Informatikai Kerekasztal: Szervizelési gondok - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (5 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Szervizelési gondok Javítások, szervizek, esetek

#61 Felhasználó inaktív   djculture 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.810
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 03. 28. 16:35

Ja elég furi, milyen cég már ahol 1db laptop van a rendszergazdának és más gépe sincs.Nagyon hihetetlen szituáció számomra.Én nem vagyok rendszergazda csak egy szervizes, de ha kell előások 5 gépet is :)

Szerkesztette: djculture 2009. 03. 28. 16:36 -kor

Ki a halott vinyók istene?
Hádédész..

#62 Felhasználó inaktív   Bird-Of-Prey 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.243
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 03. 28. 17:52

nos most akkor arról hogy távmeló.

nálunk nem a logmein, remote desktop kombó az amivel megy a dolog, hanem az AD-hez egy VPN kliens kapcsolódik interneten keresztül, és a ******* VPN szoftver szervere a laptop-hoz tartozó beállításokat autentikálja. Gépnév AD login valamint cerificate kombóval enged be.

tehát mégha lenne másik céges laptopom is, akkor sem lehetne csak ugy ki-be  mászkálni a VPN hálózatba.


tehát kedves fórumtársak, ne azt feszegessük hogy miért nem tududnk "bármilyen sarki gépen" melózni, hanem azt amiról a topik szól.
Nem állhatunk meg, ez denevérország....

#63 Felhasználó inaktív   Bird-Of-Prey 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.243
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 03. 28. 17:55

Idézet: Hamrad - Dátum: 2009. márc. 28., szombat - 14:54

Ami még nincs letisztázva: Konkrétan lehet szervíz nevet említeni, vagy csupán szervíz esetet név nélkül?
(Ha nem lehet, akkor Vargányáékat miért szabad szidni?)
:)  :p

ez konkétan a magyarországi HP "képviselet" kirendeltség, akármi.  06-1-382-1111
Nem állhatunk meg, ez denevérország....

#64 Felhasználó inaktív   lordrolee 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.908
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 03. 28. 20:20

Idézet: Bird-Of-Prey - Dátum: 2009. márc. 28., szombat - 17:52

nos most akkor arról hogy távmeló.

nálunk nem a logmein, remote desktop kombó az amivel megy a dolog, hanem az AD-hez egy VPN kliens kapcsolódik interneten keresztül, és a ******* VPN szoftver szervere a laptop-hoz tartozó beállításokat autentikálja. Gépnév AD login valamint cerificate kombóval enged be.

tehát mégha lenne másik céges laptopom is, akkor sem lehetne csak ugy ki-be  mászkálni a VPN hálózatba.


tehát kedves fórumtársak, ne azt feszegessük hogy miért nem tududnk "bármilyen sarki gépen" melózni, hanem azt amiról a topik szól.

Ja, ezt cége válogatja.
Nálunk ez megoldott hálistennek. Van egy weboldal, amin bejelentkezek a useremmel és a passommal és egy számsorral amit a kezünkbe nyomott RSA SecureID kártya generál egy pin kód megada után. Innentől egy citrix session megnyílik és már tudok is melózni, bármikor bárhonnan bármilyen gépről.

Így viszont tényleg pofátlanság, hogy az extra "szerződés" ellenére is ilyen sokáig tart egy javítás vagy csere.
Kép

Xfire profil

LordRolee

#65 Felhasználó inaktív   djculture 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.810
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 03. 29. 10:07

Idézet: Bird-Of-Prey - Dátum: 2009. márc. 28., szombat - 17:52

tehát kedves fórumtársak, ne azt feszegessük hogy miért nem tududnk "bármilyen sarki gépen" melózni, hanem azt amiról a topik szól.

Hát pedig készülhetsz hogy valószinűleg kapsz helyette egy másikat mert javithatalan ha eddig huzzák az időt.
Ki a halott vinyók istene?
Hádédész..

#66 Felhasználó inaktív   Bird-Of-Prey 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.243
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 03. 30. 17:06

ma kijöttek egy "Test OK" cuccal, kipróbáltam ugyanaz a hiba. Küldtem is vissza. Természetes tudattam a feletteseimet Luxemburgban erről, pár perccel ezelőtt továbbítottak nekem egy levelet Belgiumból valami HP főhadiszállásról hogy vizsgálják az "ügyet"....

kiváncsi leszek mi sül ki ebből.
Nem állhatunk meg, ez denevérország....

#67 Felhasználó inaktív   Hamrad 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 02. 14:29

Idézet: Bird-Of-Prey - Dátum: 2009. márc. 28., szombat - 18:55

ez konkétan a magyarországi HP "képviselet" kirendeltség, akármi.  06-1-382-1111

Neeeem így értettem. Általánosságban lehet rossz tapasztalatot írni szervizekkel kapcsolatban, és a Szervíz nevét - esetleg megkülönböztetésképpen - elérhetőségét említeni?

Mert gondolom mindenkinek van rémtörténete Albacomppal, Fujitsuval kapcsolatban. :)
Acer Aspire 5310

Mindent ki kell próbálnom az életben, kivéve a vérfertőzést és a népitáncot. - "Belenéztem az internetbe!"

#68 Felhasználó inaktív   malvin 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.143
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 20. 19:13

Egy "peches" gép:

Szakboltban összeállítatott gép, amiben eddig kétszer cseréltek video kártyát (GeForce 8600GT), és egyszer alaplapot (Gigabyt GA-P35-DS3).
Szerencsére még garanciában.
Ezután úgy tűnt, hogy "összeállt a gép", de az utóbbi időben a elkezdett "szeszélyesen" viselkedni:
bekapcsoláskor "se kép, se hang" (a monitoron nem jelenik meg az égvilágon semmi, és nem is sípol).
Kikapcs-bekapcs (2x, 3x, ... - mikor, hogy) és egyszer csak elindul. Attól kezdve lehet rajta dolgozni.

Én alaplap hibára gyanakodtam, de a szervízben azt mondták, hogy ismét video kártya hiba.
Paranoiás megközelítés: a video kártya már nem garanciális, az alaplap viszont még igen.
Minden esetre elhatároztam, hogy visszakérem a "hibás" video kártyát is: végül is, ha a gép hajlandó volt elindulni, akkor akár egész nap hibátlanul dolgozott.

És ezzel kapcsolatban volna egy "szakmai" kérdésem - csak nem találtam erre alkalmasabb topic-ot:
Elképzelhető-e, hogy egy másik gépben (amiben jelenleg egy sokkal gyengébb videókártya van) ez a kártyát "hasonló feltételekkel" használni tudom (kibírom, hogy nehezen indul)? Vagy ez valószínűleg romlani fog, és a kártya hamarosan teljesen tönkremegy (tehát nem érdemes ezzel kísérletezni)?




 

#69 Felhasználó inaktív   Sparow2 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.143
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 20. 21:22

Idézet: malvin - Dátum: 2009. ápr. 20., hétfő - 19:13

Egy "peches" gép:

Lehet akár tápegység hiba is.
Vagy felpúposodott kondik az alaplapon vagy videokártyán.

Hogy rosszabodik-e a helyzet, az attól függ, hogy mi okozza a hibát.
Ha rossz kondik okozzák, az rosszabodni fog, lefagyások, a végén el sem fog indulni.

#70 Felhasználó inaktív   Macikák 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.195
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 21. 00:42

Idézet: Sparow2 - Dátum: 2009. ápr. 20., hétfő - 22:22

Lehet akár tápegység hiba is.
Vagy felpúposodott kondik az alaplapon vagy videokártyán.

Hogy rosszabodik-e a helyzet, az attól függ, hogy mi okozza a hibát.
Ha rossz kondik okozzák, az rosszabodni fog, lefagyások, a végén el sem fog indulni.

Vagy szimplán gyenge a táp...  :D

Amúgy alaplapot miért kellett cserélni benne???  :omg:
:(  :rolleyes:  :eek:

Pár éve, épp típus szerint ezzel a lappal szemeztem...  ;)

Aztán a dolgok másképp alakultak -- mint mindig, ugye...  :D   

Sokat fikázott MSI azóta ketyeg -- csak ne robbanjon fel!  :Đ

Szerkesztette: Macikák 2009. 04. 21. 00:47 -kor

Hotline: És most mit lát a monitorán?
Ügyfél: Egy kis plüssmacit, amit a barátom vett a plázában.


KONFIG: AMD 486 DX4-100+, 16 MB RAM, 200 MB HDD, 1 MB TRIDENT 8900C VGA,
             SAMTRON monitor, YAMAHA hangkártya, PHILIPS cd-olvaso...
             DOOM3-at is ezzel tolom! De most komolyan... :-)))

#71 Felhasználó inaktív   Bird-Of-Prey 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.243
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 21. 06:12

Idézet: Bird-Of-Prey - Dátum: 2009. márc. 30., hétfő - 18:06

ma kijöttek egy "Test OK" cuccal, kipróbáltam ugyanaz a hiba. Küldtem is vissza. Természetes tudattam a feletteseimet Luxemburgban erről, pár perccel ezelőtt továbbítottak nekem egy levelet Belgiumból valami HP főhadiszállásról hogy vizsgálják az "ügyet"....

kiváncsi leszek mi sül ki ebből.

az ügy fejleménye, hogy továbbra sincs semmi. hetek óta azt mondják, hogy alkatrészre várnak. már több mint egy hónapja!

hol lehet uánanézni a hatályos fogyasztóvédelmi törvényeknek? a cserekészüléknek szeretnék utánanézni!
Nem állhatunk meg, ez denevérország....

#72 Felhasználó inaktív   Warrior 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 21. 06:12

Idézet: malvin - Dátum: 2009. ápr. 20., hétfő - 20:13

...
Elképzelhető-e, hogy egy másik gépben (amiben jelenleg egy sokkal gyengébb videókártya van) ez a kártyát "hasonló feltételekkel" használni tudom (kibírom, hogy nehezen indul)? Vagy ez valószínűleg romlani fog, és a kártya hamarosan teljesen tönkremegy (tehát nem érdemes ezzel kísérletezni)?




 

Elképzelhető, hogy másik gépben semmi baj nem lesz, de az is, hogy egyáltalán nem fog beindulni. AZ ilyen néhányadszori beindulás szerintem inkább táp-irányba mutat, de ez nem egyértelmű, egy ilyen hihetetlenül bonyolult digitális szerkó esetén annyi paraméter van, hogy gyakorlatilag csak vélekedni lehet, pontosan megmondani, hogy mi a baj, nem. Max. csak mérések esetén, de maga a folyamat annyira bonyolult, pénz- és időigényes volna, hogy nincs értelme.
Ki kell próbálni másik gépben.

ps.: egyáltalán nem biztos, hogy bármely alkatrész hibás önmagában, inkább arról van szó, hogy ezek konkrétan ebben az esetben ezt produkálják. Ha mindet átrakná az ember más gépekbe, könnyen lehet, hogy simán menne minden. De ez csak filozófia.

Szerkesztette: Warrior 2009. 04. 21. 06:15 -kor

"Hey Ripley, don't worry. Me and my squad of ultimate badasses will protect you! Check it out! Independently targeting particle beam phalanx. Vwap! Fry half a city with this puppy. We got tactical smart missiles, phase-plasma pulse rifles, RPGs, we got sonic electronic ball breakers! We got nukes, we got knives, sharp sticks..."

#73 Felhasználó inaktív   malvin 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.143
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 21. 07:24

Idézet: Macikák - Dátum: 2009. ápr. 20., hétfő - 23:42

Amúgy alaplapot miért kellett cserélni benne???  :omg:
:(  :rolleyes:  :eek:

A kezdetektől volt a gépnek egy olyan hibája, hogy bizonyos (teljesen jól reprodukálható) esetekben egy pillanatra megjelent a képernyő teljes hosszában egy "zavaros" csík. Ez a lányomat (övé a gép) nagyon zavarta. Ezért cseréltek a gépben előbb 2x video kártyát  majd alaplapot: a hiba maradt.
Ezután a szervízben betettek a gépbe egy másik XP-t, és abban nem jelentkezett. Ettől kezdve számukra ez software hiba lett.

Ezután egy jó csomót kísérleteztem, és kidrült, hogy ha kikapcsolom az XP azon opcióját (most épen az istennek sem találom, hogy hol van, és hogy hívják) hogy hibajelzéseknél a hangjelzés mellett az ablak fejléce is villogjon, akkor nem lesz csík. (Persze más gépeken ilyenkor sincs!).
És így a probléma végül is megoldódott.

#74 Felhasználó inaktív   asdf 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.179
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 21. 20:56

Idézet: Bird-Of-Prey - Dátum: 2009. ápr. 21., kedd - 6:12

az ügy fejleménye, hogy továbbra sincs semmi. hetek óta azt mondják, hogy alkatrészre várnak. már több mint egy hónapja!

hol lehet uánanézni a hatályos fogyasztóvédelmi törvényeknek? a cserekészüléknek szeretnék utánanézni!

Amennyiben az egy eves standard garin -tehat nem extran vasarolt (amely egy kulon szerzodes)- belul vagy, akkor a vasarlas helyen a neked okozott jelentos kenyelmetlenseg okan elallhatsz a vasarlastol. Ilyenkor kutyu vissza nekik, penz meg neked. Par ev birosagosdi kinez belole. Celszerubb a vasarlas helyen irasban jelezni (vasarlok konyve kivaloan megfelel erre, ha nem kivannak jegyzokonyvezni), hogy ez es ez a helyzet, leirni mindent az osszes datummal, papirok masolatat megkapjak, jotallasi kotelezettseguknek leszszivesek helytallni. Ha van kapcsolatuk, vagy anyamkinja, esetleg ki tudnak sirni valamit a magyar hp hq-tol. De roviden osszefoglalva, hiaba all a jog a te oldaladon, hogy ebbol hamar es zokkenomentesen kijojjel, nem sok eselye van :(
Arrol mar nem is beszelve, hogy a HP szerviz -ceges vasarlas leven- alapbol ugy gondolja (birosagi hatarozat mondta mar ki hasonlo -nem HP-s esetben, hogy hibasan, de ugye nalunk nincs precedensper), hogy nem fogyasztoi szerzodesrol beszelunk, igy a fogyved jogszabalyok nem vonatkoznak ide. Tehat ezugyben is egy jo szajkaratera lehet szamitani.

disclaimer: nem kivanom, hogy ebben a topicban is ujrainduljon a fogyvedjogi szajtepes, tehat a panaszoson kivul barki reagalni kivan ra, nyisson ra topikot, vagy keressen egy offtopikot es dobjon ra linket, akarmi, ott lehet olni egymast, itt nem kene.
Archív:
Akár 3*-os összegbe is kerülhet egy SMS elküldése egyes újabb telefonokon!
Info, kérdőív, petíció:  http://unicodesms.freeweb.hu

#75 Felhasználó inaktív   Macikák 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.195
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 22. 00:02

Idézet: malvin - Dátum: 2009. ápr. 21., kedd - 8:24

A kezdetektől volt a gépnek egy olyan hibája, hogy bizonyos (teljesen jól reprodukálható) esetekben egy pillanatra megjelent a képernyő teljes hosszában egy "zavaros" csík. Ez a lányomat (övé a gép) nagyon zavarta. Ezért cseréltek a gépben előbb 2x video kártyát  majd alaplapot: a hiba maradt.


Köszi a választ!  ;)

Ne haragudj az őszinte véleményemért, de szvsz.
"egy csík a monitoron", ha EZÉRT alaplapot cseréltek
(még ha a hiba reprodukálható is), nos ebből és az
egész leírásodból számomra az jön le, hogy a szervíz
is csak találgat és egyébként fogalmuk sincs...  :omg:

Bocsánat!  :respect: 

A következő géppel több szerencséd legyen!  :up: 

Szerkesztette: Macikák 2009. 04. 22. 00:05 -kor

Hotline: És most mit lát a monitorán?
Ügyfél: Egy kis plüssmacit, amit a barátom vett a plázában.


KONFIG: AMD 486 DX4-100+, 16 MB RAM, 200 MB HDD, 1 MB TRIDENT 8900C VGA,
             SAMTRON monitor, YAMAHA hangkártya, PHILIPS cd-olvaso...
             DOOM3-at is ezzel tolom! De most komolyan... :-)))

#76 Felhasználó inaktív   Warrior 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 22. 07:31

Hát igen, manapság vannak érdekes hibajelenségek. Ember legyen a talpán az ilyenkor, aki megmondja, mivel van gond. Ezért kell megfelelő hozzáállás, ami kompenzálja a szakmai tévedéseket, amiket ilyenkor a szervíz is óhatatlanul elkövet.
"Hey Ripley, don't worry. Me and my squad of ultimate badasses will protect you! Check it out! Independently targeting particle beam phalanx. Vwap! Fry half a city with this puppy. We got tactical smart missiles, phase-plasma pulse rifles, RPGs, we got sonic electronic ball breakers! We got nukes, we got knives, sharp sticks..."

#77 Felhasználó inaktív   Macikák 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.195
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 22. 20:25

Idézet: Warrior - Dátum: 2009. ápr. 22., szerda - 8:31

Hát igen, manapság vannak érdekes hibajelenségek. Ember legyen a talpán az ilyenkor, aki megmondja, mivel van gond. Ezért kell megfelelő hozzáállás, ami kompenzálja a szakmai tévedéseket, amiket ilyenkor a szervíz is óhatatlanul elkövet.

Maximálisan egyetértek Veled!  :up:

Egyébként már a suliban is azt tanultuk a HW-tanártól, hogy a mai
szervízelési gyakorlatban a javítás = csere az esetek 99%-ában!
Ember már nem fog ba(akodni azzal, hogy kimérjen egy tápot, avagy
végigkajtasson egy deszkát, púpos kondik és elengedett forrasztások
után, hm...  :eek:

Pedig ez a "ma", biza nem tegnap volt ám!  :p 

Hogy aztán a boltnak, gyártónak, OEM-nek, szervíznek vagy mit tudom
én kiknek ez mennyire rentábilis??? Nagyon jó a kérdés! Ahogyan az is,
hogy ugye user-oldalról nézve, az újabb "kockázat és mellékhatás" az,
hogy mondjuk az eredeti hiba megszűnt ugyan, viszont a beszerelt csere-
darab újabb, de más hibát produkál, aztán visszatért ugyanama ciklusba,
mint gépet bevisz, szervíz, (opás...  :rolleyes:    

Hegyekben vannak ilyen blog-ok és topikok  -- és, nem csak itt...  :(

Szerkesztette: Macikák 2009. 04. 22. 20:54 -kor

Hotline: És most mit lát a monitorán?
Ügyfél: Egy kis plüssmacit, amit a barátom vett a plázában.


KONFIG: AMD 486 DX4-100+, 16 MB RAM, 200 MB HDD, 1 MB TRIDENT 8900C VGA,
             SAMTRON monitor, YAMAHA hangkártya, PHILIPS cd-olvaso...
             DOOM3-at is ezzel tolom! De most komolyan... :-)))

#78 Felhasználó inaktív   Sparow2 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.143
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 23. 06:49

Idézet: Warrior - Dátum: 2009. ápr. 22., szerda - 7:31

Hát igen, manapság vannak érdekes hibajelenségek. Ember legyen a talpán az ilyenkor, aki megmondja, mivel van gond. Ezért kell megfelelő hozzáállás, ami kompenzálja a szakmai tévedéseket, amiket ilyenkor a szervíz is óhatatlanul elkövet.

Régen is voltak ugyanilyen érdekes hibák :)

Idézet: Macikák - Dátum: 2009. ápr. 22., szerda - 20:25

Egyébként már a suliban is azt tanultuk a HW-tanártól, hogy a mai
szervízelési gyakorlatban a javítás = csere az esetek 99%-ában!
Ember már nem fog ba(akodni azzal, hogy kimérjen egy tápot, avagy
végigkajtasson egy deszkát, púpos kondik és elengedett forrasztások
után, hm...  :eek:

Dehogynem, azért rengeteg ember cserél púpos kondikat alaplapokon.
Persze szervizben nem mindig éri meg, mert mondjuk ki kell cserélni 10 kondit, az alapban mondjuk 2e ft, plusz kérsz érte egy barátságos árat (azért egy óra elmegy vele biztosan, gépet szétszedni, alaplapot kibányászni, memóriát, CPU-t leszedni, régi kondikat kiforrasztani, újakat vissza, aztán CPU, mem vissza, a lapot visszabányászni), aztán az alaplap meg lehet nem ér annyit.
Akkor már megéri még hozzátenni pár ezer ft-ot, és akapsz egy garanciális újat.
Persze egy 50e ft-os lapnál nem, de egy olcsó alsókategóriásnál igen.

Idézet: Macikák - Dátum: 2009. ápr. 22., szerda - 20:25

Hogy aztán a boltnak, gyártónak, OEM-nek, szervíznek vagy mit tudom
én kiknek ez mennyire rentábilis??? Nagyon jó a kérdés! Ahogyan az is,
hogy ugye user-oldalról nézve, az újabb "kockázat és mellékhatás" az,
hogy mondjuk az eredeti hiba megszűnt ugyan, viszont a beszerelt csere-
darab újabb, de más hibát produkál, aztán visszatért ugyanama ciklusba,
mint gépet bevisz, szervíz, (opás...  :rolleyes: 

Usernek mindegy, mert onnantól az új darabra van garancia. Hiszen most vásárolta.
Annyiban nem mindegy, hogy vissza kell menni még egyszer, ha rossz.
De azért az esetek legnagyobb hányadában a cseredarab nem produkál újabb hibát.

Gyártónak is megéri, különben nem így csinálná.
Sok esetben olcsóbb egy új alkatrészt odaadni, és a régi nem működővel nem foglalkozni, mint hogy inkább tartasanak egy szerelőbrigádot, akik javítgatják a használt cuccokat.
Hiszen mennyi lehet egy alaplap előállítási költsége nagy tételnél? 4$? 10$?
És mennyi lehet egyetlen munkás munkabére egy hónapban? Plusz a szerviz fenntartása (épületek vásárlása/bérlése, rezsi, egyéb kiadások).

Szerkesztette: Sparow2 2009. 04. 23. 06:56 -kor


#79 Felhasználó inaktív   didyman 

  • Tápszag-értő
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 24.355
  • Csatlakozott: 2003. okt. 22.

Elküldve: 2009. 04. 23. 07:35

Idézet

Régen is voltak ugyanilyen érdekes hibák :)

Régen hozzáértőbb szervizháttér is rendelkezésre állt. Ma alig találni olyan szervizt, ahol nem a részegység-cserebere elvén ténykednek és egy szervizmérnöknek sem az a feladata, hogy alkatrész szinten oldjon meg egy hibát. Mondhatni a mi fajtánk kihalófélben van.

Idézet

Dehogynem, azért rengeteg ember cserél púpos kondikat alaplapokon.

Igen, a gyárinál is szarabb, vagy oda abszolút nem való típusra, igénytelen forrasztással, a többrétegű panelt alaposan leamortizálva és sorolhatom még. A sufnibuherát ne keverjük a hozzáértéssel, mert az kevés, hogy az ember már látott pákát, meg összeforrasztott egy villogót, vagy felismeri a púpot a kondi tetején.

Idézet

cserélni 10 kondit, az alapban mondjuk 2e ft, plusz kérsz érte egy barátságos árat (azért egy óra elmegy vele biztosan,

Ez akkora ...butaság, hogy na. 10 kondi 200-400Ft, ez a minőség a gyárilag szar vackokat sokszorosan éli túl (mondjuk Rubycon-t is tudok ennyiért felhajtani, az olyan boltokról meg nem akarok véleményt mondani, ahol az "alaplapba való" kondira élből 10x-es szorzót számolnak,mert sajnos szükségből kellett már Jamicon-ért ennyit fizetni, az pedig hol van a Ruby-tól..). Maga a javítás kevesebb, mint fél óra ki-berakással együtt, ha gyakorlott az ember. Szopó akad persze, ahogy 10 perces javítás is.

Az, hogy mi mennyit ér, meg számomra olyan kérdés, hogy ha az alternatíva az, hogy veszélyes hulladékként végezze, akkor inkább megjavítom, már csak azért is, mert mérnöki szememet szúrja az, hogy valamit kidobáljak, amiről tudom, mi baja van. Az ilyesmi megy a felajánlásba adott esetben, nagyon ritka az, hogy valamit gazdasági TK-ra adjak, meg van bontós blokk is, ilyen költséghatékony javításokra fenntartva, egy valóban méregdrága Rubycon MCZ-vel, vagy nehezen beszerezhető FET-ekkel, egyedi IC-kkel telerakott alaplapot nem dobok kukába (alaplapi FET-et például kb. az elmúlt 6 évben biztosan nem kellett boltban vegyek). Persze pénzből él az ember, éppen ezért kell az ilyesmit ésszel csinálni és a költséghatékonyságot remekül lehet szabni a tapasztalattal, rutinnal és némi előrelátással úgy, hogy még egy kis környezetvédelem is sikeredik belőle.

Idézet

Sok esetben olcsóbb egy új alkatrészt odaadni, és a régi nem működővel nem foglalkozni, mint hogy inkább tartasanak egy szerelőbrigádot, akik javítgatják a használt cuccokat.
Arról meg, hogy a gyártónak mi éri meg: Egy dolog: Minél többet eladni. Az úgynevezett szervizháttér meg nagyonis létezik, ugyanis a selejtárut nem azonnal küldik kukába, hanem komolyan diagnosztizálják és igen, javítják (közel sem akkora arányban, amit ki lehetne hozni ebből, nyilvánvaló érdekből). A refurbished matrica is ismerős lehet Neked, na az is ennek eredménye, de az egyik nagykerből nagyon sok ilyen árut hozok el magam is, alaplaptól komplett gépig.
Privát helyett email van.
Segíts nekünk, hogy segíthessünk másokon!
(Holnap délelőtt úgysem jó neki, mert nem engedem ki az ágyamból... Tündérvirág)

#80 Felhasználó inaktív   Sparow2 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.143
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 04. 23. 10:07

Idézet: didyman - Dátum: 2009. ápr. 23., csütörtök - 7:35

Igen, a gyárinál is szarabb, vagy oda abszolút nem való típusra, igénytelen forrasztással, a többrétegű panelt alaposan leamortizálva és sorolhatom még. A sufnibuherát ne keverjük a hozzáértéssel, mert az kevés, hogy az ember már látott pákát, meg összeforrasztott egy villogót, vagy felismeri a púpot a kondi tetején.

He??
Kis gyakorlattal meg érzéssel bárki meg tudja csinálni, hogy nem égeti el a nyákot. (Persze biztos van ilyen is, amit Te mondasz, mind láttunk már kilós forrasztást, meg összeégetett nyákot; de most nem ez volt a lényeg)
Persze ez nem "a hozzáértés" (hiszen lehet egy csomó más baja is amit szemmel ránézve nem lehet kitalálni), de egy időben rengeteg kondihibás alaplap volt (ami ránézve látszik), és ha ilyen egyszerű a javítás, akkor miért ne.

Idézet: didyman - Dátum: 2009. ápr. 23., csütörtök - 7:35

Ez akkora ...butaság, hogy na. 10 kondi 200-400Ft, ez a minőség a gyárilag szar vackokat sokszorosan éli túl (mondjuk Rubycon-t is tudok ennyiért felhajtani, az olyan boltokról meg nem akarok véleményt mondani, ahol az "alaplapba való" kondira élből 10x-es szorzót számolnak,mert sajnos szükségből kellett már Jamicon-ért ennyit fizetni, az pedig hol van a Ruby-tól..). Maga a javítás kevesebb, mint fél óra ki-berakással együtt, ha gyakorlott az ember. Szopó akad persze, ahogy 10 perces javítás is.

Nemtom, Te mit veszel és hol, ahol darabját 20-40 Ft-ért adják ...
Én kiskerben veszek néha pár darabot, a Déli pu. mellett, a Böszörményi út elején. Ott 150-200 Ft között voltak tavaly (vagy tavaly előtt) a low ESR-es kondik.

Jó, akkor Neked fél óra :respect:
Én elp*csölöm az időt.

Idézet: didyman - Dátum: 2009. ápr. 23., csütörtök - 7:35

Arról meg, hogy a gyártónak mi éri meg: Egy dolog: Minél többet eladni.
Az úgynevezett szervizháttér meg nagyonis létezik, ugyanis a selejtárut nem azonnal küldik kukába, hanem komolyan diagnosztizálják és igen, javítják (közel sem akkora arányban, amit ki lehetne hozni ebből, nyilvánvaló érdekből). A refurbished matrica is ismerős lehet Neked, na az is ennek eredménye, de az egyik nagykerből nagyon sok ilyen árut hozok el magam is, alaplaptól komplett gépig.

Persze, amivel megéri, azzal biztos csinálják. Egy drága, új hardver, vagy egy laptop például.
De a Pistike tavaly 8e Ft-ért vásárolt lapját, ami idén ér 2e ft-ot, nem fogja a gyártó sose megjavítani, megy a kukába. (De lehet tévedek.)
Nem tudom, hogy a garanciában cserélt cuccok hány százalékát javítják, de erős a gyanúm, hogy nagyobb részét a kutya se nézi meg.

Téma megosztása:


  • (5 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó