HWSW Informatikai Kerekasztal: Államháztartástan - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (128 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 126
  • 127
  • 128
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Államháztartástan Értékeld a témát: -----

#2541 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 02. 03:14

Idézet: Miki2 - Dátum: 2005. okt. 1., szombat - 21:57

Nem hinném, hogy hihetően fogja deklarálni, mert választást akar nyerni, és az embereket kurvára nem érdekli az euró bevezetése. Az embereket az érdekli, hogy huszadik senkiként is hazavihetnek egy ötmilliós autót nulla befizetés mellett, és erre öt évvel ezelőtt még gondolni sem mertek. A 2010-es bevezetéshez olyan restrikciók kellenének, ami lassan felérne a Bokros-csomag hatásával. Közérthetőbben: reálbérfelezés adóemeléssel, vagy kiadáscsökkentéssel (= 20%-os munkanélküliség).

hát egy reálbércsökkenés pont hogy munkanélküliségcsökkenéssel járna meg persze azonnal rendejönne a c/a oldal is .)
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#2542 Felhasználó inaktív   Miki2 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.277
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 02. 13:26

Egy kis nosztalgia, talán 2002-ből:

Idézet

Az euró bevezetése mindannyiunk közös ügye, valódi nemzeti ügy. A magyar euró bevezetésével azonos értékmérő lesz fizetésekben, árakban, költségekben Párizstól Budapestig. A magyar euró valóban közös európai gazdasági eredményeket feltételez. Gyarapodást, gazdasági növekedést, kiszámítható és csökkenő kockázatot a beruházásokban. Így új, magyar munkahelyeket, alacsony inflációt, alacsony hitelkamatokat jelent. Nem kell átváltással bajlódni és annak költségeit fizetni. A magyarok zsebében éppolyan pénz lesz, mint a francia, olasz vagy német polgárok zsebében. Nincsenek többet másodrendű magyar polgárok Európában.
Az euró bevezetése minden család számára kézzelfoghatóvá teszi az európai polgárrá válást. Minden család számára megteremtődik a hétköznapi anyagi, gazdasági biztonság lehetősége. A feltételek létrejötte stabil gazdaságot, stabil, erős és nemzetközileg garantált nemzeti valutát követel 2008-ig is!

Tárgyi tudástól nem elhomályosított éleslátással tekintek a világra.

#2543 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 07:39

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. szept. 30., péntek - 16:31

ez szep igy out of context. csak az a kulonbseg hogy a fogyasztasvezereltseg 2002 ota atborult import fogyasztasba. 00-02-ig szepen le volt korlatozva a 'fogyaszthatosag' a hazai termelesu javakra.

Egyre inkább elfordulsz a látható, mérhető valóságtól :D Mosakodás helyett ideje lenne tudomásul venni, ki kezdte a jövedelemkiáramlást, és milyen jelszavakkal. Nem, ez nem a jelen kormányzat felmentése, pusztán tény.
Ja, és semmi korlátozás nem volt a 'fogyaszthatóság' irányában. Szimplán mások voltak a valutaviszonyok.... Persze, tudom, ez is egy olyan pont, amire 'válaszképpen' szívesebben írsz tíz oldal esszét, minthogy utánanéznél. Pedig megéri, hidd el :)

Idézet

zaraskent. ugy erzem 3.5 fel ev amokfutas, rossz szerkezetu gazdasagi novekedes utan (ertsd a social system marcsak sulyos hitelekbol tarthato fenn az allamilag felelotlenul gerjesztett jovedelemikaramlasok miatt) nem ildomos Orbanra mutogatni.

Nagyon is most van itt ennek az ideje: ismét egy olyan választás közeleg, amikor az akkoriban bevezetett módszerek mentén ígérget mindenki.

Idézet

Mindazonaltal hulyeseg az, ha kiosztok az embereknek 'hangulatjaviaskent' egy rakat penzt, hogy ra egy evvel azt jol elinflaljam... na ez az igazi populizmus.

Fittyfenét. Ez az infláció: bármely közös értékmérő működésének a természetes rendje. Minden (!!!) mesterséges beavatkozás megbolygatja az értékeltségi viszonyokat. Ezeknek helyre kell állniuk. De ezt már leírtam jónéhányszor.

Idézet

p.p.s.: felazbaltunk 4400 milliard forintot, es nem lett belole se negyes metro se pedig autopalya. es ez a legnagyobb gaz. novekedett helyette 40%-kal a szemelygepkocsi park, ami a peak oil miatt lehet, hogy nem eppen a novekedes legkivanatosabb iranya. En ma ugy latom, hogy az elovarosi kozlekedest es a vasuti szallitmanyozast kene rendbehozni, amig meg lehet. 5 ev mulva lesz $100-150 is az olaj mikozben eljutunk oda, hogy nincs a kozuti kozlekedesnek/fuvarozasnak alternativaja es az jo nagy coki lesz.[

Állami vagy magánbevétel: nem egészen ugyanaz. Mindazonáltal semmi sem menti egyik eddigi kormányt sem a pazarlás vádja alól - bár e mostani építi a legtöbb eddigi autópályát. A kombi bérletet meg most nemrég vezették be. A vasúti szállítmányozás rendbehozásának legnagyobb akadálya a privatizáció gátoltsága (húúúú, de szép szót találtam erre az őrületre :eek: ): amíg az állami vállalatok a pénzszivattyú mindenáron megőrzendő funkcióját adják, addig semmi se változik.
Elköltöztem :-)

#2544 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 07:43

Idézet: Samott - Dátum: 2005. szept. 30., péntek - 16:50

Ezt hogy csinaltak? Egyaltalan hogy lehet ilyesmit elerni?

Sehogy se 'csinálták'. Élvezték az akkori valutaviszonyok ilyen irányú hatásait, és eszükbe se jutott, hogy ezek a viszonyok netán változhatnak. Így aztán valami normális piacvédelmi mechanizmus létrehozása - vagy legalább lehetőségének biztosítása - se került elő soha. Ehelyett bebetonoztak egy olyan banki rendszert, amin belül ez a lehetetlennel határos feladat.
Elköltöztem :-)

#2545 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 07:46

Idézet: Miki2 - Dátum: 2005. szept. 30., péntek - 16:59

M0 új szakasz kb 20 km = kb 40 mrd, elkerülő: 10-20 mrd. Van még szép számmal ilyen beruházás, de ezek a 4000 milliárdnak elenyésző hányadát teszik ki. Ez a baj.

Picit nézz körül az önkormányzati, illetve a kormányzati támogatások által generált beruházások területén is. Elképesztő mértékű infrastrukturafejlesztés van folyamatban, az autopálya ennek csak egy szelete. Ennek az erőltetett fejlesztésnek a mellékhatásait viszont mindenki eltagadni szeretné...

A kamattámogatásos rendszerek dolgait már a topik elején is tárgyalgattuk. Nos, úgy tűnik, bejövősek az akkori dolgok :(

Szerkesztette: Rive 2005. 10. 03. 07:57 -kor

Elköltöztem :-)

#2546 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 07:52

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. okt. 2., vasárnap - 4:14

hát egy reálbércsökkenés pont hogy munkanélküliségcsökkenéssel járna meg persze azonnal rendejönne a c/a oldal is .)

A gazdaság igényeihez alkalmazkodó, nem pedig mesterségesen tukmárolt reálbércsökkenés csak egyetlen egy módon tud megvalósulni...
Elköltöztem :-)

#2547 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 08:21

Idézet: Rive - Dátum: 2005. okt. 3., hétfő - 7:52

A gazdaság igényeihez alkalmazkodó, nem pedig mesterségesen tukmárolt reálbércsökkenés csak egyetlen egy módon tud megvalósulni...

pl úgy, hopgy nem emeljük évről évre a minimálbért az egekbe 2010-re szépen behirdetésre került a 100000Ftos minimálbér. Ez nonszensz. ez amostani 67 ezer is nagxon sok.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#2548 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 08:23

Idézet: Rive - Dátum: 2005. okt. 3., hétfő - 7:39

Egyre inkább elfordulsz a látható, mérhető valóságtól :D Mosakodás helyett ideje lenne tudomásul venni, ki kezdte a jövedelemkiáramlást, és milyen jelszavakkal. Nem, ez nem a jelen kormányzat felmentése, pusztán tény.
Ja, és semmi korlátozás nem volt a 'fogyaszthatóság' irányában. Szimplán mások voltak a valutaviszonyok.... Persze, tudom, ez is egy olyan pont, amire 'válaszképpen' szívesebben írsz tíz oldal esszét, minthogy utánanéznél. Pedig megéri, hidd el :)

nem hiszem hogy elfordulnék. a legnagyobb kárt egyébként kedvenc vesszőparipád, a sulinet expressz okozta.

at öbbire nem válaszolnék, mert nagyon kamányízű amit irsz.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#2549 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 08:25

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. okt. 3., hétfő - 9:21

pl úgy, hopgy nem emeljük évről évre a minimálbért az egekbe 2010-re szépen behirdetésre került a 100000Ftos minimálbér. Ez nonszensz. ez amostani 67 ezer is nagxon sok.

