HWSW Informatikai Kerekasztal: MSFT vs SCEI - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (128 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

MSFT vs SCEI specialnak igaza van, tényleg ide való Értékeld a témát: -----

#1 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 21. 12:17

nos mint special nagyon helyesen megjegyezte, itt kéne foglalkozni a konzolháború mögött álló cégek gazdasági motivációival és lehetőségeivel.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#2 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 05. 21. 12:31

Jaaaaj, tökönbököm magam: miért SCEI? Még nem bukott meg a konglomerátum, még egyben van a Sony.:)

#3 Felhasználó inaktív   HaZeX 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.953
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 21. 13:54

SFIJ, csak egy gyors javaslat: mielőtt belemerültök nagyon, tanulmányozd a konzolbiznict egy kicsit. Felesleges olyan okosságokkal teleírni a topicot, hogy 5 évről 2 -re kellene csökkenteni a termékciklust, mert a konzolbiznic fő muzgatórugója a fél évtizedig állandó hardver, függetlenül a párhuzamos területek (IT, multimédia, stb) fejlődésétől - és ez még csak kisebb tévedésed volt a PS3 topicban. Thx.

#4 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 21. 14:55

Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. máj. 21., szombat - 13:54

tanulmányozd a konzolbiznict egy kicsit. Felesleges olyan okosságokkal teleírni a topicot, hogy 5 évről 2 -re kellene csökkenteni a termékciklust, mert a konzolbiznic fő muzgatórugója a fél évtizedig állandó hardver

És ez ígyis fog maradni? A mobiltelók életciklusa is 1.5-2 év volt kezdetben, most jó ha 6-9 hónap. az egész IT/Infotainment ipar abba az irányba kezdett elmozdulni, hogy kisebb ficsorok, gyakoribb release.

Szerkesztette: SFIJ 2005. 05. 21. 15:00 -kor

νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#5 Felhasználó inaktív   HaZeX 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.953
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 21. 15:43

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. máj. 21., szombat - 13:55

És ez ígyis fog maradni? A mobiltelók életciklusa is 1.5-2 év volt kezdetben, most jó ha 6-9 hónap. az egész IT/Infotainment ipar abba az irányba kezdett elmozdulni, hogy kisebb ficsorok, gyakoribb release.

Jó lenne ha így maradna, mert épp ez adta a konzolipar stabilitását. Az MS most ezt borítja önös érdekeiből (2006 lett volna az új generáció bemutatásának optimális ideje), kíváncsi leszek, mi lesz belőle (bár még az sem biztos, hogy tudják tartani a novemberi megjelenést). A mobil analógia nem tudom, mennyire helyes itt: az emberek kilencvenakárhány százaléka ma is szinte kizárólag azokat a feature -eket használja a készülékekben, amik már az első generációkban benne voltak.

Szerkesztette: HaZeX 2005. 05. 21. 15:45 -kor


#6 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 21. 16:27

Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. máj. 21., szombat - 15:43

Az MS most ezt borítja önös érdekeiből (2006 lett volna az új generáció bemutatásának optimális ideje),

Ahogy a sony is ezt tette a 90-esek közepén, mint új belépő. az iparág tradiícionális szereplői (nintendo, sega, atari) ellehetetlenültek és gyakorlatilag tönkre is mentek. A verseny szvsz nem rossz, olcsóbban jutnak több szolgáltatáshoz a fogyasztók. Pontosan ezért gondolom, hogy a monolitikusság és a kizárolagosság nem lesz fenntartható az elkövetkező 5 éven át.

Szerkesztette: SFIJ 2005. 05. 21. 16:31 -kor

νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#7 Felhasználó inaktív   HaZeX 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.953
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 21. 17:02

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. máj. 21., szombat - 15:27

Ahogy a sony is ezt tette a 90-esek közepén, mint új belépő. az iparág tradiícionális szereplői (nintendo, sega, atari) ellehetetlenültek és gyakorlatilag tönkre is mentek. A verseny szvsz nem rossz, olcsóbban jutnak több szolgáltatáshoz a fogyasztók. Pontosan ezért gondolom, hogy a monolitikusság és a kizárolagosság nem lesz fenntartható az elkövetkező 5 éven át.

Itt szerintem két különböző dologról van szó. A Sony azért volt nagyon ügyes a kilencvenes éveben, mert úgy sikerült valami újat és keresettet a piacra vinnie, hogy közben nem dúlta fel az ipart, megtartotta a jó aspektusait. Ha a PS1 1995 -ös bemutatása után 1997 -ben a piacra dobta volna a PS2-t, messze nem ért volna el vele ilyen sikereket. Amikor 1999/2000 -ben jött a gép, még akkor is nagyon sok helyről lehetett hallani, hogy a játékosok láttak még potenciált az akkori kurrens (PS1) generációban és nem feltétlenül akartak átállni egy új és drága rendszerre (ezért is volt nagy aduász a visszafelé kompatibiliása a PS2 -knek). Az Atari már jóval korábban tönkrement, a Sega és a Nintendo a 2000 -es évekre, de ők sem azért, mert nem tudtak versenyképes hardvert gyártani, hanem azért, mert nem tudtak a megváltozott igényeknek megfelelő játékokkal előállni. A konzolos bizniszben ugyanis ez jóval fontosabb - a hardver maga messze érdektelen. Ha a személyi számítógépek kategóriáit próbáljuk ráhúzni, fals eredményekhez jutunk: az általad lesajnált szomszéd kissrác számára a PS2 gépe semmivel sem jelentett kisebb élményt, mint a te ilyenolyan szuper VGA kártyád. Hidd el: soha egyetlen konzolos játékosban nem merül fel az, hogy a játék, amivel játszik, mennyivel szebb vagy szuperebb lenne vagy lehetne, ha erősebb lenne a hardver, amin fut. A vásárlók masszív többségénél az a kiindulópont, hogy két évvel a megjelenés után fogja megvenni az új hardvert, mert akkor már elfogadható árú lesz, de a játékok ugyanúgy fognak futni rajta.

#8 Felhasználó inaktív   HaZeX 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.953
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 21. 17:14

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. máj. 21., szombat - 15:27

Ahogy a sony is ezt tette a 90-esek közepén, mint új belépő. az iparág tradiícionális szereplői (nintendo, sega, atari) ellehetetlenültek és gyakorlatilag tönkre is mentek. A verseny szvsz nem rossz, olcsóbban jutnak több szolgáltatáshoz a fogyasztók. Pontosan ezért gondolom, hogy a monolitikusság és a kizárolagosság nem lesz fenntartható az elkövetkező 5 éven át.

És azt se felejtsük el, hogy ebben az üzletben a termék nem a hardver, hanem a szoftver. Ezért tudják a konzolgyártók messze az ár alatt eladni termékeiket: az eladott játékokból befolyó royalty -k fedezik az r&d és gyártási költségeket.

#9 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 21. 17:24

Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. máj. 21., szombat - 17:14

És azt se felejtsük el, hogy ebben az üzletben a termék nem a hardver, hanem a szoftver. Ezért tudják a konzolgyártók messze az ár alatt eladni termékeiket: az eladott játékokból befolyó royalty -k fedezik az r&d és gyártási költségeket.

nos látod pedig pont ittvan a kutya elásva. a nintendo és a sega hadreverei nem tudták kiszolgálni érdemben a megváltozott, játékkal szemben támasztott igényeket, így a kiadók saját érdekükben pártoltak át a sonyhoz/pcs világhoz. szal a lényeg az, hogy egy adott hw adott tulajdonságából lehet-e egy olyan divatot csinálni, amivel a piaci ellenfél rosszul jár. Az MS mint tudjuk, gyorsreagálású hadtest. 1995-ben alábecsülték az internet jelentőségét, de 1 év alatt kiküszöbölték ezt a csorbát. Ez egy kijátszható aduász az esetükben és mivel a hwük lényegében licensz az átalakításának a költségei kevésbé terheli meg őket. Eközben a sony mindent maga tervez, gyárt, ruház be. Az M$ megközelítése meg sokkal inkább egy project-iroda szerű.

Idézet: HaZeX

az általad lesajnált szomszéd kissrác számára a PS2 gépe semmivel sem jelentett kisebb élményt, mint a te ilyenolyan szuper VGA kártyád.

Ezt sohasem lehet előre tudni, vagy kategórikusan kijelenteni. egy opel astra tudhat nagy élményt jújtani mindaddig, míg át nem ülünk egy volovo S80-asaba mondjuk :)

de ez meg itt kezd rohadtul offtopik lenni. special mea maxima culpa nem tudok úgy megbeszélni dolgokat, ha a gondolataimat három különböző alfórumba kell szétcincálnom :cry:

Szerkesztette: SFIJ 2005. 05. 21. 17:30 -kor

νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#10 Felhasználó inaktív   HaZeX 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.953
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 21. 18:02

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. máj. 21., szombat - 16:24

nos látod pedig pont ittvan a kutya elásva. a nintendo és a sega hadreverei nem tudták kiszolgálni érdemben a megváltozott, játékkal szemben támasztott igényeket, így a kiadók saját érdekükben pártoltak át a sonyhoz/pcs világhoz. szal a lényeg az, hogy egy adott hw adott tulajdonságából lehet-e egy olyan divatot csinálni, amivel a piaci ellenfél rosszul jár.

Ez egyszerűen nem igaz. Semmi baj nem volt a Dreamcast hardverével, sem a GameCube -éval. Shenmue és Resident Evil 4 a tökéletes példák. A baj az, hogy egyik gépre sem jött GTA, Halo, Killzone, és hasontársaik. Egyébként miért offtopic? A téma a konzolbiznisz.

#11 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 21. 18:13

Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. máj. 21., szombat - 18:02

Ez egyszerűen nem igaz. Semmi baj nem volt a Dreamcast hardverével, sem a GameCube -éval. Shenmue és Resident Evil 4 a tökéletes példák. A baj az, hogy egyik gépre sem jött GTA, Halo, Killzone, és hasontársaik. Egyébként miért offtopic? A téma a konzolbiznisz.

vannak felhasználói és fejlesztői igények. GTA, Halo, Killzone esetben ez utobbiak dominálnak, szvsz.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#12 Felhasználó inaktív   HaZeX 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.953
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 21. 21:36

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. máj. 21., szombat - 17:13

vannak felhasználói és fejlesztői igények. GTA, Halo, Killzone esetben ez utobbiak dominálnak, szvsz.

Ezt nem értem. Miért dominálnának a fejlesztői igények? Btw, milyen jól eldiskurálgatunk itt ketten egy évi több 10 milliárdos üzletágról :)

#13 Felhasználó inaktív   Merlot 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 23. 20:45

Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. máj. 21., szombat - 22:36

Ezt nem értem. Miért dominálnának a fejlesztői igények? Btw, milyen jól eldiskurálgatunk itt ketten egy évi több 10 milliárdos üzletágról :)

Ne hagyjátok abba! :up:
Figyelek és tanulok!

(... hehe... ez majdnem olyan, mint a "fütyülsz és hazudsz" ) :D
'owz anyone out there meant to restecpa each otha, if you lot in'ere, don't even start restecpa-ing one anotha?
Blog

#14 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 24. 17:00

Idézet

Currently the RSX is still in development, and no actual silicon is available as of yet.  Looking at Sony's timeline, I would expect the RSX to be taped out by the end of this Summer, and that first silicon will be available in late Fall.  Once all the little problems are fixed and the design is working as it should, Sony will take over production and pay NVIDIA a royalty for the use of their technology.  While overall revenue from this deal will be lower than the X-Box, NVIDIA will not have to worry about things such as production schedules, poor yields, and the other pitfalls of handling the production portion of a GPU.

nVidia RSX

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#15 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 23. 15:28

Idézet

Stringer a Sony elnöki székében Nobuyuki Idei-t váltotta fel, aki leköszönése előtt még kénytelen volt bocsánatot kérni a részvényesektől, hogy a konszern minden valószínűség szerint nem tudja majd teljesíteni az erre az évre kitűzött céljait.

Először áll egy külföldi a Sony élén

Ugy tunik szukseguk van a PS3 sikerere, mint egy falat kenyerre...

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#16 Felhasználó inaktív   szeder 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 01. 18:34

Mi az az MSFT?  Az MS az Microsoft, az megvan, node az FT, az mi?

#17 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 07. 01. 22:02

Idézet: szeder - Dátum: 2005. júl. 1., péntek - 19:34

Mi az az MSFT?  Az MS az Microsoft, az megvan, node az FT, az mi?

http://www.google.co...h?q=stocks:msft

#18 Felhasználó inaktív   szeder 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 01. 22:29

Idézet: special - Dátum: 2005. júl. 1., péntek - 23:02


uhh...  így már leesett, h Microsoft :omg:
thx.

#19 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 07. 02. 09:34

Idézet: szeder - Dátum: 2005. júl. 1., péntek - 23:29

uhh...  így már leesett, h Microsoft :omg:
thx.

nyugi, csak egy tőzsdei symbol.

#20 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 28. 08:45

Sony-bukta..., Sony: nem megy a Playstation...

Idézet

A világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai vállalata, a zenekiadóval és amerikai filmstúdiókkal is rendelkező japán Sony és csoportja az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről 7,3 milliárd jenes adó utáni veszteséget jelentett. Tavaly ilyenkor még 23,3 milliárdos adózott eredményről adott számot a japán cég...

Idézet

Az elektronikus divízió a Sony bevételeinek mintegy kétharmadát hozza, és immár a harmadik egymást követő üzleti évben csak viszi a pénzt.

Mondjuk az nem tiszta, hogy melyik negyedevrol is van szo a hirekben, de mindketto az aprilis-junius idoszakot emliti... kell az a PS3 mint egy falat kenyer.

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

Téma megosztása:


  • (128 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó