Idézet: trrex - Dátum: 2004. aug. 30., hétfő - 14:58
Nem teljesen igaz ez, mert nem tudhatja elore, hogy fog fogyni, igy rizikot valal a biztos penz helyett.
Egy Hl2-nél biztosra merik venni, hogy a "baromira sokat vesznek belőle" kategóriába fog esni. Ezt meg mégtovább növeli az, hogy minél kisebb system requirements-et írhatnak a dobozra. Így mégtöbb anyuka és apuka veszi meg jószívvel a csemetéinek.
Hogy Id optimalizált volna-e? Id még jóóó régen megsúgta Nv-nek, hogy mi az ő vágyálma (ultrashadows és társai). Nv meg beépítette az új zsugájába. Ez van... Biztos vagyok benne, hogy Carmack nem a legratyibb megoldást választotta. Tehát a leggyorsabb megoldás ez volt. Ez pedíg jobban fut Nv kártyákon, mivel az FX széria már erre lett tervezve. (most ne menjünk bele, hogy nodeathief3megadeusexelmivan?! LY már szépen leírta doom3 topicba helyzetet. doom3 egy gyorsabb és jobb megoldást alkalmaz.)
Tehát... úgy is nézhetjük, hogy a Valve "nem nem optimalizál", hanem nemhasznál speckó cuccokat. (Pedíg de... Ott van a HDRI Ati kártyákon. Doom3-nál meg volt az Ultrashadows és a máshogy működő z-buffer (mintha).) Szóval az arány eléggé 50-50. Max a doom3-ban nagyobb sebességkülönbségben jelentkezik.