Szerintem meg maga a minimálbér léte nonszensz. A szochálónak csak közvetetten szabad(na) a munkaadók zsebén alapulnia: a bér minimumát pedig a szochálóból fejhető összeggel versengve majd a piac belövi. Belőné.
Elköltöztem :-)

#2550 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 08:26

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. okt. 3., hétfő - 9:23

nem hiszem hogy elfordulnék. a legnagyobb kárt egyébként kedvenc vesszőparipád, a sulinet expressz okozta.

:nevet2:
Elköltöztem :-)

#2551 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 08:55

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. okt. 3., hétfő - 9:23

nem hiszem hogy elfordulnék. a legnagyobb kárt egyébként kedvenc vesszőparipád, a sulinet expressz okozta.

Ezt mindig mondogatod neki. Kifejtetted már valahol, hogy miért is? Ha nem, megtennéd most?

#2552 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2005. 10. 03. 09:01

Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. okt. 3., hétfő - 9:55

Ezt mindig mondogatod neki. Kifejtetted már valahol, hogy miért is? Ha nem, megtennéd most?

Mondjuk különös tekintettel a 'legnagyobb' kitételre :nevet2:
Elköltöztem :-)

#2553 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 09:03

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. okt. 3., hétfő - 9:23

...a legnagyobb kárt egyébként kedvenc vesszőparipád, a sulinet expressz okozta.

Errol nem nagyon talalok reszletes adatokat, de egy januari tajekoztato szerint addigra masfel ev alatt 45 milliardos forgalmat bonyolitottak le a program kereteben, illetve egy juniusi hir szerint iden mintegy 10 milliardos forgalom varhato (ez valszeg nem fog teljesulni, a valtozasok miatt).

ev, forgalom, szja visszaterites

2003, 23 milliard, 15 milliard
2004, 22 milliard, ~12 milliard
2005, ~10 milliard, ? milliard

Szoval az egesz moka kevesebb mint 30 milliardba kerult... erdemes lenne kiszamolni, hogy a kedvezmenyes lakashitel allami kamattamogatasa es az ehhez kapcsolodo adokevezmeny mibe kerult, vagy az indokolatlanul magasan tartott alapkamat miatt mennyi extra kamatterhet kellett viselnie az orszagnak...

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#2554 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 09:46

Idézet: Samott - Dátum: 2005. okt. 3., hétfő - 10:03

...

És ez a forgalom. A program okozta károk mértékének becsléséhez a generált fogalomnövekedést/külker hiányra/külső&belső eladósodottságra gyakorolt hatását, valamint a program költségvetési egyenlegét kellene nézni.

Ez persze nem befolyásolja azt, hogy az adott formában a program egy valóban fejlesztendő területhez kapcsolódó kapitális baklövés - de ebben a beállításban :nevet2: Meg legnagyobb  :nevet2:
Elköltöztem :-)

#2555 Felhasználó inaktív   Hasse 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.029
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 14:12

Idézet: Samott - Dátum: 2005. okt. 3., hétfő - 10:03

Szoval az egesz moka kevesebb mint 30 milliardba kerult... erdemes lenne kiszamolni, hogy a kedvezmenyes lakashitel allami kamattamogatasa es az ehhez kapcsolodo adokevezmeny mibe kerult

Valami 300 MRd/ev, de az igazi love abban a folyamatban van, amelynek soran a lakossag megtakaritasa atalakul Gyozike sportkocsijava, ezt lehetett volna jobban is kihasznalni.

#2556 Felhasználó inaktív   Miki2 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.277
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 19:03

Most jön az exportőrök ideje  :)

Csatolt fájl:


Tárgyi tudástól nem elhomályosított éleslátással tekintek a világra.

#2557 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 03. 22:16

Idézet: Miki2 - Dátum: 2005. okt. 3., hétfő - 20:03

Most jön az exportőrök ideje  :)

Lassan. :)

#2558 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 04. 07:45

Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. okt. 3., hétfő - 23:16

Lassan. :)

Jobb lenne még lassabban, de kiszámíthatóbban :)
Elköltöztem :-)

#2559 Felhasználó inaktív   Krinyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.253
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 05. 13:28

A téma itt folytatódik:

https://forum.hwsw.h...ST&f=27&t=97535
72792 óra, 6649 anyag, 11 376 878 karakter (6772 A4-es oldal) = az én HWSW-m

Téma megosztása:


  • (128 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 126
  • 127
  • 128
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó