HWSW Informatikai Kerekasztal: HeatPipe és rejtelmei - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (78 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

HeatPipe és rejtelmei Hp házilag! Értékeld a témát: -----

#281 Felhasználó inaktív   Veriakilis 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 473
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 28. 15:33

Idézet: Hank - Dátum: 2005. ápr. 26., kedd - 15:38

A borda 125mm széles 40mm magas és a hossza max 6 méter lehet.Nekem csak 2000mm hossz kell hogy beborítsam a ház oldalát.Egyik tipus 6kg/m és bruttó ára 1200HUF/m másik tipus 4kg/m súlyára ugyanaz.
Hank

Az ára akkor ezek szerint 1200HUF/m?
súlyára ugyanaz???

Nem HUF/kg?

Csak azért kérdezem, mert nekem HUF/kg-t mondtak az alu tömbre.
Akkor ezt úgy árulják, mint a zártszelvényt (harmatát)  6m-es szálakban (a vasudvarokban)?

#282 Felhasználó inaktív   Hank 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 622
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 28. 15:50

Nézegettem hasonlatos bordák paramétereit és kb 0.5K/W-osak/m vagy alatta.
Ha kiakarod számolni hogy mekkora felület kell hozzá,bajban leszel,mert vagy 3 szakönyvet átbogarásztam és felületre nincs képlet.Nem felületre kapod meg,csak a fönti értékhez hasonló számot.
A katalógusban van egy szép grafikon a hosszra és a K/W értékre.Kiszámoltad mondjuk hogy 0.11K/W kell neked,megnézed a grafikont és látod hogy 3m.Többi már magától érthető.
A számításba pár hőellenállás is beletartozik,de a pipe-unk hőellenállásával nem vagyunk tisztába.Ezt valahogy kikell mérni,mert így nem tudunk pontos bordát kiszámolni.A Metallo-nál kapható bordákat egy magyar cég gyártja,írni kell nekik emilt a borda ügyében és az ominózus grafikont is  küldjék el.Biztosan van infójuk róla.

Személyes véleményem hogy 1 pipe-ot használni CPU-ra balga ötlet lenne.Én 6 db 6mm keresztmetszetű  pipe-ot haszálok majd.Forralási helyen 60mm hosszon,hideg oldalon 100mm hosszon,így nagy felületen veszi és adja majd le a hőt a pipe.

A hűtőgép egy fordított Carnot gép,nem pipe,ezért ezt kompresszoros hűtésnek hívják,nem heatpipe-nak.
Szobahőmérséklet alá nem tudunk igazán menni heatpipe-al,másikkal igen,de ez a működési külömbség miatt van.Mi csak forralunk,kicsaptunk,majd visszavezetjük a vizet,mozgó alkatrész nélkül.Kompresszoros hűtésben is vannak halmazállapotváltozások,de nem így megy a hűtés.Szóval a régi LEHEL nem jó erre. :down:


Hank


UI: Van egy előérzetem,ha csinálnunk egy használható és jó heatpipe-os házat(hűtést),akkor
elindítunk egy mozgalmat.  :o ,mint anno a Vízhűtés rejtelmei-vel Boho :respect:
Régen,mikor elkezdtem a vízhűtést,elég hülyén néztek rám.Vizet a gépbe :eek:
Ma már szokványos dolog,bár az átlagjúzernek még elég misztikus.
Pár év múlva a pipe-os fűtőerőművek és a VI. HeatPipe és rejtelmei topiknál észrevesszük,hogy kitapostunk egy új utat ;)
Remélem sikerül...
mi is Boho szelleméhez hasonlóan figyeljük majd,ki mit okoskodik és csinál :D 

#283 Felhasználó inaktív   Hank 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 622
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 28. 15:54

Rosszúl írtam sorry 1200HUF/kg az ára,most néztem meg pár perce. :omg:
Igen 6 méteres szálban van eredetileg :eek: ,csak földarabolják méretre ahogy kéred.
2m a nekem megfelelő bordából kb 9500HUF lesz.Találtam nekem megfelelő alualapanyagot otthon,így a kuckó ára min 2000HUF-al olcsóbb lesz. :D
Hank

Szerkesztette: Hank 2005. 04. 28. 15:57 -kor


#284 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 28. 16:14

aprócska problem van a házammal, ugyanis elsőnek a teteje jön le, és csak utána az oldallap. pedig milyen jó is lenne a bögre teát a ház tetején melegen tartani :)
nembaj, majd az alaplap felöli oldal lesz a hőleadó.
<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#285 Felhasználó inaktív   Veriakilis 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 473
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 28. 16:56

Én is úgy számoltam, hogy a 2m bőven elég lesz.
Csakazt nem tudom még, hogy a mostani házamat alakítsam át, vagy vegyek valami spécibbet.
A mostani egy igen szerény 7-8eFt-os darab...

Most készítettem egy hp-t 10mm-es csőből(balső átmérő 8mm).
Ez is hasonlóan működik mint az eddigiek.  :D
Azt hiszem, hogy az igaziban a vákuumot majd a haverom vákuumszivattyújával fogom készíteni,- az csak jobb, mint a fecskendő.

Remélem a fehérvári Metalloglobusnál is árulják azt a bordatípust, amiről Hank irt.
Az Budapesti bolt, ugye Hank?

#286 Felhasználó inaktív   Veriakilis 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 473
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 28. 17:00

Ha 4 sor borda kerül egymás fölé (4*125mm), akkor az egy 500mm-es ház oldalát fedi le.
Jó lesz ez a borda. :D

#287 Felhasználó inaktív   PMiki 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 136
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 28. 17:32

Idézet: Veriakilis Hozzászólás 2005. ápr. 28. - Dátum: csütörtök - 16:00


Ha 4 sor borda kerül egymás fölé (4*125mm), akkor az egy 500mm-es ház oldalát fedi le.



Egymás mellé mert így nem akadáylozza a levegő áramlását a boda bordái.

Hogy képzelitek a HP készítését vákum szivattyúval?
Mivel a víz kiszszívásos modszer szerintem nem jó a vákum nem adagolható pontosan és a vákumszivattyú nem szereti a vizet csak a levegőt.

Idézet: Veriakilis Hozzászólás 2005. ápr. 28. - Dátum: csütörtök - 15:56


Most készítettem egy hp-t 10mm-es csőből(balső átmérő 8mm).
Ez is hasonlóan működik mint az eddigiek.  



Csináltál a belsejével valamit vagy nem, milyen rézcsövet használtát vörös-sárga réz lágy vagy kemény.

A tápot is passzivá akarjátok tenni vagy csak a cpu-t?
Szerintem az egésznek csak akkor van értelme, ha minden passzív.

Most beszéltem egy hozzá értőbb emberrel aki azt mondta, hogy a tápban lévő hűtőbordák fesz alatt vannak a szekunder oldalon ez még nem gáz ugye max 12V DC de primer oldalon 230V AC és ez már nem játék!!!.
Mindezek mellet azt mondta, hogy legtöbbszöt a tápban lévő trafó a legmelegebb alkatrész minek hűtésébe bele van számolva a ventillátor. Tehát nem elég csak a bodával hűtött alakatrészek hőét HP-vel elvezetni mivel a többi alkatrész könnyen megadhatja magát pl. a kondik kiszáradnak.
Ettől jó esetben csak nem indul el a táp rossz eset pedig elképzelető.

De akinek van ezirányba tapasztalata ne tertsa magában.

PMiki

Szerkesztette: PMiki 2005. 04. 28. 17:34 -kor

Csak a csend elég halk...

#288 Felhasználó inaktív   Veriakilis 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 473
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 28. 18:28

Idézet: PMiki - Dátum: 2005. ápr. 28., csütörtök - 18:32

Egymás mellé mert így nem akadáylozza a levegő áramlását a boda bordái.


Hogy képzelitek a HP készítését vákum szivattyúval?
Mivel a víz kiszszívásos modszer szerintem nem jó a vákum nem adagolható pontosan és a vákumszivattyú nem szereti a vizet csak a levegőt.



Csináltál a belsejével valamit vagy nem, milyen rézcsövet használtát vörös-sárga réz lágy vagy kemény.

A tápot is passzivá akarjátok tenni vagy csak a cpu-t?

Most beszéltem egy hozzá értőbb emberrel aki azt mondta, hogy a tápban lévő hűtőbordák fesz alatt vannak a szekunder oldalon ez még nem gáz ugye max 12V DC de primer oldalon 230V AC és ez már nem játék!!!.
Mindezek mellet azt mondta, hogy legtöbbszöt a tápban lévő trafó a legmelegebb alkatrész minek hűtésébe bele van számolva a ventillátor. Tehát nem elég csak a bodával hűtött alakatrészek hőét HP-vel elvezetni mivel a többi alkatrész könnyen megadhatja magát pl. a kondik kiszáradnak.
Ettől jó esetben csak nem indul el a táp rossz eset pedig elképzelető.


PMiki

Attól függ, hogy milyen irányban bordázott.
Szóval vagy fölé, vagy mellé, de ez részletkérdés.

A haverom vákkumszivattyúja előtt van egy párakicspató.
Vakami hasonló, mint amit a festékszóró pisztojok és a komresszor közé raknak, nehogy pár menjen a festékbe.
De, ha nincs gyárilag ilyen a vákkumszivattyúhoz, akkor eléje kell tenni egyet, és máris nincs probléma a vizpárával.

Ez csak egy sima próbadarab, nincs a belsejében kappilláris anyag, sem ezt helyettesítő dolog.
Egy rossz csapról fürészeltem le, és lágy rézből van (vörösréz, kívül krómozott), mert elég könnyen lehet hajlitgatni.

Azt már én is írtam többször, hogy a táp passzívvá tétele érintésvédelmi akadályokba ütközik.
Az alkatrészeket még csak ki lehet cserélni nagyobb teljesítményüekre (pl 1W ellenállás helyett 5W), a kondikat nagyobb hőmérséklet tartományúakra.
A trafóket is le lehet cserélni izmosabbakra, csak kell nagyobb toroid gyűrű hozzá, és némi számolás.
Szóval az érintésvédelem miatt veszélyes az átalakítás.
De szerencsére egyre olcsóbb típusokkal jönnek ki a gyártók, mert felismerték az igényt (nagyon helyesen) a csendes alkatrészek, - így a passzív tápok iránt is.


Itt egy példa passzív tápra:
http://www.prohardwa...mod=10&id=12526

#289 Felhasználó inaktív   PMiki 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 136
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 28. 19:13

Oké a párát lecsapatod.

De, hogy nézne ki maga a müvelt.

Fogod a csövet beleöntesz X vizet a maradék levegőt pedig megritkitod a szivattyúval?
Ez estben szerinten a vizet is kiszívja a szivattyú.
Vagy csinálsz egy csöben vákumot és ebbe raksz vizet utolag ekkor valószínüleg a vákum vész el.

Ez az FSP táp teteszik az ára már barátibb mint az eddigiek, habár a mostani 300W-os Enermaxom nem épp ilyen értékekkel rendelkezik:
          FSP      Enermex
+3.3V    20A      28A
+5V    20A      30A
+12V  22A      22A
stb..

Mind a kettőt 300W-osnak tituláláják.

Esetleg nincs a belsejéről képed?

PMiki
Csak a csend elég halk...

#290 Felhasználó inaktív   Hank 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 622
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 28. 19:41

Veriakilis kolléga!
Szerintem jobban jársz ha magad építed,én is nekifogtam a tervezeésnek.Ha mindent megveszel aluból a boltban a házhoz,akkor is olcsóbban kijössz vele,mint ha kész aluházat veszel.Haver asztalos,ezért én szép faberakást is csinálok,hogy jól is nézzen ki.
Van egy nagy előnye a sajátnak: akkora amilyet csak akarsz,és az öröm ha magad csinálhatod! ;)

Pipekészítés recept pár szóban:
Veszünk egy kívánt lágy rézcsövet,fölmaratjuk csíkos mintásra,majd kemény forrasztással bedugózzuk az egyik végét.Kiszámolt dessztillált vizet(jobb ha nem ioncserélt) beleöntjük a csőbe és rákötjük a vákuumpumpát.Kiszívjuk kb 1/10 légköri nyomásra a csövet(nem szívja föl a vizet a pumpa!!!!!)
Ha elértük a kívánt nyomást elszorítjuk a rézcsövet több helyen,visszahajlíthuk és a lecsípett felét újra keményforrasztjuk.Utánna kikell próbálni hogy jó-e.Többit rád bízom :D
Hank

#291 Felhasználó inaktív   Hank 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 622
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 28. 22:50

Ha kiszámolod a te Enermaxod 400W-os,de lehet hogy csúcsáramokat írtak a papírjára,mert a másiknál a tartós terhelési áramokat adták meg és az valóban 300W-os.Nem kell akkora para az átalakítás miatt.Minden félvezetőt lelehet szigetelnin csillámlemezzel és úgy megy rá a borda.
Így 2kV lesz az átütési szilárdsága a szigetelésnek.Kapcsolóüzemű táp trafója ha valóban meleg,akkor az alul van méretezve,mert a trafóknak nem szabad melegedniük.
Hank

#292 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 29. 07:33

kis ákom-bákom paint-ban... :)

Csatolt képek:

  • Csatolt kép: post-15-1114756418.png

<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#293 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 29. 08:00

másik rajz :D
hideg oldal felületének növelése a jobb hőleadás érdekében.
fogok egy egycollos csövet, vágok belőle egy 5 centi hosszú darabot, majd összelapítom akkorára, mint a többi cső (5-ös, 6-os). A széleit bekalapálom, hogy egy zárt részt kapjak, aztán összeforrasztom a nyílásokat, majd ráforrasztom a csövet. A nyomásnak is több helye van, nem romlik le a hatásfoka.
Összelapításnál célszerű valamit tenni a belsejébe, hogy a sík felület ne legyen homorú a kalapálgatásnál. Ez talán egyszerűbb megoldás, mint egy tömbbe tartályt maratni. Nagyobb falvastagságnál már egész merev kis tartályt kaphatunk.

Csatolt képek:

  • Csatolt kép: post-15-1114758178.png

Szerkesztette: Gyulavitéz 2005. 04. 29. 08:02 -kor

<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#294 Felhasználó inaktív   stol 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.482
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 29. 08:23

Idézet: PMiki - Dátum: 2005. ápr. 28., csütörtök - 19:13

Oké a párát lecsapatod.

De, hogy nézne ki maga a müvelt.

Fogod a csövet beleöntesz X vizet a maradék levegőt pedig megritkitod a szivattyúval?
Ez estben szerinten a vizet is kiszívja a szivattyú.
Vagy csinálsz egy csöben vákumot és ebbe raksz vizet utolag ekkor valószínüleg a vákum vész el.

Ez az FSP táp teteszik az ára már barátibb mint az eddigiek, habár a mostani 300W-os Enermaxom nem épp ilyen értékekkel rendelkezik:
             FSP      Enermex
+3.3V    20A      28A
+5V       20A      30A
+12V     22A      22A
stb..

Mind a kettőt 300W-osnak tituláláják.

Esetleg nincs a belsejéről képed?

PMiki

Hi!

Nyugi, az FSP-t, jobban lehet tulterhelni, az Enermax, pedig a MAX terhelést adja meg, nem pedig, a folyamatos.
A 300-as FSP-ből, alkatrészcserével, teljes értékű 400W/480W-os tápot lehet csinálni.

Léghűtéses tp passzivizálásáról, pedig mindenkit lebeszélek.

#295 Felhasználó inaktív   stol 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.482
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 29. 08:25

PWM tápoknál, nem a trafó hűtésével van gond, hanem pl. az áramváltóval, és kimeneti szűrőtagokkal.
Hiába tekertem, nagyobb áramváltód, szimetrikus terhelésnél hideg volt, de kis asszimetrikus terhelésre, rögtön elkezdett forrni a torroid-ferrit.

#296 Felhasználó inaktív   Hank 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 622
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 29. 13:03

Én azt mondom,ahogy régebben is írtam már,hogy a hőszállító pipe végeit kell összelapítani a nagyobb érintkezési felöület miatt.Fölösleges ráforrasztani még egy alkatrészt a végére,csak növeli a meghibásodás
esélyét.Lapítást is leírtam már,de a lényeg hogy folyadékkal legyen teli a cső,mikor préseled,mert az egyenletes hidrosztatikai nyomás belülről "megtartja" a csőfalat.
Hank

#297 Felhasználó inaktív   Veriakilis 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 473
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 29. 18:25

Idézet: PMiki - Dátum: 2005. ápr. 28., csütörtök - 20:13

Oké a párát lecsapatod.

De, hogy nézne ki maga a müvelt.

Fogod a csövet beleöntesz X vizet a maradék levegőt pedig megritkitod a szivattyúval?
Ez estben szerinten a vizet is kiszívja a szivattyú.


Esetleg nincs a belsejéről képed?

PMiki

Kikisérletezem, hogy mennyivel több vizet kell bele tenni, úgy, hogy a kiszívott vizpára után annyi viz maradjon a csőben, amennyit szeretnék.
Amikor a szivattyú elkezdi kiszívni a levegőt, akkor a víz forrni kezd a csőben, és a vákuumszivattyú a levegővel együtt a vízpárát is kiszívja,- tehát valóban kevesebb viz lesz a csőben a végén.
Ezért kell bele több vizet tölteni.
A viznek csk egy részét tudja kiszívni a szivattyú.
(Probáld ki a következőt: egy 10ml-es injekciós fecskendővel szívjál fel 10-20ml csapvízet, maj húz ki teljesen a fecskendőt úgy, hogy közben befogod a végét).
Ez az amennyit szeretnék, ez szintén kisérletezés eredménye lesz.
Szóval többféle vizmennyiséggel próbát teszek, és amelyik a legjobb hővezetést eredményezi mondjuk a proci min-max (22-50Cfok) hőmérséklet tartományában az lesz a nyerő.

Sajnos nincs kép a belsejéről.


Veriakilis

#298 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 29. 18:30

ööö, akkor tök random értékű lesz a vákum a csőben nálad?
csak akkora vákumot csinálj, hogy 40 foknál forrjon, így nem szív ki semmilyen párát.
(remélem nemsokára már én is tesztelek)
<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#299 Felhasználó inaktív   PMiki 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 136
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 29. 18:36

Mi van, ha a betöltöd a szükséges mennyiségű vizet megfagyasztod, majd ezután csinálsz vákumot ekkor a víz nem tud forrni, a szublimáció pedig talán nem veszélyes.

PMiki
Csak a csend elég halk...

#300 Felhasználó inaktív   Veriakilis 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 473
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 29. 18:45

Idézet: Hank - Dátum: 2005. ápr. 28., csütörtök - 20:41

Veriakilis kolléga!
Szerintem jobban jársz ha magad építed,én is nekifogtam a tervezeésnek.Ha mindent megveszel aluból a boltban a házhoz,akkor is olcsóbban kijössz vele,mint ha kész aluházat veszel.Haver asztalos,ezért én szép faberakást is csinálok,hogy jól is nézzen ki.
Van egy nagy előnye a sajátnak: akkora amilyet csak akarsz,és az öröm ha magad csinálhatod! ;)

Hank

Mondjuk igaz, hogy van otthon annyi 2mm-es vastagságú alulemezem, hogy bőven kijön belőle egy ház. Van még eloxált alulemezem is (ezt még jó régen vettem, hogy majd fényorgona doboz lesz belőle, de annak aztán vettem egy kész dobozt).
De akkor viszont lehet, hogy egy sima ház belsejét is felhasználom, - főleg azt a lemezt amire az alaplap van csavarozva, -meg a cd tartót, a vinyó tartót meg elforgatom, hogy kifele nézzen a vinyó csatlakozója(nem tudom a gyáriakban ált. miért nem így van).
Erre az egészre lehet építeni mondjuk egy jó kis alukasznit.

Készítettem valami ócska rézcsőből (10mm külső, 8mm belső átmérő) vékony hp-t.
Alig két fecskendő víz ment bele, ebből egyet kivettem.
Érdekes, hogy kicsit alacsonyabb a forráspontja, mint a nagy hp-k for. pontja.
Persze lehet, hogy csak jobban sikerült a vákuum létrehozása.
Kipróbáltam sima falu hp-vel, meg ezzel az újabb kicsivel azt, hogy milyen irányban működik még:
vizszintes helyzetben is működik(kicsit gyengébben), de ha kap egy kis bedöntést (függőleges irányban), akkor onnantól már frankón működik.

Kellene nekem annak a Metalloglobusnak a címe, tel. száma, ahol az alu bordát lehet rendelni (venni), ugyanis a fehérvári boltban azt mondták, hogy talán tudnak rendelni.
Mondtam nekik, hogy egy pesti Metallo-ban van, - erre mondták, hogy lehet hogy ők is tudnak.
A kérdés persze csak az, hogy drágábban, vagy ugyanazon az áron.



Veriakilis

Téma megosztása:


  • (78 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó