TESCO Gazdaságos benzin
#201
Elküldve: 2004. 10. 05. 15:49
#202
Elküldve: 2004. 10. 05. 15:56
Idézet: daxko - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 16:14
És ezzel a kompressziót is meghatároztad. Ugyanis ez az a térfogat, ami változik, mert ugye fizikai méretek nem változnak? (Kivéve persze az EV6 által mutatott motorban, ami négy éve rengeti a világot.)
Idézet
A kompresszióba is.
Idézet
Ha felteszed rá - de tudod mit kattints


ami az előgyújtás (és az, hogy ezzel változtatható-e a kompresszió?) szerepe volt - mi változott?
Idézet
És ezzel a kompressziód is ugyanígy csökkent. Vedd ki a gyertyát, rakd be a helyére a nyomásmérő műszert. Soha nem fogsz mérni vele kompresszióviszonyt, mindig csak nyomást. Akár alsó holtponton mérsz, akár felsőn.
Idézet
A kettő nyomásértékből viszont mindig kiszámolhatod az aktuális kompresszióviszonyt.

Idézet
Miért feltételezné?

Idézet
Idézet
Idézet

Precízen: a kompresszióviszony meghatározza a benzin tulajdonságát?

Idézet
Hova hozod a 12 rekesz sört?

® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#203
Elküldve: 2004. 10. 05. 16:07
Amugy, az hogy a kompresszió milyen mértékben csökken/nő, és milyen mértékben csökken/nő a kompresszió-viszony, az korántsem ugyanaz. Az hogy a henger űrméretét növeled, vagy a hajtókar hosszát csökkented, esetleg a dugattyú méretét, alakját variálod, vagy a kompressziógyűrűt és a dugattyút cseréled egymáshoz közelebbi termikus együtthatóval rendelkező változatokra, netán a hengerfejtömitést növeled, a szivócső hosszát, átmérőjét vagy az égéstér alakját, méretét változtatod, az korántsem mindegy.
#204
Elküldve: 2004. 10. 05. 16:20
Idézet: 2-More - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 17:07
Inkább duhaj vagy, mint óvatos.

Mondd meg légy szíves, melyik az a tényező, amelyik csakis az egyik elemet - kompresszió vs. kompresszióviszony - változtatja?
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#206
Elküldve: 2004. 10. 05. 19:48
Megint belekeverünk egy egészen más dolgot. Egy csak elméletileg létező számot hogy tudnál lemérni? Viszont ha már megemlítetted a nyomásmérőt azzal sem kompressziót sem kompresszióviszonyt nem fogsz mérni, hanem a sűrítési végnyomást ami megint egy más dolog, és nem csak a motor tervezési paramétereiről, hanem az aktuális állapotáról is képet ad.
Idézet

Ez megint egy óriási tévedés! Egy normál benzines motor kompresszióviszonya cirka 8-9:1-hez. A sűritési végnyomásod viszont nem 8-9-szeresére növekszik a beszívott atmoszférikus (vagy betöltött túlnyomású) levegőhöz képest, hanem sokkal több lesz!
Ez csak akkor lenne igaz, ha kizárólag térfogat/nyomás változással menne végbe a sűrítés azonos hőmérsékleten (tehát baromi lassan). Mivel az összesűrített keverék hőmérséklete is növekszik az is plusz nyomásnövekedést eredményez...
Idézet

Már megint feleslegesen kötözködsz. A képletbe az egyszerűség kedvéért nincs belevéve a dugattyúboltozat térfogata, de ha akarod azt is hozzászámíthatod...
Idézet


Fussunk neki mégegyszer...
Állításod szerint a kompresszióviszony nem határozza meg a benzin tulajdonságát, csak az oktánszámot ami viszont a benzin tulajdonsága :confused:
Én is tudok kötözködni...
Precízen: a kompresszióviszony meghatározza azt, hogy ilyen kompressziótűrésű (oktánszámú) üzemanyagot kéretik beletölteni.
Idézet

Ezért nem jár neked annyi

#207
Elküldve: 2004. 10. 05. 20:10
Idézet: daxko - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 20:48
Idézet: daxko - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 13:31


® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#208
Elküldve: 2004. 10. 05. 20:30
Idézet: daxko - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 20:48
Idézet

Azért nem ártana, ha picit felállnál, mert még beleszakadsz a gondolkodásba.

Lehet bármilyen hiper-szuper kompresszióiszonyod, akár még jobban tekeregve fejen is állhatsz, a motorod semmilyen paramétere nem fog hatni a benzin tulajdonságaira. Csakis az üzemanyagod tulajdonságai hathatnak a motorodra.
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#209
Elküldve: 2004. 10. 05. 20:36
Jöhet nekem is egy kép, pl. majmos, azokat szeretem

#210
Elküldve: 2004. 10. 05. 20:48
Idézet: Jazzos - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 21:36
Jöhet nekem is egy kép, pl. majmos, azokat szeretem

Akkor nem hiába kotorásztam egész nap a szarban. Előkerültél.
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#211
Elküldve: 2004. 10. 05. 21:24
Megkérdezném Te hányszor adtál már igazat másnak az elmúlt 33ezer hozzászólásodban?
Mert ugye a többi felvetésedről már mélyen hallgatsz...

#212
Elküldve: 2004. 10. 05. 21:36
Idézet: daxko - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 22:24
Megkérdezném Te hányszor adtál már igazat másnak az elmúlt 33ezer hozzászólásodban?
Mert ugye a többi felvetésedről már mélyen hallgatsz...

Legyünk precízek. Számold meg.
Addig meg legalább elgondolkodol, hogy meddig lehetne mélyen hallgatnod.
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#213
Elküldve: 2004. 10. 05. 21:40


Szerkesztette: Fec 2004. 10. 05. 21:58 -kor
#214
Elküldve: 2004. 10. 05. 21:52
Idézet: lameXpert - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 22:36
Addig meg legalább elgondolkodol, hogy meddig lehetne mélyen hallgatnod.
A 0 a keresőfüggvény értékkészletének eleme? Ha igen, a válasz egyszerű.
Várom a ledorongolást.
És nem marad le a nem kényszeredett mosoly sem, ha emlékszel.

#215
Elküldve: 2004. 10. 05. 21:59
Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 22:52
Várom a ledorongolást.
És nem marad le a nem kényszeredett mosoly sem, ha emlékszel.

Csatolt fájl:
-
Clipboard01.jpg (0byte)
Letöltések:: 0
Szerkesztette: lameXpert 2004. 10. 05. 22:13 -kor
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#217
Elküldve: 2004. 10. 05. 22:41
Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 8:51
forrás
HASZNOS TUDNIVALÓK
Mire képes a Shell V-Power?
(feldolgozás)
A Shell cég V-Power benzinjének megjelenése óta sokan kérdezték: mit tud ez a benzin, mennyi igaz a szép és hatásos reklámokból, amelyek már-már csodaszerként tüntetik fel? Az alábbiakban ezekre a kérdésekre próbálunk választ adni.
A V-Power benzin adalékanyagát eredetileg a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok számára fejlesztették ki: azok ugyanis a precíz mechanikai kialakítás következtében nem viselnek el semmiféle lerakódást és koszt. Nyugat-Európában a teljesen kénmentes 99-es oktánszámú benzinhez keverik, amely aztán Shell Optimax néven kerül forgalomba. Mivel a volt szocialista országokban egyelőre nem forszírozzák túlságosan a benzin kéntartalmát, közvetlen benzinbefecskendezéses autók pedig elenyésző arányban futnak az utakon, a Shell itt a 95 Eurosuperhez keverte az Optimax adalékát. Ez a V-Power, amely valóban hatásosan tisztít, de mindentudónak nem nevezhető. Hogy mire képes, azt egy több mint százezer kilométert futott Opel Kadett segítségével illusztrálták a Shell cég szakemberei. Az autó motorját szétszedték és megmutatták a szívószelepekre rakódott kemény, szivacsos szerkezetű anyagot, amelyet minden autószerelő jól ismer. Az újból összerakott motort leplombálták, majd fékpadon 5000 kilométert futtatták, kizárólag Optimax benzinnel. Utána ismét szétszedték, és mindenki láthatta, hogy a szelepekre rakódott üledék teljesen eltűnt.
Nos, idáig ez rendben is lenne, éppen csak egy-két dologról nem volt szó. A vizsgálat ugyanis nem terjedt ki a motor egyéb részeire, például az égéstérre, a kipufogószelepekre vagy a dugattyúk felszínére. Ha ezeket is megnézték volna, kiderül, hogy az itteni lerakódásokat az adalék érintetlenül hagyta. Arról a koszrétegről van szó, amely a kompresszió-térfogat csökkenésével növeli a sűrítést, amivel kopogásos égést idézhet elő, felizzva pedig megrepesztheti a hengerfejet vagy átégetheti a dugattyútetőt. Svindliről azonban ezzel együtt szó sincs: maguk a cég szakemberei is hangsúlyozzák, hogy az adalékolt benzin csak folyékony állapotban fejti ki hatását, márpedig így csakis a szívószelepekkel találkozik. Ennek következtében a Shell V-Power benzin az alábbi esetekben lehet igazán hatásos: 1. Ha a motort szétszedjük, alaposan megtisztítjuk és utána kizárólag ilyen benzint tankolunk; 2. Ha nagyjavítás (generáljavítás) után kezdjük használni; 3. Ha új autónkban kezdettől fogva ezt használjuk. Ekkor viszont valóban segít, mert a Shell kísérletei nemcsak azt bizonyították be, hogy a szívószelepeken nem keletkezhet lerakódás, hanem azt is, hogy az adalékolt benzin sokkal kevesebb lerakódást hagy maga után az égéstérben. A vizsgálatok azt is kimutatták, hogy a katalizátorokra semmilyen káros hatása nincs, sőt ellenkezőleg: a jobb égésnek köszönhetően kevésbé terheli.
Ami viszont az ilyen benzin teljesítménynövelő hatását illeti, itt már óvatosabbnak kell lennünk. Tény, hogy a szívószelepekre rakódott szennyeződés rontja az égés hatásfokát, a benzin/levegő keverék útjába állva csökkenti az áramlási keresztmetszetet, akadályozza az égési szempontból ideális homogén keverék kialakulását – ám mindezek eltávolítása után 10 százalékos teljesítménynövekedésről beszélni egyértelműen reklámfogás. Maradjunk annyiban, ami valóban igaz: a V-Power benzin megtisztítja és továbbra is tisztán tartja a motor szívószelepeit, az égéstérben pedig gyakorlatilag megszünteti a további üledék keletkezését. Ennyi és nem több – de nem is kevesebb. (Az a2 nyomán)
Szerkesztette: fram 2004. 10. 05. 22:54 -kor
#218
Elküldve: 2004. 10. 05. 23:09
Idézet

Az egyenletben szereplő tényezők jelentése:
ρ: a gáz sűrűsége a mérendő üzemi állapotban (kg/m3)
ρo: a gáz normál sűrűsége (szabványokban meghatározott nyomáson és hőmérsékleten mért érték)
p,po: az abszolút nyomás üzemi és normál értékei (bar)
T,To: az abszolút hőmérséklet üzemi értéke és 273,15 (K)
Z,Zo: a reális gáz térfogatcsökkenési (kompressziós) tényezője üzemi és normál állapotban
K=Z/Zo: az összenyomhatósági (kompresszibilitási) tényező
Az áramlástani számításokban általánosan használatos jellemző az anyagok sűrűsége, ezért lényeges a fenti egyenlet ismerete és megoldásának beépítése a korszerű hozamszámító készülékekbe (Flow Computer-ekbe).
ρo, Zo értékei a gáz molekuláris összetételétől és a választott normál állapot rögzített adataitól függnek. Z (és így K) értéke minden egyes gáz és gázkeverék esetében más-más módon függ a nyomás és hőmérséklet változásától. Ez az alapja annak, hogy igen pontos gázmennyiség-mérést csak úgy valósíthatunk meg, ha az ismert összetételű gáz nyomását és hőmérsékletét is folyamatosan mérjük és ezekből számítjuk a tényleges sűrűséget.
Szerkesztette: fram 2004. 10. 05. 23:35 -kor
#219
Elküldve: 2004. 10. 06. 00:03
Idézet
A mortor hatásfoka ( termikus hatásfok ) annál jobb, minél nagyobb a sűrítési viszony.
A sűrítési viszony növelésének viszont határt szab, hogy a hengerben lévő benzin-levegő keverék a sűrítési ütem végén, de még a gyújtóív (szikra) megjelenése előtt magától meggyullad, mivel eléri az öngyulladási hőmérsékletet. Ezt nevezik kopogásos égésnek, ami több szempontból is káros. Mindenképp el kell kerülni ezt az üzemállapotát a motornak. Könnyen felismerhető a jellegzetes csilingelő hangjáról, legtöbbször nagy terhelésnél, kis fordulatszámoknál jelentkezik. Ilyenkor a dugattyú a henger falának ütődik, kiszorítva a vékony olajfilmet a hengerfal és a dugyattyúpalást közül, ez okozza a csilingelő hangot. Extrém esetben a főtengelycsapágyaknál kis megszűnhet az olajfilm, erős hang kiséretében ún. szárazsúrlódás jön létre, ami a csapágy bemaródását, hosszabb távon kiolvadását, besülését okozhatja.
#220
Elküldve: 2004. 10. 06. 00:15
Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 23:18
Akkor eddig 1.
Lemaradt. És nem egy, de nincs bizonyítási kényszerem. Nincs miért.
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."