Idézet: Piftuka - Dátum: 2009. nov. 13., péntek - 9:30
Köszi, így már sokkal jobban érthetőek a dolgok számomra is. (Hiába no... az orvosi szaknyelvben nem vagyok otthon.)
Az oltás kapcsán egyébként csak a felsorolt mellékhatások miatt vagyok bizonytalan. Az agyvelő károsodás, és a többi felsorolt mellékhatás nem hangzik túl jól.
Mivel én egész évben allergiás vagyok, ráadásul a nyári, kora őszi szezonban elég komoly mértékben, így az immunrendszerem sem 100%-os.
Minek nagyobb a valószínűsége? Annak, hogy beadatom a vakcinát, s szövődményeket okoz, vagy annak, hogy elkapom a H1N1 vírust (s esetleg szövődményei lesznek), ha nem adatom be a vakcinát?
De ugyanezt kérdezhetném a szüleim kapcsán is.
Ugyanezen a kérdéskörön én is keresztülmentem. Én is hasonlóan aggódtam az oltás jelzett mellékhatásai miatt, és hogy melyik a nagyobb valószínűségű.
Aztán, mivel mérnök vagyok, nekem a műszaki leírások mondanak valamit, szóról szóra összehasonlítottam a sima oltás és a H1N1 oltás tájékoztatóit, összetételét.
Ezt olvashatod ennek a topiknak a 4. oldalán a második hozzászólásban:
https://forum.hwsw.h...ic=150930&st=90
Arra jutottam hogy a két oltás totál ugyanazokat az adalékanyagokat tartalmazza. A nevezett súlyos mellékhatásokat mint agyvelőkárosodás vagy idegbénulás, az adalékanyagok okozzák (amennyire tudom), nem az elölt vírus. Mivel a sima oltásban pont ugyanaozok vannak, ugyanolyan mennyiségben, és azt évek óta sokan használják, arra jutottam, hogy a H1N1 vakcina semmivel sem veszélyesebb mint a sima.
Illetve amiket írtam, hogy a nevezett mellékhatásokat szerintem két okból írték bele, 1. hogy védjék magukat ha bármi történne, másik hogy az irodalomban más influenza oltásoknál ezek megtalálhatók. Nyilván ennyi idő alatt nem volt idő évekig tartó tesztelésre, az adatokat máshonnan, illetve extrapolálva kellett szedni.