HWSW Informatikai Kerekasztal: Made in Hungary - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (40 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Made in Hungary Értékeld a témát: -----

#101 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2002. 08. 28. 17:45

Szörényi Levente : Hazatérés

Kép

1. A hitetlenség átka
2. Szarvasűzés
3. Eljön majd a nap
4. Száraz még a föld
5. Petőfi '73
6. Hazatérés
7. Hírek
8. Az utánzókhoz
9. Kőműves Kelemen balladája

Szerkesztette: lameXpert 2004. 04. 12. 12:50 -kor

¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#102 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 28. 18:40

idézet:
Ezt írta lameX/T:


Tetszik, nem tetszik pontosan ez a fake! Asbóth úr, hmm, kissé hazudós is volt ugyanis. Lekoppintotta az első világháborús, kötött megfigyelő eszközt - ez volt az a bizonyos futball-labdás akármi - és utána légcsavarszakértőként villogott. Ami odáig ment, hogy a "Justice for Hungary" repülés azért végződött Bicskénél kényszerleszállással, mert az a légcsavar ment tönkre, amit ő készített.

Azt a "helikopternek" csúfolt eszközt megnézed, nincs benne semmi helikopter. Nem irányítható, két merev légcsavar forog a tetején, stb. .... A helikopternek ugyanis pontosan az a lényege, hogy mozgása, kormányzása a légcsavarlapátok ciklikus vezérlésén alapul, azaz a lapátok egymástól függetlenül vezéreltek.

A forgáskiegyenlítő rotor pedig egy bizonyos orosz-amerikai Sikorsky nevű úrnál jelent meg és a német Focke úrnál.
Ez egyébként csak egy a lehetőségek közül, hiszen ismerünk még egy pár módszert, tehát nem ez a helikopter lényege.
[/quote]

Nem belédkötni szeretnék. Lehet, hogy így van, de ez így semmiképpen nem pontos. Hozzá kell tenni, hogy "két mereven forgó" légcsavarral is lehet kormányozni. Amiről Te beszélsz, az az un. imbolygótárcsa (tény, hogy az is egy nagy áttörés, de az a következő lépés volt). Először arra kellett rájönni, hogy "Mit csináljunk, hogy a rotor forogjon a helikopteren, és ne a helikopter a rotoron?". Erre pedig a két rotor a megoldás, és ez akkor még korántsem volt nyilvánvaló. Innentől kezdve több variáns is elterjedt. A legismertebb az, hogy van egy nagy, vízszintes rotor, és egy kisebb függőleges. De van olyan is, hogy két vízszintes van, és ezek egymással ellentétes irányban forognak. Az "Oszkár bácsi"-féle megoldás sem veszett el, vagyis hogy a két vízszintes rotor külön tengelyen van, ilyen megoldást használ például a "Chinook". A másik az, hogy a két rotor egy tengelyen van.

[ 2002. augusztus 28.: Cybernetics Core szerkesztette a hozzászólást ]

#103 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2002. 08. 28. 20:03

Idézet

Ezt írta Cybernetics Core:
Nem belédkötni szeretnék. Lehet, hogy így van, de ez így semmiképpen nem pontos. Hozzá kell tenni, hogy "két mereven forgó" légcsavarral is lehet kormányozni........


Bocsi,
két - mereven megfogott - légcsavarral a forgatónyomatékot ki lehet egyensúlyozni,
de kormányozni, a helikoptert irányítani nem lehet
.


Idézet

Az "Oszkár bácsi"-féle megoldás sem veszett el, vagyis hogy a két vízszintes rotor külön tengelyen van, ilyen megoldást használ például a "Chinook"


A Chinook valóban ezt használja, de az utánzat pontosan a másik, koaxiális - egytengelyű - volt, szembeforgó légcsavarokkal.
Mert innen lett lekop...., másolva:

PKZ-2

Kép


Ez pedig egy másik - nem vizszintes, és nem egytengelyű  :) - megoldás: 

Kép

Szerkesztette: lameXpert 2004. 04. 12. 12:57 -kor

¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#104 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 28. 20:45

"Bocsi, két - mereven megfogott - légcsavarral a forgatónyomatékot ki lehet egyensúlyozni, kormányozni, a helikoptert irányítani nem lehet."

Abban megállapodhatunk, hogy dönteni tényleg nem lehet, de fordulni vele igen.

Tetszik a kép, az Első Világháborús propeller mögött elhelyezett géppuskával felszerelt gépeket juttatja az eszembe.

[ 2002. augusztus 28.: Cybernetics Core szerkesztette a hozzászólást ]

#105 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 28. 21:06

idézet:
Ezt írta Cybernetics Core:
[QB]"Bocsi, két - mereven megfogott - légcsavarral a forgatónyomatékot ki lehet egyensúlyozni, kormányozni, a helikoptert irányítani nem lehet."

Abban megállapodhatunk, hogy dönteni tényleg nem lehet, de fordulni vele igen.
........[/quote]

1. Ha nem tudod dönteni, nem tudsz haladni sem....

2. A helikopterről és kormányzásáról volt szó.... ne ragadj le egyetlen momentumnál, ez még mindig csak a forgatónyomaték kiegyenlítése.
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#106 Felhasználó inaktív   Marcuska 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 3
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 28. 22:02

Ajánlom mindenkinek, ha van egy szabad fél napotok (értsd legalább 4 óra), és érzeni szeretnétek hogy jó magyarnak lenni, menjetek el a Millenáris Parkba a kiállításra (Mammut 2 mögött) ahol témák szerint rendszerezve ki vannak állítva azok a tárgyak, dokumentumok, melyeket híres magyarjaink fedeztek fel, találtak, illetve dolkoztak ki.
Higyjétek el megéri.

#107 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 28. 22:44

idézet:
Ezt írta Marcuska:
Ajánlom mindenkinek, ha van egy szabad fél napotok (értsd legalább 4 óra), és érzeni szeretnétek hogy jó magyarnak lenni, menjetek el a Millenáris Parkba a kiállításra (Mammut 2 mögött) ahol témák szerint rendszerezve ki vannak állítva azok a tárgyak, dokumentumok, melyeket híres magyarjaink fedeztek fel, találtak, illetve dolkoztak ki.
Higyjétek el megéri.
[/quote]

És ha van pár percetek, akkor esetleg megtanulni a magyar nyelvet is, talán az is megéri. Higgyétek el.....
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#108 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 09:43

idézet:
Ezt írta LAMExPERT:


1. Ha nem tudod dönteni, nem tudsz haladni sem....

2. A helikopterről és kormányzásáról volt szó.... ne ragadj le egyetlen momentumnál, ez még mindig csak a forgatónyomaték kiegyenlítése.
[/quote]

Ebben tévedsz. Mereven döntött rotorral igen. De ne érts félre. Én csak annyit mondtam, hogy nem volt olyan hülye "Oszkár bácsi", mint ahogy Te beállítottad, mert a két rotoros megoldásra rájött. És ez nem feltétlenül "csak a forgatónyomaték kiegyenlítése", inkább amolyan differenciálmű-féle. Tudod, a tankok is úgy fordulnak, hogy a két lánctalpra jutó forgatónyomaték különböző. Nem vitatkozni akarok, csak tisztázni a dolgokat, mert én nem értek egyet minden szavaddal, és ezzel azt hiszem, nem követek el bűncselekményt.

#109 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 10:15

idézet:
Ezt írta Cybernetics Core:
Ebben tévedsz. Mereven döntött rotorral igen. De ne érts félre. Én csak annyit mondtam, hogy nem volt olyan hülye "Oszkár bácsi", mint ahogy Te beállítottad, mert a két rotoros megoldásra rájött. És ez nem feltétlenül "csak a forgatónyomaték kiegyenlítése", inkább amolyan differenciálmű-féle. Tudod, a tankok is úgy fordulnak, hogy a két lánctalpra jutó forgatónyomaték különböző. Nem vitatkozni akarok, csak tisztázni a dolgokat, mert én nem értek egyet minden szavaddal, és ezzel azt hiszem, nem követek el bűncselekményt.[/quote]

Bele vagy ragadva valamibe, ami barna..... és nem biztos, hogy csoki.

......ha kérhetem próbáld meg elolvasni amit írtak, aztán értelmezni, aztán lehiggadni, megint elolvasni, elmenni egyet sétálni, meginni egy pohár rostos körtelevet, és ha úgy látod, hogy még mindig nem stimmel, akkor megfogalmazni, hogy mit is akarsz mondani. :)

1. Rajtad kívül senki nem beszélt mereven döntött rotorról, ergó ne olyasmivel vitatkozz, amit nem állítottak....

2. Én nem azt mondtam, hogy Oszkár bácsi hülye volt, ellenben állítom, hogy schwindler volt.

idézet:
IDŐRENDI SORREND

1700 Ciprián Jaisge a szepességi Vörös Kolostor szerzetese, a karjaira erősített szárnyaival repül (a feljegyzések tanúsága szerint).
1784 Domin József tanár hidrogén-léggömb kisérlete Győrben.
1784. aug. 15. Szablik István professzor léggömbkisérlete Pesten (a Montgolfier testvérek kisérlete után egy évvel).
1811 dr Menner hidrogénnel töltött ballonnal repül a pesti Városligetből Gyöngyösre.
1846. már. 15. a német Lehmann léggömb bemutatója a pesti Lövölde téren.
1875 Batthyány Elemér Párizsból Pestre léghajózik a francia Coruth léghajóján.
1883 Silberer Viktor az Osztrák Aeroklub léggömbrepülője többször felszáll Pesten, egyik alkalommal utasa Pálmai Ilka híres színésznő.
1890 Silberer Viktor léggömbrepülő, léggömbvezetőket képez ki a monarchia megfigyelőtisztjei közül (a 600 m3 -es Budapest nevű léggömbön).
1893 Martin Lajos kolozsvári professzor "lebegő kereke" - forgószárny, ciklikusan állásszöget változtató agyrésszel.
1896 a Millenniumi Világkiállításon a francia Godard kötött léggömbje utasrepültetést végez.
1896. aug. 30. Martin Lajos Kolozsvárott emberi erő által hajtott repülőszerkezetét kipróbálják.
1897. nov. 03. a magyar Schwarz Dávid első merev szerkezetű aluminium léghajója Berlinben felemelkedik.
1900 Némethy Emil repülőgépe ember-nélküli siklórepülést végez az aradi papírgyár tetejéről (ő használt előszőr acélcsöveket repülőgépének építéséhez).
1900 Svachulay Sándor repülőképes repülőgép- és helikoptermodelljei.
1901 megalakul az első Magyar Aero-Club (MAC), mely a léggömbös léghajózás sportját űzi.
1902. máj. 01. a Magyar Aero Club Augsburgban megvásárolt Turul nevű léggömbjének első repülése: Bp - Vácszentlászló (4040 m magasság).
1902. máj. az "Aeronauta" című. repülőújság megjelenése.
1906 Svachulay Sándor Kolibri gépe még csak "ugrándozik".
1908 Asbóth Oszkár siklórepülőgépet épít Aradon.
1908 Faludy Károly színművész siklórepülőgépe.
1908 megalakul a repülés fejlesztésére a Királyi Magyar Automobil Club Aviatikai Bizottsága.
1909 a Dedics testvérek repülőgépmotor műhelye az általuk konstruált motorokat építi.
1909 Bartha Miksa és dr Madzsar József helikopter szabadalma.
1909 Bokor Mór az USA-ban 3 fedelű repülőgépet tervez.
1909 Kolbányi Géza repülőgépmotorja.
1909 Svachulay Sándor Albatros I amfibia (úszós) repülőgépének kisérletei.
1909. szept. 05. Pittoni Béla siklórepülőgéppel végzett eredményes kisérletei Szegeden.
1909. okt. 14-15. a francia Bleriot budapesti bemutatója (három felszállás és körözés).
1909. dec. 09. Adorján János repülőgépének a Libellének első sikeres repülése.
1909. dec. 12. a Magyar Aero Club megszünése, jogutódja a Kir. Magyar Automobil Club Aviatikai Szakosztálya.
1909. dec. 31. Amerikában sikeresen repül a magyar Pfitzner Sándor monoplánja (mely az első monoplán az USA-ban, és a variaszárnyú repülőgépek első példánya!)
1910 az Aero Rt repülőiskola megkezdi működését. (Adorján János az igazgató)
1910 az Osztrák-Magyar Monarchia hadseregének 2 db katonai repülőgépe van.
1910 Rajki József repülőgépe.
1910 Faludy Károly színművész motoros repülőgépe.
1910. jan. 10. Adorján János elősző repül a Strucc nevű repülőgépével (az első magyar repülőgép, magyar motorral).
1910. feb. 26. a (második) Magyar Aero Club megalakulása (MAC).
1910. feb. Zsélyi Aladár első repülőgépének repülése.
1910. ápr. Kolbányi Géza repülőgépe az első felszállás után összetört.
1910. ápr. Székely Mihály első repülőgépe.
1910. máj. az első magyar pilóta aki utast visz magával Csermely Károly (a menyasszonyát, aki így az első magyar női légiutas).
1910. máj. Horváth Ernő I típusú repülőgépének repülése.
1910. jún. 5-15. Budapesti Repülő Verseny megrendezése.
1910. jún. Rákosmezőn felépül a magyar repülők hangársora.
1910 nyarán Csermely Károly végzi kisérleteit egy átépített Viosin-kétfedelüvel.
1910. szep. 28. Petróczy István egy Wright típusú repülőgépen katonai pilótavizsgát tesz.
1910. okt. 27. a Nemzetközi Repülő Szövetség (FAI) tagjai közé felveszi a MAC -ot.
1910. okt. az osztrák Parseval kormányozható, puhatestű léghajó látogatása Rákosmezőn.
1910 dec. Kutassy Ágoston dr megszerzi az egyes számú magyar pilótaigazolványt.
1911 az első rendszeres postajárat Rákos és Győr között.
1911 Király Andor repülőgépe
1911 Lányi Andor Nagyváradon megépíti az első Biplán repülőgépét.
1911 Szárits János repülőgépe a Szabadka
1911 Takács Béla repülőgépe.
1911 Vas Emil repülőgépe az Arad.
1911. ápr. 19. Wiener Neustadtban megnyílik a monarchia Repülő Tiszti Iskolája, melynek parancsnoka Petróczy István százados.
1911. júl. 13. Hajmáskéren átadják a monarchia legnagyobb lőterét (5200 ha), melyen egy nagy léghajócsarnokot is építettek.
1911. júl. 19. Székely Mihály Wiener Neustadtból Budapestre repül.
1911. júl. 20. a monarchia léghajózásának legnagyobb katasztrófája Fischamendnél, repülőgép és léghajó ütközése (9 halott).
1911. aug. 03. megalakul a Magyar Géprepülők Szövetsége.
1911. aug. 23. Petróczy István százados az első magyar "Tábori pilóta".
1911. aug. 27. Lányi Antal átrepüli a Balatont Fonyód és Tihany között.
1911. szep. 03. Párkányban rendeznek be elsőnek éjszakai repülőteret a hadgyakorlat alatt (a leszálláshoz fényjelek).
1911. okt. 15. Miskolci Repülőnap.
1911. dec. 10. Prodam Guido átrepüli a fiumei Quarnero-öblöt.
1912 a Ganz-Danubius és a Weis Manfréd gyár közösen megalapítja az Első Magyar Repülőgépgyár Rt.-t a Váci úton.
1912 a Létai testvérek repülőgépe eredményesen repül.
1912 az újvidéki repülőtér kiépítése.
1912 Csók Károly repülése az általa épített repülőgéppel.
1912 Gróh András repülőgépének bemutatkozása.
1912 Horváth Hadigépének oldalkormányán használja előszőr a piros-fehér-zöld nemzeti jelzést.
1912 Mercep Mihály sárga színű monoplánjának repülése.
1912 Zsemlye Elemér repülőgépe.
1912. aug. 12. Steinschneider Lilli az első női repülő, aki megszerzi a magyar pilótaigazolványt.
1912. aug. 20. A magyar repülők első nemzeti versenye Rákosmezőn (az I. Nemzeti Repülőverseny).
1912. okt. 12. Takács Sándor pilóta lezuhan. Ő a magyar repülés első áldozata.
1912. nov. 12. Kvasz András Budapest feletti motorhiba miatt a Dunán hajt végre kényszerleszállást.
1912. nov. Rákosmezőn hangártűz, több repülőgép elpusztul.
1912-13 Zsélyi Aladár kisérleti explóziós gázturbinákat épít.
1913 a Kir. Magyar Automobil-Club az Osztrák Császári Aero-Clubbal közösen Budapesten léghajó üldözőversenyt rendez.
1913 a Tóth testvérek rétegeslemezű, hélyszerkezetű törzsű repülőgépe.
1913 elején az osztrák-magyar haditengerészet repülőcsónakjait és hangárjait Polában beüzemelik.
1913 Lazarus Antal repülőgépének repülése.
1913. az első hazai aviatikai folyóirat az "Aero" megjelenése.
1913. máj. 10. az Újvidéki Repülőnap megrendezése.
1914 Aradon repülőgépmotorokat szerel össze a Magyar Automobil Rt. Arad (MARTA) gyár.
1914 megkezdi termelését a Magyar Repülőgépgyár Rt. a Váci úton (Lohner licenszek gyártása).
1914 tavasza Prodam Guido hadigépének repülése.
1914 gróf Thoroczkai Péter mérnök repülőgépmotor kisérletei, az általa konstruált forgó-motor.
1914. jan. a Magyar Aero Szövetség (MAeSZ) újjáalakulása.
1914. ápr. a monarchia országai közti Schicht-verseny Aspernben (Bécs mellett)
1914. ápr. 30. megalakul a Magyar Lloyd Repülőgép- és Motorgyár Rt. Aszódon (DFW licensz gyártása, majd pedig saját tervezésű repülőgépek gyártása).
1914. máj. 31. Mikuleczky Ferenc Polában (Fiume) katonai vízipilóta-vizsgát tesz.
1914. jún. 27. Bier Henrik 6170 m-es magassági világrekordot állít fel egy kisérleti Lloyd katonai repülőgéppel.
1914. júl. 26. a cs. és k. 1. sz. tábori repülőszázad elindul a szerb harctérre, a Fehér-templom melletti Banavistére.
1914. júl. 28. a hadüzenet után megszűnik a polgári repülés, a pilótákat besorozzák a közös hadseregbe, a monarchiának 13 repülőszázada van.
1914. aug. 20. Szent István-napi Repülőverseny Pöstyénben.
1914. szept. az első repülés esőben, cél: Krakkó környéki felderítés.
1914. okt. a galiciai hadszíntérre vezénylik a magyar repülőket (a közös hadseregnek már 15 repülőszázada van).
1915 a Magyar Repülőgépgyár Rt. (MARE) Albertfalvára költözik és UFAG (Ungarische Flugzeugfabrik Aktien Gesellschaft) néven folytatja a termelést - a monarchia legnagyobb repülőgépgyára (Hansa-Brandenburg licenszek gyártása).
1915 Melczer Tibor katonai repülőgépének a Lloyd C I -nek repülése.
1915 pilótakiképző bázis alakul: Újvidéken, Szombathelyen.
1915 tavaszáig a repülőcsapatok csak felderítést végeznek, még nincs légiharc.
1915. máj. az olasz hadszíntéren 5 vegyes repülőszázad harcol.
1915. szep. Temesváron léghajókikötő és gázgyár létesül.
1915 Szegeden kialakítják a magyarországi legnagyobb repülőgépjavító üzemet (Szeged-Rókus)
1916 a Ganz és Fiat közösen alapítják repülőgépmotor gyárukat.
1916 a Magyar Általános Gépgyár (MÁG) felépíti a saját repülőgép- és repülőgépmotor gyárát valamint repülőterét Mátyásföldön (Fokker és Berg licenszek).
1916 a monarchia hadseregében egyesítik a léggömbös osztályokat a Közös Légjáró Csapatok keretében.
1916 év elején minden fronton erősödik a légi tevékenység.
1916 tavaszán magyar repülők bombázzák Milánót.
1916 végén már 38 közös repülőszázad működik a frontokon.
1916. máj. a magyar haditengerészeti repülők hőstettei.
1917 a magyarországi repülőgépgyárak által létrehozott Első Magyar Légcsavargyár (ELMA) elkezdi a termelést.
1917 közepén állítják fel a speciális bombázószázadokat a monarchia közös hadseregében.
1917 Melczer Tibor furnérszárnyú felderítő repülőgépe a Lloyd C V.
1917 Oravecz Béla katonai repülőgépe az UFAG C I gyorfelderítő.
1917 súlyos légi helyzet az olasz fronton.
1917 végén Pola és a tengerészeti támaszpontok védelméhez 2000-3000 m magasra felengedett hálós léggömzárat alakalmaznak (a haditechnikában ez volt az első).
1917. máj. a Ganz-Fiat repülőgépmotor gyár Hiero motorokat kezd gyártani.
1918 Petróczy György - Kármán Tódor - Zurovecz Vilmos emelőlégcsavaros, kötött megfigyelő-eszköze PKZ (a megfigyelő-léggömbök kiváltására).
1918. jan. megfigyelő léggömbből való ejtőernyős ugrás.
1918. jan. az olasz légierő támadásba lendül.
1918 jan. 28. légiforgalmi konferencia Budapesten
1918. már. 20. az Osztrák - Magyar Monarchia első nemzetközi postajárata: Bécs - Krakkó - Lemberg - Proskurov - Kijev útvonalon, vegyes repülőszemélyzettel.
1918. júl. 04. Mátyásföld - Bécs-Aspern postajárat beindítása.
1918. júl. a monarchia hadseregének 105 repülőszázada van.
1918. aug. 22. a monarchia első ejtőernyős ugrását repülőgépből Hefty Frigyes végzi, miután gépét lelőtték (4600 m magasságból).
1918. nov. a Magyar Légicsapat Parancsnokság parancsa alapján az idegeneket eltávolítják a repülőiparból, a repülőipar termelését 25%-ra csökkentik.
1918. nov. a postajáratok megszüntetése.
1919. jan. a Kereskedelmi Minisztériumban megalakul a Polgári Légi Bizottság (a tanácsköztársaság később feloszlatta)
1919. jan. felderítő- és propaganda repülések a Tanácsköztársaságért.
1919. feb. röpcédulák szórása a csehek által megszállt területekre.
1919. feb. 24. rendelet az első magyar hadijelről (a szárnyakon "V" alakban a piros-fehér-zöld színű csíkok).
1919. már. a Vörös Hadsereg repülőszázadainak repülőterei: Mátyásföld, Albertfalva, Rákos, Csepel, Győr, Kaposvár, Szombathely, Szeged, Kecskemét, Békéscsaba, Debrecen
1919. ápr. 15. a kaposvári vörös repülőszázad nem tudja a repülőteret használni, mert a város házakat épít a repülőtéren !
1919. ápr. 25. vörös csillag a repülőgépek jelzése.
1919. máj. 17. Dobos István pilóta Szamuely Tibort Kijevbe szállítja (1100 km-es repülőút, 2 leszállással, 8 óra repülési időtartam).
1919. máj. a Vörös repülőcsapatoknak 9 repülőszázada van, 37 repülőgéppel.
1919. jún. 12. a Vörös Hadsereg első légi győzelme: Miskolcnál légiharcban lelőnek egy román repülőgépet.
1919. jún. 14. a Nemzeti Hadsereg 1. repülőszázadának felállítása Szegeden.
1919. aug. Szegeden pilótaképzés folyik a volt 4. repülő pótszázad repülőgépeivel.
1919. aug. a hadügyminisztériumban megalakul a 37. Légügyi Osztály
1919. nov. az új hadijelzés: a szárnyakra és a törzs mindkét oldalára festett fekete H betü.
1919. nov. 16. a Nemzeti Hadsereg budapesti bevonulásának biztosításához, röpcédulaszóráshoz repülőket vezényelnek ki.
1919. nov. Magyarországon a háború után kb 10 hadi célra alkalmas repülőgép maradt, a megszálló román antant csapatok a rákosmezei hangárváros összes repülőanyagát magukkal viszik az Antant Ellenőrző Bizottsága parancsára. [/quote]

Azt a koaxiális rotormegoldást - amit állítása szerint ő talált ki - ott középen 1918-ban megtalálod Petróczy-Kármán-Zurovetz név alatt, és valami furmányos dolog miatt a levéltárak és nyilvántartások is PKZ típusmegjelöléssel tartalmazzák :) - viszont máshol az Ő állítása nyomán a következő - kissé későbbi keletkezésű - kiegészítéssel találkozhatsz:

idézet:
Katonai célú helikopter (1917)
A megfigyelő léggömbök helyettesítésére szolgáló forgószárnyas katonai helikopter, kifejlesztésében Kármán Tódor mellett Petróczy István, Zurovetz Vilmos és Asbóth Oszkár működött közre. [/quote]
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#110 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 11:35

idézet:
Ezt írta lameX/T:
[..]Azt a "helikopternek" csúfolt eszközt megnézed, nincs benne semmi helikopter. Nem irányítható, két merev légcsavar forog a tetején, stb. .... [..]

A forgáskiegyenlítő rotor pedig egy bizonyos orosz-amerikai Sikorsky nevű úrnál jelent meg és a német Focke úrnál.
[/quote]

Én erre válaszoltam, itt. Sikorsky ugyanis 1987-ben alkotta meg a helikoptert. Asbóth Oszkár pedig 1960-ban meghalt. Ebből az következik, hogy "Oszkár bácsi" elméjében 1960 előtt született meg az az ötlet, hogy két rotort kell alkalmazni, ezt te "forgáskiegyenlítő rotor"-nak nevezted. Ez a szerkezet 1928-ban a levegőbe is emelkedett. Te pedig azt írtad, hogy a "forgáskiegyenlítő rotor" Sikorsky-nál jelent meg először. Sikorsky első helikoptere 1940-ben szállt fel. Akkor kinél is jelent meg előbb a "forgáskiegyenlítő rotor"?

Arra szeretnélek kérni, hogy ne oktass ki mindenkit, aki fiatalabb nálad. De a legnagyobb baj nem ez. Hanem az, hogy nincs is mindig igazad.

#111 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 11:42

Az időrendből, amit írtál, az jön le, hogy a helikopter magyar találmány. Említik mindkét fontos ötletet: a ciklikusan változó forgószárnyállást, és a forgáskiegyenlítő rotort is.

idézet:
Ezt írta noss:
A vadászgépekről jutott eszembe, hogy a helikopterek hátsó, függőleges rotorja is magyar találmány.[/quote]

Te pedig erre azt írtad, hogy fake. SZVSZ nem az. Az ötlet, hogy a forgáskiegyenlítésre két rotort használjanak, magyar találmány. Mindegy, hogy hova rakják a másodikat.

Egyébként a forgószárny ötlete Leonardo-tól származik, és itt van a dolog gyökere.

[ 2002. augusztus 29.: Cybernetics Core szerkesztette a hozzászólást ]

#112 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 11:44

idézet:
Ezt írta Cybernetics Core:


Én erre válaszoltam, itt. Sikorsky ugyanis 1987-ben alkotta meg a helikoptert. Asbóth Oszkár pedig 1960-ban meghalt. Ebből az következik, hogy "Oszkár bácsi" elméjében 1960 előtt született meg az az ötlet, hogy két rotort kell alkalmazni, ezt te "forgáskiegyenlítő rotor"-nak nevezted. Ez a szerkezet 1928-ban a levegőbe is emelkedett. Te pedig azt írtad, hogy a "forgáskiegyenlítő rotor" Sikorsky-nál jelent meg először. Sikorsky első helikoptere 1940-ben szállt fel. Akkor kinél is jelent meg előbb a "forgáskiegyenlítő rotor"?

Arra szeretnélek kérni, hogy ne oktass ki mindenkit, aki fiatalabb nálad. De a legnagyobb baj nem ez. Hanem az, hogy nincs is mindig igazad.
[/quote]

:D :D :D Bocs ugye nem komoly?
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#113 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 11:45

idézet:
Ezt írta Cybernetics Core:
Az időrendből, amit írtál, az jön le, hogy a helikopter magyar találmány. Említik mindkét fontos ötletet: a ciklikusan változó forgószárnyállást, és a forgáskiegyenlítő rotort is.



Te pedig erre azt írtad, hogy fake. Nem az.

Egyébként a forgószárny ötlete Leonardo-tól származik, és itt van a dolog gyökere.
[/quote]

:D :D :D Bocs, ugye nem komoly?
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#114 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 11:46

:D :D :D Mi?

#115 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 11:47

:D :D :D Melyik volt hamarabb? 1928, vagy 1940?

#116 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 11:48

:D :D :D A vigyorgáson kívül más nem jut eszedbe? Vagy ez valami új szokás?

#117 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 11:51

Azzal, hogy "a forgószárny ötlete Leonardo-tól származik", arra szeretnék rávilágítani, hogyha szőrszálhasogatók vagyunk, akkor nincs új a nap alatt!!!

#118 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 11:53

SZVSZ egy találmány nem akkor születik meg, amikor az alapötletet felvázolják. Hanem akkor, amikor először működésre bírják.

#119 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 11:58

Nézd komám, ha arra nem vagy képes, hogy olvass és ne vagdalkozz, arra képtelen vagy, hogy mégegyszer elolvasd amit te magad össze-vissza leírsz, és utána leülj és lehiggadj, akkor itt és most nincs miről beszélgetni.
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#120 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2002. 08. 29. 12:02

(Hogy csatlakozzak azokhoz, akikbe beleköthetsz)

Villanymotort és generátort először Jedlik Ányos épített (ő az előbbit "villanydelejes forgony"-nak nevezte).

Téma megosztása:


  • (40 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó