HWSW Informatikai Kerekasztal: Asztali DVD-DIVX-MP3-SVCD-VCD - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (134 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Asztali DVD-DIVX-MP3-SVCD-VCD

#1921 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 04. 15:46

Idézet: AtomTej - Dátum: 2005. ápr. 4., hétfő - 11:20

Sziasztok!
Nem tudom a DVD-írók mennyire illenek ebbe a témába, de azért megkérdem, hogy használtatok-e mostanában ilyen készüléket, van-e tapasztalat az utólagos merevlemezes filmvágásról és kiírásról.
Szertnék venni egy 80-160 Gigás merevlemezzel ellátott asztali DVD írót. És azzal különböző filmeket felvenni kábeltv-ről és utána a reklámok kivágásával kiírni DVD korongra.
Igazából a google-ben nem tudtam eltalálni a megfelelő kulcsszavakat, hogy boltok listája jöjjön ki, ahol venni lehet... folyton csak gyártók és tesztek lettek a találatok. Hol érdemes megnéznem a kínálatot?
Köszi.
AtomTej

dvdcenter leguccso szamaban van HDD-s dvdiroteszt. nem olcso multasag, ugy 180-rol indulnak es 300 magassagaban meg boven van beloluk... ha van egy kicsit modernebb geped akkor vegyel fel vele huffuv videokodeket hasznalva es rakd ossze a dvd-t inkabb PCn - tudom tobb macera, de lenyegesen olcsobb.

Szerkesztette: SFIJ 2005. 04. 04. 15:47 -kor

νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#1922 Felhasználó inaktív   AtomTej 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 106
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 04. 20:55

Idézet: AtomTej - Dátum: 2005. ápr. 4., hétfő - 10:20

Sziasztok!
Nem tudom a DVD-írók mennyire illenek ebbe a témába, de azért megkérdem, hogy használtatok-e mostanában ilyen készüléket, van-e tapasztalat az utólagos merevlemezes filmvágásról és kiírásról.
Szertnék venni egy 80-160 Gigás merevlemezzel ellátott asztali DVD írót. És azzal különböző filmeket felvenni kábeltv-ről és utána a reklámok kivágásával kiírni DVD korongra.
Igazából a google-ben nem tudtam eltalálni a megfelelő kulcsszavakat, hogy boltok listája jöjjön ki, ahol venni lehet... folyton csak gyártók és tesztek lettek a találatok. Hol érdemes megnéznem a kínálatot?
Köszi.
AtomTej

A mediamarketingben láttam egy _ilyen_ készüléket valami 129.000-ért, bár ott a márkája az volt, hogy "Pro2" a típusszám az stimmel "md80120". Van róla vélemény?
Konfig: Commodore 16

#1923 Felhasználó inaktív   Pitbull 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.656
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 04. 21:32

Idézet: redsas - Dátum: 2005. márc. 30., szerda - 10:37

tud valaki olyan eljárást,amivet több svcd film felírható egy dvd lemezre?

DVD author programmal megcsinálhatod magadnak menüvel, meg mindennel többfilmes gyenge felbontású dvdnek.
Hazafi vagyok nem "Demokrata".

#1924 Felhasználó inaktív   wpepi 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.825
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 07:20

Idézet: AtomTej - Dátum: 2005. ápr. 4., hétfő - 21:55

A mediamarketingben láttam egy _ilyen_ készüléket valami 129.000-ért, bár ott a márkája az volt, hogy "Pro2" a típusszám az stimmel "md80120". Van róla vélemény?

Szerintem felejtős. Asztali DVD felvevőben nem érdemes gagyi noname típust venni.
Egyébként is ennyiért azaz 129.000 Ft-os áron már Pioneer DVR-520 HDD-s (80GB) felvevő kapható ami azért már a top kategóriába tartozó kiváló minőség.

#1925 Felhasználó inaktív   AtomTej 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 106
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 08:25

Idézet: wpepi - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 6:20

Szerintem felejtős. Asztali DVD felvevőben nem érdemes gagyi noname típust venni.
Egyébként is ennyiért azaz 129.000 Ft-os áron már Pioneer DVR-520 HDD-s (80GB) felvevő kapható ami azért már a top kategóriába tartozó kiváló minőség.

Értem, nem ismertem a márkát, ezért kérdeztem, nekem a Kiss márka noname, bár arról itt azt olvastam, hogy csúcsközeli. :)
Hol érdemes Pioneer-t venni? És Panasonicot? :) Rákeresek, hogy milyen lyukak vannak az említett típuson.
Konfig: Commodore 16

#1926 Felhasználó inaktív   Do-It-Yourself 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.931
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 08:36

Idézet: AtomTej - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 8:25

Értem, nem ismertem a márkát, ezért kérdeztem, nekem a Kiss márka noname, bár arról itt azt olvastam, hogy csúcsközeli. :)

A Kiss DP-558 merevlemezes dvd felvevő nagyon bugosra sikerült, ahogy olvasgattam a fórumokat.
"A biztonsági öv lehet hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira mint a tolószék."

#1927 Felhasználó inaktív   wpepi 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.825
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 08:42

Idézet: AtomTej - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 9:25

Értem, nem ismertem a márkát, ezért kérdeztem, nekem a Kiss márka noname, bár arról itt azt olvastam, hogy csúcsközeli. :)
Hol érdemes Pioneer-t venni? És Panasonicot? :) Rákeresek, hogy milyen lyukak vannak az említett típuson.

"nekem a Kiss márka noname, bár arról itt azt olvastam, hogy csúcsközeli."

Ez függ attól, hogy kinek mit jelent a csúcsközeli  :D  A Kiss szerintem inkább a gagyi noname kategóriába tartozik. (na most fognak megkövezni a Kiss rajongók :D )

"Hol érdemes Pioneer-t venni? És Panasonicot?"

http://www.digitalszalon.hu/
http://www.hifi-mix.hu/
http://www.interhifi.hu/
http://www.digitalko.hu/index2.htm
http://www.webaruhaz.hu/netdepo

és még ezer helyen  :)

#1928 Felhasználó inaktív   HuszTom 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 6
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 09:46

Hello mindenkinek!
Az a problémám, hogy nagy nehezen sikerült filmet kiírnom dvdre, de fekete-fehér a tv-n.. Lehet ez a rossz PAL/NTSC dekódolástól (PAL szerint csináltam)? Vagy a tv beteg (amúgy szép színes)?

#1929 Felhasználó inaktív   wpepi 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.825
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 09:54

Idézet: HuszTom - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 10:46

Hello mindenkinek!
Az a problémám, hogy nagy nehezen sikerült filmet kiírnom dvdre, de fekete-fehér a tv-n.. Lehet ez a rossz PAL/NTSC dekódolástól (PAL szerint csináltam)? Vagy a tv beteg (amúgy szép színes)?

Asztali DVD lejátszón fekete fehér?
Az MPEG2 amit kiírtál DVD-re PAL vagy NTSC? (PAL=720x576 25fps, NTSC=720x480 29.97 (30) fps)

#1930 Felhasználó inaktív   HuszTom 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 6
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 10:05

Idézet: wpepi - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 10:54

Asztali DVD lejátszón fekete fehér?
Az MPEG2 amit kiírtál DVD-re PAL vagy NTSC? (PAL=720x576 25fps, NTSC=720x480 29.97 (30) fps)

Az sztalin, vmi noname. PAL-ba írtam.

#1931 Felhasználó inaktív   wpepi 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.825
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 10:19

Idézet: HuszTom - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 11:05

Az sztalin, vmi noname. PAL-ba írtam.

Ha a forrás MPEG2 eredetileg PAL normájú (nem a DVD írásra értem hanem az eredeti videóra) akkor színesnek kell lennie. Ha viszont az eredeti videó nem PAL hanem NTSC akkor az NTSC/PAL konverzió sikeredett rosszul és ezért ha kiírod DVD-re fekete fehér lesz.

#1932 Felhasználó inaktív   HuszTom 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 6
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 10:22

Idézet: wpepi - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 11:19

Ha a forrás MPEG2 eredetileg PAL normájú (nem a DVD írásra értem hanem az eredeti videóra) akkor színesnek kell lennie. Ha viszont az eredeti videó nem PAL hanem NTSC akkor az NTSC/PAL konverzió sikeredett rosszul és ezért ha kiírod DVD-re fekete fehér lesz.

Értem. Ha NTSC-ben írom ki, akkor működni fog? Egyáltalán hol tudom megnézni, hogy PAL v NTSC-ben íródott?
ps: eredetileg .avi volt (TMPGEncoderrel csináltam.

Szerkesztette: HuszTom 2005. 04. 05. 10:23 -kor


#1933 Felhasználó inaktív   wpepi 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.825
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 10:25

Idézet: HuszTom - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 11:22

Értem. Ha NTSC-ben írom ki, akkor működni fog? Egyáltalán hol tudom megnézni, hogy PAL v NTSC-ben íródott?
ps: eredetileg .avi volt (TMPGEncoderrel csináltam.

Mekkora a *.avi képkocka sebessége és felbontása?

Szerkesztette: wpepi 2005. 04. 05. 10:27 -kor


#1934 Felhasználó inaktív   HuszTom 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 6
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 10:35

Idézet: wpepi - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 11:25

Mekkora a *.avi képkocka sebessége és felbontása?

720*576/ 25 fps, de ez fix a TMPGEncnél, ha erre gondoltál.

#1935 Felhasználó inaktív   HuszTom 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 6
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 10:38

Idézet: HuszTom - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 11:35

720*576/ 25 fps, de ez fix a TMPGEncnél, ha erre gondoltál.

Asszem mégse erre gondoltál, hanem: az eredeti .avi 608*320, 23fps

#1936 Felhasználó inaktív   wpepi 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.825
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 10:46

Idézet: HuszTom - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 11:38

Asszem mégse erre gondoltál, hanem: az eredeti .avi 608*320, 23fps

Ennek semmi köze a PAL videó szabványhoz. Egyébként is a TMPGEnc nem igazán alkalmas a frame rate konverzióra.
Szerintem felejtsd el és hagyd meg DIVX-nek.  :)

#1937 Felhasználó inaktív   HuszTom 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 6
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 10:48

Idézet: wpepi - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 11:46

Ennek semmi köze a PAL videó szabványhoz. Egyébként is a TMPGEnc nem igazán alkalmas a frame rate konverzióra.
Szerintem felejtsd el és hagyd meg DIVX-nek.  :)

XVID, nem DivX. Akkor most miért fekete-fehér? Ha 1 avi pl 25 fps, akkor PAL, vagy ez a felbontásból derül ki inkább?

Szerkesztette: HuszTom 2005. 04. 05. 10:52 -kor


#1938 Felhasználó inaktív   wpepi 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.825
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 11:06

Idézet: HuszTom - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 11:48

XVID, nem DivX. Akkor most miért fekete-fehér?

Mert az XVID/DIVX és egyéb ilyen nem videoszabvány (mármint az ami nem felel meg a TV megjelenítési szabványának).  A PAL és az NTSC norma felbontást, képkocka sebességet valamint színkódolást ír le. Ami ennek nem felel meg az TV-n felejtős.

A videoszabványokról az alábbi linkeken találsz infót:

http://www.ee.surrey...TV/compare.html
http://www.high-tech...om/pal,ntsc.htm

Továbbá érdemes az alábbi idézetet elolvasni:

"There are also different video signal standards in use. The most common are the the three color TV systems in use around the world: PAL, NTSC and SECAM. Besides that there are special computer video formats (VGA, SVGA, XGA etc.) used by computer industry. And then there are then also various digital video broadcasting formats (DVB, ATSC etc.) which either resemble the analoogue system (DVB-TB) or introduce their own picture format (different HDTV formats).There are 3 main analogue TV broadcasting standards in use around the world: PAL, NTSC and SECAM. Each one is incompatible with the other. For example, a recording made in the France could not be played on an American VCR. All three color TV systems have several things in common. They are all interlaced, where two fields make up one fullframe. Interlaced is used so the picture doesn't flicker to much on thescreen even though picture freme rate is quite low (25 Hz or 30 Hz).Interlacing allows the TV system to have a double field rate comparedto the frame rate (the screen is refreshed 50 to 60 timer per second).In interlaced picture one picture frame consists of two picture fieldtransitted after each other (called odd and even fields). The picture repetition frequency (usually called field rate or frame rate) is an important factor in video signal properties. Since the mid-1930s this frequency has been the same as the mains frequency, either 50 or 60Hz according to the frequency used in each country. This is for two very good reasons. Studio lighting generally uses alternating current lamps and if these were not synchronised with the field frequency, an unwelcome strobe effect could appear on TV pictures. Secondly, in days gone by, the smoothing of power supply circuits in TV receivers was not as good as it is today and ripple superimposed on the DC could cause visual interference. If the picture was locked to the mains frequency, this interference would at least be static on the screen and thus less obtrusive.In TV broadcasting two signals are transmitted at the same time, the black/white signal (with sync pulses) and the color signal.The black/white signal is the main signal and has a frequency response of about 0-5 MHz, depending on the TV standard.The black/white signal is made by mixing the three colors, 0.30Red, 0.59Green and 0.11Blue. Two color signals are needed to make a full color picture is R-Y (red minus black/white), and B-Y (blue minus black/white). Since our eyes are less sensitive to color compared to black/white, the resolution needed for color can be less.Two bandwidth limited color signals are multiplexed to a color subcarrier. This makes the color signal. To be ableto decode those two signals from the color subcarrier, the TVstandards include a short burst of unmodulated color carrier isright after every horizontal sync pulse (TV decoding electronics cansync to this).The frame rate of the TV systems are chosen to be very close to the frequency of the power system to minimize interference.The line frequency, frame frequency andcolor carrier frequency are all related to each other, and areactually locked to each other. Here is a short primer of the three main TV broadcasting standards:

    * NTSC: USA uses 60Hz power, so the NTSC field rate is 59.94 Hz. The picture frame has 525 lines. The color carrier for NTSC is 3.58 MHz, for short. For NTSC, the two color signals are modulated on the color carrier using quadrature AM modulation. This modulation is problematic, because transmission impairments like severe phase changes can cause color problems (sets need HUE or TINT control).
    * PAL: Europe used 50Hz power, so the field rate is also 50 Hz. The picure frame has 625 lines. The color information is transmitted on the 4.43 MHz color carrier with about 1.4 MHz bandwidth. PAL system uses a color special modified quadrature AM modulation with special subcarrier phase shifts between picture lines. This allows the decoder to combine the color information of two pictures, using a delay line in the TV set. This allows any phase error can be cancelled so that severe phase changes in the transmission of a PAL signal will show up as weak colors, but correct colors. There are several variations of PAL system in use. Common types are B, G and H; less common types include D, I, K, N and M. The different types are generally not compatible on the TV broadcasting level (the RF signals you pick up on antenna), but most versions are compatible as composite video signal. Pal-B, G, H, I and D as far as the actual video is concerned, are all the same format. All use the 625/50 line/field rate, scan at 15,625 h-lines/sec and use a 4.433618 color subcarrier frequency. The only difference is in how the signal is modulated for broadcast. Thus the B, G, H, I & D designate broadcast variations (different luminance bandwidth and different audio sibcarrier frequencies) as opposed to any variation of the video format.PAL-I for example, has been allocated a wider bandwidth than PAL-B, necessitating that the sound carrier is placed 6Mhz above the picture instead of 5.5 MHz above the picture carrier. PAL-M and PAL-N are considerably different from other versions, as the line/field rate and color subcarrier frequencies are different from standard PAL. PAL system was originally developed by Walter Bruch at Telefunken Germany (German State Television) and is used in much of western Europe, Asia, throughout the Pacific and southern Africa.
    * SECAM: SECAM was developed in France and is used in France and it's territories, much of Eastern Europe, the Middle East and northern Africa. This system uses the same resolution of PAL, 625 lines, and frame rate, 25 per second, but the way SECAM processes the color information is unique. SECAM was not developed for any technical reason of merit but was mainly invoked as a political statement, as well as to protect the French manufacturers from stiff foreign competition. The Eastern Block countries during the cold war adopted variations of SECAM simply because it was incompatible with everything else. For picture scanning and format, SECAM is same as PAL. SECAM is a totally different system form PAL and NTSC when color transmission is concerned. SECAM uses FM modulation on color subcarrier to send one color component at the time. One line transmits the R-Y signal, and the next line transmits the B-Y signal. With delay lines those color signal sent at different times can be combined to decode the color picture. SECAM has some problems, however. You cannot mix together two SECAM video signals, which is possible for two locked NTSC or PAL signals. Most SECAM TV studios use PAL equipment, and the signal is converted to SECAM before it goes on the air. Also, the color noise is higher in SECAM. Recording the SECAM signal to video tape is hard (give easily poor picture quality). If that wasn't bad enough, there are other variations of SECAM: SECAM-L (also known as French SECAM) used in France and its' now former territories, MESECAM and SECAM-D which is used primarily in the C.I.S. and the former Eastern Block countries. Naturally, none of the three variations are compatible with even one another.

There are combinations used of the above systems in some special casesand in some countries. There might be a typical 625/50 scanning system used for PAL, but the color is actually NTSC. The carrier will be the typical 4.43 MHz PAL,but the modulation on the carrier is NTSC. Vise versa is also used: PAL60 is a signal with NTSC timing, but 4.43 MHz PAL color coding.

In practival video world there are three color video encoding standards: PAL, NTSC and SECAM.With each of them you will get a color picture if the receivingequipment can decode that particular video format.If the receiving equipment can't decode the particular videostandard, most often the result is black and white picture(sometimes no usable picture at all), because the the black and whitepart of the picture is quite similar on those different videostandards but the color information is very diffent(if the TV can't find proper color information it willjust display the black and white part of the picture).There are also some other standard and de-facto standards that you might encounter in video world:

    * ATSC: Advanced Television Systems Committee (ATSC) is a committee which spcifies the digital TV broadcasting system in use in USA. This standard support both standard definitoon and HDTV broadcasts. There are 18 approved formats for digital TV broadcasts, those format cover both SD (640x480 and 704x480 at 24p, 30p, 60p, 60i) and HD (1280x720 at 24p, 20p, and 60p; 1920x1080 at 24p, 30p and 60i).
    * CIF: Common Interface Format. This video format was developed to easily allow video phone calls be-tween countries. The CIF format has a resolution of 332 x 288 active pixels and a refresh rate of 29.97 frames per second.
    * QCIF Quarter Common Interface Format. A video format to allow the implementation of cheaper video phones. It has a resolution of 176 x 144 active pixels and a refresh rate of 29.97 frames per second.
    * CCIR: The CCIR is a standards body that originally defined the 625 line 25 frames per second TV standard used in many parts of the world. The CCIR standard defines only the monochrome picture component, and there are two major colour encoding techniques used with it, PAL and SECAM.
    * CCIR video: Video signal with same timings as PAL and SECAM systems use in Europe (50 fields per second, 625 lines per frame).
    * HDTV: HDTV (high-definition TV) encompasses both analog and digital televisions that have a 16:9 aspect ratio and approximately 5 times the resolution of standard TV (double vertical, double horizontal, wider aspect). High definition is generally defined as any video signal that is at least twice the quality of the current 480i (interlaced) analog broadcast signal. Generally video formats 720p and 1080i are proper definition of the term HDTV.
    * ITU-R BT.BT.470 Conventional television systems characteristics
    * ITU-R BT.601 Studio encoding parameters of digital television for standard 4:3 and wide-screen 16:9 aspect ratios
    * BT.656-4 Interfaces for digital component video signals in 525-line and 625-line television systems operating at the 4:2:2 level of Recommendation ITU-R BT.601 (Part A)
    * ITU-R BT.709 Video color space standard (old standard)
    * ITU-R BT.804 Characteristics of TV receivers essential for frequency planning with PAL/SECAM/NTSC television systems
    * RS-170: RS 170(A) Standard that was used for black and white TV. It defines voltage levels, blanking times, width of the sync pulses, etc. The specification spells out everything required for a receiver to display a mono-chrome picture. Example: the output of black and white security cameras conform to RS 170 specification. RS 170 (A) is the same specification as for color TV but without the color components. When NTSC decided on the color broadcast standard, they modified RS 170 slightly so that color could be added, with the result called RS 170 A.
    * RS-170 RGB: Refers to RGB signals timed to RS-170 specifications.
    * RS-330: A standard recommended by EIA for signals generated by closed-circuit TV cameras scanned at 525/60 and interlaced 2:1. The standard is more or less similar to RS-170, but H-sync pulses are absent during V-sync. Equalizing pulses are not required and may be added optionally during the V-blanking interval. This standard is also used for some color television studio electrical signals.
    * RS-343: RS 343 Standard or specification for video. RS 343 is used for high resolution video (workstations) while RS 170 A is for lower resolution video. RS-343 was introduced later than RS-170 and intended, according to the title, as a signal standard for "high-definition closed-circuit television". RS-343 specifies a 60 Hz non-interlaced scan with a composite sync signal with timings that produce a non-interlace (progressive) scan at 675 to 1023 lines. This standard is used by some computer systems and high resolution video cameras.
    * RS-343A: EIA standards for high resolution monochrome CCTV. Based on RS-343.
    * VGA: VGA (Video Graphics Array) originates from 640x480 color grpahics adapter used in first IBM PS/2 computers. There never really was an official standard for VGA video, but it was used as a loosely fedined "nearly industry standard" for many makers of grpahics card and display devices. VGA uses RGG signals and separate sync signals (HSYNC). VGA is quite closely related to 343 in many details, but the difference is that VGA uses non-interlaced picure.
    * SVGA: SVGA (Super VGA) is extension to normal VGA system. The term has bee used in different places to mean different kind of extentions with higher resoluons. Generally SVGA is used toi refer to 800x600 resolution computer video signal.
    * XGA: XGA (Extended Graphics Adapter) is IBM high resolution graphics card. This term is generally used to indicate 1024x768 resolution�computer video signal.
    * SXGA: SXGA (Super XGA) is used to refer to resolutions that are higher than XGA. SXGA is used often to refer to resolutions like 1280x1024 and 1400x1050 pixels.
    * UXGA: UXGA (Ultra XGA) is used to refer to 1600x1200 pixels resolution.

Some of those standards come from the traditional vidoe broadcasting field and some other from computer world. Those are all included in the same table because the video field has nowadays very much integrated with the computer industry. Video resolution is a term that this often seen in video world expressed in different ways. In computer world the resolution is simply expressed in the terms of pixels in the picture. But in the analogue video world things are different, because for example in horizonal direction there is no just one specified exact definition where resolution ends. Generally in analogue video world tiny details seem to be just attenuate when signal appraches the available bandwidth. "Lines of resolution" is a technical parameter that has been in use since the introduction of television to the world (so long before digital and pixels, and so forth). The measurement of "lines of resolution" attempts to give a comparative value to enable you to evaluate one television or video system against another, in terms of overall resolution. This measurement refers to a complete video or television system, which includes everything to record and display an image. It includes the lens, the camera, the video tape, and all the electronics that makes it the entire system work. This number (and it can be a horizontal or vertical value) tells us something about the overall resolution a complete television or video system is capable of. There are two types of measurement, (1) "lines of horizontal resolution," also known as LoHR, and (2) "lines of vertical resolution," or LoVR. However, it is much more common to see the term "TVL" (=TV Lines).In precise technical terms, "lines of resolution" refers to the limit of visually resolvable lines per picture height (i.e. TVL/ph = TV Lines per Picture Height). In other words, it is measured by counting the number of horizontal or vertical black and white lines that can be distinguished on an area that is as wide as the picture is high. The idea is to make this measurement independent of the aspect ratio. "Lines of resolution" is not the same as the number of pixels (either horizontal or vertical) found on a camera's CCD, or on a digital monitor or other display like a video projector, and so forth. And it is also not the same as the number of scanning lines used in an analog camera or television system such as PAL or NTSC or SECAM etc.If the system has a vertical resolution of say 500 lines, then the whole system (lens + camera + tape + electronics) can distinguish 250 black lines and 250 white spaces in between those black lines (250 + 250 = 500 lines). "Lines of resolution" may ultimately be replaced by a true pixel count when referring to resolution in the future (especially in all-digital systems). For example, since the current DVD format has 720 horizontal pixels (on both NTSC and PAL discs), the true horizontal resolution can be calculated by dividing 720 by 1.33 (for a 4:3 aspect ratio) to get 540 lines. In this same way VGA 640x480 pixels resolution on TV screen would indicate 480 TV lines resolution.
"

#1939 Felhasználó inaktív   AtomTej 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 106
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 05. 17:59

Idézet: wpepi - Dátum: 2005. ápr. 5., kedd - 7:42


Köszi, a mellékelt linkek szerint a keresőbe a recorder és író szavak helyére ezentúl a felvevő szó kerül!  :D
Köszi mégegyszer a segítséget.
Konfig: Commodore 16

#1940 Felhasználó inaktív   Dan(td) 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.906
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 07. 09:03

Tegnap vettem egy yamada 6700-ast. :)
Még nem sütöttem bele New Age mester firmware-jét, kevés időm volt vele foglalkozni.(majd a v2A-t fogom belenyomatni)
Tetszik a cucc nagyon, 4-5 dvd-t próbáltam ki divx, xvid, feliratos cuccok, jól vitt mindent. A stereo hi-fi-re kötöttem a hangot, a tv egy 72cm-es 100hz-es panasonic. Eddig PC-ről néztem az ilyen dolgokat és most feltünt, hogy a pc a divx-eket kicsit jobban elmosta.
Kérdésem: van ennél a lejátszónál smooth effekt?

Üdv: Dan
Config.: NZXT.H440.V2.Matte+5xFractal.Design.Venturi.HF-14 ~ ASRock.Z170.OC.Formula ~ Corei7-6700k@4.4ghz ~ Scythe.Mugen.2.rev.b ~ Kingston.HyperX.Savage.Black.16GB@3000MHz.CL15 ~ XFX.RX480.BlackEdition.8GB ~ Samsung.SM961.NVMe.SSD.256GB@KryoM.2 ~ Samsung.PM951.NVMe.SSD.512GB@KryoM.2 ~ Intel.SSD.535.480GB ~ Asus.Cerberus.Keyb. ~ Logitech.G403.Prodigy ~ ENERMAX.625W.Modu82+ ~ Dell.P2414H.:.OnePlus 5T (8GB RAM/128GB ROM~Android 8.1_O).:.Moto.360.2ndGen(Android 7.1.1_N)
Kép

Téma megosztása:


  • (134 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó