HWSW Informatikai Kerekasztal: GeForce 7800 - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (130 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

GeForce 7800 G70 Értékeld a témát: -----

#2541 Felhasználó inaktív   Valdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.453
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 29. 19:11

Idézet: -Turbo- - Dátum: 2005. aug. 29., hétfő - 20:03

Amúgy, eleve tele van 1.1es shaderekkel az FX miatt , legalábbis így tudom.



De ugy tudom hogy pl az fx-eknél több 1.1-est használt, a radeonoknál meg kevesebbet és több 2.0-ást...
Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred

#2542 Felhasználó inaktív   vipi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 29. 19:24

Idézet: Frosty - Dátum: 2005. aug. 29., hétfő - 17:00

SM 2.0a 9022
SM 3.0 9046

GTX-nél már nem számít semmit.

6800GT-nél sem.

mellesleg ez az SM3 lassúság vs SM2 6-os szérián (meg akárhol) nem tudom honnan jött, de elég nagy hülyeség. manapság ugyanazon a szimpla, alapvetően SM2-re írt shaderkódon futtatnak. nemigen van igazi SM3-as cucc. különbség tekintetében pedig elég csak megnézni a feature-öket. ami fut SM2-vel, az SM3-mal max ugyanolyan gyors lesz, vagy gyorsabb, attól függően, hogy csont ugyanaz a kód fut, vagy némileg optimalizált az SM3-nak megfelelően.


igazi SM3-ról majd akkor lehet beszélni ha kihasználják a többletfeature-t (mint pl Far Cry-ban) és akkor SM2-ben vagy marad a több pass/ciklusok optimalizálása (ebben az esetben sebességkülönbség lesz az SM3 javára), vagy marad a komplex shaderek mellőzése, SM2 optimalizálás és a látványcsökkenés. nyilván drasztikus teljesítményromlás nélkül (esetleg gyorsabb is lesz, mint a szebb SM3, de ez pedig már nem ugyanaz a minőségi kategória). szvsz ez utóbbi a valószínűbb....


alapvetően viszont mindkettő a shaderkódra van csak hatással. ergo a 6-os széria nagyságrendileg ugyanannyira lesz lassabb/azonos sebességű SM3-ban egy butított (alapvetően gyorsabb) SM2 grafhoz képest amennyire a 7-es széria visszaesik. persze tuti vannak SM3 specifikus optimalizációk, de szvsz a sebességkülönbség nagy része a nyers shaderteljesítmény-különbségből adódik.


szerintem.

Szerkesztette: vipisrac 2005. 08. 29. 19:28 -kor


#2543 Felhasználó inaktív   Valdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.453
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 29. 19:29

...

Szerkesztette: Valdy 2005. 08. 29. 19:30 -kor

Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred

#2544 Felhasználó inaktív   bepe_79 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.711
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 29. 19:35

Idézet: Valdy - Dátum: 2005. aug. 29., hétfő - 20:03

Jó, hagyjuk már a 2k05ben is írtam hogy fejezzük be, mert nem akarok haragot :) Lehet hogy gyorsabb, lehet hogy nem. Valahogy nem jön be hogy mindenhol a visszavont 1.2-es patchel tesztelnek egy eleve sm2-re írt játékot, amit később toldodtak ki sm3-ra.

Szal téma lezárva :)

Van még egy ilyen, ami alatt érdemes lenne ezeket megnézni. A Painkiller (mint megtudtam) az 1.61-es patch-ig SM2.0-ás asszem', és az 1.61-es patch-el már SM3.0-ás.  ;)

Üdv: Bepe

#2545 Felhasználó inaktív   Valdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.453
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 29. 19:51

Idézet: bepe_79 - Dátum: 2005. aug. 29., hétfő - 20:35

Van még egy ilyen, ami alatt érdemes lenne ezeket megnézni. A Painkiller (mint megtudtam) az 1.61-es patch-ig SM2.0-ás asszem', és az 1.61-es patch-el már SM3.0-ás.  ;)

Üdv: Bepe

Igen, én is így hallottam. Én szívesen letesztelném valahogy, ha lenne egy sm3-as kártyám :)
Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred

#2546 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 29. 19:54

add el a 9800xt-t 100ért. hisz, 120ért van újonnan.  :smoker:  :D
JóSebesség

#2547 Felhasználó inaktív   Valdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.453
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 29. 20:08

Idézet: -Turbo- - Dátum: 2005. aug. 29., hétfő - 20:54

add el a 9800xt-t 100ért. hisz, 120ért van újonnan.  :smoker:  :D

:D Megveszed? :D Mivel hwsw-s vagy, ezért viheted 90-ért :D (így nyernék rajta 30-at :D )
Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred

#2548 Felhasználó inaktív   Frosty 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.680
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 29. 20:34

Idézet

Az MSI GeForce 7800 GTX-et és 7800 GT-t az Expert Computer Kft.-től,


Nagykerbe tehét már van.  :think:
Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K@4.5GHz,Corsair A70 cooler, 2*4GB Kingston HyperX Blu XMP 1600MHz @ 1.5V, Sapphire 7970 OC Dual-X, Asus Xonar DX, Corsair AX750 750W, Creative Megaworks 550, Samsung 1TB F1 HDD, Dell U2311H

#2549 Felhasználó inaktív   Tessier 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 141
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 29. 22:15

Molyoltam kicsit a túlhúzással, és bár nem jött be, hátha valaki sikeresebb lesz, így gondoltam kiírom magamból.
Okos emberek megállapították ugye, hogy a 7800 chipek lényeges részei 3 órajelről járnak (geometria/shader/rop). Ebből az első MHz-enként állítható, az utóbbi kettő pedig 27 MHz-es lépésekben. Az első órajelet a driver a (control panel + 40) értékre állítja, míg utóbbi kettőt a control panelben beállítotthoz legközelebbi, 27-el osztható számra (ez egész jól mérhető, 500 MHz-nél elég nagy ugrás van a fill rate-ben, 12000 fölé emelkedik).
Ami jó, hogy az a +40 nem fix, hanem a BIOS-ban tárolt érték. Az én kártyám (control panel) 492 MHz-ig stabil, ami messze jár a shader/rop órajel váltás 500 MHz-es határától (500 MHz control panel felett ezek már 513 MHz-en járnak). Gondoltam a geometriai rész nem bír 492+40=532 MHz-nél többet, ezért BIOS-ban lecsökkentettem a +40-es értéket +20-ra. Így a control panel 512-es beállításánál a geometria rész 532, a shader/rop részek pedig 513 MHz-en járnak.
A dolog nem jött be  :( , mert a shader/rop itt már hibázik, legalábbis nálam. Talán másnak több szerencséje lesz (BIOS módosításra teljeseen jó a nibitor).

Szerkesztette: Tessier 2005. 08. 29. 22:18 -kor


#2550 Felhasználó inaktív   Asker 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 29. 22:21

Idézet: Tessier - Dátum: 2005. Aug. 29., Monday - 22:15

Molyoltam kicsit a túlhúzással, és bár nem jött be, hátha valaki sikeresebb lesz, így gondoltam kiírom magamból.
Okos emberek megállapították ugye, hogy a 7800 chipek lényeges részei 3 órajelről járnak (geometria/shader/rop). Ebből az első MHz-enként állítható, az utóbbi kettő pedig 27 MHz-es lépésekben. Az első órajelet a driver a (control panel + 40) értékre állítja, míg utóbbi kettőt a control panelben beállítotthoz legközelebbi, 27-el osztható számra (ez egész jól mérhető, 500 MHz-nél elég nagy ugrás van a fill rate-ben, 12000 fölé emelkedik).
Ami jó, hogy az a +40 nem fix, hanem a BIOS-ban tárolt érték. Az én kártyám (control panel) 492 MHz-ig stabil, ami messze jár a shader/rop órajel váltás 500 MHz-es határától (500 MHz control panel felett ezek már 513 MHz-en járnak). Gondoltam a geometriai rész nem bír 492+40=532 MHz-nél többet, ezért BIOS-ban lecsökkentettem a +40-es értéket +20-ra. Így a control panel 512-es beállításánál a geometria rész 532, a shader/rop részek pedig 513 MHz-en járnak.
A dolog nem jött be  :( , mert a shader/rop itt már hibázik, legalábbis nálam. Talán másnak több szerencséje lesz (BIOS módosításra teljeseen jó a nibitor).

Tudsz Te vmit. :up:

We will continue to research the frequency scaling issue and report on anything else that we learn.

amit ezek a fiúk nem.

ez már vmi :respect:
"I was a Marine in the invasion of Iraq. It was 2 years before I could watch any type of violent movie. War truly is hell. Killing, bleeding, dying and crying are terrible, and great. If you fight for glory and power you are evil and will die in vain. I and every other warrior fought for each other. For family, for friends, for the US, for Sparta."

#2551 Felhasználó inaktív   arn 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 28.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 30. 16:41

Idézet

A jelenlegi hírek szerint az R520 összesen 24 futószalaggal rendelkezik és 700 MHz-es órajelen ketyeg. Az ősszel az R520 mellett egész sor új termékkel rukkol elő az ATI, köztük az RV515 és RV530 kódnevű grafikus chipekkel, amelyek nevében található V betű arra utal, hogy ezek alsó(bb)kategóriás megoldások. Az RV515 és RV530 az X700 és X300 sorozatot hivatott leváltani az ATI kínálatában. A lapkákat a tajvani TSMC gyártja majd.



egyre vadabb... a 700 mhzet ennyi pipenal sem tartom valoszinunek. de ha megis, eleg kicsi lesz a kihozatal meg szarra lesz huzatva (gyarilag).

#2552 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 30. 16:44

Najó, de azért a Gef6 vs Radeon X series esetén is láthattuk, hogy mennyit számít az órajel.. egyébként SZVSZ az Nvidia se fog sokat váratni magára, ha jobb lesz az R520 mint a 7800GTX..
JóSebesség

#2553 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 30. 16:44

duplapost

Szerkesztette: -Turbo- 2005. 08. 30. 16:44 -kor

JóSebesség

#2554 Felhasználó inaktív   arn 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 28.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 30. 16:46

jah, de a pipe mar csak 24... :)

#2555 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 30. 16:48

a 32ről én már rég letettem... már tképp az elején. nem lehet mindig duplázni. ne feledjük, hogy 2002től 2004ig csak 8 pipeos radeonok és 4x2 (?? ezt nem tudom pontosan) FXek voltak. Az a 2-3 év azért elég sok volt...
JóSebesség

#2556 Felhasználó inaktív   Frosty 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.680
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 30. 16:53

2* teljesítmény ugrás eddig csak az FX és R9xxx és a GF 6 x800 széria között volt. Azelőtt nem nagyon. Max voodoo 1, 2-nél. :)
Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K@4.5GHz,Corsair A70 cooler, 2*4GB Kingston HyperX Blu XMP 1600MHz @ 1.5V, Sapphire 7970 OC Dual-X, Asus Xonar DX, Corsair AX750 750W, Creative Megaworks 550, Samsung 1TB F1 HDD, Dell U2311H

#2557 Felhasználó inaktív   Frosty 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.680
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 30. 16:53

Idézet: arn - Dátum: 2005. aug. 30., kedd - 17:41

egyre vadabb... a 700 mhzet ennyi pipenal sem tartom valoszinunek. de ha megis, eleg kicsi lesz a kihozatal meg szarra lesz huzatva (gyarilag).

Ez itt elég off topik.
Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K@4.5GHz,Corsair A70 cooler, 2*4GB Kingston HyperX Blu XMP 1600MHz @ 1.5V, Sapphire 7970 OC Dual-X, Asus Xonar DX, Corsair AX750 750W, Creative Megaworks 550, Samsung 1TB F1 HDD, Dell U2311H

#2558 Felhasználó inaktív   Frosty 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.680
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 30. 20:11

Idézet

The Way Is Meant to Fool People (to pay over 450€/$) for a "top of the line" graphics hardware complete with ForceCheat drivers to deliver the best performance integrated with cool features like: I fooled you again! Are you custumers pissed off? Too Bad! Already got your moneh!

...

Wanna buy a SLI MOBO? 2x more performance!


Ez a beyond3d fórum se semmi. :D  :up: :D :D
Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K@4.5GHz,Corsair A70 cooler, 2*4GB Kingston HyperX Blu XMP 1600MHz @ 1.5V, Sapphire 7970 OC Dual-X, Asus Xonar DX, Corsair AX750 750W, Creative Megaworks 550, Samsung 1TB F1 HDD, Dell U2311H

#2559 Felhasználó inaktív   vipi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 30. 20:58

erről mi a vélemény, tapasztalat az itteni tulajoknál?

G70: AF texture shimmering
:reklamacio:

#2560 Felhasználó inaktív   Frosty 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.680
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 30. 21:01

Idézet: vipisrac - Dátum: 2005. aug. 30., kedd - 21:58

erről mi a vélemény, tapasztalat az itteni tulajoknál?

G70: AF texture shimmering
:reklamacio:

Amíg nem olvastam ezeket addig észre sem vettem. :)
GF 6800-al is csinálja, te is megnézheted. ;)
Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K@4.5GHz,Corsair A70 cooler, 2*4GB Kingston HyperX Blu XMP 1600MHz @ 1.5V, Sapphire 7970 OC Dual-X, Asus Xonar DX, Corsair AX750 750W, Creative Megaworks 550, Samsung 1TB F1 HDD, Dell U2311H

Téma megosztása:


  • (130 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó