Idézet: qwegp - Dátum: 2004. szept. 29., szerda - 6:38
TESCO Gazdaságos benzin
				
						#141
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 09. 29. 06:04
				
						#142
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 09. 29. 09:15
Idézet: qwegp - Dátum: 2004. szept. 29., szerda - 6:38
Ott van az avataromban, Peugeot 306 1.4i
mondjuk 7nél többet soha nem evett télen, városba se...
www.radioQ.hu
				
						#143
						
								
							  
								
						
					
				
				
						
						
							
 
						
						Elküldve: 2004. 09. 29. 12:05
					
Idézet: Harlequin - Dátum: 2004. szept. 28., kedd - 23:51
Tankoltam 25liter benyát abból a 300forintosból, azóta mentem 300km-t és még a fele se fogyott el, a kocsi meg húz mint a meszes...Lehet, hogy megérte?
Hát, ha ilyen könnyen elfelejt az ember számolni.... máris.
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
				
						#144
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 09. 30. 00:15
Idézet: Harlequin - Dátum: 2004. szept. 28., kedd - 23:51
Tankoltam 25liter benyát abból a 300forintosból, azóta mentem 300km-t és még a fele se fogyott el, a kocsi meg húz mint a meszes...Lehet, hogy megérte?
Ahhhhha, ha a fele fogyott el, akkor fogyasztott volna 4.17 litert százon. Hát hogyne.
Az emberek olyan furcsák. Azt hiszik, hogy UGYANABBA a motorba egy 5-7 oktánszámmal nagyobb benzin tankolása után az autó jobban fog menni ÉS kevesebbet fog fogyasztani.
Pedig az autó nem fogja detektálni, hogy jobban összesűríthető, kompressziótűrőbb üzemanyag van az égéstérben.
Valószínűleg az átlagos ember úgy gondolkodik, hogy ha a szükséges oktánszámnál alacsonyabbat tankol, akkor rosszabb lesz a motor hatásfoka és nő a fogyasztás (ami valóban így van), akkor ez a másik végletre fordítottan is igaz: ha magasabb a szükségesnél az oktánszám, akkor meg jobban megy és kevesebbet fogyaszt a járgány.
Pedig csak az üzemanyag tisztasága és adalékolása számít, KIZÁRÓLAG!
Persze ezt a placebo-hatást kiválóan kihasználják az üzemanyagforgalmazók. Sose felejtem el, amikor még Zuglóban laktam az M3-as bejáratánál (olyan 8-10 éve), az egyik környéken lévő benzinkút elhíresztelte magáról augusztus végén, hogy valamelyik F1-es csapat nem akarta hazavinni a megmaradt benyót, ezért eladták neki, és azt lehet nála tankolni. Ne tudjátok meg, micsoda őrület volt. Fürtökben álltak órákat sorba az emberek.
A szomszédom is ment tankolni belőle, az agyatlan. Persze ő is magyarázta, hogy azért a 98-as kútból tankolták tele az autóját, hogy az adóellenőröknek ne tűnjön fel. De a nafta az tuti F1-es!!! És hogy milyen álommód megy vele az autó! És nem is füstöl, pedig már 14 éves a verda. Na meg hogy nem kopog, meg hűha. Mondta, hogy még a benya szaga is más volt! Szerencsétlent jól átb*ták.
El nem tudom képzelni, mi történne egy hétköznapi autóval, ha valóban ilyen speciális üzemanyagot kapna.
Szerkesztette: *Macika* 2004. 09. 30. 00:18 -kor
				
						#145
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 09. 30. 00:24
Idézet: Harlequin - Dátum: 2004. szept. 28., kedd - 23:51
Tankoltam 25liter benyát abból a 300forintosból, azóta mentem 300km-t és még a fele se fogyott el, a kocsi meg húz mint a meszes...Lehet, hogy megérte?
Miből állapítottad meg, hogy mennyi van még a tankban? Mert a visszajelző az átlagautóban minden, de nem lineáris és így főleg nem pontos.
				
						#146
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 09. 30. 10:29
Amikor pirosan világít akkor még kb 150km-t mehetek vele.
125nél járt a mutató amikor tankoltam, tehát kb 25km az eltérés...
a Shell kút utáni tankolással 460km-t mertem menni.Lehet számolni.
Látom Lamexpert "barátunk" nem tudja levetkőzni kedves stílusát....
www.radioQ.hu
				
						#147
						
								
							  
								
						
					
				
				
						
						
							
 
						
						Elküldve: 2004. 09. 30. 11:49
					
Idézet: Harlequin - Dátum: 2004. szept. 30., csütörtök - 11:29
Amikor pirosan világít akkor még kb 150km-t mehetek vele.
125nél járt a mutató amikor tankoltam, tehát kb 25km az eltérés...
a Shell kút utáni tankolással 460km-t mertem menni.Lehet számolni.
Látom Lamexpert "barátunk" nem tudja levetkőzni kedves stílusát....
Igen. A nagyszájúskodókat rendkívül zavarja....
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
				
						#148
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 09. 30. 12:45
Idézet: lameXpert - Dátum: 2004. szept. 30., csütörtök - 12:49
Sztem egy A4-es oldal is kevés lenne, arra, hogy kimndenkit zavar, még az élére is írhatnánk a lapnak...
Ha valamit meg akarsz cáfolni nem kell feltétlenül flegmázni, normális hangnemben is megtehetnéd.
www.radioQ.hu
				
						#149
						
								
							  
								
						
					
				
				
						
						
							
 
						
						Elküldve: 2004. 09. 30. 12:53
					
Idézet: Harlequin - Dátum: 2004. szept. 30., csütörtök - 13:45
Ha valamit meg akarsz cáfolni nem kell feltétlenül flegmázni, normális hangnemben is megtehetnéd.
Nem lehet, hogy mégis inkább magaddal vagy bajban?
Esetleg szereted a nagyfiút adni és kényelmetlen, ha kiderül?
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
				
						#150
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 09. 30. 13:15
Idézet: lameXpert - Dátum: 2004. szept. 30., csütörtök - 13:53
Esetleg szereted a nagyfiút adni és kényelmetlen, ha kiderül?
Ha kiszámolnád a végeredményt, már rég nem kéne itt viaskodni.
6liter körüli fogyasztás teljesen normális, ebbe semmi nagyfiúskodás nincs, teljesen hihető, bár annyira nem nagy szám mint, ahogy indult...
Egyébként 2nk közül az utóbbi időben te kaptál több kritikát a modor(talanság) miatt.
www.radioQ.hu
				
						#151
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 09. 30. 15:58
Idézet: Harlequin - Dátum: 2004. szept. 30., csütörtök - 14:15
6liter körüli fogyasztás teljesen normális, ebbe semmi nagyfiúskodás nincs, teljesen hihető, bár annyira nem nagy szám mint, ahogy indult...
Egyébként 2nk közül az utóbbi időben te kaptál több kritikát a modor(talanság) miatt.
Ez a téma - ha jól érzem - kicsit elment személyeskedésbe.
Harlequin sem ártatlan, LameXpert meg kissé ingerlékeny.
De meg kell mondjam, az ilyenfajta csúsztatásokra az én agyam is el szokott borulni:
Tankoltam 25liter benyát abból a 300forintosból, azóta mentem 300km-t és még a fele se fogyott el, a kocsi meg húz mint a meszes...
***
Amikor pirosan világít akkor még kb 150km-t mehetek vele.
125nél járt a mutató amikor tankoltam, tehát kb 25km az eltérés...
a Shell kút utáni tankolással 460km-t mertem menni.
Ha stílusban nem is feltétlenül, de a dolog értelmezésében mindenképpen LameXpertnek kell igazat adjak.
Egy a lényeg: FÖLÖSLEGES azt gondolni (valahogy ezt az emberek önigazolásuk esetleges csorbulása miatt nem látják be, merthát milyen megalázó lenne belátni, hogy tévedtünk, inkább jöjjön a hangoskodás, a k*%@#$%@$#, akkor is nekem van igazam!!!), hogy ez a nagyobb oktánszám miatt van.
ESETLEG(!) a tisztább üzemanyag miatt. Vagy pedig ha valóban jobban menne, akkor viszont az autó motorjának beállításaival van gond, vagy nem megfelelő (nem elegendő) a motor számára az átlagosan kapható 95-ös benzin (ami érdekes lenne, hiszen EURO95-re gyártják szinte az összes mai új autót). Bár lehet, hogy van olyan Chiptuning, ami átállítja a vezérlőcomputert, és nagyobb kompressziót engedélyez. Mondjuk ez meg a motor élettartamát rövidíti meg.
Na de száz szónak is egy a vége. Jó reklámfogás a kutaknál ez a Saturnus 3. holdjáról beszerzett, ultraoktánszámú üzemanyag-biznisz. Pontosan a Harlequinhez hasonlók tartják életben ezt, akik elhiszik (MERT EL AKARJÁK HINNI), hogy az amit szándékosan drágán adnak, az pontosan annyival többet is ér, mint amennyivel többe kerül.
				
						#152
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 09. 30. 16:25
Idézet: Harlequin - Dátum: 2004. szept. 30., csütörtök - 14:15
6liter körüli fogyasztás teljesen normális, ebbe semmi nagyfiúskodás nincs, teljesen hihető, bár annyira nem nagy szám mint, ahogy indult...
(25/2)/3=4,16˙ liter/100km. Hogy csináltál ebből hatot?
				
						#153
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 09. 30. 18:09
Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. szept. 30., csütörtök - 17:25
Nem tudom te mit számolsz, de írtam, hogy 460km-t mentem a 25literes tankolás után...
www.radioQ.hu
				
						#154
						
								
							  
								
						
					
				
				
						
						
							
 
						
						Elküldve: 2004. 09. 30. 21:40
					
Idézet: Harlequin - Dátum: 2004. szept. 30., csütörtök - 14:15
6liter körüli fogyasztás teljesen normális, ebbe semmi nagyfiúskodás nincs, teljesen hihető, bár annyira nem nagy szám mint, ahogy indult...
Egyébként 2nk közül az utóbbi időben te kaptál több kritikát a modor(talanság) miatt.
Hmmm, szóval nagyfiú, mi is az a baj, ami miatt magadat is képes vagy meghazudtolni?
Idézet
***
Amikor pirosan világít akkor még kb 150km-t mehetek vele.
125nél járt a mutató amikor tankoltam, tehát kb 25km az eltérés...
a Shell kút utáni tankolással 460km-t mertem menni.
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
				
						#155
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 10. 01. 11:50
Idézet: Harlequin - Dátum: 2004. szept. 28., kedd - 23:51
Tankoltam 25liter benyát abból a 300forintosból, azóta mentem 300km-t és még a fele se fogyott el, a kocsi meg húz mint a meszes...Lehet, hogy megérte?
Ebből számoltam. Más is. Ketten csak nem értelmezzük ugyanúgy félre.
A másik meg még mindig nem világos, de azt hiszem itt és most ez már nem is fog sokat számítani.
				
						#156
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 10. 01. 12:50
Idézet: *Macika* - Dátum: 2004. szept. 30., csütörtök - 16:58
Nagyjából egyetértek, de ez az egy mondatod cigányútra ment: mondd, szerinted hogyan tud a vezérlőcomputer nagyobb kompressziót engedélyezni? Hogyan tud egyáltalán változtatni rajta?
Én mágussá, ezzel a köznapi értelemben véve polihisztorrá váltam. - Gyula2222
...a végtelen felénél túl helyezkednek el... - flashdesignor
...jönnek a további tovább konkretizálások egészen addig, h egy egy adott esetben pontosan mik és hogyan vannak. - Gyula2222
				
						#157
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 10. 01. 14:54
Ha valakinek jobb fogyasztas jott ki, az nem a magasabb oktanszamnak koszonheto, lehet hogy akkor eppen kevesebbet kerult dugoba, tobbet ment orszaguton/autopalyan, mint maskor, esetleg mar nem hasznalja a legkondit, mint nyaron. Ezek inkabb befolyasoljak a fogyasztast.
				
						#158
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 10. 02. 17:01
Idézet: Chewbacca - Dátum: 2004. aug. 13., péntek - 13:53
Esetleg arra gondolsz, ami bent van a városban? Mert azzal már nekem is voltak problémáim...
				
						#159
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 10. 02. 17:32
Idézet: Krinyo - Dátum: 2004. szept. 8., szerda - 10:41
Krinyo
Én egyszerre (relative) sok benzit veszek (egy tank) és fizetésnél mindig gyorsan visszaadnak, és hülyén néznek rám, hogy mit keresek még ott. Aztán pár mp (számukra) kíbos csend után csak ideadják a számlát, amik egyébként 10%-kért mennek itt, máshol is?
				
						#160
						
								
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 10. 02. 17:55
Idézet: EV6 - Dátum: 2004. okt. 1., péntek - 13:50
Lehet hogy rosszul tudom, de a gyújtás pillanatának változtatásával lehet állítani a kompresszión, nem? Ha az üzemanyag jobban tűri az összenyomást (tehát nagyobb az oktánszáma), akkor lehet később begyújtani, nem?
Szerkesztette: *Macika* 2004. 10. 02. 17:58 -kor

 Súgó
			
		
 A téma zárva.















