HWSW Informatikai Kerekasztal: A PC-s játékok kora leáldozott - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (111 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

A PC-s játékok kora leáldozott A cikkel kapcsolatos hozzászólások

#1101 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 15:54

Idézet: Jakuza - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 13:30

Igen beteg vagyok, pontosabban csak leszek. :p
Megallapitom magamrol most gyorsan, mert volt 2 eves koromban baranyhimlom, 4 evesen rubeolam 18 evesen  Salmonellam, hogy 43,2 evesen valoszinuleg lesz egy pattanas a bal heremen. :PPPP
A haziorvosom is statisztikakkal ezt igazolta.

Latom nagyon csipik a szemedet az elemzok joslatai. Tekintsunk el ezert ezektol. Nezzuk a mai helyzetet es azt, hogy honnet jutottunk idaig.

Az teny, hogy az elmult (mondjuk 5 evben) a konzolok a PC-s jatekok karara az egesz jatekpiac nagyobb reszet elfoglaltak (iden 13 milliard vs. 4,3 milliard az arany (konzol vs. PC)). A piac egessze novekszik, kiveve a PC-s gamer piac (ami csokken)... tehat az arany romlik. A PC-s eszkozok (proci/vga) folyamatosan fejlodnek es a konzolokbol is mostanaban jon az uj generacio... szerinted miert fordulna meg ez a folyamat? Miben tevednek azok az elemzok, akik azt allitjak, hogy ez az uj generacios konzoloknak es a felhasznaloi szokasok valtozasanak koszonhetoen ez meg inkabb el fog tolodni a PC karara? Mit nem vesznek szamitasba? Amikor allandoan azt latni, hogy a PC-s gamerek arra panaszkodnak hogy a jatekok egyre vacakabbak es varniuk kell hogy a mar megjelent cimek vegre a konzolok utan PC-re is kijojjenek... mi ad remenyt a PC-nek mint jatekpaltformnak (leszamitva a microsoft XNA-t aminek koszonhetoen az X360 jatekai konnyebben portolhatoak majd PC-re)?

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#1102 Felhasználó inaktív   RDaneel_hu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.955
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 16:00

Idézet: Samott - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 16:54

Nezzuk a mai helyzetet es azt, hogy honnet jutottunk idaig...

Előbb-utóbb csak a jobb multigammák maradnak PC-re, ez egyértelmű.
Tényleg van már egér konzolhoz? :)

Szerk... látom PS3-ashoz már tervezik, hogy lesz. :)

Szerkesztette: RDaneel_hu 2005. 11. 22. 16:05 -kor

RDaneel_hu

#1103 Felhasználó inaktív   Jakuza 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.056
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 16:18

Idézet: Samott - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 16:54

Latom nagyon csipik a szemedet az elemzok joslatai. Tekintsunk el ezert ezektol. Nezzuk a mai helyzetet es azt, hogy honnet jutottunk idaig.

Az teny, hogy az elmult (mondjuk 5 evben) a konzolok a PC-s jatekok karara az egesz jatekpiac nagyobb reszet elfoglaltak (iden 13 milliard vs. 4,3 milliard az arany (konzol vs. PC)). A piac egessze novekszik, kiveve a PC-s gamer piac (ami csokken)... tehat az arany romlik. A PC-s eszkozok (proci/vga) folyamatosan fejlodnek es a konzolokbol is mostanaban jon az uj generacio... szerinted miert fordulna meg ez a folyamat? Miben tevednek azok az elemzok, akik azt allitjak, hogy ez az uj generacios konzoloknak es a felhasznaloi szokasok valtozasanak koszonhetoen ez meg inkabb el fog tolodni a PC karara? Mit nem vesznek szamitasba? Amikor allandoan azt latni, hogy a PC-s gamerek arra panaszkodnak hogy a jatekok egyre vacakabbak es varniuk kell hogy a mar megjelent cimek vegre a konzolok utan PC-re is kijojjenek... mi ad remenyt a PC-nek mint jatekpaltformnak (leszamitva a microsoft XNA-t aminek koszonhetoen az X360 jatekai konnyebben portolhatoak majd PC-re)?

Samott

5 eves elemzes elore kb egyenlo a joslatokkal.
A szememet meg az csipi, amit mar leirtam.
Egy tipikus flamegerjeszto cikk, a masik oldal fikazasaval.
Leirom, hogy szamodra erezheto legyen csak a cimekben lathato kulonbseg.

1. Fellenduloben a konzoljatek ipar vagy A konzolra irt jatekok eloretorese
2. A PC-s jatekoknak lealdozott vagy  A PC jatekra nem kivancsi senki


1. A konzol jatek kiraly mert tobbet adnak el mint PC-st
2. A PCs jatek fos, mert kevesebbet adnak el mind Konzolost

Errol van szo egyszeruen, hanyingert kelto az ilyen stilus.
My name is penis.
1. Ha leesnél az EGOd-ról, szörnyet halnál az IQd-on.
2. A szó fegyver, de neked még egy csúzlid sincs.

#1104 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 16:31

Idézet: Jakuza - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 16:18

5 eves elemzes elore kb egyenlo a joslatokkal.

Mar kertem, hogy lepjunk ezen tul. Elfogadom, hogy szamodra serto a cim (ami szerintem viszont a helyen van, hiszen nem csak konzolokkal hanem a teljes piaccal foglalkozik), es a lenyegen ez se valtoztat: a PC-s jatekpiac eladasai csokkennek, a konzolos (es ugy altalaban az egesz piac) pedig novekszik. Miben tevednek (mivel nem szamolnak) az elemzok amikor azt josoljak hogy ez a folyamat a jovoben is igy fog folytatodni? A tenyek leirasa pedig nem fikazas... barmennyire is fajnak neked ezek a tenyek.

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#1105 Felhasználó inaktív   Krinyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.253
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 16:41

Idézet

Tényleg van már egér konzolhoz? smile2.gif
Szerk... látom PS3-ashoz már tervezik, hogy lesz.

Ofkorsz van, kb. 5,5 eve, amiota a PS2 a piacon van...

Krinyo
72792 óra, 6649 anyag, 11 376 878 karakter (6772 A4-es oldal) = az én HWSW-m

#1106 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 11. 22. 17:56

Idézet: Jakuza - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 16:18

5 eves elemzes elore kb egyenlo a joslatokkal.
A szememet meg az csipi, amit mar leirtam.
Egy tipikus flamegerjeszto cikk, a masik oldal fikazasaval.
Leirom, hogy szamodra erezheto legyen csak a cimekben lathato kulonbseg.

1. Fellenduloben a konzoljatek ipar vagy A konzolra irt jatekok eloretorese
2. A PC-s jatekoknak lealdozott vagy  A PC jatekra nem kivancsi senki


1. A konzol jatek kiraly mert tobbet adnak el mint PC-st
2. A PCs jatek fos, mert kevesebbet adnak el mind Konzolost

Errol van szo egyszeruen, hanyingert kelto az ilyen stilus.

Igazat adnék, ha szimplán arról lenne, hogy a konzolok piaca felülmúlja a PC-ét. Ugyanakkor vedd figyelembe, hogy a PC-s értékesítés csökken, miközben a konzoloké tovább nő meredeken, a fejlesztési költségek pedig szintén az egekig emelkednek. Ez a lényeg. A parakeltés például a PS3 körül is már megkezdődött: egyesek attól félnek, annyira drágák lesznek a jövőben az élvonalbeli játékok, hogy még egy PC-nél 2-3-szor akkora piac sem fogja tudni kitermelni. Lehet, hogy szerinted gusztustalan, ha valaki leírja, hogy akkor ez nem éppen lesz kedvező hatással a PC-játékok technikai vagy élménybeli színvonalára, de hogy tömören fejezzem be: ez van.

#1107 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 18:00

Idézet: special - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 17:56

Igazat adnék, ha szimplán arról lenne, hogy a konzolok piaca felülmúlja a PC-ét. Ugyanakkor vedd figyelembe, hogy a PC-s értékesítés csökken, miközben a konzoloké tovább nő meredeken, a fejlesztési költségek pedig szintén az egekig emelkednek. Ez a lényeg. A parakeltés például a PS3 körül is már megkezdődött: egyesek attól félnek, annyira drágák lesznek a jövőben az élvonalbeli játékok, hogy még egy PC-nél 2-3-szor akkora piac sem fogja tudni kitermelni. Lehet, hogy szerinted gusztustalan, ha valaki leírja, hogy akkor ez nem éppen lesz kedvező hatással a PC-játékok technikai vagy élménybeli színvonalára, de hogy tömören fejezzem be: ez van.

No és ez nem olyan, mint a zeneipar? Az egésznek össze kell omlania ahhoz, hogy rájöjjenek, hogy nem ez az út? Pl ott van a Sims, kiváncsi vagyok, mennyi volt a fejlesztési költés és ehhez képest hány db-ot adtak el :) Én pl inkább játékélményt, hangulatot és ötleteket várok egy új játéktól, nem überreális árnyékokat. Nem véletlen szerintem, hogy ennyire "jól mennek" a multiplayer játékok.
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#1108 Felhasználó inaktív   Hasse 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.029
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 18:10

Idézet: Samott - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 16:31

Mar kertem, hogy lepjunk ezen tul. Elfogadom, hogy szamodra serto a cim (ami szerintem viszont a helyen van, hiszen nem csak konzolokkal hanem a teljes piaccal foglalkozik), es a lenyegen ez se valtoztat: a PC-s jatekpiac eladasai csokkennek, a konzolos (es ugy altalaban az egesz piac) pedig novekszik. Miben tevednek (mivel nem szamolnak) az elemzok amikor azt josoljak hogy ez a folyamat a jovoben is igy fog folytatodni? A tenyek leirasa pedig nem fikazas... barmennyire is fajnak neked ezek a tenyek.

Samott

A vonatkozó cikk azt próbálja sugallni a piac méretére vonatkozó trendek extrapolása és némi szakmainak tűnő spekuláció alapján, hogy a PC-s platformon futó játékok eltűnnek, míg a konzolos játékok piaca tovább bővül úgy 10 éves távlatban.

#1109 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 18:56

Idézet: Hasse - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 18:10

A vonatkozó cikk azt próbálja sugallni a piac méretére vonatkozó trendek extrapolása és némi szakmainak tűnő spekuláció alapján, hogy a PC-s platformon futó játékok eltűnnek, míg a konzolos játékok piaca tovább bővül úgy 10 éves távlatban.

A "PC-s jatekok eltunnek" kivetelevel (mert ez eleg valoszinutlen) az idezett logika helyenvalonak tunik. Vagy van valami, ami remenyt ad arra, hogy a folyamatok alapvetoen megvaltoznak, es a PC mint platform visszaszerez valamennyi reszesedest ahelyett hogy tovabb sorvadna?

Samott

Szerkesztette: Samott 2005. 11. 22. 19:04 -kor

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#1110 Felhasználó inaktív   Hronin 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 11
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 19:08

Minap játszottam végig az egyik alapból konzolra írt remekművet, a Republic Commando-t és a végén konkrétan felnevettem. Szinte megható volt az igyekezet, ahogy a fejlesztők kínosan ügyeltek arra, hogy még véletlenül se legyen gondolkodtató vagy megerőltető rész benne. A Republic Commando-ban tökéletesen benne minden, ami a konzolról szól: gyorsan, akadály nélkül játszd végig és ugyanilyen gyorsan vedd meg az újat. Ugyanez a sajnálatos módon RPG-nek aposztrofált és csak hype-ban erős Fable is: igénytelen, gyorsan "fogyasztható" tömegtermék. A cél, hogy egymás után vásárold  a nevetségesen drága konzolos játékokat, ha már kevesebbet fizettél a konzolért, mint egy PC összerakásáért.

A fentieket is tekintetbe véve nyugodtan nőhet az égig a konzolok értékesítése, ha a rájuk írt játékok színvonala meg a béka segge alatt marad (az Oblivion lesz talán az egyik kivétel). Az RPG/stratégia kedvelői és az igényesebb gamerek szerintem beérik azzal a kevesebb, de tartalmasabb PC-s játékkal, ami időről időre megjelenik.

#1111 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 11. 22. 19:11

Idézet: Samott - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 18:56

A "PC-s jatekok eltunnek" kivetelevel (mert ez eleg valoszinutlen) az idezett logika helyenvalonak tunik. Vagy van valami, ami remenyt ad arra, hogy a folyamatok alapvetoen megvaltoznak, es a PC mint platform visszaszerez valamennyi reszesedest ahelyett hogy tovabb sorvadna?

Samott

A bőr alá ültethető nanoimplantátumok korlátlan számítási kapacitása és a látáshoz kapcsolódó idegpályák stimulációja révén a retinára való kivetülés érzetét keltő, fotorealisztikus grafikát nyújtó valóban személyi számítógépek elveszik a konzolok vagy bármilyen más számítógép értelmét.

2034. február 16.

Szerkesztette: special 2005. 11. 22. 19:12 -kor


#1112 Felhasználó inaktív   Ombuccmann 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.871
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 19:35

Idézet: Samott - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 19:56

A "PC-s jatekok eltunnek" kivetelevel (mert ez eleg valoszinutlen) az idezett logika helyenvalonak tunik. Vagy van valami, ami remenyt ad arra, hogy a folyamatok alapvetoen megvaltoznak, es a PC mint platform visszaszerez valamennyi reszesedest ahelyett hogy tovabb sorvadna?

Samott

Egy párszor vótmá, de úgylátom elkerülte a figyelmedet  :rolleyes:

http://www.hardwired...mes+for+windows


Nesztek még:

http://www.gaming-ag...ws/2005/5/11-39

http://biz.gamedaily.com/features.asp?arti...ilter=interview

#1113 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 11. 22. 19:41

Ombuccman, tudod mi ez a próbálkozás? Köldökzsinór. Igyekeznek a konzolok hátán, pontosabban a jövőben az Xbox 360 hátán elvinni a PC-piacot, mert ez az érdekük. Nem lepődnék meg, ha komoly marketingpénzekkel is beszállnának, hogy akik portolják elég színvonalasan PC-re a játékokat, vagy akár csak PC-re, az kap pénzt reklámozni.

#1114 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 19:48

Idézet: Ombuccmann - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 19:35

Egy párszor vótmá, de úgylátom elkerülte a figyelmedet  :rolleyes:

Nem, nem kerulte el a figyelmemet, ezert irtam nehany hozzaszolassal ezelott:

Idézet: Samott - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 15:54

...mi ad remenyt a PC-nek mint jatekplatformnak (leszamitva a microsoft XNA-t aminek koszonhetoen az X360 jatekai konnyebben portolhatoak majd PC-re)?

Samott

Szerkesztette: Samott 2005. 11. 22. 19:49 -kor

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#1115 Felhasználó inaktív   Hasse 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.029
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 21:56

Idézet: Samott - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 18:56

A "PC-s jatekok eltunnek" kivetelevel (mert ez eleg valoszinutlen) az idezett logika helyenvalonak tunik. Vagy van valami, ami remenyt ad arra, hogy a folyamatok alapvetoen megvaltoznak, es a PC mint platform visszaszerez valamennyi reszesedest ahelyett hogy tovabb sorvadna?

Samott

Az ecogeek megközelítés kicsit hiányosan fedi a folyamatot magát, vagy ha igen, akkor előkerülhet az a kérdés, hogy a PC-s játékipar elsatnyulását követően mennyi idő múlva gyűrűzik be a hatás a konzolokhoz is.

Geek megközelítést használva induljunk onnan, hogy a klasszikus "egészestés" játékszoftverek (konzolon mindenképp) a hagyományos vízesés modell szerint készülnek, vagyis belevágnak a projektbe egy valag pénzt, geekek zabálják a pizzát 2-3 évig, majd a végén műanyagkorongra írják, szép színes dobozba rakják aztán Pistike és Jancsika megveszi a boltban és kezd dőlni a lé. Absztinens szántóvetői logikával valahogy így néz ki a kalkuláció: ha X+Y+Z<E/(1+A), akkor jók vagyunk, X az induláskori egyszeri költség (hardver, szoftver, middleware), Y a munkaarányos rész, Z pedig a piacra kerülési költség dobozzal, reklámmal meg egyebekkel, E a befolyt zsé, A pedig a mocskos karvalytőke elvárása az egész folyamattal szemben. E arányos a piac méretével, a baloldalt pedig az Y uralja 90+ százaléknyi részesedéssel.

Gond nyilván ott van, ha a portfóliónkra nézve az egyenlőtlenség nem teljesül, márpedig ahogy a cikkben is áll, bizony sötét fellegek gyülekeznek a szórakoztatóinformatika-ipar egén. Pistike és Jancsika erősen el lett kapatva az utóbbi pár évben, ezért már büdös neki az a stuff, amitől 5 éve még beájult a pad alá, grafikát, fizikát akar, meg a doboz hátulján hárombetűs rövidítéseket olvasgatni legalább három sorban. Ez szükségszerűen a befektetett munka növekedésével jár, amitől a kiadási oldal megyeget szépen felfele vagy az Y, vagy pedig az X formájában (utóbbi akkor, ha middleware/engine oldja meg a dolgot, nekem ez tetszik jobban). A cikk logikája szerint a piacnövekedés által gerjesztett növekvő E tényező hivatott garantálni a szebb és boldogabb jövőt, és ez a PC oldalon bizonyos csúnya előjelbeli devianciák miatt nem igazán jön össze, míg konzolon igen. (d(X+Y+Z)/dt<dE/dt)

Van azonban a fenti képlettel még egy pici kis probléma, mégpedig, hogy a fejlesztési idő 100%-ában negatív az egyenlegünk. Ezt a problémát jelenleg a portfólión belüli keresztfinanszírozással oldják meg, meg értelem szerint külső pénzzel, ami egyrészt az új beszállók életét alaposan megkeseríti, másrészt a meglévő szereplők mozgásterét  is szűkíti. Van még ott egy eddig méltatlanul hanyagolt betű, az A ami pedig az egész folyamat értelmét adja, márpedig sajnálatos módon a kiadások és a projektidő növekedése azt sem hagyja érintetlenül, vagyis sajnos a d(X+Y+Z)*dA/dT<dE/dT körülmények között kell működnie a konzoloknak is, vagy különben a karvalytőke elmegy gyógyszerbe és természetes energiahordozókba fektetni. (Pláne, ha a nappalicentrikus szórakozás haláláról szóló trendeket is olvasgatja.)

Mi az, amit tenni lehet még:
- Multiplatformos fejlesztés: pro: megnövelt piac, csökkent kockázat (e miatt ), kontra: extra költség, ez jó hordozható middleware esetén a tesztelésnél jelentkezik fájdalmasan.
- Terjesztési módszer átdolgozása (Z csökken, E nő): ld. Steam féle on-line terjesztési módszer, van ilyen konzolon?
-  Bevételkeletkezési pont előrehozása a waterfall modell fenntartása mellett, magyarul kiadnak egy bugos programot és patchelik még egy évig. (Ezért érdemes multiplatformon a PC-t preferálni hosszú távon). Megoldott a patchelés lehetősége konzolon.
- Extrém megközelítés: kidobni a vízesést,  szétszedni a játék featurejeit darabokra és kiadni több részletben. Az egyes darabok ráfordításigénye lecsökken ezáltal, vagyis hamarabb produkál bevételt a termék, illetve a piaci fogadtatás ismeretében jobban lehet tervezni. Klasszikus példa a Wing Commander sorozat egy tagja, néhány Heroes 3 kiegészítő, a Neverwinter Nights prémium moduljai, Sin 2, illetve a kiegészítők is hasonló irányvonalat követnek. Konzolon ez sem tűnik nyerőnek.
- ...: ide jöhet még bármi, de innováció terén a konzol hátrányává válik, ami egyébként a legnagyobb előnye, vagyishogy x évig ugyanabba a dobozba dugdossuk az ugyanolyan korongokat.

Összefoglalva (én sem olvasnám el a fentieket) : Szerintem a piaci modell változásának kényszere fennál/fent fog állni a játékipar egészére nézve, és ez inkább a PC felé dolgozik. Egy innovációra épülő iparágban ne hanyagoljuk el az innováció szerepét.

#1116 Felhasználó inaktív   bgabor 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.714
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 23:32

Idézet: Hronin - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 20:08

Minap játszottam végig az egyik alapból konzolra írt remekművet, a Republic Commando-t és a végén konkrétan felnevettem. Szinte megható volt az igyekezet, ahogy a fejlesztők kínosan ügyeltek arra, hogy még véletlenül se legyen gondolkodtató vagy megerőltető rész benne. A Republic Commando-ban tökéletesen benne minden, ami a konzolról szól: gyorsan, akadály nélkül játszd végig és ugyanilyen gyorsan vedd meg az újat. Ugyanez a sajnálatos módon RPG-nek aposztrofált és csak hype-ban erős Fable is: igénytelen, gyorsan "fogyasztható" tömegtermék. A cél, hogy egymás után vásárold  a nevetségesen drága konzolos játékokat, ha már kevesebbet fizettél a konzolért, mint egy PC összerakásáért.

A fentieket is tekintetbe véve nyugodtan nőhet az égig a konzolok értékesítése, ha a rájuk írt játékok színvonala meg a béka segge alatt marad (az Oblivion lesz talán az egyik kivétel). Az RPG/stratégia kedvelői és az igényesebb gamerek szerintem beérik azzal a kevesebb, de tartalmasabb PC-s játékkal, ami időről időre megjelenik.

:up:
Pontosan.
És pont ezzel nem számol a kalkuláció.
Akik a PC-t szeretik, azok a sokkal igényesebb játékok miatt teszik ezt.
Én sem cserélném le a PC-met konzolra semmi esetre sem. Hol vannak konzolra olyan játékok, mint a Morrowind, vagy a Pacific fighters? A konzoljátékok nagyrésze tömegtermék.
(amúgy nekünk is van PS2-nk, ott porosodik a TV alatt, míg mi LAN-ban nyomulunk a PC-ken)

Amúgy a tiszta képhez hasznos lenne összehasonlítani a PC-s és a konzolos gamertársadalom átlagéletkorát. Elég jelentős lenne az eltérés a PC javára. A gyerekek pedig megvetetik a szüleikkel a konzolt, mert az a divat, amerikában is így van, Mo-n is. Öcsém a PS2-jét is azért kérte magának, mert az osztályában mindenkinek van (11 éves). Aztán csak a port fogta. És elszomorodott, mikor elmondtam neki, milyen combos PC alkatrészeket vehettünk volna a gépébe ennek a sz@rnak az árából.

#1117 Felhasználó inaktív   bgabor 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.714
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 22. 23:55

Másik dolog, ami érdekes:
5 évvel ezelőtt is léteztek konzolok. Akkor is egy szinten voltak a PC-vel grafika terén (ha nem előbb). Mégsem haltak ki a PC játékok. Sőt, olyan korszakalkotó játékok jöttek ki rá, mint a Half Life, Starcraft, Age of empires, Heroes of might and magic, Flanker és még sorolhatnám. Van is egy 576 kilobyte újságom abból az időből, amiben azt írta a cikkíró, hogy a most bemutatott konzolos cuccokat látva a PC-nek maximum az irodai munka marad. Eltelt 5-6 év, és a PC-s játékipar virágzik, ugyanúgy mint 5, 10 vagy 15 évvel ezelőtt. Pedig már akkor is voltak játékkonzolok. És ki emlékszik azokra már?
Szóval lehet temetni a PC-t minden évben, (ha gondoljátok, eseteg csinálhatnátok akár félévete is) de ettől még a PC köszöni szépen, kivállóan megvan, és olyan címek jelennek meg rá (Morrowind,NWN,Lock On  stb) amiről konzolon még csak álmodni sem lehet, mert a konzolos játékosok átlagéletkorába, átlagintelligencia szintjébe egyszerűen nem férnek bele. Szóval ennek a topicnak annyi értelme van ,mint az 5 vagy 10 évvel ezelőtti PC temetésnek, illetva éppen annyi, mint majd a 10 év múlva keletkező, PC-s ipar hanyatlását prognosztizáló cikkeknek/topikoknak lesz. És hol lesz akkor már a PS2? Ugyanott ahol most a nintendo 64 vagy a Dreamcast.

#1118 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 11. 23. 00:41

Idézet: bgabor - Dátum: 2005. nov. 22., kedd - 23:55

[...]átlagintelligencia szintjébe egyszerűen nem férnek bele[...] És hol lesz akkor már a PS2? Ugyanott ahol most a nintendo 64 vagy a Dreamcast.

:blink:  :nevet2:  (Ugyanott, ahol egy 2000-es PC. )

A világ legnagyobb piacán, az Államokban 2000-ben még 117 millió PC-játékot adtak el, és 109 millió konzolosat. Megjelent a PS2, a GC majd az Xbox. 2003-ban 52,8 millió PC-játékot adtak el, 186,4 millió konzolost. 2004-ben, tavaly, 45 millió PC-játék kelt el, és 203 millió konzolos. Itt halkan jelezném, hogy ekkor már a PC technikailag jóval elhagyta a konzolokat. Most írunk 2005, a Sony megemelte a PS2 forgalmi adatait, megjelent az Xbox 360. Fél éven belül jön a PS3, aztán a Rev. Csak most nem fifty-fifty felállásból indulnak útnak, hanem 20 vs. 80.

Adalék: az ütősebb sikercímek átlagos fejlesztési és bevezetési költségei az ezredfordulón kb. 3 millió dollárt tettek ki. A mai sikercímeknek csak a promóciós költsége 10 millió dollár körül van, az átlag 1 millió körül, a legtöbben százezreket fordítanak csak erre.

Szerkesztette: special 2005. 11. 23. 01:01 -kor


#1119 Felhasználó inaktív   Hronin 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 11
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 23. 02:26

A PC-s eladásokat sem mindig az igényes játékok vitték, hanem sokszor Sims és társai vagy az agyatlan FPS-ek. Ha szerencsésen alakulnak a dolgok, akkor a fenti statisztika szerint pont ez a réteg megy át most éppen konzolra. PC-n meg remélhetőleg maradnak a minőségi MMORPG-k és stratégiai játékok, amikhez a konzol lehetőségei kevesek. Dragon Age, The Witcher, Neverwinter Nights és a többiek.

Egyelőre csak álom, de ebben az esetben a beszűkült PC-s piac a 90-es évek közepéhez hasonlóan végre megint csak az igényes hardcore gamerekről szólna, akik képesek voltak hónapokat eltölteni mondjuk a Wizardry 7-tel, vagy a Betrayal at Krondorral. Így konzolra teljes egészében áttevődhet a rövid és felejthető élményt nyújtó játékok tömeggyártása, amik az elmúlt néhány évben sajnos a PC-s játékok között is jelen voltak.

#1120 Felhasználó inaktív   Hasse 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.029
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 23. 05:07

Speciel a Morrowind XBox/PC multiplatformos projekt volt, max boxon nem adták ki a kiegészítőket külön és a modokról is le kellett mondani. ;) NWN már jobb példa, a KOTOR mutatja, hogy a műfaj életképes dobozon is, de ennek ára is van sajnos.

Téma megosztása:


  • (111 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó