HWSW Informatikai Kerekasztal: TESCO Gazdaságos benzin - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (29 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

TESCO Gazdaságos benzin

#41 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2004. 08. 12. 19:40

Idézet: Diablovazze - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 17:49

Mondjuk azért a 95 meg a 98 super között kiérzem a különbséget. (Nem, nem a pénztárcámon :D), bár lehet, hogy csak beképzelem....  :think:

Szagra? Mert másra nemigen. :)
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#42 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2004. 08. 12. 19:42

Idézet: charlie - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 18:54

hmm, az okán nem 0-100-ig tartó egység? akkor hogy lehet százvalahányas oktánszámú?
vagy ha nem ez az, akkor melyik ilyen 0-100-ig tartó egységes dolog?

De, 100-as skála, viszont a repülőbenzinek mindig is 110-120 oktánosak voltak. Jobb a kompressziótűrésük. Valamiért.
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#43 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 08. 12. 19:42

Idézet: lameXpert - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 20:40

Szagra? Mert másra nemigen. :)

Pedig úgy érzem, jobban gyorsul... 
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#44 Felhasználó inaktív   SANK 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 250
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 08. 12. 21:26

Idézet: 2-More - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 16:57

Asszem az izoktánhoz viszonyitanak, ezért oktánszám, azaz az izoktán-levegő keverékhet mért %os kompressziótűrés az oktánszám. Viszont van olyan nafta manapság, ami már jobban birja a különféle szintetikus adalékanyagoknak köszönhetően a kompressziót, mint az etalon.

Bocsi hogy beleszólok:  pontosabban isooktan - normálheptan keverék. Valamikor kitaláltak egy etalon motort amivel ezt mérik. Állítható a kompresszió menet közben. A vizsgált keveréket megnézik milyen kompressziónál kezd el kopogni, majd addig kevergetik az isooktan - normálheptan-t, amíg szintén nem kopog. Az isooktan százalékos aránya adja az oktánszámot. Persze szerintem ma már van modernebb módszer, annál is inkább mert nem lehet az isooktan aránya pl. 107 %.
Najó, legalábbis 1972-ben így tanították, de szerintem ez "klasszikus" elnevezés. Egyébként én az 1988-as Skoda 120 -ba azért tankolok 98-ast, mert úgytudom abban van csak ólompótló keverék, ami ugye ezekenek e régi tipusoknak a szelepszár kenéséhez kell. Egyébként nagyobb előgyujtással az előirtnál kissebb oktánszámmal is lehet járni (hamarabb jön a szikra mint az öngyuladás). :)
Mennyit kell még tanulnom, hogy hallgatni tudjak?

#45 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 08. 12. 21:44

Idézet

Azért, mert tisztább, van benne jópár mindeféle adalékanyag, nomeg van kocsi persze, aminek számit az oktánszám is,főleg a nagy kompressziójú gépeknél. Ugyaanis ha a sűritési ütemben bedurran a keverék, akkor csörög mint a rosseb, de nem megy. Pl agyonturbózott utcai versenygépeknél nem ritka a 102-104es oktánszámú nafta sem, a Nascaron meg asszem 107essel mennek, ami régen repülőgépekben is ment.


Így igaz, csakis az adalékolástól változik.

Asszem a SZU-25-ös és némelyik speckó vadászgépnek volt csak különleges üzemanyaga.

Idézet

hmm, az okán nem 0-100-ig tartó egység? akkor hogy lehet százvalahányas oktánszámú?
vagy ha nem ez az, akkor melyik ilyen 0-100-ig tartó egységes dolog?


De, attól függ, hogy hány % izooktán található. A maradék álltalában N heptán.
Adalékolással viszont efölé is lehet vinni. Azaz olyan kompressziótűrést ad az adalék, mintha egy 10x% arányú izooktán tartalmú üzemanyagot kapnánk.
Tehát jobban bírja a kompressziót, mint a tiszta izooktán.

