Idézet: saen - Dátum: 2006. ápr. 6., csütörtök - 17:16
Szerintem ez hibás felfogás. Ha elindulok fotózni akkor tudom, hogy milyen témában fogok alkotni és az ahhoz szükséges felszerelést fogom magammal vinni.
Itt van a kutya elásva. Nálam a felszerelés a fényképezőgépet, meg négy csutkára töltött akkut jelent

Ezért tervezek egy filmes SLR-t beszerezni, DSLR-hez sajnos vékony a pénztárcám.
Erősen amatőr vagyok még (de szerintem fejlődőképes :Đ ), azt fotózom, ami a szemem elé kerül. Az utómunkák azért szükségesek, mert egy szegényes beállítási lehetőségekkel előre "bekalibrált" jpeg jön ki a gépemből, rengeteg probléma lehet egy képen, amit az LCD-n nem vettem észre, vagy nem is vehettem volna észre. (Remek gép az A520, de sajnos az LCD panel mindössze arra képes, amiért a gép seggére rakták: hogy lássam, mit lát a kamera. Megfelelő kontraszt, színhűség, "komolyabb" komponálásra alkalmas felbontás - ennek az LCD-nek ezek mind ismeretlenek.) Amit mondott valaki, hogy mi itt nem vagyunk "átlag felhasználók", az nálam ott ütközik ki, hogy sok képemmel, ami az LCD-n jól mutatott, a monitoron meg a papíron nézve nem nagyon vagyok megelégedve. Ez (sok) utómunkát jelent, és - mivel ennek az utómunkának a során tüzetesen szemügyre kell venni a kép minden részletét - gyakran vagyok úgy, hogy ilyenkor veszek észre egy olyan - szokatlan, furcsa/érdekes, vagy éppen "klasszikus fotós" - vágási lehetőséget, ami "terepen" esetleg elkerülte a figyelmemet, vagy nem volt rá lehetőség, hogy azzal a kivágással készítsem el.
Nyomtatáshoz mindenképpen vágnom kell, ha csak annyit is, hogy a 3:4-es oldalarányból 2:3-asat csináljak, ilyenkor egyúttal kicsinyítem is a képet 10×15 cm, 300 dpi felbontásúra; de gyakran kell nagyobb területet is elhagynom, hiszen ami a 17 colos, lehetőségeimhez képest jól bekalibrált monitoromon jól mutat, a nyomtatóból kieső papírdarabon könnyen tűnhet egy pici kosznak.