Szerkesztette: Virus9AX 2010. 11. 24. 13:31 -kor
-=RV870, GT300 - találgatások és tények=- ...avagy az első DX11 generáció
#3022
Elküldve: 2010. 11. 24. 13:33
#3023
Elküldve: 2010. 11. 24. 14:08
Idézet: Virus9AX - Dátum: 2010. 11. 24. 13:31
Ez egy októberi prezentáció volt, azóta az NDA ki lett tolva az 50. hétre. Effektíve egy hónapot csúsztatják a hivatalos launchot, szvsz bevárják a GTX 570 aztán véglegesítenek órajeleket.
"To borrow the pharse of the ancient philosopher Clarksonius, 4th century B.C. - How hard can it be?"
"Have you ever thought: Oh no, my shoehorn is far too heavy? Well, help is at hand with this special lightweight, carbonfiber ended shoehorn."
"Clarkson you great oaf!"
Twittegylet
#3024
Elküldve: 2010. 11. 24. 17:02
#3025
Elküldve: 2010. 11. 24. 23:46
#3026
#3027
Elküldve: 2010. 11. 25. 11:46

Hát ez szerint 975MHz lesz a mag órajele ami talán kicsit soknak tűnik. De inkább a 192GB/s mem.sávszél a furcsább ami 6GHz-es memóriának felel meg.
Szerkesztette: Chabi 2010. 11. 25. 11:49 -kor
Nem jött össze neki, továbbküldték...
#3028
Elküldve: 2010. 11. 25. 21:18
#3029
Elküldve: 2010. 11. 26. 01:01
Idézet: arn - Dátum: 2010. 11. 25. 22:18
Matekot régen vágtam elég jól. Elmúlt.

Idézet
CPU:i7 960
Windows 7 x64
262.99
260.99
10.10
GTX580:X1748
GTX 460:X923
GTS 450:604
HD5750:602
HD5770:722
HD5830:X845
HD5870:X1234
HD5870CF:X2350
HD6850:X899
HD6870:X1120
http://www.chiphell....141469-1-1.html
Idézet
http://www.chiphell....141469-3-1.html
Szerkesztette: Chabi 2010. 11. 26. 01:05 -kor
Nem jött össze neki, továbbküldték...
#3030
Elküldve: 2010. 11. 26. 06:38

#3031
Elküldve: 2010. 11. 28. 01:36

Röviden a poén az hogy semmiféle CUDA-t nem használ a program, csupán egy Device(vendor) ID ellenőrzést hasonlóan a TWIMTBP játékokhoz. De legalább sokan elhitték, hogy űberfasza CUDA teljesítmény kell ehez

Running nVidia’s Endless City tessellation demo on Radeons
Idézet
Cuda-enabled GPU? That piqued my interest, so I decided to poke around the code a bit, and see what it would be using Cuda for. After a quick look through the code, it seemed that while it did initialize Cuda, it didn’t appear to actually do anything with it. I decided to disable the initialization code, and see if it still worked, to make sure I didn’t overlook anything. And indeed, everything seemed to run just fine. My guess is that nVidia just used a stock graphics demo framework, and Cuda is always enabled by default. They just didn’t bother to take it out.
Anyway, if it doesn’t require Cuda (and I didn’t spot any other nVidia-specific things either), then it should be able to run on any DirectX 11 hardware. However, as I checked the code to see what could trigger the above messagebox, I also spotted a specific “nvidia” vendor string check. I decided to disable this as well.
Now it should work on any DirectX 11 hardware. I have prepared the following zip file for everyone to run the Endless City on their hardware: http://bohemiq.scali...EndlessCity.zip
I’ll explain what it is and what it does exactly. I have created a dummy NvCuda.dll, because that was the easiest way to make the demo run on systems without the actual DLL. It simply exists to stop Windows from complaining about a missing file, and doesn’t actually contain any code. You can put it anywhere in your path, but I would suggest placing it in the folder where the demo binares are installed (probably something like “C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA Demos\Endless City\bin”).
The file PatchEndlessCity.exe should also be copied to the folder in which the demo binaries are installed. When you execute it (you might need to run it as administrator, because it needs to write to the EndlessCity.exe file in Program Files), it will remove the above-mentioned Cuda and vendor-check code. After you have run this patch, EndlessCity.exe should work on any DirectX 11 hardware. Note that it only patches the 32-bit version. I have not prepared a patch for the 64-bit version (EndlessCity64.exe).
For those who want to know the exact details of the patch:
Offsets 0x000BF9FB through 0x000BFA01 and 0x000C3A1E through 0x000C3A29 are overwritten with nop instructions (0×90) to disable the respective code. So if you don’t trust the patch, you could perform the patch manually with a hex editor.
I’d love to hear what framerates people will get on their Radeons. And it will be especially interesting to test this demo on the upcoming Radeon 6900 series, to see how much AMD managed to improve their tessellation.
http://scalibq.wordp...emo-on-radeons/
Nem jött össze neki, továbbküldték...
#3032
Elküldve: 2010. 11. 28. 12:44

Mire én: Kemény szavak ezek egy kilenc évestől!
#3033
Elküldve: 2010. 11. 28. 12:56
Idézet: Rodrigez07 - Dátum: 2010. 11. 28. 13:44

Amíg egy kisebb teljesítményű gpu gyorsabb addig az eredmény sem hiteles. Csak így van megírva. Mert ugye hogy tudna gyorsabb tesszelációt, amíg kevesebb háromszöget számol másodpercenként addig nincs mit gyorsabban tesszelálni.
Nem jött össze neki, továbbküldték...
#3034
Elküldve: 2010. 11. 28. 13:06
Idézet: Chabi - Dátum: 2010. 11. 28. 12:56
Valahogy el kell adni az NV cucait.

#3035
Elküldve: 2010. 11. 28. 16:06
Idézet: Chabi - Dátum: 2010. 11. 28. 12:56
A polygon sebesség és a tesszeláció között milyen kapcsolat van egészen pontosan? Miért nem lehet gyorsabb tesszeláció alatt a 450-es? Szerintem egy GTX460-as háromszög számítási sebessége is egy 5870-es alatt van, ennek ellenére tesszellációban meg fölötte.
Mire én: Kemény szavak ezek egy kilenc évestől!
#3036
Elküldve: 2010. 11. 29. 06:56
#3037
Elküldve: 2010. 11. 29. 16:55

"To borrow the pharse of the ancient philosopher Clarksonius, 4th century B.C. - How hard can it be?"
"Have you ever thought: Oh no, my shoehorn is far too heavy? Well, help is at hand with this special lightweight, carbonfiber ended shoehorn."
"Clarkson you great oaf!"
Twittegylet
#3038
Elküldve: 2010. 11. 30. 09:46
#3039
Elküldve: 2010. 11. 30. 10:52
#3040
Elküldve: 2010. 11. 30. 11:09