Ilyen pl a metanol is, aminek hasonlóan szokták megadni a kompressziótűrését, pedig izooktánt nem is tartalmaz.

Szóval az oktánszám a 100%os izooktánhoz hasonlítva adja meg a kompressziótűrést.

Idézet

Bocsi hogy beleszólok:  pontosabban isooktan - normálheptan keverék. Valamikor kitaláltak egy etalon motort amivel ezt mérik. Állítható a kompresszió menet közben. A vizsgált keveréket megnézik milyen kompressziónál kezd el kopogni, majd addig kevergetik az isooktan - normálheptan-t, amíg szintén nem kopog. Az isooktan százalékos aránya adja az oktánszámot. Persze szerintem ma már van modernebb módszer, annál is inkább mert nem lehet az isooktan aránya pl. 107 %.
Najó, legalábbis 1972-ben így tanították, de szerintem ez "klasszikus" elnevezés. Egyébként én az 1988-as Skoda 120 -ba azért tankolok 98-ast, mert úgytudom abban van csak ólompótló keverék, ami ugye ezekenek e régi tipusoknak a szelepszár kenéséhez kell. Egyébként nagyobb előgyujtással az előirtnál kissebb oktánszámmal is lehet járni (hamarabb jön a szikra mint az öngyuladás).


Pontosan.

Idézet

De, 100-as skála, viszont a repülőbenzinek mindig is 110-120 oktánosak voltak. Jobb a kompressziótűrésük. Valamiért


Nemtom pntosan a repülőgépek üzemanyagának kompreszsiótűrését, de rákérdezek ismerőstöl.
Egyébként azt tudom, hogy a kerozin egyébkétn egy szar minőségű üzemanyag. Nem annyira finomított, mint a sima benzin.
Ez az ár miatt fontos.
De mielött valaki belekötne, gondolkodjon egy picit. A traktorokban a dízel sem finom üzemanyag... Mégis van kompressziótűrés.

A másik:

Egy sima utcai benzinmotorba elvileg felesleges suhámer józsi 99-esét tankóni. vépáver...
Mert úgysem használod ki. Kivéve ha feltöltős motorod van. akkor utána állíthatod a megkerülőszelepet. Vagy esetleg ha pont annyira lemarod a hengerfejet. :)

A harmadik:

vépáverrel suhámer józsi ugye jobb időt ment... Érdekes módon viszont tudomásom szerint a 99-es oktánszámú üzemanyag NEM elég egy f1-es kocsi motorjához....
Kamu az egész.
Vannak adalékok, melyek növelhetik a teljesítményt Csökkentik a surlódást...
De a kamu reklámoknak nem kell bedőlni.

Pl aki móltempódízelt akar tankolni vegyen helyette hidegindítót és adalékoljon. :))))
majd jobban megy...
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#46 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2004. 08. 12. 22:00

Idézet: GI - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 20:44

Vannak adalékok, melyek növelhetik a teljesítményt Csökkentik a surlódást...
De a kamu reklámoknak nem kell bedőlni.

Pl aki móltempódízelt akar tankolni vegyen helyette hidegindítót és adalékoljon. :))))
majd jobban megy...

Nu. Mol EVO99 csodátl nem vagyok elájulva, tankolok én mindenfélét, többnyire most csak saját autóba, meg nem is keveset, így van tapasztalat. Hosszútávon Shell kútra szoktam rá, és kapja a gép a legdrágább benyát. Havi szinten ez sok, de ennyit megérdemel az autó. Télen könnyebben indul, hidegen is csendesebb a motor, városban jobb gyorsulás, autópályán megrakva is könnyebben megy. Shellnél és MOLnál ugyanolyan név alatt ugyanazt a benzint kapod, OMVnél előfordul, hogy ugyanaz a benya kutanként máshogy viselkedik. Esso/egyéb kutakról nem nyilatkozom, eccer beestem valami sarki kútra, oszt 120nál többet nem akart menni a gép. Azóta soha. Reklámnak sem dőlünk be, hogy Ciao Agip, olasz cucc, mert kint legritkább ugye az Agip kút :-) Mondom ez azok után, hogy azért nem keveset autózom, meg tankolok. Nekem gyakorlatban is az jött be, hogy valami van a drágább cuccokban. Ha más nem, akkor cseppfolyós hidrogén, oszt majd jól szétesik a motor. Sosem tudni.
Make love not Wor.

#47 Felhasználó inaktív   WiZARD 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.127
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 08. 12. 22:57

Idézet: GI - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 22:44

vépáverrel suhámer józsi ugye jobb időt ment... Érdekes módon viszont tudomásom szerint a 99-es oktánszámú üzemanyag NEM elég egy f1-es kocsi motorjához....
Kamu az egész.

erősen kamu és reklám szaga van, ugyanakkor a shell vpower az asszem nem "pont" 99es, hanem minimum 99ként írják...

ismerős mondta, van köze benzinkúthoz, hogy valami minőségi ellenőrzés volt, és 98as benzinjüket 100 körüli oktánszámúnak mérték, és a 95 is jobb volt mint 95...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.

#48 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 08. 12. 23:00

Idézet

Agip


Láttam egy prospektust a Shell kutnál, hogy akárhány világbajnokságot nyert vele a ferrári...
Csak arról elfeledkeztek, hogy korábban NEM ők szállították a benzint.

Pl én a Shellnél nem tankolok. Soha.. Apám tankolt egykétszer... De én nem.
A vépover récing sem egy álom... talán jobb... Talán.. Az ára pedig biztosan magasabb.

Egyébként elvi okok miatt nem tankolok ott.

Idézet

Nekem gyakorlatban is az jött be, hogy valami van a drágább cuccokban. Ha más nem, akkor cseppfolyós hidrogén, oszt majd jól szétesik a motor. Sosem tudni.


Nem is tom... Votl egyszer egy Rallys műsor, ahol monta a két pilóta, hogy nem jött üzemanyag és kénytelenek voltak rendes kutnál tankolni.. És -30 lóerő a vépover...
Amivel a ferrári gyorsabb... :D :D
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#49 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 08. 12. 23:03

Idézet

ismerős mondta, van köze benzinkúthoz, hogy valami minőségi ellenőrzés volt, és 98as benzinjüket 100 körüli oktánszámúnak mérték, és a 95 is jobb volt mint 95...


Legyen a 99+ oktánszámú üzemanyag mondjuk 102... Az sem elég egy F1-es kocsi sűrítéséhez....
Kamu az egész...

Ha valaki adalékolni akar nagyon, az amúgy is tud külön vagyonokért adalékokat venni...

Tényleg Wizard... Mi vett rá, hogy egy kompresszoros mercedest eladsz???
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#50 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2004. 08. 12. 23:23

Idézet: GI - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 22:00

Pl én a Shellnél nem tankolok. Soha.. Apám tankolt egykétszer... De én nem.
A vépover récing sem egy álom... talán jobb... Talán.. Az ára pedig biztosan magasabb.

Egyébként elvi okok miatt nem tankolok ott.

Ennek ellenére tudod, milyen a benzinjük. Én elég sok pesti kutat végigtankoltam már, szép lassan szoktam át a Shellre, mert havi 15-20 tanknyi benyánál azért pont kihegyezem, hogy melyik kútig jutok el, hol mennyit csal az óra, és miként megy vele az autó. Aztán Shellnél mindig ugyanazt a minőséget kaptam, meg voltam vele elégedve, így akár Tbány után jövök le a pályáról, akár Petőháza, alapban jobb a fuel, mint Münchenből kifelé jobb oldalt az Aral kútnál, vagy Róberten, ahol 34 littyós tankba 43-at simán beleraktam, vagy Érdről Pest felé a noname kútnál, amivel alig ment az autó, akárcsak Pápától kifelé, amivel még prüszkölt is, és 1-1 henger megállt... Bár ennyire drámai dolgok nincsenek, de ha ipari autóvezető vagy, akkor próbáld meg pár hétig, majd válts vissza "egyéb" kútra. Meglepődsz.
Make love not Wor.

#51 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 08. 12. 23:44

Győr bejáratánál a mollnál szoktam tankolni. Semmi gond nem szokott lenni. Elhiszem, hogy sokan csalnak, de ez van...
Néha apám szokott a shellnél tankolni (pont a mollal szemben van...)
De én a molnál is ugyanazt a minőséget és mennyiséget kaptam. Nemtom máshol hogy van.. De ez így nekem jó.
Kocsi is megy tőle. Szóval no problem.

Shellnél egyébként hiába is csinálnának hiper üzemanyagot és 10 forintal olcsóbb lenne, mint a legolcsóbb 95-ös akkor sem vennék ott.
És ne érts félre, nem azért mert nem felel meg a kiszolgálás/árú minősége...
Hanem azért mert a reklámjaik, támogatott feleik nálam negatívan hatnak.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#52 Felhasználó inaktív   Hasse 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.029
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 08. 13. 00:00

Idézet: GI - Dátum: 2004. aug. 13., péntek - 0:44

Hanem azért mert a reklámjaik, támogatott feleik nálam negatívan hatnak.

Mármint a Cipész Misi és társai? :D

#53 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2004. 08. 13. 00:03

Idézet: GI - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 22:44

Győr bejáratánál a mollnál szoktam tankolni. Semmi gond nem szokott lenni.

Hanem azért mert a reklámjaik, támogatott feleik nálam negatívan hatnak.

Támogatás sosem érdekelt, ma viszont éppen elgurult egy csepeli MOL kútig a gép, előtte is kaptam smart szelvényt, most alig vártam egy Shell kutat. A reklám nem érdekel, "nem olvasol újságot nem hallgatsz rádiót, nélküled is pompásan vezetik a világot..." Szt. István úti MOLnál még nem tankoltam, csak vele szemben, de midegy, hagyjuk, én heti 5 tankot lenyomok mindegyiknél, Te Shellnél nem jártál, nem ismered magának az anyagnak a tulajdonságait... Ennyi.
Make love not Wor.

#54 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 08. 13. 00:17

Apám járt a shellnél... És azt az üzemanyagot is én hajtottam ki, jópárszor..
Annyiszor, hogy abból a katalógusból már rendeltek egy csomó szemetet.
Ismerem a minőségét.
Tudom milyen. Elhiheted.

És nem is az, hogy reklámjaik szarok... Mert vannak szar reklámok máshol is, ennek ellenére megveszem...

De ha meglkátom a suhámert a TV-ben... hát kifordul a gyomrom...
Még a végén az én +1 Ft-bós sikerül támogatni azt az undorító bandát.. Hát hogyne...
Egyébként semmi bajom nem lenne a shellel...

Csakhát ami kapcsolatban van azokkal a @#@&{ .... na én azokat kihagyom...
Félreértettél... Nem az üzemanyaggal van a bajom.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#55 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 08. 13. 00:19

Még valami...
Úgy tudom, hogy csak a vépoverek, meg ezek a szarok importáltak...
A többit véletlenül nem itthonról veszik??? Vagy honnan hozzák?
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#56 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2004. 08. 13. 00:24

Idézet: GI - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 23:19

Még valami...
Úgy tudom, hogy csak a vépoverek, meg ezek a szarok importáltak...
A többit véletlenül nem itthonról veszik??? Vagy honnan hozzák?

Elvileg mind MOL, de az igazságot sosem fogjuk megtudni. Anno egyik reggel a kaminokban minden MOLos benzinünk megfagyott, csak azok tudtak elindulni akik még külföldön tankoltak vagy itthon az ÖMVnél. Ez ugyan régen volt, de akkor kollégák mondták, hogy az ÖMV kint finomíttatja a fuelt, meg ahhoz van mérve a kutankénti adalék is. Persze ez akár UL is lehet, de fagyás az tény. Fé délelőtt olvasztgatták a -15 fokkal elvileg jobban hibatűrő anyagot. Most meg szerintem senki nem tudja, egyik nap ezt hazudják a reklámban, másik nap meg azt.
Make love not Wor.

#57 Felhasználó inaktív   2-More 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 16.294
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 08. 13. 00:33

Valóban, csak a 98asban van ólompótló,de az adalékot lehet külön is venni, ám rendszerint jobb szok lenni, ha pár tankoként ad neki a ember rendes ólmos benzint ukrajnából vagy a románoktól.
Amugy, repülőbenzin nem ua mint a kerozin, csak a régi csillag meg V motoros repzik mennek ilyen naftával, 104-120as oktánszámig, amugy a nitro is innen jött át.
Jah, a methanol is durva, de tudtommal a legdurvább, még autóba tölthető cucc a nitrometán, a minap láttam egy motodragster adatplapját, hát a tréfát nem ismerte: V8as motor, valami chevy, nitrometán hajtónyag, de a legérdekesebb a légellátás volt: se turbo, se kompresszor, se roots fúvó, se ilyenek, hanem: 150 bar-al tiszta oxigén palackból. cca 400 méteren eszi meg a 25 liter nitrometán, ezalatt 3000 lóerő ébred, és a 400 méter végére megolvad a hengerfej, hiába berillium-ötvözet. A gyorsulása viszont impozáns, 0,96 alatt van 100on, 1,6 alatt 200on. Közben olyan g hat a pilótára, mint egy vadászgépben.

#58 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 08. 13. 05:33

Idézet: 2-More - Dátum: 2004. aug. 13., péntek - 1:33

Valóban, csak a 98asban van ólompótló,de az adalékot lehet külön is venni, ám rendszerint jobb szok lenni, ha pár tankoként ad neki a ember rendes ólmos benzint ukrajnából vagy a románoktól.
Amugy, repülőbenzin nem ua mint a kerozin, csak a régi csillag meg V motoros repzik mennek ilyen naftával, 104-120as oktánszámig, amugy a nitro is innen jött át.
Jah, a methanol is durva, de tudtommal a legdurvább, még autóba tölthető cucc a nitrometán, a minap láttam egy motodragster adatplapját, hát a tréfát nem ismerte: V8as motor, valami chevy, nitrometán hajtónyag, de a legérdekesebb a légellátás volt: se turbo, se kompresszor, se roots fúvó, se ilyenek, hanem: 150 bar-al tiszta oxigén palackból. cca 400 méteren eszi meg a 25 liter nitrometán, ezalatt 3000 lóerő ébred, és a 400 méter végére megolvad a hengerfej, hiába berillium-ötvözet. A gyorsulása viszont impozáns, 0,96 alatt van 100on, 1,6 alatt 200on. Közben olyan g hat a pilótára, mint egy vadászgépben.

A multkor láttam egy műsort róla a tv-ben, nyilatkozta egy ilyen motoros csákó, hogy jó a motor meg az üzemanyag, csak nagyon óvatosnak kell vele lenni, mert könnyen elszáll :)
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#59 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2004. 08. 13. 06:48

Idézet: Diablovazze - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 20:42

Pedig úgy érzem, jobban gyorsul... 

Akkor is az én P4-em gyorsabb... :p Hapcihológia. :)

A motor beállításain és állapotán több múlik. A gyorsulás nem kifejezetten az üzemanyag témája. Mármint felfele. Ha alacsonyabb oktánszámú, akkor igen.

Szerkesztette: lameXpert 2004. 08. 13. 06:54 -kor

¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#60 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2004. 08. 13. 06:50

Idézet: GI - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 22:44

Asszem a SZU-25-ös és némelyik speckó vadászgépnek volt csak különleges üzemanyaga.

Igen. Ezek különleges kerozinnal (finomítatlan petróleum) mennek. A többi sugárhajtóműves meg ugyanazzal a kerozinnal. :)
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

Téma megosztása:


  • (29 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó